Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Dreamer, ik ken de struggle met moeizaam bv van mijn dochter. Ook lang (3-4weken) met tepelhoedje gevoed. En inderdaad moeite met aanleggen en onrustig drinken. Ik heb ook een paar keer op het punt gestaan te stoppen. Alleen bedacht mijn dochter zich op die momenten om ineens wel gemakkelijk te drinken of ineens zonder tepelhoedje aan te happen. Hierdoor toch doorgezet en tot 14 maanden gevoed. Maar de eerste 6-8 weken waren heel pittig.
Wil niet zeggen dat je door moet zetten. Met kv worden ze net zo goed groot. En een relaxte moeder is net zo belangrijk als wel of geen bv. Dus maak voor jullie de juiste keuze als het tijd is om een besluit te nemen.

Nja ik bedoel eigenlijk meer van merken jullie verschil bij het plassen in vergelijking met voor de zwangerschap? Moeizamer? Druppelen? Moeite? Of indd het bekende ik moet niesen en piesen?? ? Mocht dat zo wezen ik ben nu na veel gedonder en weinig vooruitgang bij fysios begonnen met de Elvie trainer, soort van apparaat waarbij je met een app je oefeningen kunt doen. Gezien het gevoel verstoord is leek het me handig om op een beeldscherm te zien wat ik doe en vooral wat ik dus schijnbaar wel of niet goed doe. Heb nu gister 1 training gedaan en merk al dat dit veel beter gaat als in mn uppie maar wat raak knijpen ?en ben er achter dat ik nog wel kracht heb alleen dus echt verstoord gevoel dus het is trainbaar ✌️ met de fysio moet ik vooral ook oefenen in het ontspannen en dan hoop ik alles weer te kunnen straks ☺️ 

Hier vd week ook weer een regeldag gehad, ik heb veel mazzel dat mn dochter het prima pikt dat ik veel met dr broertje bezig ben. Dat is dan een dag waarop netflix veel aanstaat, thermoskan thee op tafel en gezellig met zn 3en op de bank. Hele dag de tiet eruit , dekentje derbij ☺️? geen afspraken en de telefoon maar negeren. 
kolfen doe ik half om half met de Hakaa kolf/opvangschaal. Elke voeding pak ik hierdoor tussen de 30/100cc extra mee waardoor de vriezer goed volraakt. 

dutjes vind ik wel lastig, zoonlief slaapt echt het liefst bij ons dus ook regelmatig in de draagzak, op die manier heb ik ook mn handen vrij voor dochter. Probeer wel 2 dutjes hem op bed te leggen maar dit vergt best veel tijd door reflux, en dan zit mn dochter soms een poos alleen en dat vind ik niet zo prettig dus vaak staak ik de actie als het langer als 5 min duurt. In de box slaapt hij wel maar dan word hih toch wel veel wakker van zn wild spelende zus. 

@ dreamer Hier ook geen ervaring met keizersnee.
@Samson ik had dat ook de eerste paar weken maar gaat nu al wel veel beter. Veel bekkenbodemoefening doe ik wel. 
@ muissz ja hier op dag 10 een regeldag en nu gister dacht ik het. Toen was ze veel onrustig maar ook niet echt lekker drinken... erg onrustig en steeds los laten 

Ik heb ook de haakaa kolf aangeschaft en vind hem ook erg prettig. Gemakkelijk aan te brengen en een mooie opbrengst om in te vriezen. Ik gebruik hem vooral 's nachts en in de ochtend. Of wanneer ik een gespannen borst heb. Kan de spanning er net ff af.

Hi allemaal,
Nou het lijkt er op dat hier de 3 weken regel dag begonnen is. Ik voed Charlie al vanaf 23.00 gisteravond om het uur/anderhalf uur. En echt huilen bij het melden. Echt heel bijzonder want hij is vannacht echt letterlijk 3 weken. Zou alleen niet weten wat het anders is.
Ik heb trouwens een hand kolf en kolf zo nu en dan eens na een voeding. Zodra de regel dagen achter de rug zijn, ga ik elke ochtend kolven zodat we wat voorraad aan kunnen gaan leggen. Gister heeft zoontje al uit een flesje gedronken en dat ging super.

We bakeren hier nu sinds 3 nachten in en dat maakte (tot vannacht) een groot verschil.
Wou nog even zeggen dat ik de mama's bij wie de borstvoeding moeizaam verloopt maar wel doorzet echt super stoer vind ??

@crazy je hebt ze dus ook van diverse merken ben ik achter gekomen. Had vd week mn haakaa in de vaatwasser gegooid (schijnt te kunnen) maar nu hecht hij niet zo goed meer. Had er 1 voor een 10tje besteld bij 1 of andere bv site. Zag ze gister ook bij de drogist van dr Brown dacht ik. Scheelt toch weer ☺️✌️ 

@zonnebloempje  bizar is dat he dat het soms op de dag af klopt zon regeldag.. Je hebt een heftig nachtje op zitten.. Vandaag maar lekker relaxen met de kleine en proberen hier en daar een uurtje slaap te pakken.
Inbakenen heeft hier ook goed geholpen de eerste weken alleen kreeg ze het alsnog voor elkaar de dekens van zich af te krijgen meerdere keren per nacht. Best knap! Nu sinds een week een slaapzak met mouwen en dat gaat erg goed! Had het idee dat ze toch graag dr armen wilde bewegen en zo krijgt ze het niet koud in ieder geval 
Hier enorme krampjes,  zo zielig! Ga vanmiddag infacol halen, baat het niet... Iemand daar toevallig ervaring mee? Hoor ook goede verhalen over probiotica maar dat is best prijzig. Dacht eerst infacol druppels proberen.

Terug
Bovenaan