oproep GGD komt slecht uit, ruilen?

Ik kan me aardig aansluiten bij Wendy en Marieke.

Tja over 30 a 40 jaar is de kans groot dat de wereld vergaan is. Soms denk ik echt: waar gaat het allemaal naartoe, dit kan toch allemaal niet eindeloos zo doorgaan?

Wat betreft inenten:
"Vergeef ik het mezelf dat ik mijn kind straks doodziek heb van MG?"
'Vergeef ik het mezelf dat mijn kind straks als de gevolgen van een inenting over - tig jaar naar voren komen dat ik mijn kind heb laten inenten?"
Dat is ook een beetje de afweging: de één neemt dat risico en laat inenten, de ander durft of wil het niet aan.

Ik vind het trouwens gek dat kinderen t/m 4 jaar ingeent kunnen worden. Maar er zijn ook kinderen tussen de 4 jaar en....(bijvoorbeeld) 8 jaar die een hele slechte weerstand hebben. En dan bedoel ik niet kinderen met onderliggend lijden, maar kinderen die gewoon erg vatbaar zijn. Die kinderen zijn dus niet beschermd voor 70% tegen MG, omdat ze geen inenting krijgen.
Ik vind zelf de kans van 30% die overblijft na een inenting ook groot, er is dus nog best een grote kans om het na een inenting te krijgen.

Bovendien vraag ik me ook af wat er gebeurd als het MG-virus zich muteert. Dat gebeurd gewoon heel vaak met griep...er zijn zoveel verschillende.
Dan is de kans op het krijgen ervan toch nog veel groter ook na een inenting, of zie ik dat verkeerd?

Maar nogmaals: doorgaans is onze dochter erg gezond. Misschien had ik er anders over gedacht als ze iets onder de leden zou hebben of erg vatbaar was. En ieder zijn mening. Interessant om verschillende meningen en redenen te lezen rondom de vraag: wel of niet inenten.

Succes meiden, die met de kindjes naar de vaccinatie gaan. Het lijkt me geen fijne ervaring, dus sterkte allemaal!

En het moet me toch van het hart; dat er telkens weer gezegd wordt dat de keuze om niet te gaan vaccineren wordt gebaseerd op eventuele bijwerkingen op de lange termijn (onderbouwen aub!) terwijl het risico op ernstig blijvende klachten bij beademen van jonge kinderen wel bewezen is; http://www.grieppandemie.nl/vaccinatie/voor_wie_63_/vaccinatie_voor_kinderen
Waar ligt dan je grens???

Hoi,
Ja, zie er ook best tegenop om woensdag te gaan, vooral met Skip, die vindt toch best snel dingen eng..... en als hij dan van tevoren andere (wellicht) huilende kindjes ziet..... maar voor mij absoluut geen reden om niet te gaan hoor.
En nog even over de effecten op langere termijn.... het vaccin bestaat uit componenten die al veel langer gebruikt worden, alleen het MG-deel is daarin anders dan in andere vaccins, dus men weet wel degelijk wat de effecten zijn van die al bekende componenten.
En er zullen altijd verhalen blijven van mensen die iets hebben gekregen na het halen van een vaccinatie... maar zoals ik al eerder gezegd heb, iets krijgen NA een vaccinatie is altijd nog iets anders dan iets krijgen DOOR een vaccinatie!!!
Maar hiermee wil ik niet zeggen dat moeders die geen vaccinatie halen niet het beste met hun kinderen voor hebben, uiteraard wel, net zo goed als dat ik dat heb door de vaccintatie wel te halen!
Er is geen beter of slechter.....maar (en dit heb ik ook al vaker gezegd haha) vind het gewoon jammer als je je keuze baseert op foute informatie.
Groetjes, Noor

Gelukkig word niemand hier ergens op aangekeken op een keuze, dat maakt het makkelijk om hier je mening of keuze te vermelden.
Je kunt je zo op de kast laten jagen als je zelf wilt natuurlijk, verhalen te keur en te keus denk ik. Misschien leuk om de raarste MG-vaccinaties te vermelden, hahaah?

* Is allemaal bedacht door de overheid die inentingen, zijn niet echt nodig, maar anders ligt de economie te massaal op zijn gat en dat kost te veel geld....

* De MG zelf is binnengebracht door aliens die hun schotel geparkeerd hebben in Mexico, WHAHAHHA!

Fijn hè, dat we respectvol met elkaar kunnen discussiëren!!!

* ook fijn dat dankzij de vaccinaties de kans iets kleiner wordt dat de toch al zo barre economie niet nog meer op zijn gat komt en we allemaal gewoon door kunnen gaan met centjes verdienen en uitgeven ;-)

* het waren idd aliens vermomd als varkentjes ;-)

en wat dacht van dat we allemaal een chip krijgen om te zien waar we ons begeven!! whahahah
Tja het is maar wat je wil geloven...

Onderbouwen van over 20 jaar is er nog niet want dan moet ik ff 20 jaar wachten hihi
Het is mijn gevoel waardoor ik me laat leiden en tja wat ik al eerder zei misschien zit ik er volledig naast maar tja ik moet een beslissling maken en op dit moment is dit voor ons de juiste!

succes allemaal met de inenting en hoop voor jullie dat het meevalt!

Terug
Bovenaan