onverklaarbaar onvruchtbaar...

@Suzie;

Fraai is dat; eisprong gemist door de door het ziekenhuis geadviseerde onthouding! Was je eisprong in eerdere cyclussen altijd wel op dezelfde dag of weet je dat niet?

En die 3 dagen onthouding voor de slt is voor mij nieuw hoor; weet wel dat ze dat adviseren bij IUI maar bij een slt heb ik het niet eerder gehoord. Verder schrijf je dat als de test volgende maand weer negatief is je erg agressief baarmoederslijm hebt. Dat is niet persé het geval: nu heb je een negatieve test omdat die op het verkeerde moment (na je eisprong) is gedaan. Het komt heel erg nauw wanneer die test uitgevoerd kan worden. Nu was dus niet het goede moment en daardoor is die uitslag niet betrouwbaar. En bovendien staat die test landelijk nogal ter discussie. Veel ziekenhuizen doen hem daarom niet meer omdat het vaker een onjuiste uitslag geeft dan een juiste. Ikzelf had 4 negatieve slt's dus "vermoedelijk agressief baarmoederslijm" maar mijn zwangerschap in december heeft bewezen dat dat dus niet zo is.

Hoe wisten ze trouwens dat je je eisprong hebt gehad; heb je een inwendige echo gehad?

Dikke knuffel; kop op meid!
X

Hoi kammie,

Ja balen he.Ik zei nog tegen die verpleegkundige aan telefoon toen ik afspraak maakte het is dan wel mijn 14de dag.Had ook liever voor zekerheid 2dg eerder gehad.
Baal enorm.
Heb nu geen echo gehad,maar ze kunnen wel zien aan je slijm/stand weet ik het allemaal dat je eisprong al gehad hebt.Ze zei het al direct toen ik daar leg en ze goed naar binnen ging kijken.
Op internet heb ik even nog info opgezocht over onthouding voor samenlevingstest en daar staat ook wel dat ze adviseren 2 a 3 dg geen onthouding te hebben.Nou ja maakt nu ook niet meer uit.
Wat veel van die testen heb jij gehad dan zeg?Waarom 4?

Maar gyn zei trouwens dat het niet zo is als je vijandig baarmoederslijmvlies hebt dat het helemaal niet mogelijk is spontaan zwanger te worden.Er komen altijd wel wat zaadjes naar binnen,maar die moeten dan hard vechten om erdoor heen te komen en kans is gewoon heel erg klein,maar kan altijd. En doormiddel van de IUI vergroot het kans,omdat het er dan al doorheen gespoten wordt.

Weet trouwens niet of mijn eisprong vorige maanden op zelfde tijd was hoor.Begin toen ik gestopt was wel aantal ovulatietesten gedaan en getempt,maar later mee opgehouden,omdat ik mij er minder bezig mee wilde houden.Mijn cyclus is wel langer.Dus je zou zeggen dat hij dan later is,maar dat hoeft dus niet volgens gyn.

Nou ja ieg baal ik nu weer enorm.Je gaat je gelijk weer van alles in je hoofd halen.
En gedachtes zijn gelijk weer negatief.
Helaas moet ik straks werken,want krijg geluk een inpulsieve koopaanval ken je dat??Lekker shoppen enzo,maar ja zit er nu niet in vandaag.Hopelijk geeft mijn werk vandaag beetje afleiding.

Klopt het trouwens dat jij hieronder nog niet in lijstje staat?
Bedankt voor je snelle reactie.Is nu even fijn mijn gevoelens kwijt te kunnen aan iemand die in zelf soort situatie zit.

x susie

Suzie;

Bij mij hebben ze tijdens twee verschillende (gemonitorde) cyclussen twee testen gedaan. Omdat het zo moeilijk schijnt te zijn om op het juiste moment te testen en de uitslag daarom niet betrouwbaar is. Maar op basis van die 4x negatieve uitslag (alleen dode zaadjes) werd ons IUI geadviseerd. Eén van mijn gyn's zei idd ook dat de sterke zwemmers voorbij eventueel agressief baarmoederslijm gaan.

Ik wil je geen valse hoop geven, maar als ze nu aan je baarmoeder(slijm) zag dat je eisprong al geweest was; dan kan het toch ook zijn dat het afgelopen nacht is geweest en je toch juist goed zat met gisterenavond sex? Of kon ze met zekerheid zeggen dat het afgelopen weekend is geweest?

