Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Oei wat komt er alweer veel voorbij!  Eerste basisschool dag wat spannend zeg!! Gelukkig ging het goed! 
 Zonneschijn ik heb nog de eerste slaapzak van puckababy die bevalt goed.. ik heb de 6+ maanden slaapzak ook.. eerlijk is eerlijk op marktplaats gekocht! Ze zagen er nog netjes uit en ff goed uitgewassen.. ik vond ze loeiduur!! En ik dacht ik weet ook nog niet hoe lang ik haar in een slaapzak wil hebben.. zoals nu slaapt ze ook alleen s nachts in eentje
En jeetje wat een flinkert, ik geloof wel dat de HEMA rompers dan strak zitten haha, die zitten bij Sophie dikke prima haha.. ik moet morgen! Hoe is het de rest van de dag gegaan na de prikjes??
  Oooh Sam.. wou dat ik wat voor je kon doen!! Vervelend dat opvang geen extra mogelijkheden heeft!! Dikke virtuele knuffel
 Welkom mama!! Ah ook een dochter wat leuk!! Wat leuk dat je ook bv geeft

Is dat normaal dat het terug loopt dan s avonds? Ik voed nog steeds om 22u-22.30u
Ik krijg t echt niet voor elkaar om haar te voeden om 15u.. ze heeft pas rond 17u honger na haar voeding rond 12u.. sturen jullie dat wat meer?? Dat jullie ze gewoon aanleggen IPV afwachten? 

Hihi Owen eet altijd als het kan ? hij red het amper met 4 uur dertussen. Als ik afkolf maakt het hem niet uit of ik 180 in de fles doe of 230cc ook zijn hapjes zijn ook echt “nodig”. Ok heb er nu zelf het ritme ingegooid omdat het anders echt te gortig werd. Op het verblijf wilde ze hem soms wel 3x voeden tussen 8 en 13u daar heb ik nu een stokkie voor gestoken. ? nog maar 1 fles daar om 11u en dan zit er 200cc in. Daarnaast een fruithappie meer dan zat. Evt voor nood wat in de vriezer.

Morning!
@Samsonnn ik bied nu na elke vaste voeding een beetje water aan (vindt ze fantastisch dus als ik het tijdens het eten geef heeft ze geen oog meer voor het eten haha) en ik geef de vaste voeding nu eerst en daarna borstvoeding. Ik merk dat ze anders zo vol zit van de bv en aangezien ze nu 6,5 maand is mag ze straks best een bv laten vallen.
Ik bied het trouwens in een open beker aan en heb nu ook zo'n antilekbeker van Philips Avent, ik las weer ergens dat dat voor de spraakontwikkeling beter is. Nadeel is dat je wel moet helpen, dus rustig zelf eten is er dan niet bij.
Zo zie je maar, iedere moeder heeft zo weer haar eigen ideeen! :)

@Zonnebloempje2017 5 weken pas! haha dus jij bent ook 'illegaal' in deze groep ;-) haha nee hoor grapje, juist leuk dat er ouders zijn met kids van verschillende leeftijden!
@Cardiozuster nee ik stuur niks qua borstvoeding, alles volledig op verzoek. Mijn laatste bv is om 19.00u, daarna vertrek mevrouw naar dromenland en wordt pas de volgende ochtend wakker. Dus een late voeding is er hier al heel lang niet meer bij. Vanmorgen kwam ze om 5.00u (honger!). Dus één borst laten drinken en toen sliep ze direct verder tot 7.30u en toen heeft ze de andere borst gedronken. Qua slapen redt ze het dus makkelijk klokje rond, maar qua voeding nét niet! Maar dat is niet erg en vind ik het fijne van bv geven: even laten drinken en weer lekker verder slapen!

