op wie gaan jullie morgen stemmen??????

hoi Valerie,

Zo gek is jouw mening niet!
Ik denk er net zo over.
Daarom ben ik ook tegen de "gratis" opvang, het moet wel ergens anders van betaald worden en daar betalen wij burgers dan allemaal aan mee!

Mijn carriere staat ook op de tweede plaats, we hebben 3 kinderen waarvan de jongste nu 9 maanden is. Ik werk sinds 2 maanden weer, bij de Thuiszorg in de wijk.
Ik heb alleen avond/weekenddiensten voor 8 uurtjes in de week.
Wij hoeven dus geen gebruik te maken van opvang.

Natuurlijk heb ik geluk dat in mijn beroepsgroep er de mogelijkheid is om buiten kantoortijden te werken, maar was dat niet zo dan was ik gestopt.

Maar daarom zijn de verkiezingen ook zo belangrijk; iedereen kan naar zijn eigen situatie kijken en daar je keuze van af laten hangen!

groetjes Linda

Tsja...

Ik ben altijd opgevoed met de gedachte dat de PVDA de enige echte, goede partij is... Helaas kom ik er steeds meer achter dat mijn ouders dat idee ooit hebben opgedaan en zonder nog naar het partijprogramma te kijken telkens maar weer pvda stemmen. Dat vind ik nou echt niet te geloven. Daar liet ik dus een stukje opvoeding los! Het hardnekkige idee dat ik links 'hoor te zijn' is er nog wel. Elke keer vind ik het moeilijk om er voor uit te komen dat ik niet zo tolerant en links ben als mijn opvoeding me verteld heeft. Maar doe het toch maar...
Ik heb altijd achter het idee gestaan dat mensen die meer verdienen ook meer moeten betalen. Maar inmiddels ben ik getrouwd met een man die goed verdient en heb zelf een HBO-opleiding gevolgd, koophuis etc, etc. Nu merk ik wat het inhoudt: Hoger belastingtarief, geen kwijtscheldingen van allerlei kosten meer, sterker nog: vele dingen zijn gewoon duurder (van sommige cursussen, tot voorheen ziektekosten, therapie en alles wat inkomensafhankelijk is). Ik snap best dat wij meer moeten en kunnen betalen, maar al die verschillende instanties houden er geen rekening mee dat wij BIJNA OVERAL meer moeten betalen. Mijn man werkt niet voor niks veel en met veel verantwoordelijkheden en stress. Het geld komt er echt niet slapend en koffie drinkend!!! En wat dacht je van het afbetalen van een studieschuld die nodig was om dit salaris te kunnen verdienen?!
(overigens ben ik zeker niet voor gratis kinderopvang, ook niet voor mezelf. daar betaal ik graag gewoon voor)

Met andere woorden. Hoe sociaal ik ook vind te moeten zijn, tegenwoordig ga ik voor mijn eigen portemonnee en de mensen in mijn omgeving die het financieel slechter hebben (ouders, vriendinnen...) die 'steun' ik door wat vaker te trakteren op uitjes of wat duurdere kado's te geven op verjaardagen als er iets nodig is dat ze zelf niet kunnen betalen! Zij hebben daar vrede mee en ik ook.
De stemwijzer gaf bij mij aan dat CDA het beste bij me past, dus waarschijnlijk ga ik daarvoor.

Groeten!!!

Hoi,
Ik heb niet alle reactie gelezen, dus misschien staat dit al ergens!! Maar die stemwijzer, daar klopt dus gewoon weinig van. Ik was zelf redelijk geschokt toen ik de test gedaan had. De partij waar ik al jaren op stem (GL) stond zowat onderaan. Ik kwam uit op CDA, gevolgd door SP, PVDA, CU. Het verschil tussen CDA en SP was maar heel klein bij mij. IK vind dat heel raar, omdat die twee toch mijlenver uit elkaar liggen. Ik vind die volgorde van partijen ook heel raar.
Nou, ik heb alles kritisch bekeken en CDA pas dus echt niet goed bij mij. Bovendien vind ik dat we een frisse wind moeten laten waaien. CDA regeert al zo lang, laat die maar eens in de oppositie. Het wordt dus bij mij waarschijnlijk SP. Ik ga nog wel Kiepskompas doen. Ach en wie weet lig ik morgen te bevallen, ga ik helemaal niet stemmen!!
Patricia
38+2

Ik stem VVD.
Waarom? Ik vind dat het kabinet het de laatste jaren goed heeft gedaan. Ze hebben ervoor gezorgd dat Nederland weer draait. Linkse partijen willen die vooruitgang teniet doen door geld uit te delen aan het volk. In het verleden hebben we al gezien waar dat op uit kwam: een hoog oplopende staatsschuld. Dat houdt dus in dat ze geld uitgeven wat in de toekomst nog bij elkaar gehaald moet worden. Door onze kinderen dus. Geld uitgeven van onze kinderen vind ik een slecht plan!

