one2bemums 3 !!!

Goedemiddag allemaal!!!!

Ja leuk he petra dat hyves!! Weet je wel met wie je aan t kletsen bent!! Net als jij zegt weekee, leuk om elkaar op hyves te hebben!!!!
Spannend petra je ei is dus geweest!!!! Kunnen w e voor jou ook gaan duimen!!

Weekee leuk dat je weer ff langs komt!! hihi fijn om te horen dat het beter met je gaat dat alles er in blijft en je ok minder moe bent.. grappig he wat mensne denken??? hihi jij weet lekker waarom!! Hoe zit het met je kleren?? al helemaal in de zwangerschapskleren??

Bianca, lastig he die kwalen?? dan zijn ze er en dan zijn ze weer weg!! pfff kan je helemaal gek van worden!! o dus nog 10 dagen geduld!! Nou duim met je mee, heeeel hard dit keer!! haha

Russell hoe is het bij jou?????
spannend!!!!

Sweety hoe was het met je echo????
ben benieuwd!!!

Edith hoe gaat het bij jou!!!!!!

hihi veel poezen/katten dus hier als huisdier!!! maar ze zijn ook leuk!!!!!

Hier gaat het steeds iets beter!!! Merk alleen dat ik nog wel veel slaap!!! slaap s ochtends een gat in de dag en vervolgens slaap ik s avonds ook zo weer en dan de hele nacht door!!! Normaal niks voor mij!!!
Buikpijn is zo goed als over!! ook fijn!!! En zaterdag gaan we lekker naar de kust heel veel zin in...t weer lijkt nog niet echt mee te werken maar we zien wel, als het maar niet de hele dag staat te regenene, vind ik het allang best!!

Groetjes, marieke

halloooootjes!!!

Hier alles goed en een prachtig kloppend hartje gezien!!! jioppieeeeeeeeeeee ben echt helemaal blij nu!!! ben 6,5 week, dus begin februari, wat ik zelf ook al dacht!! mooi he!!!
dus ga nu proberen wat meer te genieten!!!

marieke, fijn dat je je wat beter voelt, alvast een fijn weekend he!!
weekee, ook jij voelt je beter, mooi!! ja die plotselingen lusten ergens in, raar he? lang leve de hormonen...
petra, ik duim toch, ben nogal een stijfkop en een geboren optimist hahaha
bianca, spannend nog maar 10 dagen..pffffffffffff duimerdeduimduim he..:)
russel, hoe gaat het?? wanneer ga je testen?? ben helemaal zenuwachtig hoor!!!
sandy, hoe gaat het meis?? en met jessica??
edith, voel je je nog goed?? jij bent voorbij de kritieke weken he, fijn hoor, ik mag nog ff in spanning zitten...

zo allemaal weer gehad geloof ik hahahahah ga weer gauw verder want heb het druk...maar niks kan meer stuk vandaag hoor bij mij!!

liefs sweety

Hoi allemaal!

Ik ben nieuw hier en zal mezelf even voorstellen. Ik noem mezelf voor het gemak  'ikke', omdat ik veel te bang ben, dat bekenden dit zullen lezen en me zullen herkennen. Vind het juist zo leuk om alles voor de buitenwereld nog even stil te houden.

Ik wordt in december 25 en mijn vriend is 32. We zijn 5 jaar bij elkaar en wonen nu bijna 4 jaar samen. Mijn vriend heeft al jaren een full time baan. Ik ben op dit moment aan het afstuderen voor ontwikkelingspsycholoog. Ik hoop eind september klaar te zijn. Mijn vriend en ik hadden het er altijd over (ook naar de buitenwereld), dat ik na het afstuderen eerst een baan wilde vinden en wilde wachten op een vast contract voor we aan kinderen zouden beginnen. We willen het allebei sowieso heel graag.

