Over tijd

Hoi Esther,

waar heb je het zo druk mee? Deze week begin je ook weer met werken, toch? En hoe gaat het met Noor op het kdv?
Het hoofdstuk 'werk' komt nou echt snel in zicht. Ik heb de planning al gemaild gekregen en ook is mijn eerste interview voor volgende week donderdag gepland. Toch wel spannend...
Ook de komende week zal nog wel omvliegen. Volgens mij heb ik alle dagen wel wat te doen, variërende van een kraambezoek tot een heuse ballonvaart (als het weer het toelaat). Ook gaan we onze a.s. zwager zondag voor het eerst ontmoeten.

Vanochtend naar Nienoord (Leek) geweest. Hier is een grote speeltuin met kinderboerderij en een treintje waar je in kan rijden. AF vond het allemaal erg leuk, vooral de megagrote glijbaan waar ze met paps of mams op een soort vloerkleedje vanaf moest glijden. En je krijgt echt een behoorlijke snelheid. Merlijn vond het allemaal wat minder. We hadden hem eerst in de wandelwagen (de platte 'ligbak' hebben we hierdoor vervangen; daar vond hij niets aan), en eerst leek hij dat wel leuk te vinden, maar dat duurde niet zo lang. Gelukkig had ik ook nog de draagzak bij me, dus daar heeft hij wel lekker in liggen slapen. De kids slapen nu (heerlijk is dat, als ze tegelijk slapen) en ik ga zo nog even tennis kijken met mijn zus.

En je kaartje ontvangen! Leuk dat ze ook jouw naam heeft gekregen!

Groetjes, Aukelien

Tnx!
Maar die verjaardag is niet echt de reden dat ik minder achter de compu zit. Dat komt meer doordat Cornelis het niet gezellig vindt als ik 's avonds lang op zolder zit, zeker nu we proberen om minder te snoepen... Als hij alleen beneden zit, is het moeilijk voor hem om de verleiding te weerstaan. We moeten elkaar dan uit de snoepkast houden, haha. En we proberen om een uur of tien, halfelf, in bed te liggen. Want Koen is tegelijk met de vogeltjes wakker.
Wanneer zijn jullie eigenlijk jarig?
En ook bedankt voor Merlijns geboortekaart, wat een leuk vrolijk kaartje!

Noor is vandaag weer naar het kdv. Brengen ging goed, dus ik heb vandaag echt vrij. Nou ja, het voelt niet echt vrij want ik heb alweer de hele ochtend nuttige dingen lopen doen, en ik moet straks nog aan de poets ook (hulp belde af, ziek).

Ik hoef nog niet te werken, pas op 17 juni. Jij dus donderdag weer. Ga je dan ook naar Groningen en zie je je collega's weer, of begin je meteen met 'veldwerk'?

Wij hebben ook nog steeds kraambezoek. Afgelopen zaterdag een van Cornelis z'n zussen met man en twee grote dochters. Zondag vierde mijn vader zijn verjaardag, en iedereen was weg van Koen en Noor. Er komen altijd ook veel mensen die ik van vroeger ken en die we maar eens per jaar zien, dus die vinden het enig om de kids te zien opgroeien. Zaterdag komt een nichtje van me met haar jongste zoontje langs. Ook gezellig.

De sudo-creme helpt wel bij Noors oortje, maar ik moet het wel bijhouden. Twee dagen niet gesmeerd en het was weer helemaal vochtig achter haar oor (bah).

Ik ga nu maar wat opruimen en schoonmaken. Zucht. Veel meer zin om te borduren!

Hoi Esther

Scrabble? Hoe kom je daar nou bij? Ik vind het wel leuk, maar het is al lang geleden dat ik het gespeeld heb. Wij zijn tegenwoordig aan het 'kolonisten'. Verder klaverjassen we en heeft mijn vader ons enkele jaren geleden een oud hollands kaartspel geleerd, nl. bostoneren, een soort kruising tussen klaverjassen en bridgen. Erg leuk om te doen.

En minder snoepen tijdens een verjaardag?! Dat zou mij niet lukken, ook al zijn mijn voornemens nog zo goed!
Wanneer ben jij jarig? Ik ben op 10 juli jarig en Peter de 25ste juli. Beiden worden we dan 34.

