Oktober / November 2020 Baby's! ♥

@zonnebloempje: 
Dankjewel voor de zalf tip, die kende ik nog niet!
Mijn vader's kant van de familie zijn allemaal Friezen. Heb zeer goede herinneringen aan vroeger. Als het gevroren had, wekte onze vader ons om half zeven in de ochtend. Dan gingen we, voor we naar school moesten, naar slootjes of een meer in de buurt om te schaatsen ?
Balen dat Charlie zo snel weer wakker was. Na de vaccinatie zal hij wel heel erg moe zijn. Misschien dat hij dan even wat uurtjes kan pakken? Succes voor straks!

Hoop dat de prikjes goed zijn gegaan. Hier is het weer kak met slaap overdags en snachts BWUARGHH!! Please let it be a sprongetje ?

Zul je zien dat mn diensten derop zitten en iedereen ineens weer slaapt kansloos ?

Ik doe ook wel eens bepanthen zalf op zn wangetjes ❤️ ook bij zuslief die heeft altijd rode koontjes.

Hihi ik heb nog nooit geschaatst ? heb ook een hekel aan kou en nattigheid ? vind het wel mooi zo vanuit het huis of de auto ?

We zijn terug van de prikjes. Was echt wel even huilen. Zitten nu samen op de bank en hoop dat hij zo lekker in slaap valt. Heb preventief vast een paracetamol gegeven. Klinkt misschien gek maar hoop daar de eerste elledigheid mee te tackelen.
Voorlopig is hij alleen maar boos en overstuur vanwege oververmoeidheid.
@Sam hoop dat het bij jullie snel weer opknapt qua slapen! Ik ben ook veel meer gemaakt voor zon en warmte hoor maar ja schaatsen hoort er gewoon bij in Friesland ☺️ gelukkig wordt het aan het einde van de week koud met zon en dat vind ik dragelijker dan sneeuw

Ik vind de sneeuw en ijs ook geweldig in Limburg. Zodra er ijs is schaatsen aan.
Gisteren en vandaag met de kleine in de draagzak, jasje aan, muts op en dan ik de donsjas van mijn partner aan. Heerlijk buiten met zoon en dochter dan wandelen en op de slee.
Hier ook de weer en wind crème van Weleda die zeker nu erg fijn is.
De slaapjes overdag zijn meestal kort. Ik probeer 2x in bed. Als het wat langer dan 45 minuten lukt om te slapen is dat meestal halverwege de ochtend of halverwege de middag. Dan kan hij soms 2-3 uur slapen. Maar....meestal niet. Gelukkig gaan de nachten (nog) goed. Vannacht tot 6.30 vanaf 21.30. Heerlijk alleen mijn borsten moeten nog wennen.
Vandaag toevallig intake van de opvang gehad. Antwoorden waren voornamelijk 'op verzoek' eten en slapen?.
Succes met de klachten en verdriet van de prikjes. En hopelijk slapen ze snel weer (redelijk) door 's nachts.

Heerlijk die sneeuw maar Sophie laat ik nog maar even binnen haha..
Sophie slaapt overdag wel redelijk.. vanochtend 8u wakker, 10u in bedje.. en rond 11u kwam ze weer voor drinken.. toen half 1 weer naar bed, werd ze na 45 minuten wakker om uiteindelijk tot 15.45u te slapen..
Om de een of andere reden was ze zo moe dat ze om 17u alweer in bedje lag.. nu slaapt ze nog steeds na de fles van 16u.. had ze gisteren ook al.. dan drinkt ze pas weer tussen 22-23u..  vind dat zo lang.. voor me gevoel mist ze de avond voeding rond 19u.. 

Wel vervelend dat bij jullie de slaapjes zo moeizaam gaan zeg! Heb helaas geen tips.. wij hebben wel eens White noise aan of ander muziekje en dan valt ze wel snel in slaap in haar bedje
Zie op tegen morgen.. moet werken, wegen slecht en moet denk ik enorm vroeg op pad...

Ik zie wel aan jullie verhalen dat de slaapjes misschien verschillen maar iedereen kijkt naar zijn of haar kindje. Om mij heen werkt iedereen met schema's en als de baby's daar niet aan mee werken is het raar en wordt krampachtig geprobeerd om ze in de schema's te duwen. Heel leuk om te zien dat jullie gewoon mee gaan in het schema van de baby? Ook al is dat afentoe doodvermoeiend ?.
Het is wel typisch hoor. Afgelopen nachten ben ik opgestaan voor de nachtvoedingen omdat mijn man nachtdiensten had. Iedere keer kwam Logan maar één keer. Vannacht was weer de eerste nacht dat mijn man op is gestaan en het was gelijk drie keer...?. Je zou bijna denken dat hij het erom doet haha.
Vandaag heeft Logan de echo van zijn heupjes. Het ziekenhuis beleid is dat er maar één begeleider mee mag, dan moet mijn man of ik dus in de auto blijven. Lekker met die kou, één van ons dus maar mee haha.
@cardiozuster: succes op de weg, gewoon rustig aan! De meeste grote wegen zijn goed begaanbaar. De andere wegen uitkijken voor ijsplaten. Heb je winterbanden?

Hihi klopt Sunshine! Bij de oudste (huilbaby) werd me continu van alle kanten “schemas” opgedrongen. Ik noemde ze nazinroosters. Het leek alleen maar erger te worden met al die roosters en methodes. Ook het kijk mijn baby doet het geweldig, jankt nooiiiiit en blabla heb ik echt een aversie voor gekregen. Dat het was je eerste en nu je tweede kan ik ook echt oprecht driftig van worden hihi. Mijn dochter had veel pijn (allergien/kno issues/reflux) probeer jij maar een kind in een slaapritme te dwingen als liggen pijn doet ? ook niet serieus genomen worden omdat het je eerste is ??? om driftig van te worden. Met dit knulletje doen we dat dus allemaal echt niet. En het is zon blij ei! Ook bij de spruw heb ik meteen med geeist want oh daar kon hij nooit last van hebben. En of er verschil is hihi. Ik probeer nog steeds hier en daar wat dingetjes maar ik laat echt makkelijker los. Komt echt wel goed allemaal ❤️ ook het genieten gaat zoveeeeeel beter en fijner ❤️ ik kijk met veel verdriet en onmacht naar de 1e kraamtijd. Ik kijk met tranen van geluk en opluchting terug naar de 2e. Alles is fijn en goed zo, vooral zonder nazirooster!
Hoe ging de echo?!

Lieve allemaal!

Ik ben even van de radar geweest, het is hier helaas de laatste weken meer overleven dan leven.. Met Pip van huisarts en consultatiebureau naar kinderarts, fysio en logopedist geweest. Onze dame weigerde krijsend en huilend ieder fles in het begin, maar dan na een kwartier begon ze ineens wel te drinken. Hebben nu op de proef maagzuurremmers mogen proberen (arts dacht namelijk niet dat het daarmee te maken had) maar het helpt! Zo fijn.

Nu nog hopen dat ze de gehele onrust kwijtraakt en niet 6/7x per nacht huilend wakker wordt.

Heb niet alles terug kunnen lezen maar zie dat de meeste nu ook in sprong 4 beland zijn.. Bij velen resulteert het in slaapregressie lees ik, dus ik hoop op het tegenovergestelde ?

Iedereen verder gezond? aan het werk? lekker genoten van dit prachtige pak sneeuw ingepakt en wel?

Terug
Bovenaan