Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Oh, wat fijn Sam. Ik probeer er wel op te letten maar benoem ook altijd dat verdriet of boos zijn erbij hoort en mag. Probeer wel in kindertaal uit te leggen wat er gebeurd. Dochter komt me ook echt troosten of een knuffel geven. Dan smelt ik helemaal.
En ja waar komen die onzekerheden vandaan: goed willen doen voor iedereen waardoor ik niet meer flexibel ben. Vb we willen Ties meer/langer laten slapen. Dus extra inzet door meer thuis zijn, tijdig in bed leggen, vast ritme. Het lukt ook aardig goed in 2 dagen maar ik wil dit zo graag dat ik blijf proberen. Uiteindelijk levert het mij frustratie op, dochter is lang zelf aan het spelen maar ik ontwikkel toch schuldgevoel, ander huishoudelijke taken blijven liggen, ik raak gefrustreerd en ben geen leuke moeder. En al met al heeft Ties toch 2x2,5 uur geslapen. Alleen 3e slaapje niet. Dochter lekker gekleid, getekend , buiten gespeeld, met buurmeisje, eitjes geverfd, eten gekookt, boodschappen gedaan, etc. Dus een prima dag eigenlijk. Maar mijn gevoel blijft hangen in depri en frustratie. Gelukkig pas 2 dagen en na minder nachtrust. Komt wel weer maar stel hoge eisen aan mezelf. Komt weer goed.

Meid ow heeft nog Nooit!! 2.5 uur geslapen overdag ? 1 uur max. ?
Het klinkt indd als een goede dag. Maar ik snappem wel. Wij waren ook de laatste weken steeds bezig met het “slaappatroon”. En indd de oudste zit beneden lief te spelen. Je wilt niet een groot deel vd dag met dat eeuwige slapen bezig zijn. Ook herken ik het ook wel dat ik het huishouden nooit zo goed los kan laten. Rara wie heeft er vanmorgen met dr coronakop de ramen staan lappen?! Soms probeer ik me te bedenken in hoge stress momenten.. wat zou mijn beste vriendin tegen mij willen zeggen? Soms zijn we zo hard voor onszelf. Want een rommelig huis kan niet! Maar zou jij ooit tegen je vriendin zeggen: wat een rotzooi loeder moeder!! Ik hoop mezelf ooit te kunnen behandelen als mn beste vriendin. Je bent goed zoals je bent Chris, je doet het al super goed ❤️

Hey Superhelden!
Wat een verhalen weer vandaag! Allereerst ben ik stiekem vet jaloers dat jullie de vaccinatie al (mogen) krijgen. Voor mij staat te vaccinatie echt als een teken van vrijheid op het moment en ik smacht zo naar weer meer normaal! Al snap ik heel goed jullie overwegingen mbt borstvoeding! Ik zou zeggen doe onderzoek en kies waar je je goed bij voelt.
Ik denk dat jullie mij echt een loeder moeder zouden vinden wat betreft huishouden ? hier is het echt niet meer zo dat ik nog elke dag flink in huis bezig ben. Alleen de was, en de keuken en het opruimen van speelgoed worden dagelijks gedaan. Wc een aantal x per week en echt schoonmaken gebeurd hier in het weekend als manlief ook thuis is.
Vind het wel een mooie wat jij zegt Sam. Zo lief voor jezelf zijn, zoals een beste vriendin. Mooi gezegd. Lief zijn voor jezelf is zo belangrijk.
En vergeet niet... Jullie zijn absolute kanjers en niemand is een betere mama voor jullie kids dan jullie! Ook wanneer je een kort lontje hebt, sjaggie bent of een hoopje verdriet. Vertellen wat er is, het uitleggen, sorry zeggen wanneer nodig en een dikke knuffel om het op te lossen is toch prima. De wereld is niet perfect, en emoties zijn er nou eenmaal. Kids mogen dat best weten. Ik verstop het dus ook nooit.
Dus hoofd omhoog, schouders naar achter en denken wij zijn de beste mama voor ons kind ? danoontje super mama powerrrrrrrrrrrrr

Wat ben je toch een fijn mens Myr ❤️
Ik ben er gelukkig iets losser in geworden met dat huishouden. Op dagelijks de wc, keuken, stofzuigen en het speelgoed maak ik net als jij verder schoon als manlief er is. Hier en daar savonds een klusje en in het weekend. Vind ik best knap hihi ik heb een dwangstoornis waarbij ik vroeger ook heel veel obsessief poetste. Nu met corona merk ik dat ik mezelf heel vies vind. Toch probeer ik niet te overcompenseren. Goed de ramen los en blijven ademen ? vandaag eindelijk opgestaan zonder koorts! Ik ben zo blij! Voel me nog steeds aardig verrot maar het begin is er. Dochter knapt ook al op. End van quarantaine in zicht! ❤️

Woehoe Sam! Het einde lijkt in zicht! Ik zou zeggen, taart om het te vieren??
Wij hebben vandaag een bijzondere dag. Mijn nichtje is jarig! Een dag waarvan we hoopten dat ze het zou halen maar waarvoor we ook gevreesd hebben dat ze hem niet zou halen. Echt even een emo dagje ? en zaterdag gaan we het met ze vieren!
Iedereen weer super veel succes vandaag! En wanneer we weer eens denken, doen we het wel goed genoeg, zeg dat tegen jezelf...  Ik ben goed! Ik ben de beste mama voor mijn kinderen! En misschien wel de belangrijkste, ik ben niet alleen in mijn gevoel!
Samen staan we sterk!

Wat fijn Sam, dat is stap 1 naar herstel. En knap om de dwang nu wat los te kunnen laten. Wat zijn we soms toch gekke wezens, Hi Hi.
Oh, dat worden zeker emo-dagen om je nichtje (en familie) te vieren. Heerlijk en geniet ervan.

Hier vannacht een super nacht. Pff, kan echt van links naar rechts schieten. En ja, die gedachte gebruik ik ook vaak "wat zou ik tegen een ander zeggen" en pas dat vooral ook op mezelf toe. Gelukkig gisteren lekker met mijn partner gepraat, fijn met de kids in bad geweest en relax avond. Doet wonderen. We doen we n het goed en zijn supermoeders. Gewoon al omdat we er zo bewust mee bezig zijn. Power to ourselfs!!!

Geniet vd bijzondere dag myr!

Geen peil op te trekken met die kids! Hier ook 2 rustige nachten gehad na 6 weken idioterij.
Ik ga vanavond ook heerlijk met de kindjes in bad ? feest!

Vandaag sneeuwwitje gekeken, was ff vergeten hoe naar disney eigenlijk is. De koningin stuurt dr jager om haar neer te steken daarna veranderen de bosjes in klauwen en zitten er monsters in het water... een doodenge heks hihi het arme kind zat te rillen van angst. Toch maar ff uitgezet ??

[quote quote=10426056]Vandaag sneeuwwitje gekeken, was ff vergeten hoe naar disney eigenlijk is. De koningin stuurt dr jager om haar neer te steken daarna veranderen de bosjes in klauwen en zitten er monsters in het water… een doodenge heks hihi het arme kind zat te rillen van angst. Toch maar ff uitgezet ??[/quote]
Hahahahahahaha sorry ik moest hier even zo hard om lachen! Dit gebeurde mij ook elke keer. Dacht een keer leuk met de peuter Finding Nemo te kijken, ging ook helemaal fout.

Lekker badderen straks!

Terug
Bovenaan