Het heeft me altijd al leuk geleken om jong moeder te worden, maar toen in onze vriendengroep een heuze babyboom aan de gang was, begon het nog meer te kriebelen! Ik merkte bij mezelf dat ik hele dagen bezig was met het zwanger willen worden. Overal zie ik baby's en zwangere vrouwen.  Na een paar maanden heb ik mijn hart gelucht bij m'n vriend en hem verteld dat ik helemaal niet perse wil wachten tot ik werk heb. En wat bleek: hij vertelde dat hij het ook wel heel erg leuk zou vinden om eerder  een kindje te krijgen!!  

Nu hebben we bedacht dat ik na deze pilstrip nog twee strips afmaak (tot halverwege augustus). Daarna willen we nog wel een tijdje veilig vrijen en wachten tot ik zo'n drie keer 'uit mezelf' ongi geworden ben. Voordat ik met de pil begon (9 jaar geleden) had ik altijd een cyclus van precies 28 dagen. Hopelijk komt dat weer terug! Dan willen we dus vanaf november voor het 'echie' gaan. Spannend!

Nu we dat besloten hebben, kan ik helemaal aan niets anders meer denken! Ik zit alle forums af te struinen en wil het er zo graag met iemand over hebben! ik heb zulke gemengde gevoelens.. Merk dat ik vooral een beetje bang ben voor wat de buitenwereld ervan vindt. Ik doe een universitaire studie en iedereen zal wel verwachten dat ik eerst carriere wil maken ofzo.. Hoewel ik zeker weet dat in ieder geval onze ouders en broers/zussen erg leuk zullen reageren! Ik weet ook wel dat ik me niet druk moet maken om wat anderen denken/vinden.

Daarnaast vind ik de onzekerheid over het wel of niet kunnen vinden van een baan niet zo leuk. Fiancieel kunnen we het zeker redden met alleen het salaris van mijn vriend. Maar het is toch wel fijn als ik ook werk vind. Aan de andere kant, kan onze financiele situatie er alleen maar beter op worden. Als ik niet meteen iets als psycholoog kan vinden, kan ik natuurlijk altijd ander werk gaan doen in de tussentijd. Maar uiteindelijk wil ik wel echt gaan waarvoor ik geleerd heb. Maar wie neemt nu een zwangere vrouw aan? En als ik al ergens werk vind, word ik er zeker zo uitgezet na m'n zwangerschap zonder contractverlenging. Dat is een beetje waar ik bang voor ben. Zulke gemengde gevoelens! Toch denk ik dat ik altijd wel wat vind. Dan maar erna. Alsof je niets meer kunt/bent als je eenmaal kinderen hebt?!

Nou, een heel verhaal, ik hoop dat jullie mijn situatie een beetje begrijpen. Een ding is zeker: we willen het allebei heel erg graag. Zijn er meiden hier die in een vergelijkbare situatie zitten of hebben gezeten? Of gewoon meiden met advies?

Liefs, ikke

Hoi meiden,

Sorry sorry sorry maar heb niet eerder kunnen reageren want had het zo druk. eerst werken en pedicure en weer werken en diploma uitreiking weer een hele dag werken en nu heb ik VAKANTIE en dus even tijd om jullie op de hoogte te brengen van mijn situatie.

Ik ben nog steeds niet ongie  Ik ga zondag testen. Heb met mijn vriend besloten om het zondagmorgen te doen even wat extra dagen omdat ze ook niet helemaal zeker wist of ik vrijdag of zaterdag mijn ei had gehad. Ook hebben we twee verjaardagen zaterdag en zondag ook weer twee. Ik ben heel erg benieuwd. Mijn borsten worden weer veel gevoeliger dan dat ze waren en ben af en toe gewoon bekaf alsof ik een week   5 dagen full time heb gewerkt. Ik heb er zelf een goed gevoel over ik kan dat ook niet omschrijven eigenlijk. Ik zit ook enorm onder de pukkels gewoon niet leuk meer. De ene is weg en de andere is er weer. En ik heb telkens zo'n honger gevoel. Kennen de dames die zwanger zijn dit gevoel??

We hebben gisteren lekker nieuw behang uitgezocht voor onze slaapkamer. Vandaag een telefoontje gehad van het reisbureau dat we ipv sávond 20.00 uur s'morgens om 10.30 uur vliegen en daar weg s'avond om acht uur. Dus mooi een dag extra wat vervelend zeg haha.

