Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Hebben jullie al een beetje ritme gevonden met slapen/voeden/wakker?

Gelukkig slaapt ze hier in de nacht over het algemeen goed. Denk 1x per week een nacht dat ik er uit moet voor speen of even geruststelling.

Ik probeer nu een dagschema te creëren zodat er voor haar ook wat regelmaat in komt. 's ochtends slaapt ze meestal in m'n armen, tussen de middag (12:00/12:30) gaat ze in haar eigen bedje en slaapt dan 2/2,5 uur. Na de fles van 18:30 gaat ze ook naar bed en maak ik haar wakker voor de late voeding rond 23 uur. Was nieuwsgierig hoe jullie dat doen?

Zeker mee eens dat je echt moet doen wat goed voelt. Zowel borst als flesvoeding is goede voeding en een blije mama is ook goud waard!
Jullie kolven allemaal al behoorlijk. Ik maar zo heel af en toe eens zodat ze 1 x per week een flesje kan voor de gewenning.
Hier heb ik op zich wel een beetje ritme i de dag, maar dat is nu wel een beetje anders omdat we er niet meer vroeg uit hoeven voor school. In de nacht slaapt ze in de co sleeper. In de ochtend voeden,knuffelen en even spelen in de box en dan lukt het meestal in eigen bed. Rond half elf wassen of badderen en voeden. Daarna lukt meestal ook weer in eigen bed. De rest van de dag slaapt ze het liefst op mij of op dr zus of papa . Tegen half tien savonds meestal laatste voeding en dan weer in de co sleeper

@cardio hihi ik gebruik ziplock zakjes gewoon goedkope vd appie ? dan kiep ik daar het flesje in leeg, rol ik hem zo luchtdicht mogelijk dicht en laat ik hem als een soort van staafje bevriezen. Ontdooit ook super makkelijk kun je goed onder de warme kraan houden ✌️ potjes, bakjes en weetikveel vind ik veel ruimte in de koeling innemen en ontdooit echt vet onhandig ?
Hihi over white noise gesproken ik had met mn dochter allemaal van die Sjieke apparaatjes (zazu/prince lionheart). Superleuk werkt niet die dingen die gaan na een kwartier uit. En bij bijna elk geluidje springen ze weer aan en zit je baby tegen het plafond. Dus ik heb nu een hele goedkope gekocht via bol.com € 20 dacht ik en die doet het gewoon super die kan gewoon aanblijven staan et cetera en dan heb ik ook gewoon mijn telefoon terug want ik was dus ook niet bereikbaar bij elk dutje. Spotify gebruik ik af en toe snachts voor het strand geluid of sneeuwstorm hihi die vind ik zelf minder irritant.
@iedereen oei oei wat een toffe ritmes overdag echt hoe dan ? snachts gaat prima maar overdags slaapt hij zo licht( ook met white noise) dan moet ik wel 10000 x naar boven voor zn speen, dan slaat ie zichzelf weer wakker en noem maar op. Slaapt wel bijna meteen in de draagzak of de cosi ?

@dreamer ik vind juist dat je zo weinig advies daarover krijgt, over hoe kolven aan te pakken...
Ik wil juist proberen om de 1e ochtend, een middag en avond voeding te behouden haha.. paar vriendinnen is dat ook gelukt dus ik ben hoopvol.. maar het is afwachten.. 
Fles doe je in kunstvoeding of in eigen borstvoeding?? 
Slaapt ze bij jou al door Dreamer? 
Ik moet er s nachts 1x uit voor voeding..  rest van de dag niet echt iedere dag vaste tijdstippen ofzo...zou ik wel graag willen maar weet niet of dat realistisch met 7 weken.. s ochtends is het meestal beneden in de kinderwagen slapen na de voeding tussen 8-9 daarna rond middaguur gaat ze naar boven.. hoe lang ze dan slaapt verschilt een beetje .. daarna weer in de kinderwagen en na het avondeten en de voeding rond die tijd gaat ze weer naar boven.. 

@samsonn dat is ook nog ideetje.. altijd goed om te onthouden
wat fijn dat je een goede hebt getroffen op bol.com..ze slaapt nog bij ons op de kamer dus zet de tv aan met YouTube en de video is zwart scherm.. als ze naar eigen kamertje gaat zal ik ook eens speuren op BOL dan.. haha

Hoe staan jullie in dat steriliseren van de kolf en flesjes dan.. zoveel verschillende verhalen daarover

Ik heb soms idee dat onze dame ook nog wel eens graag wakker is maar ze heeft nog niet echt de leeftijd om te spelen.. mobieltje boven box heeft ook maar kort de aandacht.. weten jullie vanaf wanneer dat komt??

@cardiozuster ja gek dat er weinig advies is over afbouwen.. Zoals ik overal een beetje kon vinden, je borsten goed in de gaten houden ivm ontstekingen! Hier ineens mega stuwing gisteravond, pijnlijk! Ze krijgt kunstvoeding, wil niet blijven kolven want dan blijft mn productie gelijk.

Nee ze komt ook 1x per nacht voor voeding, rond 7w zat er hier geen ritme in.. Je krijgt straks nog een sprongetje en daarna kon ik naar 6 voedingen die ik overzag echt op de klok geef. vind ik nu fijner dan op verzoek.

Nee dat is natuurlijk ook zo .. ooh vervelend als de boel op knappen staat... Vlgs mij zei mijn moeder wel eens dat ze vroeger onder de warme douche heeft gestaan om de borsten maar gewoon te laten lopen... Druk eraf en meteen schoon haha  
Oh nog een sprongetje!? Ben benieuwd wanneer.. ze zit nu nog op 6-7 voedingen per dag.. verschilt een beetje..
Voelen jullie je soms ook zo'n kluns en onzeker.. met vlagen komt me dat tegemoet.. pff zal wel hormonen zijn, gelukkig kan me vriend goed relativeren haha
Vannacht ook tijdens voeding.. ik voed meestal in het donker zodat me vriend niet wakker wordt... Maar vannacht zat ze te klooien met die ene borst dus dacht schijn ff met licht van mobieltje erop kijken wat ze doet, slaat ze met haar arm tegen het mobieltje en valt die op haar oor zeg maar... Ik denk dan meteen in schedel beschadigingen en hersen letsel.. zucht... Dan voel ik me echt een kluns.. tis maar paar cm dat die boven haar was
Me vriend zegt dan tja hoe vaak knalt ze wel niet met haar hoofd tegen me kaak als ze wild doet

@ cardio Zo herkenbaar gister sloeg mijn dochter een plastic speelgoedje op zijn hoofd. Meteen een bult ik zeg tegen Mn man OH NEE! We moeten koelen, we moeten dit! We moeten dat! Mn man zei al meteen.. man stel je niet aan ? hij is ook met geweld uit je kanaal gekomen een plastic uil kennie ook wel hebben ? en indd je ziet er niks meer van ? laatst vergiste ik me door vermoeidheid ook in de diepte vd verschoontafel, liet em 1 cm iets lomper neerkomen. Voelde me zo schuldig, wederom mn man weer. Het was echt maar een cm, hij landde op een kussen en je liet hem niet vallen of met een doffe dreun ploffen. Sterker nog hij had het amper door ? ook al vaak fruit, broodkruimels of gemarineerde kip al van zn hoofd geschraapt omdat hij in de draagzak zit en moeders ook wel eens wat moeten eten ? kansloos..

@dreamer indd onder de douche, lekker warme straal en ff de harde plekken wegmasseren. Of de kruik en met een handkolf alleen de bulten wegkolven om het maar zo te zeggen.

Terug
Bovenaan