onverklaarbaar onvruchtbaar...

Dag dames,

Allereerst fijne feestdagen gehad?Nou ik wel moet ik zeggen.Ik ben ten huwelijk gevraagd dus heb mooie kerst gehad.Kan ik mij komende jaar eindelijk op iets anders richten.

Ik probeerde al aantal keer eerder te reageren,maar iedere keer deed ie het niet.

Robin@Hoe gaat het met je?Je zal wel een moeilijke kerst hebben gehad.

Mier@ Bijna je NOD he?

Met de rest ook allemaal goed? Voor de 4de maal gister op werk weer iemand zwanger.Nu vier zwangere moet zeggen dat ik dat wel even moeilijk vond.
Weet wel dat het erbij hoort,maar doet mij toch wel verdrietig al die blijde zwangere om mij heen. Hebben jullie daar ook nog steeds moeite mee?

Slikken jullie ook nog trouw de tarwekiemolie capsules?Nou ik wel hoor. Heb deze dagen weer wiebeldagen dus hoop begin volgend jaar goed nieuws te krijgen.
29 januari weer naar de gyneacoloog dus ben benieuwd.

Voor iedereen alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar.Dat het maar een heel vruchtbaar jaar voor ons alle mag worden en de wensen uit mogen komen.

xxx susie

Via Liz ben ik bij dit forum gekomen. Heb inmiddels al een paar pogingen gedaan om een berichtje te plaatsen, maar lukte niet. Dacht eerst dat het mijn eigen onhandigheid was, maar begreep dat er een storing of iets dergelijks was. Gelukkig is het forum nu weer in de lucht!

Ik zal even in het kort mijn verhaal vertellen. Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Op een paar flauwe keren na werd ik niet ongesteld. Via de huisarts bij de gynaecoloog terecht gekomen. Na diverse onderzoeken (bloed-, zaad-, HSG; geen afwijkingen geconstateerd) is via Duphaston en Clomid mijn cyclus op gang geholpen. Inmiddels vier ronden op die manier achter de rug. Tijdens de cyclus regelmatig naar het ziekenhuis voor een inwendige echo (fm). Alle keren een mooi eitje en een eisprong, maar helaas geen bevruchting.

Na vier negatieve slt’s (alleen dode zaadjes) heeft de arts ons geadviseerd met IUI te gaan starten. Begin november hebben we ons intake-gesprek gehad. Vanwege vakantie en de feestdagen kon ik niet gelijk beginnen. Ik slik vandaag de laatste tabletten van een kuur Primolut (om menstruatie op te wekken) en dan van CD 3 t/m 7 Clomid. Vervolgens vanaf ca. CD 10 naar het ziekenhuis om het verdere verloop in de gaten te houden. En dan hopelijk niet lang daarna onze eerste IUI…

Vind het allemaal heel spannend. Zou ook graag met jullie meeschrijven want heb gemerkt dat van je af schrijven, en emoties en ervaringen delen met vrouwen die in een vergelijkbare situatie heel veel steun geeft. Hoop dat jullie dat goed vinden?

@Susie; gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk!! Wat romantisch een aanzoek met de kerst! Wanneer gaat de bruiloft plaatsvinden??

Groetjes!

Welkom Kammie,

Natuurlijk mag je meeschrijven hier. Klopt indd dat forum tijdje uit de lucht is geweest heb al paar keer eerder proberen te schrijven,maar kreeg iedere keer foutmelding.

Datum van ons huwelijk is nog niet bekend gaan volgende maand naar stadhuis om datum te prikken.Word waarschijnlijk pas begin 2010 hoor dus duurt nog even,maar leuke is dat we vanaf nu alles kunnen plannen.

Voor jouw dus een spannende perdiode die gaat komen.
Hopelijk kan je snel starten met de iui.
Ik moet 29 jan weer naar het ziekenhuis. Wij hebben nu bijna alle onderzoeken achter de rug.Niks gevonden tot nu toe bleek alles goed te zijn.sep zijn eileiders doorgespoten en moesten we weer een half jaar verder op eigen kracht.Schijnt zo te zijn dat je na Hsg eerste maanden vruchtbaarder bent,maar helaas is hier bij ons nog niks van te merken. Enigste onderzoek was ik nu nog ga krijgen is kijkoperatie mischien komt daar nog wel wat uit.