Nou meiden zodra ik meer weet horen jullie van me.

Groetjes Russell

PS. Ikke ik kom later nog wel op je terug ik heb nu ff geen tijd om te reageren. Maar welkom bij de club meid.

Russell ahhhh wat spannend!!!! wanneer ga je op vakantie??? Kan je het ons nog laten wteen voor die tijd???
hahaha ja we zijn niet nieuwschierig!!!!! O ik hoop het zo voor je!!!!!

Ikke welkom hier!!!! tis hier reuze gezellig!!!! Ik heb niet veel ervaring met jouw verhaal, maar ik zou zeggen volg je gevoel!! en als je samen achter je keuze staat!!! psycholoog lijkt me ook een baan die makkelijk partime kan niet????

Nog twee nachtjes slapen en een dagje en dan gaan we lekker paar daagjes naar de kust!! Kan haast niet wachten!!!!
Vanmiddag ff twee spijkerbroeken gehaald!! haha voelde goed!!!!

verder gaat het steeds beter!!! Nog wel moe en slaap veel, vanmorgen tot 11 uur en dan vanaaf ben ik zo weer moe en slaap ik weer goed.... als ik normaal s morgens zo lang slaap dan heb ik savonds helemaal geen slaap meer en nu slaap zo weer haha!!! nou best lekker kan zo mooi beetje inhalen...

ga zo maar eens even koken, hopeen dat manlief dan in aantocht is....

sweety wat fijn dat de echo goed was en het hartje klopte!!!! Meid wat ben ik blij voor je!!!!!

tot strakies....

Hoi meiden,

Welkom ikke, snap dat je in een lastig pakket zit. Doe wat je denkt dat je moet doen, ik kan je daar niet echt bij helpen. Kan wel mijn mening geven maar dat is puur wat ik er zelf van vind. Ik denk dat je het beste alles goed met je vriend kunt overleggen, samen zullen jullie het ook straks verder moeten doen. Ik ga straks zelf ook van baan wisselen maar wij blijven het wel proberen. Zeker omdat ik nu weet dat je een kind niet neemt maar krijgt en dat het niet altijd van een leien dakje gaat. Maak wel je opleiding af, vind ik zelf altijd wel belangrijk.Hoop dat jullie eruit komen, maar klets gezellig met ons mee.

Bianca: om een lang verhaal kort te maken. Ik had zondag- en maandagavond een licht tweede streepje en dinsdag was ie weg. Hebben toen geen gemeenschap gehad dus ik denk dat mijn kans deze maand verkeken is. Ik wilde me toch houden aan de 2 weken zonder gemeenschap na de curettage. Maar de maand jullie is in zicht, dus dan gaan we er helemaal voor. Inmiddels klussen we vrolijk verder hoor maar denk niet dat het nog iets word deze maand.

Marieke: wat fijn voor je dat de klachten afnemen. En als je er behoefte aan hebt gewoon lekker slapen. Het lichaam heeft het even nodig, daar moet je aan toegeven. Moet je trouwens zeggen dat slapen mijn hobby is. Ik kan heerlijk lekker lang slapen, het liefst lig ik er al om 21,00 uur in.

Russell: laat je het ons nog weten voordat je weg gaat? Owwwww spannend hoor, blijf duimen. Ik kan helaas niet zeggen over de eerste verschijnselen want ik wist de eerste  4 weken niet dat ik zwanger was. Later had ik wel zoiets van ahhhhh ja en vielen sommigge puzzelstukjes op zijn plek. Maar heb er nooit op gelet eerlijk gezegt.
Sweety: wat heerlijk dat alles goed gaat. Mooi he zon hartje? Geniet ervan, maar maak je niet te druk.

Weekee: wat fijn dat je je wat beter gaat voelen. Het is ook niets om altijd moe te zijn. Wat jammer van je katertje dat hij er niet zolang heeft mogen zijn. Die van ons zijn nu 10 en we zijn er stapel gek mee. Het zijn net kindjes, hangen de hele dag om je heen.

