Oktober / November 2020 Baby's! ♥

@Zonneschijn.. pff ja vermoeiend lijkt me dat.. Afdwingen heeft ook helemaal geen zin volgens mij, en als hij honger heeft.. wat doe je daaraan? (behalve voeding geven ;-)). Laten huilen ben ik ook niet van en werkt ook niet bij die kleintjes.. 
Ik kan wel allemaal tips gaan geven maar ik ben geen deskundige, ik weet wat dat op de instagrampagina 'slaaptipsvoorbabys' goeie tips staan.. misschien kun je daar eens kijken? 
Wij hebben nooit een dreamfeed gedaan trouwens.. alhoewel, één keer.. dat was na een aantal weken, toen hebben we haar wakker gemaakt voor die late voeding (na lang twijfelen..). Ze dronk toen een borst leeg en 5 min gooide ze alles eruit! Sindsdien heb ik haar nooit meer wakker gemaakt voor een voeding en sliep ze door (in het begin van 0.00u tot 06.00u en daarna steeds langer). 

@ mama: wij gaven hem eerst ook nooit een voeding om 21.30 uur maar hij ging zijn eerste nachtvoeding steeds vervroegen totdat hij rond 23.00 uur iedere keer kwam. Dan lagen wij met in dromenland en dan ben je compleet de weg kwijt als ouder. Dus uit noodzaak maar 21.30 uur gegeven zodra wij gingen slapen. Omdat hij nu weer zo vaak komt heb ik weer geprobeerd die van 21.30 uur over te slaan en dan lekker zelf laten komen, dat werd dus 22.00 uur haha.

Elk kind is anders ik merk nu dat ow zn oude ritme meer langzaam oppakt met de medicijnen. Dus van 20/21 tot 4u voeden en weer pitten. Vanmorgen was zn zus er alleen al om 5.30u. Druk aan het zingen want hoera extra dag naar school!! ?
Maar ik herken wel het doe ik iets verkeerd gevoel want beide koters slapen NAUWELIJKS overdag. Ster vanaf ruim een jaar helemaal nooit maar die sliep snachts echt wel 13 u dat zie ik Ow echt nog lang niet doen ? die komt ook echt wel om 3/4 u voor een snackie. Papfles of niet ?

Hoi dames.
Weer een poosje niet online geweest. De tijd gaat zo snel. Hoe is het met jullie?
Ik lees dat ook niet bij iedereen de nachten al goed gaan. Hier hetzelfde... waar ze eerst pas om 4 of 5 uur kwam, komt ze nu al standaard om half 2 en dan om 5 uur weer. Vanaf 5 uur wil ze dan bij mij slapen. Met een beetje geluk komt dan 1 van de groteren om 6 uur en om 7 uur is het dag.... Ik vraag me ook wel eens af of we het goed doen. Niet laten huilen etc. En ze is bijna een half jaar.... dan zeggen ze... Je kunt ze verwennen... maar ik geloof niet dat ze opeens over 3 dagen wel keurig gaat slapen. Overdag gaat het steeds beter in bed. Dat is wel fijn.
Hier spuugt ze de hapjes eigenlijk nog altijd uit. Maar zelf de drupjes (vitamine d) wil ze naar buiten werken :)

Marin wat leuk! Welkom terug! Hihi ik denk eerder dat het normAler is dat die gasten matig slapen. Anders had je echt niet zoveel cursus en coaches. Ook gaan 1 op de 3 topics over slapen. Alleen onze maatschappij is er gewoon niet op ingericht. Daar loop ik persoonlijk meer tegenaan. Dat hij 1 of 2x komt vind ik prima, alleen moet er ook gewerkt worden. ? en lekker slapen zou fijn zijn. Vond het destijds heerlijk om savonds ook weer ff wat tijd voor jezelf te hebben. Maar je doet niks verkeerd!

Oeh trouwens vanaf 6 maand (gewoon nu ook 3 dagen eerder) schijnen ze wel getraind te kunnen worden daarvoor schijnt het niet aan te slaan ivm slaapregressie.
Wij laten hier ook nooit huilen. Wel mopperen maar niet huilen. Vaak raken ze daardoor alleen maar erger overstuur. Bij mn dochter werkte de pick up put down methode altijd wel goed. Bij ow wacht ik ff de oorontsteking af. Want zijn slaapbeeld is nu niet realistisch

Hey Dames!
Zo dat was een lange dag.
Allereerst, welkom terug Marin! Leuk dat je weer even komt buurten ? ik denk inderdaad dat het zo is dat baby's niet 'door hoeven te slapen'. In andere landen slapen gezinnen allemaal op 1 kamer of in 1 bed, en denk dat het daar allemaal veel normaler is om een baby 's nachts aan te leggen. Onze westerse cultuur heeft ooit besloten dat onze nachtrust er onder leed en dat kinderen op een eigen kamer moeten slapen.
Hebben jullie je wel eens afgevraagd waarom IKEA geen complete babykamers verkoopt? Dit weet ik. Ze zijn een Zweeds bedrijf en in Zweden slapen baby's in ieder geval het hele eerste jaar bij ouders op de kamer.
Ik merk echt dat ik beter slaap met Charlie bij ons en zelfs als ik hem gewoon een fles geef ipv stoeien met een speentje.
Gister bloemkool geprobeerd en dat ging er beter in dat de pompoen en de wortel.
Hier zijn we druk in voorbereiding voor morgen! Ik laat jullie morgen weten hoe onze dag was!
Welterusten allemaal

Terug
Bovenaan