Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Was de feestelijke dag ondanks de hectiej toch wel vrolijk?? Hihi welk zonnetje de lucht is hier donker grijs ??? pff ik voelde me na mn dut een heel mevrouwtje maar ben toch al gesloopt ? pff lange dag

Ster lustte trouwens ook nooit groenteprakjes. Wel meteen bijna alle groenten die ze niet meer geprakt kreeg rong de 8 maand (rapley)

Hahahaha, lieve Sam.. slopen gaat altijd sneller dan opbouwen. Neem je tijd. Je lichaam moet echt even herstellen. Niet alleen van deze slapeloze tijd, ook nog de covid en niet te vergeten, een zwangerschap en een bevalling. Je hebt even een dikke lading met shit over je heen gehad en dat gaat even duren voordat dat hersteld is. Hoe zeer ik het je ook gun!!!
Wat stom dat het grijs is bij jullie! Hier schijnt een heerlijk zonnetje ?
En ja hoor de dag was super geslaagd. De oudste heeft het super gehad en dat is het belangrijkste ? nu zaterdag nog.

Het kan ook zijn dat je wat meer water moet toevoegen aan de groenteprak. Sommige groenten absorberen al het vocht waardoor het te dik wordt, vinden baby's meestal ook geen hit. Ik ging bij de eerste al vroeg experimenteren met specerijen en kruiden door de groente. Vond die kleine heerlijk, bloemkool met kaneel bijvoorbeeld?. Deze kruiden mogen ze volgens het Voedingscentrum al;
basilicum, oregano, marjolein, dille, bieslook, bonenkruid, kaneel, nootmuskaat, peterselie en selderij.
Wat fijn dat Owen zo opknapt van die spray! Voor jou natuurlijk ook aangezien je tenminste hebt kunnen slapen nu? Ik hoop dat de positieve lijn doorzet!

Goedemorgen!
@Samsonnn inderdaad, neem je tijd! Onze dochter is trouwens ook een echte 'bikkel', daar merk je ook niet zo snel aan als er iets is. Als ik twijfel meet ik daarom wat vaker haar temperatuur en probeer goed te kijken naar elk minimaal signaal wat ze geeft. 
@Zonnebloempje2017 balen dat de groente niet echt een succes is, blijf het wel aanbieden (paar dagen achter elkaar hetzelfde) ik heb namelijk begrepen dat die kleintjes even tijd nodig hebben om aan nieuwe smaken te wennen. Dus het kan best zijn dat het er na een paar dagen wel in gaat! Onze dochter vond gelukkig alles meteen heerlijk, echt een vreetzak! Maar favoriet was in die eerste weken pastinaak, even stomen en pureren. Lekker zoet!
En die Rapley methode.. ik ben fan!! Ik dacht eerst dat ik het heel eng zou vinden en wij zijn dan ook begonnen met alles pureren. Dat ging er trouwens prima in hoor, maar ik ben nu bij elke 'maaltijd' ook met de Rapley methode begonnen dus ik doe eigenlijk half 'gewoon' en half 'Rapley. Dus na het gepureerde fruithapje geef ik een paar stukjes/reepjes aardbei, appel of zoals gisteren het kontje van een banaan en dan een klein stukje schil eraan gelaten voor de grip. Na het brood eten geef ik de korst om op te kauwen en 's avonds na de fruithap geven we nu een reepje paprika, komkommer of wat dan ook. Ze vindt het geweldig! voordeel is dat ze al wat binnen heeft (het gepureerde deel), ze leert zelf eten én op dat moment kunnen wij zelf eten! Er zijn veel voorbeelden te vinden op Youtube trouwens, daar haal ik veel inspiratie uit. 
@Zonneschijn onze dochter komt de laatste tijd ook weer 's nachts voor een voeding. Ze slaapt van 19u tot 7u maar komt dus nu ergens tussen 02.00u en 04.00u voor een voeding. Ik geef nog borstvoeding dus ben altijd de 'sjaak', maar heb nu met mezelf afgesproken dat ik één keer de speen probeer en als dat niet werkt leg ik haar aan. Ze lijkt echt wel honger te hebben en ik vind het niet erg, zal wel een groeispurtjes zijn ofzo waardoor ze iets extra's nodig heeft en gelukkig slaapt ze daarna gewoon weer lekker verder tot 7.00u. Ik doe alleen het licht op de gang aan en voed haar in een stoel in haar kamertje, ik verschoon geen luier (tenzij écht nodig natuurlijk) en ik praat ook minimaal tegen d'r. Dan valt ze daarna vrij snel weer in slaap dus prima. 

Was het maar één keer hier? 21.30 uur droom voeding, dan komt hij tussen 1 en half 3, dan krijgt hij een klein flesje. Daarna weer 4.45 uur en blijft hij lekker een uur wakker om te keten. Dan komt mijn andere zoon om naar de wc te gaan maar klopt dan altijd eerst op mijn deur zodat ik mee loop en hem weer naar bed breng en instop?. Logan valt weer in slaap tot 6.15 uur, soms krijgen we hem weer in slaap tot na zevenen maar meestal niet. Om 6.30 uur is hij er dus meestal uit. 
Iets na 8.00 uur gaat hij weer op bed. Helaas slaapt hij de laatste dagen maar een half uur/drie kwartier en is daarna weer klaarwakker. Gelukkig is het middagslaapje wel langer.
Ik word er nu wel een beetje moedeloos van. Iedereen om me heen heeft het over doorslapen en wat ik dan misschien fout doe. Ik volg hem gewoon en dwing niets af... Doe ik dan iets verkeerd? Moet ik het echt gaan sturen? Ik ben echt niet van het laten huilen (max 5 minuten, heeft hij soms nodig).

Terug
Bovenaan