Ik zit al een tijdje bij dit forum en voor mij doet het ook erg goed om te praten met mensen die in zelfde schiutje zitten. Merk vanaf die tijd dat ik er ook makkelijker over kan praten met mensen en ik er ook beter mee om kan gaan.

Ha meiden,
Ik hoop dat jullie allemaal fijne kerstdagen hebben gehad. Bij mij bleek dus inderdaad te kloppen dar er niets te zien was (lege vruchtzak) want ik ging kerstavond (Uurtje voor we naar de kerk gingen) vloeien. Nou allemaal heftig maar wel blij dat mijn eigen lichaam dus nu reageert oals zou moeten. Gisteren naar ziekenhuis en toen bleek dat het niet was zoals het zou moeten zijn. Mijn baarmoedermond stond nog open en dat is een teken dat het om een incomplete miskraam gaat. Gevold was dat ik gisteren gelijk ben opgenomen en vervolgens vrij snel onder narcose ben gebracht voor de curettage. Nu lig ik lekker thuis op de bank. lig wel te balen.  Vond het zo oneereerlijk dat na een week onzekerheid ik eindelijk begon te vloeien en dan uiteindelijk nog een curettage moest hebben. Maar ja ik ga nu weer vooruit kijken!!! Hoop dat het nieuwe jaar ons een nieuwe zwangerschap en een gezond kindje brengt.

@susie we hebben gelukkig heel veel steun van onze omgeving. Ik heb met name ook vanuit mijn werk (leidinggevende) echt hele fijne reacties gekregen. Ze zeiden letterlijk we zien wel wanneer jij in het nieuwe jaar weer wil komen. Denk nu maar eerst aan jezelf en je gezin. Dan realiseer ik me weer dat ik echt heel blij kan zijn met mijn werk. Mijn man vind het lastig om z'n emoties te uiten in zo'n situatie maar is wel ontzettend lief voor me!!! Gelukkig zijn er veel vrienden die ons even een knuffel zijn komen geven en dat doet dan echt goed. Wat geweldig zeg dat je gaat trouwen!!!! Ga daar maar heel erg van genieten vooral van de voorbereidingen want de dag zelf is echt zo om!!!

@mier dank voor je nog bemoedigende bericht. Alleen was bij ons het probleem dat ze niet alleen geen hartje zagen maar echt helemaal niets zagen dus ook geen vruchtje. Jij hebt toch  de 27ste je  NOD gehad?! Hoop zo voor je dat er nog een van ons dit jaar goed nieuws krijgt!!!

@Anies maak je a.u.b. geen zorgen om hoe je reageert. Iedere reactie is goed!!!! Wij zeggen hier allemaal wat we voelen en dat gevoel mag er zijn en is altijd goed want het is jouw gevoel!!!!

@kriebels Lekker bijgekomen tijdens die paar daagjes weg??? Ja je ziet maar er kan veel gebeuren in zo'n korte tijd.

@liv Lief hoe je meeleeft!! Hoe gaat het met jou? Voel je al wat na   de romantische dagen en de geslaagde IUI????

@kammie voel je welkom en schrijf maar lekker met ons mee. Ik begin nu bij mijn volgende menstruatie ook weer met clomid. Heb als 6 pogingen met clomid achter de rug en was aangeteld in de maand dat ik HSG heb gehad en geen clomid heb geslikt.

Nou meiden ben echt blij dat ik jullie hier heb. Je merkt toch dat bij de zwangere veel minder vrouwen zitten die weten wat het is als het langer duurt of mis gaat. Is ook logisch want dat had ik bij mijn zoon ook hoor!!   Baalde wel de afgelopen dagen dat de site er uti lag net nu ik jullie zo nodig had.  

X Robin

Hallo allemaal!!!!

Ik ben zo blij dat het forum het weer doet!! Ben toch wel verslaafd eraan, heb elke dag wel gekeken of hij het weer deed.

@sussie: Gefeliciteerd, wat een leuk nieuws zeg en zo met de kerst echt super romantisch!!!! Kan je idd even lekker je hoofd ergens anders opzetten, misschien dat je andere wens daardoor ook eerder in vervulling wordt gebracht!! En misschien wel trouwen met een kleine baby op je arm!!!!

