Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Hey Lindsey!
Heel herkenbaar! Gewoon doen wat voor jou goed voelt. En wat bij de 1 werkt werkt voor de ander niet. Ik wou dat mijn zoon bij ons in bed wilde slapen. Hij word juist heel speels als ik hem tussen ons in leg ? gaat hij roepen en in mn gezicht petsen en aan mn schouder knagen. Heel hard lachen (ik inwendig huilen). Op het moment is hij echt vaak om 5uur klaaaaar wakker ? deprimerend hij valt rond 6.30 in slaap en dan staat zn zus vaak voor mn snufferd ? dus als hij wel tussen jullie in slaapt.. omarm het! Het is een fase ? als dat betekent dat je nog een uur slaapt gewoon doen ?

Ik was ff afwezig heb net een bbq gehad op mn nieuwe werk ✌️ was leuk voelde al best goed. Dus ben blij dat ik de knoop destijds heb doorgehakt ? verder druk met niet slapen en de nachtdiensten ? kinderen waren echt terror de afgelopen dagen

Hi Lindsay,
Hier hebben we tot 7 maanden samen ik bed geslapen. Soms in de co-sleeper maar mijn beide zoons hebben veel tussen ons in geslapen. Dit a) omdat ik het prettig vind en b) inderdaad omdat wij ook een onrustige slaper hadden die vaak even wakker werd. Hij slaapt gelukkig nu langer en rustiger maar nog steeds is hij eigenlijk dus half 6 en 6 wakker. Veel te vroeg als je het mij vraagt @maar ja kan er helaas niks aan veranderen.
Ik heb vorige maand een slaap training aangeschaft van dehappybabycoach. Ze heeft een cursus waarbij je kindjes kan helpen alleen en zelfstandig te slapen en in slaap te vallen, en hoewel het niet zo is dat het kindje dan helemaal niet huilt, is het niet haar bedoeling om een kindje te laten huilen, om dan terug te komen, te sussen en weer weg te gaan. Het is een verbindende manier waarin je bij je baby blijft, ze blijft vertellen dat het allemaal goed is en mag. Wel spreekt ze van ontladingshuilen. Dit houdt in dat je een baby wel laten huilen omdat het voor hun ook een manier is van verwerken en loslaten. En dat huilen sussen, met de liefste intenties, er soms voor kan zorgen dat een baby zich niet gehoord voelt. Wel zegt ze, er zit een verschil tussen laten huilen, en alleen laten huilen.. In principe ondersteun je je baby bij het hele proces, en dus ook het huilen. Maar je laat ze nooit alleen huilen.
Ik vond het een hele waardevolle cursus, waaruit je ook meer kan halen dan alleen het slapen. Kost alleen wel wat ? (80 euro of zo, maar dan heb je een heel jaar toegang tot de module)
@crazy, wat klinkt jullie vakantie heerlijk!! Geniet er van! En hier dus ook die korte nachten.
@sam, wat fijn dat het al zo goed voelt bij je nieuwe werk! Hopelijk mag je snel van start daar en brengt het wat rust mee! Vervelend dat de kids terror zijn en je net in je nachtdienst zit. Geen fijne combi!
Wat betreft het fietsen! Kan het eindelijk wordt er per dag een 80% kans op regen voorspeld ?? vet balen!

Goedemorgen meiden,
Yeey ?, weer een mijlpaal! Heerlijk samen fietsen?.
Hier probeert meneer ook te gaan zitten, hilarisch om te zien?. Het is alsof hij meedoet met mijn oefeningen; -plank, -naar knieën toe, - draaien om lengteas met één been gebogen en de ander gestrekt, -omkukelen en boos worden ?. Hij wipt ook continu op zijn knieën en gaat naar de plank toe. 
Even over samen fietsen; Ik lees overal dat de fietsstoeltjes voor tot maximaal 15 kg gaan (meesten zelfs maar 13kg). Ik heb een enorme knul, denk dat hij de 13kg al bijna aantikt en hij past maat 80 al een tijdje niet meer (lengte te kort). Zoals het er dus naar uitziet, kan ik zodra hij er klaar voor is hem dus niet meer voorop zetten? No way dat ik hem gelijk achterop wil zetten. Kennen jullie een oplossing hiervoor??

