Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Ja die slaapjes blijven lastig. Gister zomaar twee keer overdag slapen zonder een ook, maar vandaag jammert ze toch wel 3 minuten. En super lastig vind ik dat maar als ze dan wel voor een paar uur in slaap valt...

Zien jullie op tegen de 5 weken lock down of juist fijn?

Hey!
Hier gaat het zelf in slaap vallen ook moeizaam. Vaak valt hij aan de borst in slaap of in de draagzak dus.
Ik heb besloten de borstvoeding af te bouwen. De combinatie van borstvoeding, een peuter, gebroken nachten en chronische vermoeidheid zorgen er voor dat ik niet meer de lieve, leuke, geduldige mama ben die ik graag wil zijn en hiervoor was. Dus ik ga afbouwen en over naar de fles omdat mijn peuter en partner ook een leuk persoon in huis verdienen en niet iemand die of ligt te slapen, de borst aan het geven is of sjaggie rond loopt.
Ik wil het beste voor iedereen en niet alleen voor de baby, hoe moeilijk ik de beslissing ook vind/vond.
Mannetje is ondertussen 5 weken oud en ben echt aan het wachten op zijn eerste echte lachje?

@zonnebloempje Snap je helemaal, goed dat je dan dit besluit genomen hebt. Ik ben nu een week aan het afbouwen, op cb met 9w was ze ,(zoals ik al vermoedde) minder hard gegroeid dan de verwachting. Het brengt mij zeker rust en onze meid ook. Inmiddels ook van 7 naar 6 voedingen kunnen gaan en 's nachts drinkt ze opeens super relaxt aan de borst.

@ cardio hihi dat schoonmaken is ook echt een ding, dat is ook de reden dat ik nooit de kolfmasjien gebruik. Ik gebruik dus de vacuumkolf dan voed ik met 1 borst en dan tijdens het voeden de kolf op de andere. Op die manier kost het me. Geen extra tijd, ik vind het ook makkelijk met de productie opvoeren of minderen. Krijg ik overproductie, dan sla ik om de voeding de kolf over,of kolf ik alleen ff de druk vd ketel. en als ik het idee heb dat de productie omlaag gaat dan kolf ik mn borst een paar keer goed leeg. Savonds is mn productie minder als sochtends. Ik kolf dan ook een avondfles omdat ik het wel idee heb dat hij indd minder uit de avond tiet haalt (onrustiger drinkt, hierdoor meer darmkrampjes ). Moet ook zeggen dat hij sindsdien veel beter en rustiger slaapt snachts. En voor papa is het ook leuk om lekker die avondfles te geven en het kleintje in slaap te laten vallen op schoot na een knuffelsessie. Ik kolf op deze manier ong 300 cc op een dag, vd week een extra vriezer aangeschaft want de zakjes vielen je om de oren bii het pakken van een ijsje voor het peuterkind ?

@ zonnebloem wat goed dat. Je de knoop hebt doorgehakt. Vooral moeilijk, maar wel het belangrijkste om te kiezen voor jezelf en daarbij automatisch voor je gezin! Vind ook echt dat de nadruk teveel op de zogenaamd beste voeding ligt. Allemaal heel mooi maar het moet wel soepel gaan, anders is het gewoon pittig, vooral als er ook nog een kleintje loopt. Ik hoop dat je je snel weer wat energieker voelt ❤️

Dreamer gek hoe dat wisselt he?! Knulletje dronk ook een poos zo onrustig dat ik echt een paar dagen zwat volledig aan het kolven was om hem daarna de fles te geven. Was gewoon geen doen, en tijdrovend vooral in op manlief zijn werkdagen met een hyperactieve peuter ?? precies op het punt dat ik riep LAAT MAAR BEN DR HEULEMAAL KLAAR MEE, dronk hij ineens de helft vd tijd wel weer rustig ? nu alle voedingen eigenlijk weer. Zo bizar. Gewoon doen wat goed voelt ❤️ of dat nou fles, borst of combi is, alle voeding is voeding. ❤️

Wat een lieve reacties van jullie! En wat fijn dat het je rust geeft Dreamer. Kan me voorstellen dat het als een strijd kan voelen, zeker wanneer ze niet genoeg aankomen.
Ik ben vooral benieuwd hoe de kleine op de wisseling gaat reageren. En zie er ook naar uit om echt mijn lichaam weer terug te krijgen. En koffie te drinken en een klein drankje te drinken ??
Hoe gaat het verder met iedereen. Is iedereen al hersteld van de bevalling?