@Robin: Jemig wat vreselijk allemaal. En balen van je curretage, dat maakt het lichamenlijk en psychisch nog zwaarder. Heb de laatste dagen zo aan je moeten denken, en het forum deed het maar niet... Hopelijk kan je het op een geven moment een plekje geven en weer snel zwanger raken. En dan helemaal goed en gezond!! Gelukkig heb je een hoop lieve mensen om je heen die je steunen.

@Mier: Hoe gaat het, jij hebt je NOD toch gehad?? Ik hoop dat je goed nieuws hebt!

Kriebels: Jij hebt toch ook bijna je NOD, of zit ik er helemaal naast?

@Anies: Ik ben het helemaal met Robin eens, het maakt echt niet uit hoe je reageert of soms iemand vergeet alle woorden zijn goed!!! Misschien een handige tip: 2x de site openen, dan kan je bij de ene terug lezen en de andere reageren dan hoef je niet alles uit je hoofd te doen.

@Kammie: Welkom, gezellig. Even voor de andere, wij kennen elkaar maar wisten niet van elkaar dat we in dezelfde situatie zaten. Door een gesprek achter te komen. Zo heb ik kammie gevraagt of ze gezellig met ons mee komt kletsen!!!!

Nou bij mij is het verder rustig, heb zaterdag mijn NOD dus zit nog lekker op het wachtbankje. Heb wel hele zere borsten en ben met vlagen misselijk. Ik weet ook uit ervaring hoe mijn lichaam me voor de gek kan houden, dus probeer niet teveel hoop te hebben. Heb wel altijd 3-4 dagen voor mijn nod ongikrampen en die heb ik echt totaal nog niet dus dat geeft wel hoop.
Ik heb wel vanaf 2 dagen na de iui kramp gehad in mijn baarmoeder, dit hield een paar dagen aan. Dit heb ik nog niet eerder gehad, dus weet ook niet of het wat kan betekenen???

Ik ben blij dat we weer kunnen kletsen, want heb jullie erg gemist!!! Ik hoop dat 2009 voor ons allen een heeeeeel vruchtbaar jaar mag gaan worden!!!!!!! Met heel veel positieve berichten!!!!!!!!

XXX Liv

IK kreeg van mijn zus een kado voor de kerst met een heel mooi gedicht. Deze heeft mij zo geraakt dat ik hem ook aan jullie wil geven........

EEN WENS
EEN GROOT VERLANGEN
HET IS EEN POSITIEVE HOOP
OM IETS TE MOGEN
ONTVANGEN
WAAR JE VAN DROOMT
OF WAAR JE VOOR LEEFT
DIE JOUW AARDSE BESTAAN
DE JUISTE WENDING GEEFT

Alvast de aller beste wensen voor het nieuwe jaar en dat het maar een lievdevol en vruchtbaar jaar mag worden!!!!!!

XXX Liv

Hey meiden,

Allereerst balen dat het forum het een aantal dagen niet deed!!!!
@Liv, wat een mooi gedichtje!!
@Robin, wat k*t allemaal zeg!!!

Nou ik ben ongesteld geworden, het begon eerste kerstdag, en zette echt die nacht erop door.Dus 4 dagen te vroeg, al 13 dagen na de pregnyl, snap er nu niks meer van.Vorige maand een cyclus van 35 dagen, nu van 26.
Moet vrijdag alweer voor een eerste follikelmeting heen, zit dan nog maar op dag 8, en dan volgende week de iui, denk ik!spannend allemaal!Had gehoopt dat het niet nodig was, maar helaas!

Maar het goede nieuws is(hoor ik pas na een jaar)dat er in het weekend ook follikelmetingen worden gedaan, en indien nodig ook iui!!!Ik dacht dus dat ze dat nij ons niet in het weekend niet deden!!!

liefs anies

robin wat ontzettend klote.... ook echt mis dus! had zo gehoopt van niet!
en dan nog curratage ook!

susie joehoeeeee je gaat gewoon trouwen!! leuk leuk!! gefeliciteerd!!

liv voor jou nog een paar daagjes! spannend!!!

nou ik ben weer van mijn ongesteldheid af,werd vorige week woensdag ongesteld.
over 6 dagen krijgen we de uitleg voor IUI,begint eindelijk op te schieten!!!

Terug
Bovenaan