onverklaarbaar onvruchtbaar...

heel herkenbaar hoor!!
mijn schoonzusje was net zwanger toen ik gestopt met de pil,en zij heeft nu al een kleine van ruim een jaar ! en wij nog niks...  ik vind het steeds moeilijker worden om hun te zien...
vorig jaar december testte ik dus 1 dag na sinterklaas positief dus had een geweldige december!! totdat in januari het bloedverlies kwam... dus zie tegen de feestdagen wel op!

zitten we ongeveer gelijk weer met ons ei en nod!!

xxx mier

Hoi Mier,

Jemig dat is helemaal heftig!!! Dan is het voor jou helemaal zwaar!! Wel spannend dat we weer tegelijk oplopen, hoop dat deze maand voor ons raak zal zijn, ga heel veel kaarsjes voor ons branden!!! Dan wordt kerst en sinterklaas wel leuk en dan ook heel hard duimen dat het goed blijft gaan.
Ik dacht vanmiddag een eisprong te voelen, dus dacht gooi er maar een test tegenaan. Nou niet eens een licht streepje!! Mijn lichaam houd me zelfs met mijn eisprong voor de gek, het kan toch niet gekker worden. Nou ja morgen maar weer proberen. Hoop dat die snel positief is. Dan weer op naar het wachtbankje, zit er nu al tegenop te hikken. Als de tijd maar een beetje snel gaat en als mijn lichaam me maar niet weer zo voor de gek gaat houden.
Ik merk dat ik het met mijn zus ook steeds moeilijker ga vinden, ik hou veselijk veel van mijn neefjes hoor, maar mijn zus moet altijd even melden dat zij haar zwangerschappen kan plannen!!! Dat doet echt zeer!!!

Hopen dat we snel goed nieuws hebben, kan snel genoeg zijn.

XXX Liv

grrrrrrrrr heel berichtje getypt net,drukte ik het per ongeluk weg!!!

dat is niet leuk als je zus zo zegt dat ze haar zwangerschappen kan plannen!
jij alweer 3e jaar joh!! pffff!!

de 1e week van februari zijn we 2 jaar bezig!
ik heb 2 zussen en hebben allebei 2 kindjes,allebei als oudste een jongetje en jongsten zijn meisjes! 6,4,3 en 2 jaar,en ook allemaal zo zwanger! net als mijn schoonzusje!!

leuk dat we gelijk lopen! dat we maar het jaar mooi mogen afsluiten he!!
we willen voor sinterklaas een baby!!!

xxx mier

Ja dat is inderdaad niet leuk van mijn zus, maar ik heb niet het idee dat ze het bewust doet. Ze weet ook dat we al heel lang bezig zijn en daar gaat ze echt altijd super goed mee om.
Heb vandaag weer een LH test gedaan en er was een ligt streepje, dus de 2e iui komt in zicht, spannend!!!
Lastig he al die mensen met kinderen om je heen, wij hebben een vrienden krijng waar bijna iedereen al kinderen hebben. Dit vind ik soms zo moeilijk!!! Heb je je eisprong al gehad? Doe je het ook met testen?

Ik heb inderdaad voor sinterklaas en kerst een zwangerschap op mijn verlanglijstje staan, iets mooiers kan ik echt niet bedenken!!!!

Liefs x liv

hey liv,

ik denk dat ik om en nabij vandaag mijn eisprong heb (dag 13) cyclus 24/27 dagen normaal (1 uitschieter van 31 dagen en 23 dagen)
dus maar weer wiebelen...

mijn zussen zijn ook wel begripvol hoor,alleen die snappen echt niet waarom het bij ons niet lukt,wij ook niet!.....

zal wel tof zijn als we het jaar mochten afsluiten met een zwangerschap he liv....

xxx mier

Hallo allemaal,

Zou graag mee willen praten in deze topic.
Klinkt mij allemaal heel bekend in de oren jullie verhaal.Zal mezelf even voorstellen.Ik ben susie en wij zijn nu zo'n jaar en 9mnd bezig om zwanger te worden. Als ik sommige van jullie  hoor die al jaren bezig zijn dan is dat niks vergeleken met ons.

Na een jaar naar de ha gestapt en doorverwezen naar de gyn daar alle onderzoeken gehad. 2mnd terug hsg gehad en nu moeten we half jaar afwachten.Alles was tot nu toe prima ook bij mijn vriend
. Dus waarom het nog niet is gelukt ja dat weten we ook niet.
Ik moet zeggen dat het mij opbreekt al die stress.Iedere mnd is weer een teleurstelling.Veel mensen begrijpen mij niet in mijn omgeving. Die snappen niet hoe erg graag wij een kindje willen. Ik merk dat ik het ook steeds moeilijker vind als mensen om mee heen zwanger worden en vind het dan helemaal erg als ze direct zwanger worden. Denk dan waarom ik niet. Zo ook een vriendin van mij net een jaar samen met haar vriend en na 1mnd stoppen met pil direct zwanger. Ik al 9 jaar samen en nu al zo lang bezig.Ik ben wel blij voor haar,maar dat doet mij wel verdriet.

Je leert wel je vrienden zo kennen.Die vriendin begreep niet van mij dat ik het moeilijk vond om haar zwanger te zien.Ze praatte constant over de zwangerschap en dat deed mij pijn.Ik moest mij niet zo druk maken en niet alleen aan mijzelf denken volgens haar.
Inmiddels is het contract nu verbroken,omdat zij mij niet begreep.En zij alleen over haar zwangerschap sprak en niet aan mij dacht. Ze vond mij egoistisch.
Mensen die niet in hetzelfde schuitje zitten begrijpen ons niet.Ze hebben goed bedoelde woorden,maar halen niet ons verdriet weg.

Ik zou ook niks liever willen dan voor het nieuwe jaar zwanger te zijn.Echt een mooier geschenk kunnen ze ons niet geven.
We blijven samen hoop houden en hebben gelukkig ook heel veel steun aan elkaar. Onze relatie is hier zo hecht door geworden.

Ik wil iedereen succes wensen. En maar hopen dat we allemaal snel kunnen vertellen dat wij zwanger zijn.

Weet iemand wat ze gaan doen als er geen oorzaak is te vinden waarom het niet lukt.Kan je dan toch in aanmerking komen voor kunstmatige insemenatie?of niet?

Gr Susie

hoi susie,

ten eerst welkom erbij!!

jou verhaal zal ik geschreven kunnen hebben!
ja van je vriendin tja ze weet totaal niet wat dat is,ik snap dat ze natuurlijk heel blij is maar des te moeilijker voor jou,nou ik heb dus ook zo n vriendin,ik hou nou even de boot af om af te spreken,ook bij haar in 1 x raak en dan geeft ze als antwoord als ik zeg dat ik het moeilijk vind,ja ik kan er ook niks aan doen  ja zulke dingen zijn  moeillijk!!

wij starten in januari met IUI,volgende maand terug komen voor uitleg!
en in januari is het een half jaar na de kijkoperatie,dus zullen ze bij jullie ook wel mee beginnen als jullie terug mogen komen.

xxx mier

naam
ronde
status
nod
zwanger
uitgerekend

mier1980
24
dec. terug naar het ziekenhuis!
jan. starten met IUI
30 nov.

liv84
31
wachten op 2e IUI
4   dec.

wietske
18
4e IUI gehad,nu pauze
14 nov.

robin79
14
5 nov. hsg daarna IUI
1   dec.

kriebels
26
half jaar op eigen kracht!

susie_26                                              hsg gehad nu half jaar op eigen
                                                                            kracht

Terug
Bovenaan