Over tijd

Hoi Esther,

jullie verhaal is ook wel heel bijzonder, vind ik. En je moet maar durven om zo'n advertentie te plaatsen. Je hebt toch altijd van die ideeën dat er een bepaald soort mensen op reageert...

En dinsdagochtend kunnen wij toch ook wel. Ik heb me een week vergist. Het was natuurlijk ook al weer laat gisteren... (as usual). Maar laten we het eerst op woensdag houden. Qua weersverwachting maakt het nog niets uit en anders kunnen we elkaar immers bellen...

Vandaag de hele dag naar opa en oma geweest. AF heeft zich erg goed vermaakt. Mijn moeder is gek op tuinieren en AF leerde mij vandaag al de naam van een bepaald soort plant... Ik stond echt versteld.
Merlijn heeft vanmiddag zo'n 3 uur achter elkaar in de kinderwagen buiten geslapen, dus we hadden geen kind aan onze kids vandaag.

Oh, oh, ik hoor een jongetje huilen... Honger... Dat gaan we eerst maar eens verhelpen.

Jij ook een fijne avond (hoewel die vast niet meer lang zal zijn). Groetjes, Aukelien

N.B. Als ik mijn stukje van gisteren nog eens nalees heb ik er af en toe wel raar in om zitten typen... Nou ja, zoals ik al schreef, het was laat...

Dinsdag- of woensdagochtend is prima, dat spreken we nog wel af.

Koen wil ook van alles de namen weten. Eerst vooral van auto's (in Koen-speak rijden wij in een Opoe Astra, haha) maar nu ook van vogels en planten. Cornelis heeft twee boekjes besteld, volgens mij via Natuurmonumenten, met duidelijke plaatjes van dieren en planten en de namen erbij, zodat we niet steeds met onze mond vol tanden staan...
Ook mijn moeder is een tuinier! Ze woont tweehoog, maar heeft een heel grote volkstuin vlak bij haar huis. Koen heeft vorig jaar fantastisch geholpen met sperziebonen plukken en aardappels rooien. Zo leuk.

Noor heeft na haar voeding om 19.30 uur geslapen tot vanmorgen 7.15 uur! Nu heeft ze een fles op en ligt ze in ons bed nog wat na te dutten.

Ik ga nog gauw even op Marktplaats kijken voor ze wakker wordt, want onze parasolvoet is afgebroken. O verdorie, daar hoor ik 'r... Tot later!

Haha, erg is dat, als je kind je de oren van je hoofd vraagt en jij steeds moet zeggen dat je het niet weet...
AF begint sinds een paar dagen ook bij heel veel dingen te vragen: 'mama, is dat?'. Nou gaat het bij haar nu nog meer om het vragen als om het antwoord, maar dat zal t.z.t. ook wel veranderen...

Lekker van het weer genoten vandaag? Gisteren was het bij ons beter, maar ook vandaag was het prima. Ik zou net in de tuin gaan zitten, toen Merlijn weer wakker werd (sliep net 15 minuten)en ontroostbaar was. Ik had vandaag toch sterk het idee dat hij weer last van krampen had. Heb een hele tijd met hem rondgesjouwd in de draagzak, maar zodra ik weer ging zitten, zette hij het weer op een hartverscheurend krijsen. Ook heeft hij nog een megaspuitluier gehad. Ben toch een beetje bang voor de relatie met spruw. Ik belde vanmiddag met de huisarts, maar zij had geen dienst. Voor spoedgevallen kon in een andere huisarts bellen, maar goed, zo erg was het nou ook weer niet. Morgenochtend toch maar even werk van maken, ook in het kader van Hemelvaart. Eigenlijk vind ik mezelf nu een beetje stom dat ik er niet wat meer haast achter gezet heb, maar goed, het helpt nou toch niet meer.

Krijg je alles in de auto vrijdag? Wij gingen vorig zomer met één kind op vakantie en toen zaten we al stampvol (en dan hebben we ook nog een station ook). Toen vroegen we ons al af hoe anderen dat toch deden, met twee of drie kleintjes weggaan. Hoe zouden mensen die met het vliegtuig op pad gaan, dat doen?

Nou, einde verhaal, Merlijn heeft honger...

Groetjes, Aukelien

...en hij heeft tot 7.30 uur doorgeslapen... Hier zit een trotse moeder... Ik zit nu allerlei redenen te zoeken waarom hij zo goed heeft geslapen, maar waarschijnlijk heeft dat geen zin. Het kan vannacht wel weer heel anders zijn.

Een fijne dag.

Groetjes, Aukelien

Hé, wat goed dat Merlijn heeft doorgeslapen. Heerlijk voor jullie!

We hebben zeker genoten van het lekkere weer, dan leven we gewoon in de tuin met z'n allen. Die is niet ontzettend groot hoor, zeker niet naar Groningse begrippen, maar het is een heerlijk plekje met een knus terras achterin en een mooi parcours voor Koen om te fietsen.

