Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Ik moet eigenlijk alleen voordat ok weg moet en ik niet op tijd terug kan zijn. Ik vind het ook zo zonde van mn tijd en heb nooit super veel dus ben dan bang dat als ik tussen door kolf ik minder heb als ze zich meld.
Tjonge gek he dat sommige mensen er nog onpasselijk van worden als je voed . Je kan ja heel netjes voeden. Zeker als ze nog zo klein zijn en niet steeds los laten haha

ooh vind 't zelf ook niet geheel prettig bij andere in huis haha... dus knap van je hoor, wel vervelend dat je dan met extra stuwing zit.. kolf je na iedere voeding Samsonn?
Vind 't lastig om te weten dat je productie minder wordt.. hoe merk je dat als de kleine aan de borst gaat?

Vind het sowieso erg verschillend de productie...
soms sla ik het kolven even over.. de diepvries gaat aardig vol.. volgens mij 15 van die avent bakjes inmiddels en we doen nu 1x per dag flesje (nu die van 9u 's ochtends want met mijn werk straks over een paar weken gaat die fles er sowieso af omdat dit geen handig tijdstip is voor kolven op de werkvloer), dus nu kolf ik en geeft m'n vriend de fles.. lekker gezellig op de bank haha.. de extra avent bakjes zijn alweer besteld! haha
Mijn productie is 's ochtends rond de 150, moest van CB 120 nu per fles geven dus ruim een flesje al in de ochtend, rest van de dag produceer ik nog wel 1,5 flesje meestal.. (en dan kolf ik niet eens na iedere voeding).. ik wil 't nog een keer bij gaan houden hoeveel ik kolf per dag maar m'n geheugen vergeet 't steeds haha..
herkenbaar Marin, soms loopt het moment voor kolven wat uit omdat ze niet wil slapen bijv. of omdat ik zelf moet eten en dan denk ik soms nou zit alweer vlot of de volgende voeding, dan durf ik ook niet meer zo goed te kolven haha.. ook al heb ik wel gelezen dat je met een uurtje alweer voldoende in de borst moet hebben zitten
ben benieuwd hoeveel vuurwerk er met oud & nieuw afgeschoten gaat worden en hoe onze kleine daarop reageert, jullie al stiekem geknal in de buurt? want ondanks het verbod knalt het soms wel even bij ons..

Ik merk het aan de kolf normaal haal ik met gemak binnen 10 minuten 100cc eruit. Nu moest ik echt pompen met de fles om de reflex aan te wAkkeren en moeite met 50cc. Ook de kleine leek minder verzadigd nu 2 dagen extra en langer aangelegd en we zijn er weer ? gister ff de vriezer in de keuken deels geleegden naar de schuurvriezer verplaatst zat nu op 6 liter buiten en nog 1.5/2 liter colustrum/gelige melk van het begin. Dat spul is echt magisch. Had ik met de kerst door peuter haar fristi gegooid een paar keer, heb het idee dat ze er sneller door is opgeknapt ✌️ dus die bewaar ik voor als er weer griep is in huis. Hier nauwelijks vuurwerk maar dat is hier nooit. In mn ouwe wijk begon het al in september en duurde het soms tot feb ?

Gezellig zon flesje bij vriendlief hihi. Hier altijd de avondfles. Ik kolf dan een uur eerder af, kan ik een extra uurtje eerder naar bed als de nacht horror is geweest ? of een wijntje pakken bij de kerstfilm ?

Wow wat een grote voorraad al.. ik heb nu 2 liter in de vriezer gok ik..
Geef je al flesjes dan Samsonn?? Pakt hij die goed?
Maar jij doet het na iedere voeding dus?
Hoe ga je het straks doen als je moet werken??
Haha wat fijn dat de bv ook helpt voor je dochter. Wat bijzonder ?

Hihi in de kraamweek had ik al een liter ? had vooral de eerste weken iets teveel in die memmen zitten. Ik doe tijdens elke voeding. Elke voeding vang ik vd niet voedende borst ong 40/100cc op. Ze noemen het een lekschaal, die zogenaamd de melk op zou vangen die in de zoogcompress valt maar hij trekt er wel meer uit. Zie het als passief kolven ? ben dr geen extra tijd aan kwijt, en toch verzamel ik bij elke voeding toch steeds wat ? ik geef savonds een fles, omdat ik het idee heb dat mn borsten het minst vol zitten, en hij onrustiger drink dus terwijl mn man een flesje geeft doe ik ff kolven dat is het enige moment op de dag dat ik “actief kolf” soms met een warme kruik en 2 vacuumkolfjes dan heb ik mn handen vrij ? en gister echt met de kolfset dan pak ik meer mee maar ik heb dr zon hekel aan om zo stom met mn handen voor mn borsten steeds te kijken of ik niks derlangs lek of hoe vol die flessen zijn ? met zon vacuum ist gewoon hop op de borstzetten, in de fles knijpen en hup dat ding gaat nergens meer heen ✌️

Wow Samsonn wat heb je een goede productie!
Hier loopt de productie terug nu ik een week aan het afkolven ben. Ik hoef nog maar 2 á 3 keer te kolven. We mixen nu sinds een week de borstvoeding met de flesvoeding. Zo 60 om 60 cc. En nu naar mate de koelkast minder gevuld worden zullen de verhoudingen veranderen. Gelukkig reageert het mannetje goed op de dieetvoeding.
Hier zijn we sinds vorige week over na 1 nachtvoeding. Hij meld zich vaak tussen half 3 en 4 en daarna mogen we tot een uur of 7 doorslapen. Zo fijn.

Ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling!

Vorige keer had ik niet zon goede productie, toen was het ook aardig worstelen. Ook moet ik zeggen dat ik nu mijn eigen weg ben gaan volgen en mijn eigen lijf ? en totaal niet naar wat de kraamzorg zei ? want die vond dat ik me teveel fixeerde bla bla en van haar mocht ik hem eens in de 3/4 uur aanleggen ? nou sorry maar een newborn heeft liever vaker wat kleine slokjes als hup een voedingsschema. Ook krijg je op die manier de flow nooit op gang. Ook mocht ik van haar niet de druk afkolven (ivm over/stuwing) maar dan spoot ik dat jong echt tegen de muur. Hij kon de flow gewoon niet aan dan spuugde hij echt alles onder. Gelukkig is dat nu aardig bijgetrokken. Maar ik denk dat het ook echt scheelt dat ik er nu echt veel relaxter insta als de vorige keer en mn kop niet dol laten praten door anderen en het papa verlof. Je word gewoon zo onzeker van alles soms en daar betrap ik me nog welles op. ?
Hey maar wat fijn nog 1 nachtvoeding. Hier wisselt het soms nog wat vannacht kwam meneer 2x maar indd meestal 1x rond 3 u
Wat voor dieet voeding gebruiken jullie zonnebloem? En is er al wat meer rust in jezelf gekomen? ❤️

We hebben voeding voor een koemelk eiwit allergie. Dit had mijn oudste ook en toen ik een paar weken geleden (te veel) zuivel had gegeten, hadden we een helse dag met een krijsend kind en uitslag.
Ja ik heb meer rust gevonden maar toch geeft flesvoeding ook weer zijn eigen onzekerheden met zich mee. Want met borstvoeding kan je minder snel 'overvoeden' dus nu ben ik daar weer zoekende in? en zo blijft het wat op en neer gaan.

Terug
Bovenaan