Hahahaha nee ik bedoelde 5 maanden ? mijn zoontje is van 13 november. Het was al laat ???
Charlie drinkt echt mega slecht en onrustig op het moment. Dus ben de hele dag bezig met cc's aan het tellen.
Normaal zouden we nu ongeveer aan onze tweede fles van 180 cc beginnen, maar vanochtend om half 6 dronk meneer 60 en 3 uur later 110. En die 110 ging over een tijdsbestek van 3 kwartier ? echt voorheen was het max 10 minuten. Snap gewoon niet wat er is. Zou het nog van de prikjes kunnen komen die hij donderdag heeft gehad??
Vandaag de oudste laatste dag op de opvang.
@Sam, succes vandaag met je cursus!! Je kan het?
Succes maar weer allemaal!

@Zonnebloempje2017 ohhhh 5 maanden hahahaha! ik zat later verder te lezen en toen had je het over een fruithap.. toen dacht ik al dat 5 weken niet kon kloppen ;-)
wat vervelend dat hij zo slecht en onrustig drinkt, zou het kunnen dat hij snel afgeleid is? Mijn dochter heeft daar ook last van, maar als ik in een rustige kamer met het licht gedimd en zonder andere prikkels voed gaat het een stuk beter. Of misschien is hij al toe aan wat meer vaste voeding? We zijn hier met 4 maanden begonnen met groente en vanaf 5 maanden met fruit erbij dus al 2x vaste voeding per dag.. uiteraard rustig opgebouwd!

Hoeveel voedingen geef je op een dag dan Mama?

Succes vandaag Same
En jij ook zonneschijn met laatste dagje opvang!

Prikjes zitten erin voor madam.. even huilen en ik had haar nog niet opgepakt en het was alweer klaar.. ? 67cm en 7255 gram, lijkt zo klein bij wat ik hier allemaal hoorde maar ze zit gewoon boven de curve haha voor haar 5,5 maanden oud
Wortel en zoete aardappel was een goede mix, had ze flink van gegeten vandaag! 

@zonnebloem: Logan drinkt ook heel slecht en onrustig nu, schudt tijdens het drinken continu met zijn hoofd, gisteren zijn prikjes gehad. Ook nog steeds verkouden, dat speelt ook wel mee. Charlie niet snotterig?
@cardio: Ik heb inderdaad een grote knul, maar als je zijn lengte pakt en welk gewicht daarbij normaal is, zit hij precies gemiddeld (staat achterin het CB boekje een grafiek). Hij was zelfs 9175 gram las ik ?Dankjewel voor je feedback m.b.t. de puckababy! Ik heb gisteren een nieuwe besteld, zwart met Nijntje?  Je zou er tot twee en een half jaar mee moeten doen (100 cm lang) dus ik denk dat ik het geld er wel uit haal. Er is ook een grote tweedehands markt voor dus goed te verkopen zodra Logan te groot is.
Ik ben dus naar de HEMA gegaan vandaag met alle rompers, geen één was goed. Ik had zelfs maat 86/92 en dan waren de mouwen en schouders ook veel te krap. Zij hebben met mij mee gekeken en wat blijkt? De nieuwe organic cotton rompers zijn allemaal zo krap bij de armen en schouders! Als je het vergelijkt met de normale rompers die ze hebben (100% katoen) scheelt het enorm. Heb mijn geld terug gehad en ze zijn opgestuurd als productie fout/ klacht. Ik heb de ouderwetse rompers nu mee genomen en die zijn wel goed op maat. Heerlijk zacht ook?

Kleine kanjer die madame van jullie, cardio! Nu duimen dat ze er niet te veel last van krijgt. En vergeet niet, meisje zijn gemiddeld genomen, altijd wat kleiner dan heren?
Ik moet vaker klagen dat iets niet lukt, want om half 12 heeft meneer een fles van 150cc opgedronken zonder gek doen. Gewoon zoals normaal?.
 De NOS meld net dat de BSO vanaf volgende week weer open gaat en vorige maand kon ik niet wachten tot het zo ver was en nu denk ik alleen maar.... Neeeeee ik wil niet??? vind het ook vreselijk oneerlijk ten opzichte van het (hoger) onderwijs en de horeca.
Vanavond maar weer voor de buis.
Hoe gaat het bij jou Sam?

Terug
Bovenaan