En ik moet volgende week woensdag ( = 9 juni) weer aan de bak. Eerst een overleg met de collega's en mijn invalster en donderdag gelijk mijn eerste interview. Best wel spannend, maar dat interview doen we met zijn tweeën zodat ik er weer even in kan komen. Vandaag van mijn vorige project een kraamvisite afgelegd. Ik had Merlijn meegenomen (was in Groningen) en hij sliep in de auto al. Ik Groningen heb ik hem overgepakt in de kinderwagen en hij heeft daarin de rest van de middag geslapen... Ik denk dat hij nog wat van gisteren moest inhalen, want toen is hij bijna 5 uur achter elkaar wakker geweest. Echt vermoeiend, maar rondlopen met hem is echt te zwaar en in de draagzak had ik ook niet zoveel zin. Hij was ook niet continu aan het huilen, maar af en toe dus wel. Was dan ook wel weer wat af te leiden. We hebben geprobeerd hem in de kinderwagen (tijdens een wandeltochtje met onze hond) in slaap te laten vallen, maar dat had geen succes. Hij begon steeds harder te huilen, tot hij op den duur helemaal over de rooie ging. Toen maar gauw naar huis gegaan en nadat ik hem op mijn armen had sliep hij binnen 5 minuten. Toen in de wieg gelegd, maar helaas, het duurde nog geen half uur... Maar verder over die kraamvisite; het was een meisje van nu 4 weken oud, die bij de geboorte 2700 gram woog. Ze was nog steeds heel klein en dan zie je toch pas echt het enorme verschil met Merlijn.

En over de sudocrème; ik ontdekte bij Merlijn deze week een enorme rode streep in zijn hals... Ik schrok er gewoon van, zo rood was het. Ik ben dus nu ook aldoor met sudo in de weer. Het helpt wel erg goed, moet ik zeggen, maar inderdaad, je moet goed om dat soort plekken blijven denken en goed blijven smeren.

En jouw 'poetshulp' is volgens mij regelmatig ziek. Ik heb het niet terug gelezen, maar volgens mij is dit de derde keer al dat je dat schrijft...
Ik ging vanochtend de kamer opruimen en AF ging helpen; ze maakte de deur van de kast open en stopte daar een deel van haar speelgoed achter en deed toen de deur weer dicht... Ik stond het tafereel eens met grote ogen van verbazing aan te zien. Echt een prachtgezicht, zoals ze daarmee bezig was.

Kom jij nog wel aan borduren toe? Ik amper. Had mij voorgenomen om de geboortetegel voor Merlijn af te hebben voordat Sietske teruggaat naar Sydney, maar dat ga ik niet redden, helaas...

Dit weekend komt haar vriend; we gaan hem dus voor het eerst ontmoeten. Ben benieuwd, want we hebben zelfs nog niet eens een foto van hem gezien.

Hoe was het vandaag op het CB met Noor? Viel het mee voor haar en jou? Hopelijk wel.

Tot zover voor nu. Merlijn is er zat van; hij zat al een tijd bij mij op schoot en ik heb hem nu even op zijn buik gelegd op een bed (naast mij hoor), maar daar is hij ook alweer zat van. Kan ik me wel voorstellen...

Prettig weekend!! Groetjes, Aukelien

Een ex-collega heeft me uitgenodigd voor een virtueel potje scrabble, en dat is erg grappig. Ik zal eens kijken of ik voor jou en mij ook een potje kan opzetten, als je dat leuk vindt.

Noor heeft de prik heel goed doorstaan. Eventjes hard huilen, 5 seconden misschien, en toen was het over. Verder geen centje pijn, alleen veel geslapen gisteren.

Ik probeer nog wel te borduren, en het lukt ook nog wel. Vooral 's avonds, als Cornelis tv kijkt. En overdag als Koen aan het spelen is en Noor slaapt. Ben nu bezig met Gijs!

Heel benieuwd naar je nieuwe zwager, ik vond Sietske een leuke meid dus haar vriend zal ook wel leuk zijn, ja toch?

Vanmorgen van mijn nichtje een hele leuke broek voor Noor gekregen. Lichtbruin linnen, met wijd uitlopende pijpen. Echt een meidenbroek, hihi.

Ik ga nog even een scrabble zet doen. Fijn weekend, tot de volgende!

