Over tijd

Arme Cornelis, maar inderdaad, niet al te slim om bij de tandarts geen melding te maken van kiespijn... Heeft hij nog meer verstandskiezen voor de kiezen (haha, leuke woordspeling) of was dit de laatste? Ik ben zelf erg bang voor de tandarts (vooral voor de prikken; ben dus bang voor àlle prikken, incl. wespen en ander stekend spul), en al een tijd niet heen geweest (anderhalf jaar). Maar nu ik niet meer zwanger ben (in het kader van eventuele foto's), moet ik toch maar weer eens een afspraak maken... Anderhalf jaar geleden zag hij echter al een beginnend gaatje... Ieks...

En kipfilets in roomboter en niet snoepen; gaat dat samen? Vanmiddag was hier een vriendin en die was middels Weight Watchers al 9 kilo afgevallen. Ze wou nu nog ééntje... Met die vriendin uit Zeeland heb ik het altijd over de goede voornemens om minder te gaan snoepen, gezonder te gaan eten, meer te gaan sporten etc. In de praktijk blijft het bij voornemens, maar als ik dan zo'n vriendin met 9 kilo er af weer hoor... (ondertussen heb ik nog wel een zak M&M's leeggegeten; hoe dubbel?!)

En inderdaad, wat een mazzel met die auto. Was er ook nog een andere accu ingekomen, eerder deze week?

En op het borstvoedingsforum heb ik nog wat tips verzameld om te proberen Merlijn aan de fles te krijgen. En nu maar oefenen... En hoezo 'mijn' theorie? Hoor je altijd in jouw omgeving dat kinderen van deze leeftijd de fles weigeren? Die vriendin die hier vanmiddag was, dacht van wel. Tussen de 6 en 8 weken was beter geweest om mee te beginnen, volgens haar. AF was inderdaad 7 weken toen zij voor het eerst een fles afgekolfde melk kreeg, dus wat dat betreft gaat jouw theorie ook op...

Hij slaapt gelukkig wel weer wat beter 's nachts. Hij wordt nog wel wakker, maar met een speen in zijn mond (dat kan hij wel; het stapje naar de fles is dan nog maar een heel kleintje, zou je denken) tuft hij zo weer verder. Verder heb ik ontdekt dat hij wakker wordt van het gemaai met zijn eigen armen. Hem even bij de armen vasthouden, zodat hij weer goed in slaap kan vallen, wil dan ook nog wel eens helpen. Nou ja, zo blijkt dus wel weer dat je toch niet helemaal prat kunt gaan op de ervaring die je hebt opgedaan met een eerste kind.

En nog even extra genieten deze week, hè, voordat je weer aan het werk gaat. Nu kun je misschien nog een flink stuk borduren... Ik schreef al eerder dat ik mijn geboortetegel niet af zou krijgen, voordat mijn zusje weer weg zou gaan, maar dat ik inderdaad uitgekomen. Ze is vanmiddag weer op het vliegtuig gestapt... snif, snif. Ze zou pas a.s. vrijdag gaan, maar kwam een beetje in een (onverwachte) crisis terecht. Het leek wel alsof opeens pas echt tot haar doordrong wat ze hier allemaal had achtergelaten, en toen begon ze opeens aan alles in haar bestaan te twijfelen. Ze heeft dus een erg moeilijke laatste week hier gehad en ging na lang wikken en wegen eerder terug om alles op een rijtje te krijgen. Hiervoor heeft ze zichzelf een jaar gegeven, dus dat zou toch voldoende moeten zijn. Ik vond het erg jammer dat ze eerder wegging, maar ja, wat doe je eraan? Mijn moeder is echter van plan om daar in februari heen te gaan en ze sprak in het meervoud en ze bedoelt niet mijn vader, neem ik aan, dus wie weet... Maar of ik met 2 kleine kinderen zo'n lange reis wil maken... Ze hier achterlaten is echter helemaal niet aan de orde. Nou ja, ik zal eerst eens vragen wie mijn moeder nou precies met 'wij' bedoelt.

En wat vind je van mijn scrabblezet? Eindelijk die rot'q' kwijt!

Groetjes, Aukelien

Jee Aukelien, ik ben ook bang voor de tandarts en al ruim een jaar niet geweest! Alleen ben ik niet bang voor de prikken maar voor de boor. En ook ik heb eigenlijk geen excuus meer om níet voor controle te gaan nu ik niet meer zwanger ben... Zullen we samen sterk zijn? En het gewoon doen? Slik.
Corneel heeft nog meer verstandskiezen ja, zijn ouwe tandarts in Zeeland had daar andere ideeën over, dat ze wel nut hadden of zo. Hij heeft sowieso niet zo'n sterk gebit, dus dat hebben we verzekeringstechnisch wel ingecalculeerd zeg maar ;-)

Kipfilet in roomboter klinkt niet zo mager nee. Maar we zijn dan ook niet streng aan de lijn want dat houden we toch niet vol. Het niet-snoepen gaat gelukkig goed. En op zaterdag mogen we wel wat lekkers. Gek genoeg hadden we gisteren niet eens zoveel trek. Ik heb alleen wat pastrelli's gegeten 's avonds.

