Oktober / November 2020 Baby's! ♥

@cardio hier zit het ritme vooral in de nacht. Charlie komt eigenlijk altijd tussen 2 en 3 voor een voeding en dan tussen 7 en half 8 vaak weer.

Overdag is het ritme ver te zoeken. In de ochtend doet hij kleine slaapjes en meld hij zich vaak na 2,5 uur weer. En naar mate de dag verstrijkt wordt de tijd er tussen langer tot soms wel 4,5 uur. Zijn laatste fles varieert ook. Kan 6 uur zijn (dan geef ik hem om 23.00 nog een flesje) en soms is het 8 uur en dan laat ik hem slapen.
Nu het zo mooi is probeer ik elke dag een uurtje te wandelen met de beide heren. De peuter dan op zijn (loop) fiets.
Hier hebben we met zijn allen door de knallen heen geslapen met oud en nieuw. We lagen namelijk 22.30 al op bed?

Haha heerlijk toch...
Oh je laat m doorslapen als je hem om 20u op bed legt??  Ik dacht dat ze nog die 23u voeding moesten hebben? Ik maak haar er altijd wakker voor ?

Overdag variëert hier ook sterk, maar vooral de middag.. nacht/ochtend is vaak 4.30u - 9u - 11.30u  en vanaf dit punt varieert het sterk qua slaapjes en tijdstippen.. meestal na 19u slaapt ze tot 23u iig dan maken we haar wakker

Hoe oud zijn jullie kleintjes inmiddels? Onze dame morgen 9 weekjes ♥️

Pft kind is helemaal van slag door mn ritme probeersel nu komt hij ook ineens elke 2.5 uur ipv 3/3.5 ?? word gilllllend gek ? had ik t maar gewoon gelaten. Overmorgen is hij 10 wk. Dinsdag ook de eerste wenochtend. Ik vind het doodeng, ken die hele groep niet mag em alleen afgeven en door het raam kijken ? afschuwelijk die rot corona. Mn dochter zit daar op de peuterclub super leuk, maar de baby groep en leidsters ken ik niet. Ik vind het super lastig. Over kleine 3 wk moet ik weer werken dat grijpt me ook enorm aan de keel. Maar dat komt denk ik meer omdat ik het gewoon niet naar mn zin heb op mn werk. En omdat ik weet dat mn rooster echt heftig is en er niks aan gedaan kan worden volgens hun. Heb nu gewoon niet de energie om te solliciteren of ergens opnieuw te beginnen. Dus ff doorbijten tot iedereen in dit huis afdoende slaapt ?kan wel janken als ik eraan denk bah. Ben ook bij vlagen nog enorm hormonaal en jankerig zoals vandaag. Hebben jullie daar nog last van? Ben al 2 dagen niet te genieten en jank om alles.
Hey cardio hoorde dat jullie ook al op het vaccinatielijstje staan. Wil jij dat doen? Eerst ff checken of het kan met bv.
Onzeker kun je worden he met die voedingsstoffen.. maar ik weet zeker dat dat gewoon zn groeispurt moment is. Weet niet hoe het bij jullie zit maar meneer lijkt hier mt 62 over te slaan??

Ik heb altijd geleerd dat baby's vanzelf wakker worden van de honger en dat je ze vooral moet laten slapen als ze niet wakker worden. En ik zie dat hij goed groeit dus laat ik het lekker zo.

Charlie is nu 7 weken. Ik hoef pas in februari weer aan het werk. Ik heb nog 3 weken vakantie achter mijn verlof aangeplakt. Charlie is dan 3 maanden en heeft zijn eerste vaccinaties dan ook achter de rug. Hij gaat daarna naar dezelfde opvang als onze oudste.

Ik herken wel wat je zegt Samsonn. Wil ook graag wat andere gaan doen maar heb momenteel niet de energie om te solliciteren en opnieuw te starten. Heb met mezelf afgesproken dat ik ons leven in die zin om mag gooien als Charlie een jaar is en alles weer een beetje rustig is.

