Oktober / November 2020 Baby's! ♥

@marin, wat naar dat jullie corona hebben gehad. Hopelijk knappen jullie snel op.
Ik heb radar inderdaad ook gezien. Ik ging sowieso al voor mirena maar was anders denk ik wel van gedachten veranderd na de uitzending.

Hier geen bijzonderheden. Hopelijk gaat het goed met iedereen!

Hallo iedereen,
Na een tijdje mee gelezen te hebben zal ik mijzelf ook voorstellen;
Ik ben Hilde en ik ben 35 jaar. Ik heb een zoon van zeven jaar genaamd Conor en Logan is geboren met 38+5 op 1 november. Dat was maar goed ook, omdat hij nogal groot bleek te zijn (bijna 4500 gram en rond de 54cm). Ik ben bevallen in het ziekenhuis door een medische indicatie (bloeddruk). Ik ben in bad gaan liggen om de weeën op te vangen en Logan is daar uiteindelijk ook geboren omdat het vrij vlot ging haha. Het ziekenhuis was nagenoeg uitgestorven vanwege alle maatregelen. Daardoor was de hele bevalling enorm relaxed, ik was compleet zen ?.
Ik ben gelijk met borstvoeding gestart maar het aanhappen lukte niet goed. Hierdoor had ik een zeer gefrustreerd mannetje. Ik ben fulltime gaan afkolven. Na onderzoek bleek dat Logan een te strak lipbandje boven had en een te strak tongriempje. Vanwege corona konden we pas heel laat terecht in een speciale kliniek in Leiden. Daar hebben ze beide geklieft met een laser... ? Dit was nodig, omdat hij later misschien last zou kunnen krijgen met articuleren. Omdat het zo lang duurde voordat we terecht konden heb ik de bv niet opgepakt en ben ik fulltime blijven kolven tot mijn mannetje 7 weken was. Daarna zijn we over gegaan op kv. Het openhouden van de wonden in zijn mond was verschrikkelijk en dat staat op ons netvlies gegrift... Gelukkig is die periode voorbij!
Ik heb nu een grote stevige baby van 12 weken oud en over de 7 kilo (?) die heel erg vrolijk is! We zitten nu wel in een sprongetje/fase, waardoor hij iets moeilijker te vermaken is. We moeten er iedere nacht één of twee keer uit om te voeden. Soms is hij om vijf uur klaarwakker. Hij zit op ongeveer vier keer 150+5 en 1 keer 180+6. 
Heel veel informatie, ik laat het hier even bij? Leuk om te lezen dat er veel raakvlakken zijn.

Hoi Hilde, welkom!
Wat toevallig dat je zoontjek Logan heet! Zo heet mijn oudste ook ? en op de Facebook-pagina voor November baby's is er nog een Logan geboren.
Heel grappig want toen wij de naam bijna 4 jaar geleden gaven, kwam hij nog amper voor.
Wat vervelend dat jullie qua borstvoeding zo'n heftige start hebben gehad, maar fijn dat alles nu beter gaat. De sprongetjes kunnen heel heftig zijn maar vind het altijd bijzonder om te zien wat voor ontwikkeling ze dan ineens toch gemaakt hebben.

Ik lees jullie reacties op de ballerine spiraal. Heb zelf ook een stukje van Radar gezien. En wie heeft toevallig die spiraal vorige week laten zetten?! Joehoe. Nu is het gelukkig zo dat onze wens voor een tweede al heel groot is, dus mocht ik echt door de spiraal heen zwanger worden is dat geen ramp. Maar ik kan me voorstellen dat als je geen kindje wilt dat het heel vervelend kan zijn!

Gisteren in overleg met de huisarts de spiraal wel laten zitten. Die geeft aan dat ze een beetje overdrijven. De spiraal is minder betrouwbaar dan bijvoorbeeld een mirena, maar het betekend niet meteen dat iedereen er toch zwanger van raakt. Ik ben benieuwd!

Verder hier de bv aan het terug schroeven naar ochtend en avond voeding. Hoop dat dat gaat lukken. Ze krijgt nu 7.00 bv, 10.00 bv, 13.00 150+5, 16.00 150+5 en 19.00 bv. Morgen die tweede ochtendvoeding weg laten vallen. Hebben meer vrouwen dit gedaan? Hoe is het bij jullie gegaan? Ik hoop dat mijn productie wel mee omhoog gaat als ze dat nodig heeft.

[quote quote=10401144]Hoi Hilde, welkom! Wat toevallig dat je zoontjek Logan heet! Zo heet mijn oudste ook ? en op de Facebook-pagina voor November baby’s is er nog een Logan geboren. Heel grappig want toen wij de naam bijna 4 jaar geleden gaven, kwam hij nog amper voor. Wat vervelend dat jullie qua borstvoeding zo’n heftige start hebben gehad, maar fijn dat alles nu beter gaat. De sprongetjes kunnen heel heftig zijn maar vind het altijd bijzonder om te zien wat voor ontwikkeling ze dan ineens toch gemaakt hebben.[/quote]
Ik zag dat jouw zoon ook Logan heet, heel grappig?. Wij wilden naast Conor nog een Ierse/Schotse naam.
De borstvoeding tijd was inderdaad niet zoals ik had verwacht. Bij de eerste lukte het niet door mij en nu andersom. Ik heb hem in ieder geval nu een aantal weken afgekolfde melk kunnen geven.
Zijn sprong is heel erg leuk maar ook vermoeiend. Hij leert een heleboel nieuwe dingen en is daar ook heel trots op?

Ik zit ook enorm te klooien met de tijden. Bij de opvang en mn man de laatste 4 dage. Steeds flesjes gehad merk echt dat mn productie zwaar omhoog is gegaan door al dat kolven ? tapte gister uit 1 tiet 220 andere 180 ?dus ook is meneer een halve kilo aangekomen in een ruime week dus ff stukkie terug denk toch indd maar naar 5x 180 want dit is geen doen zo ?

O dames, mag ik even klagen??? Vandaag heb ik een mannetje dat tussen slapen en drinken door alleen naar huilt en ik kan niet achter halen waar het door komt. Zo frustrerend en tegelijkertijd breekt het mijn hart ook want ik wil hem zo graag helpen maar snap niet hoe het komt.
Wat is een dag dan slopend?? en dan te bedenken dat ik dit met Logan weken/maanden heb volgehouden. Ik moet ook zeggen dat ik had verwacht dat de krampen en het spugen minder zou zijn nu we op de speciale voeding zitten. Dus heb toch nog maar weer probiotica besteld, hopelijk helpt dat tegen de krampjes. De flessen blijven hier wisselend. 120 heeft hij vaak niet genoeg aan op een hele dag maar de meeste flessen 150 is te veel. Dus geef nu maar steeds 120 en dan meld hij zich vaak rond 4en wel voor meer.
Geniet lekker van je vrije dagen Sam en hopelijk trekt je voeding snel weer bij nu je weer meer live kan voeden.
En missen jullie het ook zo om even te sneupen naar kleertjes? Gewoon even een winkel in lopen? Ik merk dat ik me steeds meer opgesloten begin te voelen naar mate de lockdown langer duurt?

Welkom Hilde.
Tjonge wat een top productie heb je Samson.

Oh die sprongetjes he... zo lastig maar idd zo leuk dat je daarna weer kunt zien dat ze opeens weer wat extra kunnen.

Ik mis het neuzen in de winkels ook. Even naar die schattige kleertjes kijken en zo.

Terug
Bovenaan