Oktober / November 2020 Baby's! ♥

@muissz ik heb 5 kids. Maar de andere 4 gaan allemaal al naar school. Mijn man kan gelukkig zijn eigen tijden indelen met werken en hij werkt veel thuis nu. Dat geluk hebben we want ik kan haar dus voeden wanneer zij wil. Mijn man kan de rest dan helpen en klaar maken en naar school brengen als ik toevallig om kwart over 8 nog aan t voeden ben. Dat scheelt een hele hoop. 
@ dreamer... haha herkenbaar. Onze dochter van bijna 6 weken zit ook nog ruim in maatje 50 
@ crazy oh zo klein nog. Geniet er van! 
@zonnebloempje... Heerlijk dat je iets meer hebt kunnen slapen 

@muisz hier helpt het ook om alvast alles zoveel mogelijk klaar te zetten. Ik smeer alvast een boterham voor de oudste en alle vitamines staan al klaar. Vaak als ze tegelijk wakker zijn wil de baby NU eten en de oudste is echt een treuzelmiep. Dan geef ik haar vast dr bammetje aan en een kopje thee. En eten we met zn 3en rustig hihi 

Hey dames,
Nog een uurtje tot dat mijn man thuis komt en we hebben het overleefd. Peuter was super lief en behulpzaam. Enige frustrerende was dat onze dag vannacht 04.00 al begon en dat het kleinste mannetje de dag begon met heel veel krampjes en dus huilen.
Charlie slaapt nog steeds veel en daardoor herken ik zijn huiltjes nog niet zo goed want hij huilt niet zover. Merk dat me dat wel onzeker maakt.
De borstvoeding gaat gelukkig nog steeds goed, al is het vermoeiend want meneer meld zich steeds tussen de 2 en 4 uur. Ook 's nachts.

Hoe gaat het met jullie?

@zonnebloempje 4.00 is echt een rottijd in de nacht.. Hier heeft onze meid ook wel echt een piek in de krampjes (lees overal dat iedere baby daar mee te maken krijgt rond de 6/8weken, de ene meer dan de andere) echt zielig is het.. Tot nu toe mag ik van geluk spreken want het is altijd overdag.
Wel fijn dat alles verder goed verloopt thuis!
Hier moet ik haar aan het begin van de avond wakker maken na 4 uur omdat ik anders bang bent dat ze dag/nacht gaat verwisselen. Hier verder ook nog geen echt ritme, soms na 2,5 uur honger en zoals nu 5,5uur geslapen (maak haar in de nachten niet wakker)
Gekke vraag; iemand ervaring met seks na keizersnede?

Geen gekke vraag maar heb geen ks gehad dus durf t niet te zeggen ? hier ook sinds een week standaard om 4u wakker en reflux en/of darmkramp.   ook overdag enorm veel krampjes. Zo sneu, hier helpt de draagzak enorm, we hebben nu via marktplaats nog een tula free to grow aangeschaft.  ?.  @zonnebloem fijn dat het zo goed is gegaan! Maak je niet teveel zorgen, alles is een fase volgende week kan het zo ineens weer anders zijn ? over gekke vragen gesproken gooi em gewoon in de groep. Ik heb na mn 1e bevalling een verzakking en verslapte bekkenbodem overgehouden. Na de 2e bevalling bedrust gehouden 2 weken en YES mijn verzakking is weg! Alleen nog steeds moeite met uitplassen ? kan het prima ophouden maar echt die laatste druppies onmogelijk. Loop nu bij de. Fysio maar vind de oefeningen enorm lastig (verstoord gevoel vanonder). Hoe is dit bij jullie hersteld, ik. Ben bang dat het toch echt een souveniertje is vd vorige keer.

@Dreamer, ik heb geen ervaring met een keizersnede. Maar als je vaginaal bent bevallen zeggen ze na 6 weken of als het vloeien gestopt is. En anders gewoon voorzichtig proberen mocht je er aan toe zijn dan merk je vanzelf wat fijn voelt en wat niet..

@Zonnebloem, wat fijn dat de dag goed is gegaan! Een goede ervaring is altijd fijn.

hier moet mijn vriend 14 dec weer werken dan is ons meisje precies 5 weken. Vind het best spannend hoor. Maar nu nog even genieten van 12 dagen nog samen! En we hebben zo'n luxe wipstoel die automatisch schommelt dus die komt volgende week naar beneden als uiterste redmiddel haha. Komt vast allemaal goed. 

hier gaat alles ook goed! Ik vind borstvoeding ook pittig hoor. Zeker omdat ze toch helemaal afhankelijk zijn van je. Vanaf volgende week ga ik wat afkolven en gaan we oefenen met flesje!! Doen jullie dat al? Ze raden aan tussen de 4 en 6 weken te beginnen met oefenen. En dan paar keer per week zodat ze er aan wennen. 

@Samson, best heftig hoor wat je heb gehad!! Ik heb daar geen ervaring mee. Vorige keer had ik wel een knip en toen daarnaast een mega hematoom gekregen maar die slonk en genas gelukkig goed. Deze keer een klein scheurtje en die was in de kraamweek eigenlijk al weer helemaal hersteld. Dus dat is erg fijn! 
terwijl deze meid 700 gram zwaarder was dan der zus haha!! Maar deze bevalling was vele malen fijner! 

Jullie al regeldagen opgemerkt bij de babies? En slapen jullie kindjes in de box/arm/wiegje etc? 

XX

Wat een wisselende ervaringen. Maar klinkt allemaal heel normaal en gezond. Vooral goed luisteren naar je lichaam en geest voor een goed herstel.
Onze zoon is nu 10 dagen en ik moet zeggen dat het al heel normaal en vertrouwd lijkt. Hij komt overdag wat vaker 5-6 keer en 's nachts rond 23.00-3.00-7.00. Dus we kunnen best lekker slapen. Volgende week ben ik een paar dagen alleen met mijn dochter en zoon. Mijn herstel is zo goed dat ik echt moet opletten dat ik dagelijks rust houd. Omdat het goed gaat en voelt gaat mijn partner sneller werken. Dan kan hij rond Kerst 2 weken vrij nemen.
Volgens mij heeft m'n zoon vandaag een regeldag. Kwam vanochtend om de 1,5-2 uur. Maar gewoon aan toegegeven en dochter al voedend vermaakt.

@muissz 
Ja ik oefen ook al met flesje.. nu voed ik met een tepelhoedje en is het alles behalve makkelijk.. Dochter heeft vaak moeite met aanhappen,  soms moet ik haar wel 10x opnieuw aanleggen. Dan laat ze los  word ze driftig en blijft het stoeien. Was er gisteren even helemaal klaar mee maar wil liever nog niet afbouwen.. Kijk het nog even aan want op deze manier is het ook niet echt een optie om haar "normaal" in het openbaar te voeden.
@samsonn klote die verzakking en de bijbehorende ongemakken. Helaas kan ik je hier niet over adviseren, hoop dat de fysio je wel verder kan helpen met die oefeningen! 
@crazy oh die regeldag met 10 dagen kan ik me goed heugen.. volgens de bv app die ik gebruik had ik in 24 uur 12 gevoed en totaal 4 4,5 uur. Was geen fijne dag in combinatie met het nieuwe moederschap, hormonen en het idee dat ik echt geen minuut voor mezelf had. Nu weet ik achteraf gewoon aan toegeven. Hoop dat hij er snel doorheen is voor je!

Terug
Bovenaan