Nee, om Nederland voor iedereen leefbaar te houden  is stap 1 dat de economie moet draaien. Zonder economie hebben we niets meer. Hoe sociaal je ook ingesteld bent. Verder vind ik dat er teveel regeltjes bestaan.  Je kunt hypotheekrenteaftrek krijgen, maar ook huursubsidie, kinderopvangtoeslag, zorgtoeslag etc. Al die dingen moeten ze afschaffen en in plaats daarvan het belanstingsysteem aanpassen. Flattax heet dat. Iedereen betaalt naar draagkracht en  verder niet. Geen  ondoorzichtig belastingsysteem meer  waar je meer voordeel van hebt als je met de regeltjes creatief weet om te gaan. Op die manier is er voor iedereen een belasting verlaging! En ja, dat we dan zelf de creche moeten betalen, ach dat doe je indirect toch  al, alleen heet het nu belasting i.p..v de creche.
Gratis kinderopvang vind ik een slecht plan want de kwalitiet gaat achteruit en dan zullen de belastingen weer omhoog gaan want het geld moet ergens vandaan komen!

Geen enkele partij heeft exact in zijn programma staan wat ik wil, maar het is in elk geval rechts. En ik denk dat het dan meer zin heeft om VVD te stemmen dan een kleine splinterpartij. Jammer, want Pastors en Eerdmans verdienen meer stemmen.

dat was mijn betoog
groetjes, da77

Ik ga absoluut rechts stemmen!
Mijn man en ik werken allebei keihard en voldoen altijd netjes aan al onze verplichtingen en zijn ook nog eens best wel sociaal, maar.....
Ik heb er geen zin in om als tweeverdiener op te draaien voor alles wat hier ons land binnen komt wandelen, gratis kinderopvang vind ik belachelijk, en het pamperen van mensen die gewoon kunnen werken maar al jarenlang onze goede voorzieningen misbruiken vind ik helemaal te gek voor woorden! Voor alles wat links bedenkt, vallen de klappen in de hoek waarin ik zit, en daar heb ik (heel logisch denk ik) geen zin in!

Hoi allemaal

Ik ga ook absoluut voor de VVD. Ik hoop op voortzetting van VVD/CDA.
Voor de toekomst van ons kindje. Handjes uit mouwen en werken voor je geld.  
Ik ben een echte sociaal liberaal.  De mensen, die het echt verdienen, moeten uiteraard ondersteuning krijgen.  

Ik kan mij overigens  goed vinden in  de verhalen van een aantal mensen op dit forum.  
Groen Links, SP  of de PvdA, dan weet je dat Nederland echt naar  de vernieling  gaat!

Succes allen morgen!

Marjo

Ik weet echt niet wat ik lees!
Termen als "handjes uit de mouwen"/ "ik stem vvd en ben sociaal".............
ahum, ik geloof niet dat diegene enig idee hebben wat ze stemmen!

Je kunt jezelf niet sociaal noemen met dit kabinet, dan heb je dus geen idee wat er om je heen allemaal gebeurt!

Ik werk hard, 40 uur per week, mijn man heeft een eigen bedrijfje en werkt dus nog meer uren! Praat mij niet over handen uit de mouwen!
Maar wij zijn wel sociaal, in de vrije uurtjes doet mijn man vrijwilligerswerk bij de gehandicapte kinderen, als hij dat niet doet kunnen deze niet genieten van lekker zwemmen of iets leuks doen! Zo kan ik nog wel even doorgaan! (er  wordt dus gewoon bezuinigd op gehandicaptenzorg)

Kijk eens goed om je heen, voedselbanken, alleenstaande moeders met kinderen,
ouderen met een aow-tje, onschuldige kinderen in gevangenissen.....! En dat in een Westers rijk land als Nederland!

Het spijt me wel maar hier kan ik geen respect voor opbrengen!

Terug
Bovenaan