Ja, lijkt me leuk, virtueel scrabbelen. Zit er ook een zandloper bij of heb je alle tijd van de wereld? Lijkt me wel verslavend... steeds op de computer kijken of je alweer een zet kan doen...
We hebben wel eens via een netwerk met 4 man met elkaar 'gehartenjaagd'. Was ook erg leuk. En dat kolonisten doe ik ook best veel op de computer (dan tegen de computer).

Heb je de rest van de plaatjes al helemaal afgeborduurd? Gijs zit toch ergens in het midden?

Er kwam net spontaan een ex-collega van mij langs min of meer op kraambezoek. Ik was haar in september toevallig weer tegengekomen (ik ben in okt. 2000) van baan veranderd, maar sindsdien ook nog niet echt weer contact gehad. Toch leuk om te merken, waar het versturen van geboortekaartjes weer toe kan leiden... We hadden elkaar nog veel meer te vertellen, maar ze moest weer een beetje op tijd thuis zijn. Dus volgende keer weer verder... Misschien a.s. dinsdag al wel, maar dat hangt van Sietske en Mike af. Ik zal het even uitleggen. Mike gaat a.s. vrijdag al weer terug, maar hij heeft ook nog een goede vriend in Zwitserland wonen. Daar wil hij eigenlijk volgende week (a.s. maandag al) naar toe, maar we hebben op dinsdag een ballonvaart gepland (we hadden mijn vader vorig jaar een ballonvaart cadeau gedaan voor zijn 60ste verjaardag, maar door zijn MS kan hij nu zelf niet meer mee). Dus, als Sietske en Mike nu naar Zwitserland gaan en als het weer het toelaat om een ballontocht te houden, dan hebben we twee plekjes over. Die ex-collega heeft jaren geleden geprobeerd om een ballontocht te organiseren, maar dat werd 5 keer gecancelled vanwege het weer. Dus toen zij spontaan langs kwam, was het natuurlijk perfect om haar te vragen. Ben benieuwd hoe het afloopt...

Ik dacht dat er voor meisjes altijd veel leukere kleren te koop waren als voor jongens, maar als ik kijk wat voor leuke jongenskleding wij hebben gekregen voor Merlijn... echt geweldig! Hoewel je voor meisjes natuurlijk altijd iets meer mogelijkheden hebt, zowel qua kleding als qua kleuren. Verder schijnt het ook zo te zijn dat een jongen opvoeden weer heel anders schijnt te zijn als het opvoeden van een meisje. Maar ook dat zullen we allebei de komende jaren gaan ervaren. Soms kan het me niet snel genoeg gaan en op andere momenten vind ik het helemaal geweldig hoe ze nu zijn. Een collega van mij met oudere kinderen (in de twintig) vindt dat alles zijn charme heeft. Elke leeftijd heeft leuke dingen, zegt zij. Zij kan zich mateloos trots voelen als zij met haar zoon van 22 in de stad loopt... Kan ik me nu nog niets bij voorstellen dat wij dat over 20 jaar (hopelijk) ook doen...

Tot zover eerst weer. Groetjes, Aukelien

Ik ga even kijken hoe het moet, een nieuw spel beginnen, en dan zie je het wel verschijnen in je mail!

Spannend hoor, die ballonvaart. Ik geloof niet dat ik zou durven. Bij ons achter in het park is een opstijgplek, dus zodra het een beetje weer is is de lucht hier vergeven van de luchtballonnen. Ik moet me altijd beheersen om niet te gaan staan zwaaien.

En hoe is Mike? Is het zo'n joviale Australíër die iedereen meteen om zijn pink windt? Ik vind de Angelsaksische humor altijd erg aansprekend. Mijn vriendin is getrouwd met een Zuid-Afrikaan (ze wonen nu ook in Kaapstad) en haar man Angus heeft Ierse voorvaderen. Hij heeft echt die droge, Engelse humor. Erg leuk.

Af en toe kijk ik naar mijn kindjes en dan kan ik nog bijna niet geloven dat ze van mij zijn. Een zoon en een dochter, wat een rijkdom! Ik denk dat je collega gelijk heeft: elke leeftijd heeft zijn charme. En Noor en Merlijn leren elke dag zoveel bij, dat is fantastisch om te zien.

Over het borduren: ik ben rechtshandig dus ik werk van rechts naar links. Ik zal wel eens proberen om het te scannen, dan kun je zien hoe ver ik al ben.

Groetjes!

Terug
Bovenaan