Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Wij hebben iedere dag in de sneeuw gewandeld en gesleed. En dochter met partner vandaag op het ijs geweest. Morgen gaan we met z'n allen. Ben benieuwd hoe lang zoonlief (12 weken) het goed vindt. En of ik nog op de schaats durf!Hier nog 2 weken verlof. Ritme qua voeding is er redelijk. Als ik de late voeding oversla dan komt ie 2x. Of zal het aan een sprongetje liggen. Hij is veel meer alert, brabbelt veel, gebruikt echt zijn handen en laat zich veel meer horen. Heerlijk. Maar ook wat meer mopperig vooral eind van de middag en avond. Vind hem nu ook zwaar worden met wiegen.
Merk dat ik zelf echt richting max zit met een 'zeurderige' peuter dochter, een iets meer hongerige baby en het 24 uur mama zijn. Ben zo toe aan iets anders maar vind het ook lastig om alles straks los te laten. Pff, denk dat ik de komende 2 weken tot werken nog wel een meltdown krijg.

@zonneschijn, klaag maar een eind weg. Het helpt gewoon bij het relativeren en het dragelijker maken van de situatie. Heb veel zin om te schaatsen morgen, al vind ik het ook spannend.
Wat betreft werk. Ik vind het leuk om een nieuwe uitdaging aan te gaan mbt nieuwe locatie, andere collega's en kinderen en ik ben zeer dankbaar dat ik rustig mag beginnen maar in alle eerlijkheid vind ik het thuis gewoon gezellig met mijn twee heren om me heen. Als je mij vroeger vroeg wat ik wou worden zei ik altijd mama en die wens is nu dubbel uitgekomen en daar heb ik echt een rust in gevonden. Daarnaast is Charlie vele malen rustiger dan Logan was als baby en dus is de behoefte aan iets anders dan mama zijn er veel minder. Bij Logan had ik wel hetzelfde als wat Crazy zegt. Toen had ik er veel meer behoefte aan.
@crazy, alles los laten? denk dat ik dat 1 van de moeilijkste dingen vind, van het weer aan het werk gaan. Ineens moet ik anderen vertrouwen met Charlie terwijl ik het tot nu toe eigenlijk steeds alleen heb gedaan. Gaat de opvang wel op verzoek voeden? Of gaan ze hem daar uit gemak toch sneller in een schema zetten? Gaat mijn schoonmoeder het redden om voor 2 kids tegelijkertijd te zorgen? Allemaal vragen die al weken door mijn hoofd spelen en vind het heel lastig. Tegelijkertijd ken ik de leidsters van het kdv zo goed en weet ik dat ze alle liefde gaan geven aan Charlie en ook mijn schoonmoeder gaat het vast goed doen. Moet er gewoon even doorheen.

@sam, weet je nog die afspraak die ik met mezelf had gemaakt? Geen grote veranderingen op het gebied van werk en scholing in het eerste levensjaar van Charlie??? Laat ik nu net een super leuke (HBO) functie tegen komen bij toeval. Brief moet voor zondagavond opgestuurd zijn.... Dus ga mijn eigen belofte breken en ben dus sinds vanochtend bezig met een sollicitatiebrief ? maar ik moet dit proberen, anders ga ik er spijt van krijgen...

Welterusten, ik duim dat iedereen een rustige nacht heeft!

Ooh wat spannend zeg... Succes met schrijven!!

Wat spannend ook dat jullie eerste werkdagen eraan komen..

Onze dame gaat steeds meer richting de 5 voedingen op een dag.. nu al paar dagendat ze voedingen krijgt om 5-9-13-17-23
Ben benieuwd of ze het deze keer ook doorzet en niet weer terug gaat naar 6 haha
Ze begint ook steeds meer met zo'n vragende blik naar haar handen te kijken haha.. zo schattig.. en lekker gillen af en toe
Door de zwangerschap doorgezakte voorvoeten.. moet eigenlijk nieuwe schaatsen maar schoenen zijn al ellende omdat ik altijd al brede voeten had en nu nog breder geworden.. dus denk dat ik schaatsen ff laat voor wat het is en volgende jaar iig voor goede schaatsen ga zorgen! 
Ik moet trouwens zeggen die eerste prikjes afgelopen week vielen reuze mee ?
Veel schaats plezier allemaal!! 

