Hey meid, als ik iets heb geleerd van mijn 2 totaaaaaal verschillende kindjes is.. niks is standaard en alles is een fase. Vaak op het moment dat je denkt bah ik trek het niet meer en ik ga al mijn haar uit trekken... is het een week later weer totaal ander vooral in het eerste jaar. Dit geldt voor de klote fases maar ook echt voor de toffe fases. Mn oudste krijste alles bij elkaar sliep overdag nauwelijks maar sliep het eerste half jaar wel 8 uur elke nacht (doodop van het krijsen maar dat terzijde). En daarna 10 uur en met 10 maand 12/13u op een nacht. Eigenlijk nooit nachtvoeding. Ze had dan wel fases met tandjes dat alles drama was maar wederom dat terzijde ?. Owen daarintegen is bijna altijd blij maar ook altijd wakker ?. Ik loop snachts nooit op met een jankend kind, wel met een klaarwakker blij kind ?. Hij slaapt genoeg slaapjes maar overdags nooit langer als 30 min en snachts 1 a 2 dutjes van -+ 2 uur en daaromheen 1000 kleine dutjes ?.
Enige tip is goed observeren, gevoel volgen en soms ook gewoon loslaten. ster was altijd gevoelig voor ritme. Dit werkt bij owen weer averechts. Heb je het idee dat Soph hongerig is? Heb je wel eens afgekolfd met een papje gegeven? Ze is 5 maand vaak is dat ook het moment dat ze meer behoefte krijgen aan wat vaster voedsel. Werkte bij Ster super, bij owen boeit het niet ?.
Slaapt ze onrustig? Misschien is ze toe aan haar eigen kamertje? Of dikkere/dunnere slaapzak?
Misschien is ze toe aan 3 slaapjes ipv 4?
En soms kom je er gewoon niet achter. En dan helpt alleen een goed glas wijn om je humeur op te krikken ?
Hier een gekke dag gehad. Ik had voor mezelf een knoop doorgehakt. Ik slaap dus al 8 weken eigenlijk nauwelijks. Nu ga ik mn werkriedeltje in en zag ik er enorm tegenop net als elke keer omdat het complete roofbouw is. Ik dacht ik breng de kids de aankomende paar riedeltjes op vrijdagochtend een paar uurtjes weg zodat ik ff één powernap kan doen zodat ik uitgeruster kan starten. Vanmorgen was er al een vreemd meisje bij de overdracht. Binnen een uur werd ik gebeld dat Owen niet te houden was alleen maar jankte en ik hem beter op kon halen. Ik dacht nog miss de vaccinatie een nawee (hij was voor het wegbrengen kei vrolijk). En ik haal hem op.. ik zag dat hij erg overstuur was geweest, hij was meteen rustiger toen ik hem aanpakte. Er zaten 2 andere onbekende meiden. Ze waren door een ziekmelding allemaal doorgeschoven. Ze oogde ook vrij jong en onzeker. Ik denk dat ze iets te lang hebben zitten bakkelijen hij intussen overstuur is geraakt, vervolgens van arm naar arm is gegaan. Toen ik aankwam zaten ze al een fles erin te douwen terwijl ze hem vrij wild aan het wiegen waren( zou ik ook nerveus van worden, maar wie ben ik). De hele dag is ow gewoon vrolijk geweest. Ik zit nu echt in dubio wat ik ermee aan moet. Ergens snap ik de onhandigheid vd situatie, die meiden worden ook maar geschoven. Aan de andere kant vind ik het wat makkelijk met zn 2tjes op 3 kinderen. Meteen al de fles erin terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat hij net nog had gehad. Ook 3 meiden in 3 kwartier dat vind ik niet echt kloppen en wederom weer lekker makkelijk. Sorry voor het lange verhaal bah ? hopelijk slaap lekker allen