Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Nee vind ze lastig heb ik het idee, ze is gek op hem maar volgens mij vind ze 2 kids gewoon wat heftig. Ook uit mn nachtdienst de wodag ochtend past ze ff uurtje op om mn man en mij te overbruggen. We hadden destijds afgesproken dat ik dan ff een uurtje daarna ff kon slapen. Op de 1 of andere manier wringt ze zich daar onderdoor. Maakt ook niet uit ze is er regelmatig en de kids zijn gek op dr dus dan is het ook goed. Ze werkt zelf ook meer als fulltime. Alle ouders hier trouwens. Daarom dacht ik ook extra opvang maar dat lukt dus steeds niet ????

Hoi hoi!
Mag ik hier ook mee kletsen? Mijn dochter is van 29 september (dus bijna oktober haha), maar de september-mama's-groep is helemaal niet actief en ik vind het toch wel leuks om ervaringen en tips&tricks met andere ouders te delen :)

Natuurlijk Mama! Welkom?
Jouw kleine is iets ouder dus ook wel fijn om te lezen waar jij nu tegenaan loopt ? 
Heb je al een beetje meegelezen?
Ok Sam, ik begrijp het. Ontzettend lastig zeg

Zo begrijpelijk Sam dat het lastig is. Ik heb echt mazzel met mijn oppas regelingen maar toen Logan net geboren was, hadden wij ook werkende ouder en ouders die op Terschelling woonde dus toen was oppas ook moeizaam voor ons.
Wel super van je dat je kijkt en zoekt naar manieren om jezelf even te ontlasten. Ik hoop voor je dat er snel een manier vind om even op adem te komen. Als ik het voor je kon doen, zou ik ze hier beide even nemen. Maar ja, helaas bestaan er nog geen faxmachine voor kinderen???
Hier is de oudste terug uit school. Hij komt naar buiten en zegt 'oh mama ik ben zo blij om je te zien' Smelt! Hij heeft het super gehad? dus vanaf nu krijgt deze mama het elke keer een stukje makkelijker met naar school brengen ? ik heb wel echt onderschat wat een stap dit is. Riep steeds, hij is er echt aan toe en hij heeft nieuwe uitdaging nodig en dat is allemaal waar. Maar mijn kleine ventje, mijn eerste baby is nu wel echt groot aan het worden.

Fijn dat ik erbij mag! ;-)
Ik heb wel een stukje terug gelezen, maar niet alle berichten want het zijn er nog al wat! Zo te lezen veel issues met slapen bij jullie kleintjes? Wij zijn gezegend met een enorm slaapkop die bijna alle nachten klokje rond slaapt. Ze is nu verkouden dus wordt 's nachts af en toe wakker en dat kan je rust behoorlijk verstoren! Maar dus lang niet op het niveau zoals bij een aantal van jullie, sterkte!
Waar ik momenteel alleen mee zit is het teruglopen van mijn melkproductie, maar hier heb ik al een topic over geopend en heb al wat fijne reacties gehad. 
Misschien nog wel iets voor hier: geven jullie je kleintjes al wat extra water/thee bij de voedingen (vast voedsel) of komt de vochtinname nog volledig van borstvoeding of flesvoeding? Ik ben even benieuwd, wellicht moet ik dat wat meer gaan aanbieden aangezien mijn dochtertje nu wat minder borstvoeding (en dus vocht) binnen krijgt. 

Hoi hoi welkom! Ik geef ook bv, sinds gister toevallig ook 50cc water een beetje om te oefenen na de hapjes. Ik heb de aventflessen en dan het speendop met oortjes op deze manier kliert hij zelf al wat aan. In die tijd kunnen wij eten ? ik geef hem de hapjes ruim na de bv
-+ 7u eerste voeding dan krijgt hij rond 9u fruithapje en om
11u weer een voeding.
15u voeding 17u hapje
19u voeding

Ik kolf meestal rond 20u om de productie een beetje op gang te houden.

Hi mamaEvanl,
Ik kan je helaas niet helpen. A ik geef flesvoeding en B zit er best wel wat weken tussen die van ons. Die van mij is morgen 5 weken.
Wij oefenen zo nu en dan met wat hapjes fruit maar nog niet eens dagelijks.
Charlie maakt hier een potje van zijn slaapjes en zijn flessen. Vandaag wel 6 korte slaapjes en zelfs als ik flessen van 150cc aanbood, gingen ze niet op. Daardoor dus vandaag ook wel 6 voedingen gehad of zo, waarvan de vroegste vanochtend om half 4 en de laatste net om 9 uur. Dat was de enige van 180 die opgegaan is. Hebben ook 6(!) poepluiers gehad?
Nu slapen en dan morgen neemt de soon-to-be kleuter afscheid van de opvang, waar hij al baby van 3 maanden is begonnen ? het is dat Charlie nu op dezelfde opvang zit, want anders was het vast tranen geworden.
Truste allemaal!

Terug
Bovenaan