Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Hier ook nooit getijgerd en amper gekropen. Stond met 7 maand in de box en aan tafel ? kind was naar sterk door het overstrekken. Ik hoop dat Ow lekker wat rustiger gaat, lekker baby blijven. Al het new born spul heb ik uit huis ? weer een nieuwe fase. Vind het altijd zo dubbel, ging weer veels te hard dat eerste half jaar. Nooit meer een pasgeboren baby in huis. Nooit meer 10 weken non stop knuffelen, nooit meer vloeken bij heftige houten stuw tieters, nooit meer ellendige buikkrampjes ? Wel een nieuwe fase met veel geklets! Eindelijk het karaktertje dat meer vorm krijgt. En hopelijk “kuch” een ritme ? over 5 wk voor het eerst op vakantie naar texel met zn viertjes ? ben zo benieuwd ?

Wat leuk dat ze gewoon lammetjes meeneemt!! ? kon je niet gewoon mee?! Vanmiddag hem maar goed vroeg ophalen ? ohhh ben ik te vroeg??? Dan ga ik maar bij de lammetjes zitten, vinden ze vast niet erg! Vervelend nou.

Hier begon de dag om 5u met een boze peuter die steeds eerder dr nest uit komt ??? slaapt de 1 eindelijk wisselen ze van wacht. Nachtdiensten weer overleefd?

Zometeen ga ik dr maar goed moe maken. Lekker veel verse ingrediënten halen. Denk dat ik een reusachtige pan rendang en verse soep ga maken. Kan ze me mooi helpen met groenten schoonmaken en knippen (ik geef haar altijd een schaar en een paar stronken selderij of reepjes paprika ?

Over beweging gesproken hij probeert te dansen ? steeds bij liedjes en zingen schud hij op een gek houterig drilpudding maniertje met een grote lach zijn hele lijfje best ritmisch ?

Wat leuk Sam!
Dames, ik moet het even vragen.. geven jullie potjes of maken jullie het zelf en dan met name de groente?
Vooral de groente vraag best veel tijd, terwijl we beide altijd tot 5 á half 6 werken. Dus overweeg gewoon maar potjes te halen, vooral omdat hij de groente nog niet zo'n succes vind en de potjes er voor ontwikkeld zijn ?
Alleen voel ik me een echte loedermoeder dat ik niet de tijd neem om het zelf te maken. Want dat doet toch iedereen??
Bah soms wordt ik zo moe van de ik-doe-het-beter-dan-jou mentaliteit die tussen moeders hangt. NIET HIER hoor daarom vraag ik het ook?

Meid laat het los hihi ik kijk altijd naar wat ikzelf eet. Als ik indd iets maak wat makkelijker mee te prakken doe ik dat. Maar ik ben ook gek op kruidige gerechten of gewoon ordinair patat/pannekoeken dag nou dan trek ik gewoon een pot open. Ik gun de peuter ook gewoon dr pannekoek. Ik heb trouwens ook met bepaalde dingen dat de textuur te wensen overlaat. Bijv beide kindjes waren gek op de bruine boontjes met appel uit pot. Mooi spul niet dik niet dun, mooi glad. Maak ik het zelf zitten die vieze schilletjes vd boontjes erin. Maar ik wil het toch echt geven (moeilijke poepdagen en ze vinden het echt lekker). Pasta net zo dat word gemalen echt smoezelig, geef ik echt uit pot. Broccoli, wortels en andere prakwaardige dingen eten we ong 4x per week. We eten hier best veel snack groenten en fruit uit het vuistje dat komt straks wel als hij wat beter kan meehappen. Ik maak wel veel fruit vers. Alleen peer word snel bruin, dus dat maak ik echt per portie. Of bij nood een potje. Peer is echt lievelings. Straks als hij wat meer mag maak ik vaak 3 pannen met prut en vries ik in porties in ? ideaal

Hier maak ik één keer per week groente- en fruit prakjes. Ik heb wat potjes bewaard van olvarit bio en die gebruik ik om te vullen (grondig schoon gemaakt en gesteriliseerd). Meestal twee soorten groente die ik combineer en los van elkaar, fruit net zo. Rest haal ik gewoon uit de winkel, ik kijk gewoon goed naar de ingrediënten lijst. 
Bloemkool vind meneer echt niet lekker, hij ging een motor nadoen bij iedere hap, ik zat er helemaal onder?

