Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Helga ik zag net in mn podcast lijst dat er een aflevering is van podnataal S5e3 over vaccinatie en zwangerschap. Staat denk ik wel een beetje gelijk aan bv ? misschien heb je daar wat aan ✌️

Weer terug ze waren erg gecharmeerd van mn blije ei? ontwikkeling was goed. Wel vors gegroeid, zagen ze niet vaak op de bv ? Ze zeiden dat als hij kv had gehad ze wel er iets over zouden zeggen. Ik luister toch niet ?
Prikjes waren weer zielig ?

hebben jullie al een idkaart? Mn dochter moest met 3 wk een idkaart ivm allergiebehandeling in het zhuis. Ik hoorde toen dat een zorgpas ook goed was geweest.nu moest ow laatst ff naar de spoed met die benauwdheid en zeiden ze weer dat dat niet zo was. Jullie hierover geïnformeerd??
Ik vond het toen zo stom ster moest toen rechtop zitten met dr 3 wk ? erg achterlijke pasfoto ?

Hey Sam!
Wat fijn dat ze zo gecharmeerd waren van jullie blije ei! Hoeveel weken/maanden is Ow nu en hoe groot en lang? Als je het wil delen? Dat dat het kereltje weinig last krijgt van de prikjes!
Over weken en maanden gesproken, reken jullie nog in weken of maanden? Ik raak de tel qua weken nu al kwijt dus ben over gegaan op maanden.
Charlie heeft nog geen id kaart. Voor Logan toen wel vlot laten maken maar dat kwam omdat mijn schoonvader en zijn vrouw in Duitsland wonen en we niet zonder ID over de grens wouden. Voor in het ziekenhuis bij beide niet nodig gehad, al werd het bij Charlie wel gezegd maar met de lockdown heb ik er geen moeite voor gedaan. En aangezien we ook niet naar Duitsland mogen, hebben we er nog niet 1.. maar ja het is wel onzinnig?

Hij is 5 maand (27-10). Weegt nu 8.4kg en is 69cm. Is geen geheim hihi. Op de groeicurve zit hij boven gemiddeld met zijn gewicht tussen gemiddeld en bovengemiddeld. Vrouwtje bij cb zij dat die chart voornamelijk op kv gebaseerd is. En dat meeste bv kindjes niet vaak boven gemiddeld uitkwamen. Ik had ook voor de lol bij mn dochter terug gekeken (die kreeg ook bv tot -+10 wk en die zat indd ook erg laag. Die woog pas 8.5 rond de 8/9 maand ? maar haar bouw was ook vrij tenger. Ook moet ik zeggen dat de bv zoveel beter loopt als de vorige keer. Net als bij koorts meten je rectaal niks bij of aftelt, en in het oor er vaak een halve graad bij moet rekenen. Ik vind zon chart sowieso een beetje dubbel, denk dat je eerder naar de bouw moet kijken. Mijn dochter had een smalle bouw had geen vetjes maar zeker geen dutsjes. En ow is wat forser vooral vierkant, met een spekje hihi maar zeker niet dik. En zometeen kruipen/lopen ze het er zo af.

Ik zeg meestal maand al vanaf het begin. Met weken moeten mensen zo omrekenen. Net als na een jaar zijn ze 1, ruim 1 jaar en daarna anderhalf ?. Zat net een topic te lezen.. mijn kind is 22 maand. Super leuk maar dat kind is gewoon bijna 2 ?. Verwarrend. Snap ook dat gecorrigeerde na een half jaar/jaar niet. Ik begrijp dat de ontwikkeling bij een prematuur kindje anders loopt maar voor de buitenwereld is dat echt te verwarrend ?

ooh bedankt voor de tip! zal eens speuren.. ik weet sowieso niet zo goed hoe lang ik nog BV wil geven... ik heb het streven 6 maanden maar vind 't soms wel pittig dat vooral 's nachts die voeding altijd bij mij ligt, vooral i.c.m. werk.. En ik dacht als ik dan toch wil stoppen kan ik dan alsnog evt. die vaccinatie nemen, hoef ik me er ook niet druk om te maken haha, maar misschien denk ik over een maandje van ik ga helemaal niet stoppen haha.. dat klinkt namelijk ook wel erg dichtbij haha
m'n vriend weet 't ook niet zo goed met die vaccinatie, die is anders het nuchtere zelf, maar hij zegt als het al iets langer wordt gegeven weet je net een beetje meer, mss maak ik me ook wel te druk erom... geen idee haha

oh ik zag ook al leuke bij H&M van die zonnehoedjes! haha.. leuke prijses ook! haha
ooh wat goed dat hij zo goed groeit zeg op de BV! Hoe zwaar is hij wel niet zeg Sam!? haha
Nope geen ID kaart hoor, doe ik pas als we idd de grens een keertje over moeten.. dat hoeft nu nog niet! haha.. ook al laatst wel een keertje stiekem getankt in duitsland haha
Sophie klooit met haar ritme zeg, vannacht was het 3 uur! Ik dacht eerst 7 uur maar het bleek 3:07 te zijn op de wekker haha..
ik rekende in m'n verlof in weken, tot ik ging werken en door m'n onregelmatigheid ben ik helemaal de tel kwijt geraakt haha... dus nu maanden, morgen 5 maanden!!
hoe oud is charlie nu?

Wat fijn zeg dat jullie die weken ook achterwege laten. Charlie is van 13 november dus voor het gemak zeg ik steeds 4,5 maand. En inderdaad van af een jaar ga ik ruimer rekenen. 22 maanden vind ik zo'n onzinnig begrip????
Owen is een lekker ventje dus ? wat heerlijk. Ben erg benieuwd naar Charlie volgende week. Daar merk ik de groei vooral in de lengte. 
Wat betreft de nachten.. Charlie kwam vannacht half 1 voor zijn nacht voeding en vanaf 5 uur onrustig en kwart voor 6 huilen en maar een fles gegeven. Blijft ook rommelig. Hij zit nu op 5x 180 waarvan dus 1 in de nacht en dat is prima maar soms denk ik, ik ga toch weer een fles geven als wij op bed gaan (dus rond 22.00/22.30) maar als hij dan 's nachts komt, mag hij eigenlijk geen fles meer hebben omdat hij bijna op de max zit.. dus dan hou ik maar vast aan het zelf laten komen maar ja dat houdt dus in dat ik voorlopig geen enkele nacht doorslaap. Terwijl hij met 8 weken ( ik tel altijd tot 3 maanden in weken en stap dan over ??) wel een poos door sliep. Toch gek....
Welterusten allemaal!

oh das zeker gek! Ik ben niet zo bekend met flesvoeding nog, maar je hoort toch wel eens dat ze voor de nacht iets toevoegen aan de fles? Rijstebloem ofzo? of een papfles? zou dat niet kunnen helpen of mag dat nog niet?

ik ben vooral benieuwd naar de lengte, van sommige dingen passen 68 dikke prima en andere kleertjes de 62 nog prima, vind 't beetje verwarrend haha.. ze is wel aardig slank dus ik weet niet of dat meespeelt..  ik heb al ff gespiekt op de curve van CB digitaal en volgens mij volgt ze nog redelijk haar lijntje haha, nou ja gebaseerd op niet stil liggen naast een meetlint en samen op de weegschaal staan haha

Slaap lekker! Ik ga kijken wat de nacht ons brengt haha
slapen jullie kleintjes trouwens nog bij jullie op de kamer of niet meer?

Terug
Bovenaan