X

Kammie,

Oke wist niet dat dat ook kon.Wel vervelend om zo een test 4x te moeten doen.Ook omdat het vrijen dan toch een soort van verplicht is.

De gyn heeft niet gezegd dat het dit weekend was mijn eisprong,maar wel dat hij al was geweest.Wie weet wat het wel vannacht zou wel heel toevallig zijn dus ga ik niet vanuit.Als het weekend was hebben we gewoon pech.Heb 3dg (vr,za,zo) geen sex kunnen hebben ja dus als hij zat of zo was dan hebben we indd pech.Vind het wel echt vroeg en had het niet verwacht.Betekend dan toch dat ik voor 14de dag hem al gehad heb. Maar voelde vanaf weekend namelijk die krampjes dus vandaar dat ik het denk dat hij weekend geweest is.

Ga ervan uit dat deze maand dus verspild is,maar ja.Ben mij ook wel bewust dat na 2 jaar mij wel onwaarschijnlijk lijkt dat het spontaan lukt.
Krijg wel hoop door die positieve berichten van oa Mier.En jij toch ook x spontaan zwanger geweest.Helaas niet goed afgelopen,maar toch ook gelukt.
Heb nu gelijk zoiets van nou laat die maand gelijk maar weer voorbij gaan en mij ongesteld worden. Had vanochtend nog trouwens van die ongi-krampjes.Wel gek toch na je eisprong? Dan moet het toch wel weer weg zijn.

quote: Kammie78 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-02-2009 12:22:28'));

Suzie;

Bij mij hebben ze tijdens twee verschillende (gemonitorde) cyclussen twee testen gedaan. Omdat het zo moeilijk schijnt te zijn om op het juiste moment te testen en de uitslag daarom niet betrouwbaar is. Maar op basis van die 4x negatieve uitslag (alleen dode zaadjes) werd ons IUI geadviseerd. Eén van mijn gyn's zei idd ook dat de sterke zwemmers voorbij eventueel agressief baarmoederslijm gaan.

Ik wil je geen valse hoop geven, maar als ze nu aan je baarmoeder(slijm) zag dat je eisprong al geweest was; dan kan het toch ook zijn dat het afgelopen nacht is geweest en je toch juist goed zat met gisterenavond sex? Of kon ze met zekerheid zeggen dat het afgelopen weekend is geweest?

X

Hallo meiden,

@Susie: Wat vervelend voor je zeg!!! Echt balen!! Hoop ook voor je dat al die onderzoeken niet meer nodig zijn en dat je toch nog een kans maakt deze maand, ondanks dat je zelf weinig hoop hebt!! Ik duim voor je.

@Mier: Hoe is het met jullie!! Haha!! Weet je al wanneer je een echo krijgt??

@Kammie: You've got mail.... haha

Hier alles rustig, volgende week vrijdag heerlijk met wintersport!! Heb er zo vreselijk veel zin in!! Balen is alleen dat ik volgende week donderdag mijn nod heb, dus zit waarschijnlijk ongesteld in de auto, fijn!! En dan valt mijn ei ook niet in de vakantie, dus de skivakantietheorie gaat voor mij ook niet op, jammer!!! Ik ga in ieder geval heel erg genieten!!!

Wij hebben wel besloten om na de kijkoperatie door te gaan met iui met hormonen (ik ga dus ook steeds een stapje verder) Wilde eerst echt niet aan de hormonen, maar merk dat wij toch ook onze grenzen gaan verleggen, wil gewoon zwanger raken!!!
Eerst maar eens afwachten wat er uit de operatie komt...

XXX Liv

@susie wat vreselijk balen zeg. Bij ons was eerste keer slt ook negatief omdat ik toen een maand had waarin ik dus geen eisprong had (slikte toen nog geen hormonen)
Tweede keer was slt wel postief toen hebben ze de hele cyclus met inwendige echo gevolgd en was de timing wel goed.

@mier hoe voelen jullie je???

@liv lekker hoor op wintersport!!!

@kriebels balen zeg alweer de RD's.

Hier vandaag   NOD en nog niks te zien. Voel echter nu ook niets wat op een zwangerschap zou kunnen duiden. Afgelopen dagen met Carnaval even lekker feest gevierd. HEb ook gewoon lekker een pilsje gedronken en evenm genoten. Wellicht dat de rd's dus wat later komen. Heb geen idee....

x Robin

Terug
Bovenaan