onverklaarbaar onvruchtbaar...

@mier: Jemig wat super balen zeg!! Wat raar zo vroeg, zet het wel door? Misschien is het wel innestelingsbloed? Ik denk aan je, hoop dat je jezelf er weer overheen kan zetten en weer positief de volgende ronde in kan.

@ Robin: Ik vond dat ook het ergste, dat mijn lichaam me zo voor de gek hield. Dit had ik al vaker gehad, maar niet zo erg. Nou ja op naar de volgende ronde dan zorg ik ervoor dat ik in de wachtweken zoveel te doen heb dat ik niet zoveel kan voelen. Een HSG valt heel erg mee, ik zat er ook super tegenop, maar alleen de vloeistof inspuiten gaf bij mij wat kramp. Succes!!!

@Gre: Ik ben niet zo thuis in het terug plaatsen van embryo's, dus mijn  excusses als ik het verkeerd begrijp. Moet je nu ook wachten tot je NOD???

@kriebels: Hebben jullie al besloten wat jullie verder gaan doen. Lijkt mij ook een lastige situatie, maar ik denk als je er allebei achter staat dat je idd misschien later spijt krijgt als je het niet hebt gedaan.

Met mij gaat het weer goed, heb mijn gedachte weer op positief kunnen zetten en ben klaar voor een nieuwe ronde!!! Hoop dat er snel eens iemand met positief nieuws komt!!!!!

Liefs Liv

Hai meiden,

Vanmiddag ben ik bij de gyn geweest, zoals verwacht is de uitslag van de HSG dat de eileiders prima open zijn. We zijn naar huis gestuurd met de mededeling het nog een half jaartje aan te kijken aangezien ik regelmatig menstrueer, mijn man ook voldoende zaad aanmaakt en dat zij, zeker nu de 'boel lekker doorgespoeld' is, de kans op een natuurlijke zwangerschap groot achten. Ik had vorige maand van de andere gyn gehoord dat wij eventueel vanaf januari voor IUI zouden mogen gaan, maar nu mogen we dus nog een half jaartje doorjakkeren...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nog een beetje dubbel voel, 't is fijn dat 'onze positiviteitsgoeroe' stelt dat het echt wel moet lukken met onze gezonde, jonge levens, de andere kant is dat er al 2 jaar niets gebeurd, dus nou mag ik fijn nog een half jaartje aankijken....pfff...

Wat klote dat de rd alweer zijn opgetreden bij een aantal meiden (sorry dat ik jullie namen niet goed kan onthouden), ik ben nog in afwachting tot aanstaande vrijdag. Ik ben op dit moment verkouden, dus ik voel me zowieso niet erg lekker...bleh...

Ik vond de HSG overigens achteraf gezien, erg meevallen. Ik had van te voren veel spanning opgebouwd, maar alleen toen mijn baarmoeder helemaal vol van de vloeistof was, voelde ik een even een flinke menstruatie kramp. Ik moest 1 uur van de voren een Naproxen innemen, dat heeft denk ik ook wel geholpen.
Ik heb nog 2 dagen licht gevloeid, bijna niet noemenswaardig. De dag van het onderzoek heb ik lekker niet gewerkt, maar ben lekker met een koppie thee in bed gekropen, omdat ik van de spanning slecht geslapen had, maar nogmaals... achteraf is het mij echt meegevallen...

Ik duim voor de volgende ronde meiden... zelf nog 3 dagen aftellen...

X Kriebels

Hoi Kriebels,

Je verhaal klinkt super positief, maar begrijp je dubbele gevoel. Toen wij naar de gyn gingen zeiden ze ook na alle onderzoeken ga maar naar huis jullie hebben als jong stel genoeg kans. Ik had toe ook echt zoiets van, ik wil nu hulp het duurt al zo lang!!!! Bij ons is het helaas niet op de naturlijke manier niet gelukt en zijn nu met poging 2 van de IUI bezig. (Hoop dat het bij jullie wel lukt) Maar het positieve is dat de druk wel minder groot is als je het zelf probeert (zo ervaar ik het). Ik vind dat de mm psychisch heel zwaar is, omdat je veel meer hoop hebt als je geholpen wordt.
Ik ga heel hard voor jullie duimen dat het op de natuurlijke manier wil lukken, zeker na je HSG. Ik hoop dat je alle moet weer op kan rapen om er weer positief in te gaan.
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar heb je as vrijdag je NOD? Mag je dan wel een HSG als je eisprong al geweest is???

Liefs Liv

He Mier,

Balen!!! Lekker een paracetemol nemen en een kop thee en met een kruik naar bed. Lekker uithuilen en weer op naar de nieuwe kansen!!!! Er komt ook een keer dat jij goed nieuws brengt en hopelijk heel snel. Misschien wel volgende ronde allebei zwanger!!
Hoop dat de pijn snel zakt en dat je het allemaal weer positief kan inzien.

xxx liv

Hoi liv,

bedankt voor je opbeurende woorden, fijn om te weten dat mensen mijn gevoelens begrijpen...
De HSG is op 22 oktober al geweest, maar afgelopen dinsdag mocht ik terugkomen om de officiële uitslag te bespreken en het verdere beleid, maar dat is dus geworden om nog een half jaar zelf aan de slag te gaan.
Morgen is mijn NOD.... tot nu toe nog geen rare kwalen...

liefs, kriebels

kriebels NOG een half jaar zelf proberen?! wij gaan gelukkig in januari van start na 2 jaar!eindelijk hulp maar zie er wel een beetje tegenop!

liv op naar de volgende ronde maar weer met volle moed! en dat lijk me wel wat ja samen zwanger zijn de volgende ronde!! geldt voor de rest ook hier hoor

xxx mier

Hoi dames

HSG viel mee en het was allemaal prima. Woensdag krijgen we te horen wat het vervolgtraject gaat zijn.Hoop niet kriebels dat ze ons ook nog een half jaartje zelf laten proberen. Lijkt me echt enorm balen en ik hoop voor jullie dat het snel lukt.

Liv en Mier liefst z.s.m. allemaal zwanger hier, zou voor ons allemaal een mooi sinterklaas- of kerstcadeau zijn !!!

X Robin

Terug
Bovenaan