Oktober / November 2020 Baby's! ♥

De wereld ziet er vast beter uit als we straks weer wat slaap krijgen en het zonnetje weer meer gaat schijnen ☀️☀️ Charlie en ik hebben vanochtend nog even 2,5 uur op bed gelegen. Misschien dat wij toch ook wel in de nasleep van de sprong zitten hoor. Zo sjaggie als Charlie dit weekend was, zien we heb maar zelden. Nog even terugkomend op jou vraag Sam. Ja mijn nichtje is op dit moment kanker vrij en ze hersteld zich ongelofelijk goed. Het spannende nu is eigenlijk nog dat er een 50/50 kans is dat de kanker terug komt. We hadden haar wel op foto's, filmpjes, en video bellen gezien maar ja ik heb haar ruim 9 maanden niet vastgehouden of geknuffeld. Was wel echt een bijzonder moment gister. Mijn schoonmoeder was ook helemaal in tranen ?   Hoop dat je nog wat hebt kunnen bijslapen Sam!

Pff, wat een verhalen allemaal. Ik lees wel mee maar reageer niet altijd.
Dan, wat zielig en inderdaad lang dat owen ziek is. Hoop dat het bij jullie nu eindelijk eens ophoudt.

Vind het allemaal erg herkenbaar. Afgelopen nacht was het ook spoken hier. Zoon kwam ineens om 23.00. Daarna om 4.00 ruim een uur wakker en om 6.00 weer met dochter ook. Pff en dan hebben we op zich geen klagen over de nachten.
Helaas vind ik het overdag lastiger. Zoon slaapt zeer weinig en kort overdag. Vaak maar 3x 1/2 uur. Ik zit mezelf daarbij in de weg want vind dat hij meer of langer moet slapen. Maar zelf in slaap vallen lukt hem niet. En met alle verschillende oppassers is dat ook lastig. We gaan nu toch proberen een ritme aan te brengen. Let's hope so. Hoe doen jullie dat?

@zonnebloem; wat fijn dat je nichtje nu kanker vrij is! Ik kan me voorstellen dat de ontmoeting heel emotioneel en toch ook heel mooi was? Ik hoop dat het weg blijft en dat ze een normale tijd tegemoet gaat.
Dat chagrijnige gedrag ken jij dus ook? Ik ben het zo niet gewend! Mijn mannetje is meestal vrolijk en heel meegaand.
@crazy; onze baby's hebben dus echt contact met elkaar haha!
Hier was Logan altijd een goede slaper overdag, laatste tijd minder. Wat wij altijd deden was de maximale wakker tijd in de gaten houden. Dat is tussen de vier en vijf maanden maximaal twee uur. De slaapsignalen waren bij hem niet altijd duidelijk dus dan zorgen we er voor dat we in ieder geval die twee uur aan hielden. Slaapzakje aan, knuffel en een kus en dan op bed. Hij slaapt bijna nooit in één keer dus dan gingen we na twee minuten jammeren nogmaals heen. Knuffeldoekje in de handjes geven (hij is altijd met zijn handen bezig) en een speen als hij dat wil. Aai over zijn bol en dan weer weg. Dan valt hij altijd in slaap. Als hij binnen het uur wakker wordt kijken we of we hem weer op dezelfde manier in slaap krijgen (zonder eruit te halen). Dat proberen we tien minuten. Lukt het niet, mag hij eruit. Dan gaat de maximale wakker tijd weer in.
Dit werkte, tot voor kort, heel erg goed. Hij sliep iedere keer anderhalf tot twee uur maar sloeg het laatste middagslaapje dan over. Nu is het maximaal een uur slapen en vaak overstuur. Hierdoor heeft hij wel weer een derde slaapje overdag tussen drie en vier haha.
Logan heeft vannacht van 21.30 uur tot 5.40 uur geslapen...? Tijdje wakker geweest en hij ligt nu weer te slapen.... Geen pijl op te trekken, die baby's?

Hahahaha we gaan die poepluiers niet missen als ze zindelijk zijn, maar soms kan je er zo blij van worden als ze die luier dan vol hebben!
@crazy, hier is nog steeds geen sprake van een ritme maar ik heb een baby die heel goed aangeeft wanneer hij moe is of wanneer hij wil eten. Hier is de maximale wakkertijd ongeveer 1,5 uur. In de ochtend vaak wat korter.
Hebben jullie kids hun voeten/benen ook al ontdekt. Charlie is zo wild en trappelt echt de hele dag, zelfs in wanneer hij niet heel diep slaapt. Vannacht begon hij ook weer rond een uur of 4 te schoppen en wild doen. Vervolgens kwamen er ook scheetjes uit en rond half 7 een goede poepluier. Gelukkig huilt hij niet meer dan de krampjes/buikpijn maar echt lekker doorslapen is het ook niet.
Wij gaan de dag weer met goede moed aan! Iedereen heel veel succes vandaag!

Ha ha, ja heerlijk al die gesprekken over poep, plas, slaap, eten, ontwikkeling. Maar ook heel mooi om te zien.
Ik heb manlief vandaag de taak gegeven om een aanzet te maken om meer ritme in te voeren. Jan ik het morgen voortzetten en dan t/m zondag. Hopelijk hebben we dan een beetje een werkbaar schema. Maar....het blijven baby's ?

Terug
Bovenaan