@ cardio hihi dat schoonmaken is ook echt een ding, dat is ook de reden dat ik nooit de kolfmasjien gebruik. Ik gebruik dus de vacuumkolf dan voed ik met 1 borst en dan tijdens het voeden de kolf op de andere. Op die manier kost het me. Geen extra tijd, ik vind het ook makkelijk met de productie opvoeren of minderen. Krijg ik overproductie, dan sla ik om de voeding de kolf over,of kolf ik alleen ff de druk vd ketel. en als ik het idee heb dat de productie omlaag gaat dan kolf ik mn borst een paar keer goed leeg. Savonds is mn productie minder als sochtends. Ik kolf dan ook een avondfles omdat ik het wel idee heb dat hij indd minder uit de avond tiet haalt (onrustiger drinkt, hierdoor meer darmkrampjes ). Moet ook zeggen dat hij sindsdien veel beter en rustiger slaapt snachts. En voor papa is het ook leuk om lekker die avondfles te geven en het kleintje in slaap te laten vallen op schoot na een knuffelsessie. Ik kolf op deze manier ong 300 cc op een dag, vd week een extra vriezer aangeschaft want de zakjes vielen je om de oren bii het pakken van een ijsje voor het peuterkind ?
@ zonnebloem wat goed dat. Je de knoop hebt doorgehakt. Vooral moeilijk, maar wel het belangrijkste om te kiezen voor jezelf en daarbij automatisch voor je gezin! Vind ook echt dat de nadruk teveel op de zogenaamd beste voeding ligt. Allemaal heel mooi maar het moet wel soepel gaan, anders is het gewoon pittig, vooral als er ook nog een kleintje loopt. Ik hoop dat je je snel weer wat energieker voelt ❤️
Dreamer gek hoe dat wisselt he?! Knulletje dronk ook een poos zo onrustig dat ik echt een paar dagen zwat volledig aan het kolven was om hem daarna de fles te geven. Was gewoon geen doen, en tijdrovend vooral in op manlief zijn werkdagen met een hyperactieve peuter ?? precies op het punt dat ik riep LAAT MAAR BEN DR HEULEMAAL KLAAR MEE, dronk hij ineens de helft vd tijd wel weer rustig ? nu alle voedingen eigenlijk weer. Zo bizar. Gewoon doen wat goed voelt ❤️ of dat nou fles, borst of combi is, alle voeding is voeding. ❤️