Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Zonnebloempje,is toch ook prima. Zeker als het voor jullie goed voelt. Ik gebruik de draagzak ook tussendoor. Maar wil ook dat hij in zijn bedje slaapt. Dit gaat ook wel goed maar kost wat meer moeite/tijd die ik met een peuter erbij niet altijd heb.

Ik voel me gelukkig erg goed/niet ziek. Was alleen hees, huiduitslag en een lichte kriebelhoest. Maar de klachten zijn al bijna weg. Dus hopelijk komen we er goed vanaf.

We gaan verder in een sneltrein door: ons bod op het huis is geaccepteerd. Dus in 3 weken tijd: een zoon erbij, corona gekregen en een (klus-)huis gekocht, aaahhhh. Hierna maar even pas op de plaats maken.

Gelukkig doet zoonlief het goed. Ik zie hem ronder, dikker en langer worden. We mogen 1 week later naar het cb voor de 1e controle. Dus ben benieuwd naar de groei.

Zonnenbloem overdags slaapt mijn zoon ook voornamelijk in de draagzak ? ik hoopte 1 dutje op bed. Maar krijg het nauwelijks voor elkaar met zuslief erbij. Het is straks voor de opvang fijn als hij ook leert op bed overdags een dutje te doen. Maar ik merk wel dat ik indd na 3x proberen het allemaal wel best vind ?? kan het niet opbrengen. Vorige week was mn dochter niet fit hele dag miepen dus kreeg niks voor elkaar ? nu laatste 2/3 dagen zoonlief veel darmkramp en moeilijk ontlasting dus ook weer goed druk geweest. Ik ervaar elke dag weer anders ? gister werd ik gillend gek, vandaag valt het allemaal mee ? gelukkig snachts slaapt zoon nu wel echt vast van 22 tot 3u, en daarna van ong 4/7u dus ben blij dat hij niet meer klaarwakker is na zn eerste dutje. Dat vond ik echt aanpoten. Als de nacht loopt dan maakt dagritme me minder uit. Als iedereen weer wat fit is dan zien we wel. Als ik iets heb geleerd van de eerste... volgende week kan alles weer anders zijn ? wat voor draagzak heb jij zonnebloem??

Hpigii. Een paar drukke dagen gehad maar nu weer tijd om hier  te kijken. 
Hier slaapt ons meisje overdag nauwelijks in bed. Ik probeer het wel en soms lukt 1 slaapje overdag in bed. Maar verder t liefst bij ons. Ik wil haar ook niet lang laten huilen en een speen wil ze alleen als ik m vast houdt, dus dat werkt in bed ook niet. Laten jullie ze wel in slaap huilen en hoe lang dan? Vandaag wilde ze echt alleen maar bij mij. Ze dacht natuurlijk... deze laatste dag rust wil ik alleen bij mama zijn. Dus daar ook maar lekker van genoten.
Kerstboom staat al sinds 6 dec. 

Hey! Ik heb een ergobaby draagzak. Vond het toen der tijd moeilijk kiezen maar deze is ergonomisch en praktisch. Ben blij om te horen dat jullie het als druk ervaren met nog een kindje in huis. 
Hier blijven de nachten rommelig. Hij meld zich eigenlijk nog structureel om de 3 á 3,5 uur. Overdag laat hij er soms wel 4 tussen.

@crazy. Wow rollercoaster! Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis?

Oh, wat fijn om te horen dat de meesten/iedereen het zo druk, wisselend ervaart. Hier is dat ook. Va daag een fijne dag gehad. Kon veel gedaan krijgen doordat dochter lekker speelde en mee poetste. Zoonlief in de draagdoek. 'S middags sliep zoon lekker 3,5 uur. Helaas dochter niet maar speelde wel lekker
Slapen probeer ik 1 keer in bed overdag. In slaap huilen doen we nu nog niet. Is hij te jong voor. Dus als het niet lukt dan gewoon beneden of in de draagzak.
'S nachts gaat het over het algemeen goed. Wel iets meer wisselend dan de 1e week. Nu meestal 1 of 2 keer voeden 23/24 uur, 3/4 uur, 6/7 uur.
De bv die ik op verzoek. 'S nachts om de 3-5 uur en overdag wisselend tussen 1,5-3 uur. Kom dan tussen de 7-9 voedingen uit.

@marin ik laat ze hier niet huilen, het zijn hier beide driftkikkers. Zodra ze huilen ben je te laat en hebben ze kortsluiting ? verschilt per kind denk ik ook. Zoon van vriendin heeft altijd juist dat huiltje nodig om in slaap te komen. Ik gebruikte bij mn dochter de pick up put down methode (troosten en hup weer neerleggen) niet te gezellig maar wel laten voelen dat je er bent). Maar daar heb ik met zoon nog niet de tijd voorgevonden ? ook is hij weer totaal anders dus het is met hem nog een beetje zoeken waar hij baat bij heeft.

Beterschap Crazy en wat een drukte allemaal.. knap hoor!!

Slaapjes zijn wisselend.. soms huilen en lastig weg te leggen, soms slaapt ze zo weg een paar uur en soms om de 20 minuten steeds wakker... Vind dat nog wel lastig die slaapjes.. gelukkig met de laatste avond voeding slaapt ze zonder problemen en in de nacht ook.. dan denk ik doe dat overdag ook eens haha...  Vind t nog wel eens een strijd
Gisteren begonnen met kolven.. jeetje wat een schoonmaken zeg op een dag... Vind dat flessen en kolf lang duurt voordat het droog is
Vind ook na het kolven dat ze wat onrustiger is bij de volgende voeding.  Alsof er minder in de borst zit terwijl ik 15 minuten kolf na de voeding dus nog wel 2 uurtjes ertussen heb zitten... Las al dat je s avonds ook minder voeding hebt, kolf ik dan alles eruit? Hoe doen jullie dat??

Samson wat klinkt dat pittig met nog zo'n kleintje rondlopen . Pfff.. ik probeer s middags altijd op bed te laten slapen, soms s ochtends ook nog als ze na de voeding van 8/9u meteen diep slaapt.. 

Marin soms laat ik onze dame wel even huilen want soms ben je nog maar op de kamer en dan is t huilen al minder.. vind t wel lastig haha maar soms denk ik ook van ze moet zichzelf ook wel leren in slaap te krijgen

Die van ons kan soms ook zo uurtje wakker liggen in bed..dat laat ik maar zo.. ze is nog te jong om ergens mee te spelen denk ik.. nu 6,5 weekjes.. soms leg ik haar in de box onder een mobieltje

Terug
Bovenaan