Zoals je ziet is het nu de ochtend van vertrek, en ik kan niet echt zeggen dat we al helemaal gepakt zijn. Maar we gaan ook pas om een uur of tien rijden. De grote spullen staan al in de auto (wandelwagen, Koens fiets, luiers) en ik ga zo de kleren van de kinderen inpakken. We pauzeren even in Assen bij mijn moeder, voor een boterham en voor Koen om de benen te strekken, en komen in de loop van de middag aan in Suyderoog. Dan nog even gauw boodschappen doen in Ulrum, daar zit toch de Spar?

Noor slaapt nog, die knappe meid, en Koen ligt bij Cornelis in bed te klessebessen.

Laten we maandagavond maar even contact hebben over de afspraak voor dinsdag of woensdag. Tenzij je al eerder uitsluitsel wil hebben natuurlijk. Ik heb je nummer ingeprogrammeerd, dus als ik mijn telefoon niet kwijtraak, komt het goed. Tot over een paar dagen!

Hoi, even vlug want we zijn druk aan het wassendraaien en opruimen. Wat een rommel heb je na zo'n vakantie! Koen ligt nu te dutten en Cornelis geeft Noor de fles, dus mama kon er even tussenuit.
Het is fijn om weer thuis te zijn, we hebben zo lekker in ons eigen bed geslapen vannacht. Maar het was ook wel goed om er even uit te zijn. Alleen toch jammer van het kille weer.
We vonden het heel leuk om jou en je gezin te ontmoeten. Op de terugweg hebben we nog jullie boerderij gezien, mooi hoor!

Hoi Esther,

Zo, alles weer een beetje aan de kant? Wij beginnen altijd heel fanatiek met spullen uitpakken en opruimen na een vakantie, maar op een gegeven moment hebben we geen zin meer en dan blijft het erbij. We kunnen soms weken tegen een half uitgepakte tas aankijken...

En ja, het weer is nu echt super. Maar zo slecht heb je het nog niet getroffen de afgelopen week. Het had vele malen erger gekund met bakken regen, harde wind etc. Maar zoals het nu is, dat is natuurlijk nog beter!!! Heeft Koen het naar zijn zin gehad bij oma? En kwam jullie wens om vrijdagochtend uit te slapen uit?

We zijn vandaag de hele dag buiten geweest. Echt heerlijk.
Zelfs vandaag nog weer 'kraam'visite gehad en ook morgen nog. Je kan het toch eigenlijk geen kraamvisite meer noemen. Nog anderhalf week vrij en dan mag ik alweer aan het werk... (En met dit weer lokt dat nog niet zo.) Wel leuk, al dat bezoek, maar je komt nou op zo'n punt dat je weer terug verwacht wordt bij anderen. Ik vind op zich dat wel heel leuk, maar door die bv voel ik me daar ook wel beperkt in. Ik zie mezelf toch niet bij iedereen Merlijn de borst geven...

En ik bedacht me later nog wat anders. Jij zei toch dat Noor tussen 7.00 en 19.00 uur 5 voedingen krijgt en dat ze daarmee tevreden is. Dat betekent dus dat ze om de 3 uur zo'n beetje een fles krijgt. Bij Merlijn is er nog steeds geen peil op te trekken en 's gisternacht was hij zelfs weer om 4.00 uur wakker. Ik kan me dan niet voorstellen dat hij honger heeft, maar met de borst is hij het vlugst tevreden en kunnen we allemaal weer snel gaan slapen. Dus is ben een beetje aan het denken: òf accepteren òf toch maar vaker voeden overdag en zien of het dan wat beter wordt... Maar als ik straks weer vaker van huis ben, is het natuurlijk wel fijn als er overdag af en toe wat meer tijd tussen de voedingen zit. Kan ik net een interview doen en dan weer zelf voeden. Nou ja, we zien het ook wel... (wordt vervolgd).

Gaan jullie met de pinksterdagen nog wat bijzonders doen of is het vooral genieten van het mooie weer in eigen tuin? Wij doen dat laatste. Sietske is nu naar Utrecht naar een vriendin en Peter zijn nichtje van 11 is nu bij ons te logeren. Haar ouders zijn naar René Froger met zijn tweeën. Zal wel erg sfeervol zijn en natuurlijk (komt ie weer...) geweldig weer. Ik neem aan dat het dak eraf gaat; letterlijk en figuurlijk.

Wij vonden het ook ontzettend leuk om jullie te ontmoeten! En we zijn al veel met het stoepkrijt in de weer geweest. Er staan namelijk een aantal boompjes in de tuin en de vorige bewoners hebben hier grote cirkels van platte stenen (het lijken wel grote platen) onder gelegd, dus perfect om met stoepkrijt te verfraaien. We wonen hier pas sinds eind januari, dus vandaar dat we dat idee niet zo snel hadden in Pieterburen...

Prettige pinksterdagen en tot gauw!

hoi, sorry dat ik niks laat horen, maar donderdag heb ik tijd om je uitgebreid te schrijven. je kunt wel mijn nieuwe column lezen op babywijzer.net! Groetjes, Esther

Terug
Bovenaan