Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Wat een kracht meiden, we kunnen meer dan we denken?
Logan zijn oren zaten vol oorsmeer maar hij zag inderdaad aan één kant een oorontsteking. Hij vind het alleen niet kloppen omdat hij geen koorts heeft en niet heel verkouden is geweest. Oudste zoon loopt nu ook weer met een oorontsteking waarvoor we vrijdag naar de KNO moeten een mijn man heeft het een week terug ook gehad. 
Arts wilde hem gelijk aan de antibiotica zetten omdat de klachten al bijna twee weken aanwezig zijn (hij schudt dag en nacht heel erg met zijn hoofd). Heb de boot nog even afgehouden en we gaan hem in de avond een zetpil geven, drie keer per dag temperaturen en olie in de oren om het oorsmeer weg te halen. Over twee dagen weer controle en misschien alsnog aan de antibiotica.

Ooh Sam wat een pech! Sterkte

En wat vervelend van die oortjes!! Beterschap!!! 

Hier nog mensen ervaring of bepaald gevoel bij vaccinatie bij borstvoeding? 
Wij zouden als afdeling mei of juni aan de beurt zijn maar omdat we toch ook wel met regelmaat een verdenking corona zien op de afdeling mogen we evt iets eerder 
Maar het is de Astra zeneca vaccinatie... Vind t maar lastig.. want eigenlijk is er niks bekend erover maar ze zeggen dat het kan obv andere vaccinaties en dat je het vaccin niet meegeeft aan je kind maar wel de antistoffen die ik aanmaak.. vind t lastig.. mss wacht ik t wel af tot mei/juni omdat ik sowieso de 6 maanden wil volmaken..  maar mss ga ik ook wel langer door haha.. dilemma

Hey Helga
Ik heb toevallig vanmorgen afspraak gemaakt voor de astrazeneca. Ik wilde juist geen pfizer omdat dit een nieuwe techniek is die nooit gebruikt of op de langere termijn is getest op de mensheid. Omdat er een chemisch boodschappenlijstje met de ingrediënten van het virus word gestuurd naar je hersenen zou je lichaam antistoffen aanmaken tegen corona. Nou had ik wat artikelen gelezen dat hierdoor je lijf op de langere termijn lukraak eiwitten aan zou kunnen maken waardoor je een autoimmuunziekte zou kunnen ontwikkelen. Ook indd weinig duidelijkheid over of het de bv kan aantasten. Daarom durfde ik die niet aan. Teveel ALS en vraagtekens.

Astrazenica daarintegen is volgens de ouderwetse methode ontwikkeld met dode virusdeeltjes. Hierdoor iets minder betrouwbaar (65% dacht ik). Ik heb begrepen dat dit niet de bv aantast, je krijgt wel de antistoffen in je melk, maar dat is juist iets moois. Ik heb ook de kinkhoestvacc gehaald in mn zwangerschap dus zie niet in waarom ik de corona vacc niet zou halen. Beter als terminaal in huis liggen ???

https://www.lalecheleague.nl/over-la-leche-league/actueel/article/123-borstvoeding-en-covid-19-vaccin
Lees deze ff Helga. Ik had hier ooit ook een topic over aangemaakt : pfizer en borstvoeding

Bij ons is het grootste deel vd organisatie met pfizer gevaccineerd. Ik merk ook geen engigheidjes of rare dingen. Dat geeft ook wel vertrouwen dat het allemaal oke is. Ik heb wat collega’s over stijve armen gehoord de dagen na de vaccinaties. Er zijn een paar ziek geworden (migraine/niet fit) na de 2e. Heb eigenlijk nog weinig over de astrazenica gehoord. Trombose in het nieuws bij relatief weinig mensen, op 7 miljoen gevaccineerden. Het risico op trombose is hoger bij anticonceptie en daar hoor je niemand over ??
Ik vind het ook iets lastigs, goed lezen en vooral je gevoel volgen. Laat je niks opdringen of ergens vanaf praten.

Ik heb de 1e prik Astra zeneca gehad. Was er ff flink grieperig van 2 dagen. Maar kan ook een extra sterke reactie zijn geweest omdat ik in december corona heb gehad. En natuurlijk zere arm voor een week. Maar daarna ging alles weer goed.

Ik heb echt ff flinke baaldagen. Krijg mijn mojo niet goed. Wil teveel, twijfel aan alles en als het niet lukt blokkeer ik. Daar reageren de kids dan ook op. Pff niet fijn.

Oh dat wist ik niet van pfizer.. bedankt Sam! 
Wou net vragen of jij m al had gehad maar je krijgt m al snel dus.. 
Nou zit te twijfelen over nu of in mei of Juni, wat je zegt van die antistoffen meegeven vind ik dan idd wel een voordeel.. daar heb ik ook over nagedacht.. leuke is je hoort het vanmiddag en je moet voor morgenmiddag bepalen of je bij deze vroege ronde mee wil of niet
Je hoort wel vaker dat 2e prik heftiger is en de 1e prik heftiger qua reactie bij mensen die corona hebben gehad, zeg maar alsof dat de tweede is.. 
Knap je al beetje op vandaag Sam???
Das niet fijn crazy! Waar twijfel je allemaal aan?

Is ook lastig ik dacht ook van ik wacht wel tot ik als burger opgeroepen word ipv als verpleegster maar nu ik zo ziek ben geweest ben ik erop terug gekomen hihi. Nu heeft het arme jong zelf corona gehad. Ik blijf het moeilijke dingen vinden.
Oh zo herkenbaar Chris, alles spiegelt op die gasten. Ik vind het soms zo moeilijk om me “beschaafd” te houden. En dan floep ik er van alles uit en daarna voel ik me weer zo lullig. Laatst was mn man bij de winkel geweest. Mn dochter flipte hem helemaal de pan uit want papa had geen kindercola meegenomen. (Had ze niet om gevraagd). Manlief voelde zich lullig (waarom?!) en wilde meteen naar de winkel voor zijn prinsesje (echt Why?!). En mevrouw werd boos omdat ik hem hier toch ff in blokkeerde. Hij vond het ook raar. Ik ben me toch uit mn stekker gevlogen. Dochter vertoont de laatste tyd nogal wat verwend gedrag, mijn man snapt niet waarom ? ik zei weer dingen die ik niet wou zeggen. Ik boos, kind boos, man boos. Later in bed zei ze.. maken jullie nou ruzie omdat jullie me stom vinden? My god ik kon wel janken jemig wat voel ik me daar nog kut over. Nu had ik vandaag een goede dag, en ook dat spiegelt. kind was de hele dag zo lief en behulpzaam. Ik denk dat het ook soms goed is dat ze zien hoe het niet moet. Boos/verdriet is ook menselijk. Ik verstop het ook nooit als ik moet huilen, vaak benoem ik het ook. Ik bied ook altijd mijn excuses aan als ik onredelijk of fout ben geweest. Ze voelen feilloos aan hoe je je voelt, en vooral wat je op zon dag vaak niet kan gebruiken ?

Terug
Bovenaan