Zonnebloem volgens mij ben ik echt een loedermoeder ? drink nog elke dag koffie en nu hij de avondfles krijgt drink ik toch echt met regelmaat een wijntje (hoef dan 6 u niet te voeden ?) maar indd lijkt me ook wel heel fijn om weer normale bhs te dragen (misschien zelfs iets wat weer meer flatteerd ?) oeh en nooit meer met die anti sex kolfset op mn borsten. Ik zei laatst nog tegen mn man jemig dat je niet voor altijd afknapt op me. Toen zei hij heel lief, het verdient niet de schoonheidsprijs maar het is voor het goede doel ? ben heel blij dat hij het los kan zien want als ik mezelf wel eens bezig zie denk ik wel met regelmaat pfff

nou groot gelijk zonnebloempje, volgens mij is het belangrijkste met borstvoeding is dat je er plezier aan moet beleven en ook de energie voor op moet kunnen brengen! Vind het zelf ook slopend qua energie maar dit is onze eerste dus ik heb niet zoals jij nog eentje rondlopen thuis
Gister een tip gekregen, misschien gebruiken jullie die al voor de slaapjes maar White Noise, schijnt in speelgoed te zitten maar  youtube of spotify heeft het ook haha... Veel minder een strijd als je die opzet... Even in de armen houden tot ze slaperig worden en dan kun je haar redelijk gemakkelijk wegleggen.. Gisteren mee begonnen maar we hadden ff rust 's avonds.. ongekend haha
nou heb een elektrische kolf gekocht (Dubbelzijdig dat wel) dus kost me 15 minuten kolven.. dat vind ik nog meevallen.. vind meer al dat poetsen in een sopje zo'n werk.. Ik sterilliseer dan maar wel 1x per dag.. vind het soms wel beetje dubbel.. volgens de handleiding na iedere x steriliseren maar daarna mag je 'm wel met de blote (gewassen) handen in elkaar zetten, dan denk ik nou die steriliteit is nu ook wel weer weg haha..
maar werkt goed voor jou dus zo'n handkolf Samson! Goede productie!! :) 300 is best netjes!
Ik zit nu op 120-130ml 's ochtends en de rest van de dag totaal maakt ook 120 ml, dus i.p. 2 voedingen voor nu.. Heb al 3 potjes in de diepvries..
jij doet alles dus in zakjes? Is dat handig? Gewoon van Medela of ander merk? Ik heb van die Philips Avent potjes, dacht die kan ik later gebruiken voor fruithapjes en groente hapjes evt.
dat opbouwen/afbouwen moet ik me nog even in verdiepen... Ik wil straks met werk er naar toe dat ik deels BV geef en deels kunstvoeding... dan ligt de druk niet zo hoog haha.. tijdens m'n werk in de zorg weet ik ook niet of kolven haalbaar is (ondanks dat ik weet dat de werkgever hierin moet voorzien, maar kan soms enorm druk zijn, denk niet dat ik dan rustig kolf haha) 
Wij doen sowieso 1 flesje per dag vanaf nu met borstvoeding zodat m'n vriend ook een flesje kan geven en onze dochter kan wennen aan die speen maar dat gaat gelukkig tot nu toe goed

haha kolven is totaal niet sexy.. mijn vriend moest lachen toen hij mij voor de eerste keer zag! haha

@samson same here! ik drink iedere dag gewoon 1 bakkie, niet teveel.. Geld ook voor een wijntje, als je het goed pland met de voedingen (soms kolfde ik van tevoren als we een etentje hadden met vrienden oid)
Ik voelde me ook soms net bea 138 met dat kolfapparaat, gelukkig knappen onze mannen er niet op af ?

@zonnebloempje ik bouw heel rustig af, was bang dat ze misschien krampjes zou krijgen omdat kunstvoeding zwaarder te verwerken is. Gelukkig valt het erg mee, ze poept wel iets minder maar geen zichtbare "pijn" of ongemakken. Ik geef nu 2x per dag fles, rest nog borstvoeding, moet zeggen dat de combinatie nu ook wel goed loopt.

@cardiozuster ik kan het nu nog combineren maar hoor vaak als je bvb naar 4x fles 1/2x borst wil de productie na 3 maanden nog niet stabiel genoeg is.. Maar proberen kan altijd, ik doe het nu om en om.. 's ochtends vroeg borst, dan fles, borst, fles en de avond en nacht nog borst. Ze raden aan met middag/avond voeding te beginnen omdat je dan minder productie hebt.

Terug
Bovenaan