Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Hier een 11 weken oude jongen die ook het ritme zelf bepaald. Gelukkig wel goed dag/nachtritme. Overdag reageert hij goed op slaap/wakkertijden maar vind ik dat lastig me daar aan te houden.
Hij kijkt ook goed rond, volgt alles, pakt dingen vast en grijpt erna, schopt nog ongecoördineerd naar dingen, lekker wippen en friemelen in de wipstoel, veel lachen en flink brabbelen. Zo leuk allemaal.
Helaas ook een 2jaar en 3 maanden oude dochter die in een 'bange' fase zit. Net een nieuw bed maar is moeizaam. In slaap vallen is wisselend en er wordt van alles bijgehaald waar ze bang voor is. Tranen met tuiten en hysterie. Zo zielig?

@Chris, wat vervelend dat jullie meisje deze fase heeft. Is zo lastig want je wilt ze serieus nemen in hun angst maar tegelijkertijd wil je het ook niet bekrachtigen. Ik herken het nog van onze oudste. Die begon in eens over monsters e.d. Ik weet niet wat voor angsten ze heeft maar vaak wordt er wel 'monsterspray' gebruikt. 
Wat wij met monsters doen zijn ze weg blazen. Als hij zegt dat er een monster is, vraag ik waar het monster is en dan gaan we (net als de grote boze wolf) heel hard blazen. Of soms 'pak' ik het monster vast en 'gooi ik het uit het raam'. Dit werkt bij ons heel goed.
En wat fijn dat het met zoonlief goed gaat! Gaat het nog goed met de borstvoeding? 

@zonnebloempje, dank je. Ze kan heel goed praten maar echt uitleggen waar ze bang voor is nog niet. We proberen er wel achter te komen maar dan lag je haar toch snel helpen en ernaar raden waardoor je woordenboek haar mond legt die ze dan gebruikt.
Lijkt voor nu met het bed te maken te hebben. We geven haar even een week om te wennen. Maar misschien iets van 'sterrestof' om haar bed fijner te maken.

Zoon doet het nog steeds top op de bv. Dus wil nog ff doorgaan.

Lastige situatie. Misschien helpt het inderdaad om een soort klamboe over het bed te hangen. Hebben voor Logan een 'bedtent' van IKEA gehad toen hij naar zijn peuterbed ging. Gaf een veiliger gevoel.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/sufflett-bedtent-groen-80332473/
Hoop dat ze snel het vertrouwen vind om in dit bed te slapen.
Fijn dat de borstvoeding goed gaat ?

Hier werkte magisch beddengoed ? oftewel kind kreeg een prinsessendekje. Staan ook magische feetjes op die haar beschermen en haar beschermbeer! Die ramt de monsters wel weg ? we hadden indd ook hier monster spray maar dan bleef ze maar vragen of ik alsjeblieft elke 5 min kwam sprayen want ze bleven maar komen ? hielp de eerste 3 dagen wel ✌️
Is ook lastig, je hoopt indd dat ze genoeg reageren om de “test” te doorstaan. Eigenlijk zo krom want jij zit dagen met een ontregeld kind zodat het financieel maar geregeld is. Ze zeggen wel van ja je moet het af en toe introduceren want anders weet je het nooit ? maar ik blijf erbij waarom? Er is straks prima te leven zonder koemelk zo gezond is het niet. Tuurlijk het is makkelijker en fijn als het verdwijnt. Maar ergens denk ik mats die baby nou gewoon het eerste jaar door hem gewoon met rust te laten. Dat harde groeien en al die kinderkwaaltjes zijn al rot zat. Gooi er een ziekenhuistrauma tegenaan ? en dan bepalen hun nog of ze heftig genoeg reageert. Had er ooit zon bobo bij zitten, nee dat is gewoon babyacne en ineens was ze verkouden. Kind kwam om 7 uur met een perfecte huid binnen en zonder ademproblemen. Na de fles rode plekken en echt een dikke keel. Zo sneu. Heb het meteen gefilmd en doorgestuurd naar de huisarts die heeft het toen gelukkig voor ons opgenomen maar het is net als afrijden. Je moet er maar net een zuurpruim tussen hebben zitten

Succes vandaag ❤️

En succes met de test morgen. Hoop voor jullie op wat antwoorden.

Met werk bezig zijn is ook nog niet mijn favoriet. Heb met deze week nog 4 weken vakantie. Maar woensdag ook een digitaal symposium. Ben benieuwd of dat mijn interesse wat meer wekt.

Zo weer thuis van het ziekenhuis. Wat een lange zit was het. Zat ergens alleen in een klein kamertje, begon op ten duur toch wat benauwd aan te voelen en mag (natuurlijk) ook niet even wandelen.
Charlie is heel rustig geweest en heeft zelfs zo nu en dan nog even kunnen koese (slapen voor de niet Friezen onder ons??) en heeft alleen na de grootste fles van 125ml een half uur heel hard gehuild en scheetjes gelaten. Nou is dat redelijk ongewoon om dat tijdstip (hij is qua ontlasting en krampjes erg regelmatig, namelijk tussen 5 en 6 's nachts) maar of dat nou een reactie is geweest durf ik nog niet te zeggen. Eerst volgende week maar even afwachten.
Ik ben benieuwd hoe het symposium bevalt. Daarna maar weer lekker genieten van vakantie?

Spannend hoor of er reactie komt. Maar dan heeft hij zich goed gehouden in het ziekenhuis. Fijn hoor.
Nou, ik verlang na afgelopen dagen nu toch wel een beetje naar het werk. Gisteravond en vanmiddag flinke strijd met naar bed gaan met de peuter. Ze is uiteindelijk in haar oude ledikantje op de babykamer gaan liggen. Dat was ook niet goed maar na flink huilen toch in slaap gevallen. Alleen moet de baby nu verplicht in de box slapen en ik rustig aan doen.
Zie alweer op tegen vanavond en we krijgen nog kraambezoek ook?

Terug
Bovenaan