Myr war goed!! Meteen schrijven ziu zo sund zijn als je hier niet op reageert! Succes!
Chris hier op het moment ook een hetige peuter. De laatste 2 wk steeds een grote mond, ze ziet er lodderig uit en gedraagt zich afschuwelijk. Overal gedraagt ze zich voorbeeldig behalve hier ? besloten met mn man haar straks een extra dag op de psz te geven. Wat meer contact met kindjes en ff oefenen voor school straks in sept. Maar heb indd op het moment meer werk aan de peuter als aan de baby ?

Zonneschijn miss tandjes? Hier meer speekselvloed en indd knauwen op de handjes. Ik zag hier al een witte streep door het tandvlees komen. Bij mn oudste kwam de eerste tand ookal voor haar 4e maand. Ook met de spruw trouwens knabbelde hij aardig en leek het enorm om buikkramp ( hij had trouwens geen aanslag in de mond waardoor ik het dus niet als spruw had herkend, wel verbleekt gehemelte/witte gloed op zn lipjes). Happen/loslaten aan de borst fles, hierdoor veel lucht inslikken-> buikkramp daarna.
Pff al die babyzaken die op en af gaan ?

Spruw zat ik inderdaad ook aan te denken maar ik kon niets zien. Vanaf dat hij één maand is zie en voel ik een duidelijke witte punt op de plek van de hoektand maar deze hoort nog lang niet door te komen toch? Conor was ook heel vroeg met zijn tanden maar wel in de juiste volgorde?
We gaan misschien toch maar over op een latere avondvoeding voordat wij naar bed gaan aangezien hij iedere keer vroeger komt. Gisteravond was hij er al om 22.30 uur en weer om 2.30 uur. Daarna was het om vijf uur feesten. Weer in slaap kunnen krijgen tot kwart voor zeven. De langere tijd tussen voedingen in de nacht zijn volledig weg, hij komt nu standaard om de drie/vier uur (hij had de laatste voeding om 19.00 uur). Ik mis de nachten dat hij 6 uur ertussen hield??.
Mijn man zei net dat hij denkt dat dat krijsen voorkomt uit honger, zijn nieuwe manier van vragen. Maar meneer zit al dik op een liter, het lijkt me niet goed om nog meer te gaan voeden. Ook overdag krijgt hij al vaker, kan niet minder per fles geven, want dan krijst hij om meer. Ik weet dat er speciale voeding voor hongerige baby's is maar dat ze daar ook weer meer kraampjes van kunnen krijgen? Ook het indikken met jbpm heb ik slechte ervaringen mee....

Hey dames!
Sam, was vervelend dat de peuter de boel zo op stelten zet. Hoop dat de extra dag peuterspeelzaal haar goed gaat doen.
Hier kwijlt Charlie ook al weken. Kan geen tandjes ontdekken dus waar het vandaan komt, geen idee.
Geniet van het mooie weer allemaal!

Nou de sollicitatie is de deur uit.. Was er de hele tijd wel rustig onder maar nu toch wel wat zenuwachtig. Vandaag helaas niet meer op het ijs kunnen staan, maar manlief en peuter hebben nog wel even kunnen schaatsen.
Hebben jullie nog van het mooie weer kunnen genieten.
Voor de dames die al klacht hebben van de doorkomende tandjes... Hebben jullie al eens van barnsteen kettingen/armbandjes gehoord? Schijnt heel goed te helpen. Ik heb er voor Charlie al 1 liggen.

Terug
Bovenaan