Edith: hoe gaat het?

Ik ga nu even voetbal kijken. Portugal tegen duitsland en dan ben ik stiekum toch voor de portugezen hi hi. Kom morgen weer langs want na de wedstrijd duik ik erin en misschien al wel iets eerder.

Knuffel petra.

Ook ik ben vandaag een beetje te lui (en nog niet helemaal wakker genoeg) om twee schermen te openen, dus ik doe het ook uit mijn blote hoofd.

Marieke: lekker naar de kust...tja, dom. Zit ik net op je hyves te vragen of je nog plannen hebt voor het weekend...negeer dat dus maar lekker, want ik was even vergeten dat je weg zou gaan. Wat een doos zeg.
Deze dame zit inderdaad al helemaal in de zwangerschapskleding...broeken in ieder geval. Zelfs mijn baas zei gisteren: "zo! jij begint nu echt te groeien zeg!"   Ach goed teken zeggen we dan maar he?

Bianca: bedankt voor de uitleg van het wc verhaal en wat goed zeg! haha geweldig...tuurlijk is hij geen baby meer mama, dat snap je toch wel?  Het is wel fijn wanneer ze dat zelf gaan inzien. Goed van hem!

Russel: oei, het wordt nu toch echt wel heel spannend. Enorme honger had ik toen niet maar ik kan wel meepraten over die pukkels. Ik leek echt zo'n pukkelplaneet toen ik net zwanger was. Verschrikkelijk! Dus wie weet

Petra: ach jammer he voor Portugal? Nee ik was toch wel voor Duitsland hoor. Maar goed, het is een interessant EK.

Ikke: welkom hier en klets ons de oren van het hoofd over je gedachten, gevoelens etc. Doen wij ook en dat is precies waar dit forum voor is.
Ik zat een beetje in hetzelfde pakket als jij. Ik wilde altijd al jong moeder worden (ben nu net als jij 25) maar volgde nog een HBO opleiding. Ik zat in tweestrijd toen ik in mijn laatste jaar zat...nu stoppen of toch nog eerst die baan. Je maakt je verschrikkelijk druk om zoveel dingen...heb je een baan, dan zul je (om ZEKERHEID te krijgen) toch echt een VAST contract moeten hebben...hoe lang duurt zoiets? En, kan ik na mijn afstuderen uberhaupt wel meteen een baan vinden in het werkveld dat ik graag wil? Wij hebben er destijds voor gekozen om nog even te wachten. In 2007 kreeg ik een baan als invalkracht en na 3 maanden kreeg ik een contract voor een halfjaar...dat halfjaar afwachten of toch maar beginnen. Na 3 maanden kreeg ik te horen dat degene die ik zou verving niet terug zou komen en dat ze graag wilden dat ik haar uren zou overnemen. Graag natuurlijk! Pas TOEN ben ik gestopt met de pil (afgelopen januari)
Erop terugkijkend zeg ik: we hadden gewoon eerder moeten beginnen. Je neemt inderdaad geen kinderen, je krijgt ze. Wij kunnen het ook makkelijk doen met alleen mijn man zijn salaris. Eerlijk is eerlijk..het wordt wel wat makkelijker nu ik ook werk natuurlijk, maar werk is niet alels hoor. Ik ben sowieso niet zo'n carriere mens...ik vind geluk en rijkdom in mijn sociale leven veel belangrijker.
Denk over het volgende na: een vaste baan heb je tegenwoordig niet zomaar....en een zwangerschap kan snel komen, maar het kan ook een tijd op zich laten wachten. Hoe lang wil jij wachten???? Succes!

Okay, nu ga ik evne teruglezen en kijken of ik wat vergeten ben.

Ach ja, zie je..vakantie. Wij gaan met de camper naar Denemarken! twee weken en dan drie dagen thuis en dan gaan we met de auto naar vrienden in Frankrijk voor 4 dagen. Gezellig drukke 3 weken dus en dan mag ik weer aan het werk.

Terug
Bovenaan