Oh wauw zonnebloem ofk mezelf hoor ? nog een jaar... ? precies de deal die ik ook met mezelf heb gemaakt ?

Cardio volgens mij ook na 5 kilo hoeft het ook niet meer toch??

Nou ik werk op de hartbewaking dus niet directe contact met corona patiënten, eerder sporadisch omdat IC en SEH die contacten hebben
Sowieso is er nog niks bekend over effect vaccinatie en borstvoeding dus daar ben ik ook voorzichtig in.. en jij Samson??

Ooh wat vervelend dat het ritme helemaal anders is nu Samson..? waarom ben je het gaan veranderen?
Hier is het s ochtends ook 1x na 2,5 uur, in de middag om de 3 luur.. s avonds kan ze langer ik snap niet waarom de tijd tussen voedingen niet gewoon gelijk kan zijn Haha maar ja ik accepteer het maar Haha
Wat vervelend dat je zoveel minne dagen hebt.. herkenbaar van de vorige zwangerschap?
Mijn vriend zegt dat ik me meer druk maak om dingen in algemeen los van de kleine meid.. zal wel hormonen zijn haha
Oh is dat zo na 5 kilo? Consultatie bureau heeft ons niks verteld iig.. mss zijn ze dat vergeten.. ? door Corona heb je ook meer bel momenten.. jullie ook??
Laatste weeg moment was met 5 weken denk ik.. wij zijn vorige week maar op onze eigen weegschaal gaan staan met en zonder Sophie, toen kwamen we uit op 5,1/5,2 kilo
Gisteren heeft ze de voeding van 20u overgeslagen en kwam ze vanzelf rond 22.30, sinds de voeding van 18u dat vind ik ook prima.. vandaag volgt ze qua tijd precies hetzelfde ritme als gisteren dus nu slaapt ze wéér na de voeding van 18u en ff zien wanneer ze komt.. vind dit prima, mooie rustige avond zo hopelijk..?
Wat jammer dat jullie zo ontevreden zijn met jullie werk... Wat voor werk doe je zonnebloem?? 

Oh ja gisteren begonnen met slaapzakje.. eindelijk haha.. puckababy op de kop getikt via marktplaats voor 15 euro, nog super netjes.. en we konden haar zonder huilen en zonder muziekje weg leggen in bed, ze is dan nog even wakker maar valt vanzelf in slaap.  Vanmiddag een keertje zonder slaapzak dan protesteert ze iets meer maar ook minder dan anders.. is ook wel fijn iets minder strijd bij het naar bed brengen ?

Hebben jullie soms ook ondeugende blikken tijdens de voeding.. dan drinkt ze aan de borst of flesje en dan stopt ze, glimlacht ze super schattig en een beetje ondeugend en pakt snel weer de borst en drinkt verder.. heerlijk ??

Hey!
Ik werk als pedagogisch medewerker op een buitenschoolse opvang. Ik ben alleen afgestudeerd als maatschappelijk werker en mis de uitdaging in mijn werk. Ook zat ik in een team wat totaal niet functioneerde dus heb besloten om na mijn verlof naar een andere (voor mij nu nog niet bekend) locatie te gaan. Dit samen maakt dat ik er weinig zin in heb om weer aan de slag te gaan. Maar ervaring met de oudste laat wel zien dat ik gelukkiger ben, wanneer ik in ieder geval nog een paar uur per week werk (heb 16 uur vast op contract). Ik ben dus wel alle ochtenden heerlijk thuis.
Wij krijgen hier nog maar weinig lachjes met 7 weken. Alleen als we echt zelf contact zoeken maar dan begint hij wel ook echt al geluidjes er bij te maken, wat super schattig is.
Ik heb volgende week maandag weer een bel afspraak met het CB. Vind het opzich wel jammer dat we nu dat meet en weeg moment missen. Verder vind ik het wel prima? zeg altijd dat het CB alleen maar goed is voor meten en wegen en vaccinaties en de rest hoeft niet van mij?
Wij gaan hier nu lekker slapen!

Terug
Bovenaan