Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Hey! Hier nog niet aan het rollen maar Charlie is dan ook nog maar 11 weken. Wel draait hij zich al op z'n zij, sporadisch.
Hier zijn de tranen weer opgedroogd. Al had Charlie het net even moeilijk maar dat was oververmoeidheid omdat hij van 2 tot 8 alleen maar korte slaapjes deed van 10 á 20 minuten. En ik heb vanochtend lekker 2 jank films aangezet. Kan soms zo opluchten.
Toch grappig hè om die verschillen dus de eerst en tweede te zien. Charlie is tot nu toe echt vele malen relaxter en slaapt ook beter, maar spuugt dus wel meer. Ik merk dat ik daar dus onzeker van wordt. Want wat is veel spuug? En wat is normaal?
Voorlopig blijf ik lekker de hoeveelheid voeding in de flessen wat afwisselen, dat lijkt toch echt het beste te werken.

Ik jank ook echt elke dag is het niet van verdriet dan is het wel omdat ik ontroerd ben. ? mn man zegt ook met regelmaat gut kind is het weer zover? Welke zielige reclame heb je nou weer gezien?

Nja elk kind spuugt anders. Ster spuugde altijd echt hele plassen ook was dat echt projectiel bij tijd en wijlen. Ow spuugt sinds 2 wk nauwelijks meer, maar daarvoor gaf hij de hele dag wel mondjes terug als ik hem ook maar iets te vlot bewoog, of te snel neerlegde na het voeden. Bij Ster had ik echt het idee dat ze er last van had ze maakte ook altijd hele nare geluiden als ze lag (reflux). En kon NOOOIT plat hoe lang de voeding ook geleden was. Ow lijkt er nauwelijks last van te hebben of is opgelucht zodra het eruit is.

Gister waren inderdaad ook tranen van ontroering. Keek naar Charlie en begon gewoon uit het niets te huilen, omdat ik zoveel van hem hou en trots ben. Super vaag. Nou huil ik sowieso wel snel maar dit was zelfs voor mij bizar.
Hier wisselt de hoeveelheid spuug per keer. Soms is het maar een beetje en soms is het een hele plas. Ook een beetje afhankelijk van de hoeveelheid voeding hij gekregen heeft.

Vandaag zijn we allemaal weer een stuk stabieler gelukkig.

Goed om te horen dat het vandaag wat beter gaat?
Spugen is hier heel wisselend, hij heeft dagen dat ik na iedere voeding zijn kleding moet verschonen (net te laat met het spuugdoekje of hij spuugt er naast?). Er zijn ook dagen dat hij niet spuugt, zelfs geen mondje terug.
Gister had ik geen huil momentje maar wel een moment dat ik overliep van trots en liefde voor mijn knullen?
Vandaag is het helaas een mindere dag voor Logan. Hij is heel verdrietig en wordt continu wakker. Ook zijn we er achter dat hij geluiden van de boormachine en het scheerapparaat van mijn man verschrikkelijk vind. Hij gaat dan heel zielig huilen met grote tranen en klampt zich vast aan mij. De buren zijn aan het verbouwen dus zal hij dat nog vaker horen ?

Oh wat fijn om te lezen die wisselende emoties. Dacht al dat ik zelf wat gek was. Ben normaal redelijk stabiel en nuchter maar nu heb ik soms van die dagen dat mijn lontje erg kort is, emotie hoog zit en huilen en heel trots/tevreden. Mijn partner weet het soms ook niet. Is gewoon ook best pittig met 2 kids, borstvoeding en corona. Gelukkig nog 4 weken thuis voordat ik mag werken.

Even een vraagje voor diegene die kolven. Welke kolf hebben jullie en wat is jullie ervaring?
Ik heb mijn Ardo Calypso weer van de zolder gehaald maar ben er opeens niet zo tevreden meer mee. Vorige keer twijfelde ik ook al maar nu helemaal. Vind vooral dat er geen stand voor toeschietreflex op zit en toch misschien een te zwakke motor vervelend.

Ik had de Medela swing maxi dubbele elektrische borstkolf. Heel gebruikersvriendelijk en met stand voor toeschietreflex. Ook helemaal zelf in te stellen qua zwaarte. Werkt op netstroom maar je kan ook batterijen erin doen zodat je bijvoorbeeld de was op kan vouwen?

Ik heb een hele goedkope dubbele kolf van ali express? prima voor nood maar niet voor echt regelmatig gebruik. Voor op het werk heb ik een enkele kolf op accu kostte ook geen klap maar ik gebruik hem nu al ruim een maand dagelijks ik kolf er de avondfles mee af en dus op het werk. https://www.bol.com/nl/p/roxiq-bk4-enkele-automatische-elektrische-borstkolf-inclusief-led-display-blauw/9200000128383863/?s2a= was 40 euro. Vind het ideaal dat er geen luchtsnoer op zit. Ik wil op het werk ook 1 hand vrij houden zodat ik kan rapporteren of formulieren kan invullen ? dus dan zet ik hem ff paar tellen op mn r borst, en zodra die loopt dan pak ik de Haakaa zet ik die erop, en dan kolf ik tegelijk mn andere borst leeg. Op die manier kan ik nog vanalles doen. ? ik had vorige zwangerschap de medela swing maar dat pokke ding was zo stuk, teveel onderdelen om schoon te maken. Deze heeft ook een masssage kussentje hihi

ik heb gewoon de Philips Avent, die was in een goede aanbieding te koop haha... en die bevalt me prima, wel een dubbele zodat het me niet al te veel tijd kost.. ik kolfde eigenlijk na iedere BV maar de laatste twee weken niet meer na iedere BV, kost wel veel tijd, vandaag zelfs even een dagje niet kolven en gewoon even lekker voeden en daarna klaar... morgen maar weer kolven!

en spugen doet onze dame soms ietsje meer, vanmiddag wat meer blijkbaar teveel via de borst en soms ook totaal niet...  maar tis nooit heel veel..
ik heb weer geshopt.. even wat sale dingetjes in maatje 68 met lange mouw haha... ze zit in 62 maar dacht mag nu wel weer kopen voor 68 (en paar setjes van 74 met korte mouwtjes, want was maar 6 euro voor een Dirkje set!) me vriend ziet de pakketjes alweer tegemoet komen haha
Maar jeetje wat rommelt onze dame met het ritme, dat lijkt me fijne van volledige flesvoeding je hebt als goed is een beetje standaard ritme (of vergis ik me hier totaal in?) het is nu op verzoek, en soms zit ze op 6 voedingen, nu weer op 5... Snap er niks van.. haha
Gister eerste volledige dagje op dagopvang, mooi 3 voedingen meegenomen want ze had 6 voedingen, kom ik haar ophalen heeft ze er maar 2 gehad haha en toen ik haar ophaalde wilde ze wel een nieuwe... bedoeling was BV thuis geven maar dat flesje kwam uit diepvries dus die moest ook wel op haha.. naja dan maar kolven!
Vandaag heeft ze het ritme van gister op de dagopvang overgenomen en is het weer 5 voedingen haha

hoe gaat het bij jullie?

Terug
Bovenaan