@Zonnebloempje2017 makkelijker gezegd dan gedaan maar: lekker belangrijk wat andere moeders zeggen en vinden! Iedere moeder doet haar best en dat doe je fantastisch! Dit is trouwens ook een reminder aan mezelf haha.. 
Ik heb zo'n stoom/blend apparaatje gekocht op Bol en ik moet zeggen: dit was één van de beste aankopen die ik voor m'n meisje heb gedaan! Echt ideaal: water erin (hoeveelheid afhankelijk van het soort groente, er zit een boekje bij met de hoeveelheden per groente maar inmiddels doe ik het op gevoel), groente wassen en in blokjes/stukje snijden en erin, aanzetten en hij gaat vanzelf uit als het klaar is. Echt perfect want dan kan ik ondertussen andere dingen doen (zoals ons eigen eten maken). Hetzelfde apparaatje blend dus ook, beetje kookvocht/water erbij en blenden maar! Als ik een groente stoom maak ik meteen meerdere porties, die vries ik in in van die siliconen vormpjes. Als het bevroren is doe ik het in die plastic vriezerzakjes en zet ik erop wat het is en de datum. In het begin ontdooide ik er dan 1 en inmiddels eet ze 3 of 4 van die cupjes. 
Inmiddels doe ik er dan een klein aardappeltje bij ene en stukje vis om te stomen. leg ik gewoon bovenop de groente, werkt perfect!
Wij eten 1x per week bij mijn ouders en dan neem ik gewoon een bakje mee met een paar van die units, even in de magnetron en klaar!
Maareuh.. volgens mij moeten die potjes tegenwoordig aan zoveel eisen voldoen dat die ook hartstikke prima zijn hoor! Ik vind het zelf gewoon heel leuk om te maken, maar het helpt ook dat mijn meisje ontzettend graag eet en alles lust dus ik heb ook eer van m'n werk :)
Ik kijk weleens op internet naar die potjes ter inspiratie voor wat te mixen met elkaar! 

Mocht je het interessant vinden, hier de linkjes van wat ik gebruik:

https://www.bol.com/nl/p/philips-avent-scf862-02-stomer-blender/9200000072442793/?s2a= 
https://www.bol.com/nl/p/deleca-babyvoeding-bewaarbakjes-met-baby-lepeltjes-moedermelk-bewaren-bpa-vrij-siliconen/9200000107570217/?bltgh=t2IPqi-O8cSi4ryJFzRHKQ.2_18.19.ProductImage 

Ik heb ook zo'n stoomblender van mijn dochter nog. Erg handig inderdaad, groenten en water erin, stomen, mixen en klaar. Maak nu nog veel zelf maar wil wel af en toe een potje proberen. Bij mijn dochter pas laat mee begonnen maar daardoor lustte zij dit niet. Wil nu eerder beginnen zodat hij wel aan de smaak went en ik toch af en toe voor het gemak kan gaan. Dus ik denk dat het alleen goed is om te variëren.

Thx lady's! Ik voel me zo nu en dan echt een loedermoeder ?.. Ik heb zo net lekker een paar potjes gehaald. Wel even gelet op de hoeveelheid suiker en toevoegingen. En inderdaad een aantal bio gehaald. Wij hebben altijd goede ervaringen met Hoop gehad met de oudste. Zij hebben ook 1 met tagliatelle en vis. Wij eten niet veel vis zelf dus vind dat wel een mooie optie om hem dat wel te geven.
Nog een vraagje.. vinden jullie het soms ook lastig om de zorg een volledige dag over te geven aan jullie partner? Mijn man heeft nog niet zo veel dagen alleen de zorg voor Charlie gedaan en vandaag dus wel en alles liep anders.. niet qua slapen maar qua voeding dan wel en daar heb ik soms best moeilijk mee. *Kuch perfectionistisch Kuch* 
En dan voel ik me weer een rot vrouw omdat ik kortaf reageer, omdat het niet gegaan is zoals het bij mij was gegaan?
Sorry hoor voor de gekke posts. Zal vanaf morgen weer mijn blije vrolijke dingen delen??

Terug
Bovenaan