[quote quote=10466040]Goedemorgen meiden, Yeey ?, weer een mijlpaal! Heerlijk samen fietsen?. Hier probeert meneer ook te gaan zitten, hilarisch om te zien?. Het is alsof hij meedoet met mijn oefeningen; -plank, -naar knieën toe, – draaien om lengteas met één been gebogen en de ander gestrekt, -omkukelen en boos worden ?. Hij wipt ook continu op zijn knieën en gaat naar de plank toe. Even over samen fietsen; Ik lees overal dat de fietsstoeltjes voor tot maximaal 15 kg gaan (meesten zelfs maar 13kg). Ik heb een enorme knul, denk dat hij de 13kg al bijna aantikt en hij past maat 80 al een tijdje niet meer (lengte te kort). Zoals het er dus naar uitziet, kan ik zodra hij er klaar voor is hem dus niet meer voorop zetten? No way dat ik hem gelijk achterop wil zetten. Kennen jullie een oplossing hiervoor??[/quote]

Ooh wat klinkt je beschrijving heerlijk van Logan die gaat zitten. Wat betreft het fietsje. Ik ben eens gaan googlen maar wat ik lees is dat het gewicht met name te maken heeft met wat een stuur kan dragen. Alleen alternatieven kon ik niet echt vinden, op een bakfiets of een fietskar na. Maar dat zal je zelf ook ondervonden hebben. En anders is het een kwestie van proberen, denk ik.

Sorry voor de radiostilte aan deze kant. Het leven is gewoon even bizar druk of zo. Vooral op het werk. Bij ons begint de vakantie al vrijdag en ik draai (door personeelstekort) gewoon 32 uur ipv mijn normale 20. Zelf staak ik morgen niet maar ik snap wel heeeeel goed dat er mensen zijn die wel staken, ondanks dat ouders "weer" zonder opvang zitten.
Charlie doet ondertussen niks anders meer dan zitten, liggen en weer gaan zitten. Het regent hier alleen al dagen, dus echt fietsen hebben we nog niet gedaan ? jammer maar helaas. Ook zie ik dat hij zich probeert op te trekken maar het nog niet snapt. Net als het kruipen. Dan zit ie op handen en knieën en wiegt maar heen en weer ?? zo grappig.
Ik hoop dat alles goed gaat bij jullie!

Goedemorgen!
Ik heb Logan gewogen en hij is net over de 11kg, valt nog mee dus?. Ik heb andere ouders hier gevraagd naar hun ervaringen en zij vertelden allemaal dat ze voorop zaten tot over de 15kg en dat verder geen probleem was. 
Ook hier druk met het dagelijks leven, veel kinderfeestjes en evenementen voor de oudste. Gisteren zijn eigen partijtje gevierd. We hebben 'boerensport' geboekt en zo zijn ze met z'n elven gisteren heerlijk tekeer gegaan op een stormbaan en door de sloten gebaggerd haha. Hij heeft een topdag gehad en ze waren allemaal bekaf. Zondag een evenement voor hem waar ze drie workshops geven, ze mochten zelf kiezen welke. Hij is voor Lego programmeren, freerunnen en een soort mudmasters gegaan. 
Logan zit verder duidelijk in een sprong, is ineens ook overal bang voor. Gisteren wilden we hem in het gras leggen en hij zette het op een krijsen, hij vond het doodeng! Terwijl hij al vaker lekker in het gras heeft gelegen haha.
Moet weer verder, de dag begint zometeen?
Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben meiden!

Hey! 
Vanochtend naar het cb geweest. Charlie nu 72,5 cm en 9.1 kilo. Was een gezellig consult waarbij Charlie de verpleegkundige helemaal om zijn vinger wikkelde met zijn grote glimlach en enthousiasme.
Nu pas met 11 maanden weer, dan weer prikjes!

Voor nu welterusten

Halverwege mn laatste riedel! Ik heb al zoveel meer rust, en voel me al een tik sterker mentaal! Deze week ook uitgeloot voor een opleiding die ik al op mn buik had geschreven, de toelatingstoets gedaan en dik genaild! In maart starten NYASSS!!

Ow staat al een stuk steviger en stapt langs de tafel op ? ik ben echt geshockeerd hij wil echt heel graag lopen ? zitten lukt hem niet echt, hij lijkt ook geen zitvlees te hebben ? hij gaat nu wel van staan naar zitten. Maar vanuit lig naar zit snapt hij niet. ?

Dochter is bijna jarig ❤️ druk aan het plannen wat we voor haar gaan doen! Lijkt al een stuk minder last te hebben van haar driftige “fase”. Het is zowaar al een paar dagen super gezellig in ons huis ? wederom alles is een fase ???

Hoe gaat het met jullie?! ❤️

Terug
Bovenaan