We hadden vrijdag inderdaad een andere, gereviseerde, accu gekregen. Dus ik ga morgen even de garage bellen of het geen veeg teken is dat na een uurtje contact de accu al leeg is...

Het is inderdaad niet 'mijn' theorie dat dit een moeilijke periode is om Merlijn aan de fles te wennen, ik heb het ook maar gehoord. Maar ik had het je al wel een keer eerder geschreven hier.

Over dat armzwaaien las ik wat in de nieuwe Ouders van Nu, dat is een bepaalde reflex. Ze adviseerden inbakeren. Maar dat gaat wel ver misschien...

Jammer dat Sietske zo in crisis is weggegaan. Twijfelt ze ook aan haar relatie met Mike?

Ik heb je scrabblezet niet ontvangen hier volgens mij, dat is gek! Ik zal zo eens in ons spel kijken wat er aan de hand is.

Even kort nog nu, want we hebben eindelijk een keer de mogelijkheid op tijd op bed te gaan. Gisteren hadden we nog gebarbequed bij vrienden en zelfs AF lag pas om 23.30 uur op bed. Ging prima, helemaal niet chagrijnig. Gelukkig slaapt ze 's ochtends dan ook lang door. Vanochtend werden we wakker gebeld om 10.45 uur door mijn zusje (ik had al wel gevoed, maar was ook lekker weer in slaap gevallen).

Wat hanteer jij voor spelregels m.b.t. de y? Wij gebruikten hem ook altijd als ij, maar in de nieuwe scrabbleversie zit er zelfs een ij bij...

Volgens de officiele scrabblegoden mag de y alleen als Griekse y worden gebruikt. Maar daar kan meer mee dan je zou denken: yell, yen, baby, sexy, etc.

Ik geniet van mijn laatste dagje alleen thuis...

En? Heb je inderdaad genoten van je laatste dagje alleen thuis?
Heb je de tandarts nog gebeld? Ik nog niet. Ik vergeet het ook steeds, moet ik zeggen...

En met dat armzwaaien van Merlijn; als ik hem in de wieg leg, hou ik zijn armen ook vast m.b.v. de dekens. Een soort inbakeren, maar dan niet volgens de officiele methode. Zodra hij dan een beetje redelijk slaapt, laat ik hem los. Meestal is dit binnen 10 minuutjes. De afgelopen dagen werkte dit wel heel goed, maar vandaag weer helemaal niet...

En mijn zusje twijfelt op dit moment even aan alles. Zal ook wel erg met de leeftijd te maken hebben (wat klinkt dat belerend), maar ze is in februari net 30 geworden. Ik vond dat toch wel een soort van keerpunt in mijn leven, en ik denk dat zij dat nu ook een beetje zo ervaart. Hopelijk heeft ze er voor zichzelf goed aan gedaan om wat eerder te vertrekken. We hebben nog niets weer gehoord.

Ben jij ook nog steeds zo moe? Ik kan 's ochtends amper mijn bed uitkomen (ja, ik weet het, het is nu ook al weer laat...), terwijl Merlijn toch heel goed slaapt. Afgelopen nacht hoefden we er zelfs niet uit voor een speen. Misschien moet ik mezelf 's morgens toch maar bij elkaar pakken om er uit te gaan, dan heb ik misschien 's avonds ook wat meer de neiging om op tijd op bed te gaan. Ik ben natuurlijk ook in de gelegenheid om me nog even om te draaien, omdat Peter er eigenlijk altijd voor AF uitgaat (ook pas rond 9.00 uur, dus hij mag ook niet mopperen).

Tot nu toe is het wel even wennen om het thuiswerken te combineren. Vanmiddag belde er een collega, maar dat kwam net lastig uit voor ons. AF ging net op bed en Merlijn was hard aan het huilen, omdat hij honger had. En zij kon ook niet later terugbellen, omdat zij nog weg moest voor een interview. Toen toch maar geprobeerd om een aantal dingen met haar kort te sluiten, maar met 1 oor aan de telefoon en het andere oor bij man en kids, viel dat niet mee. Uiteindelijk toch maar afgesproken om op een andere dag verder te bellen. Verder wil je met alles tegelijk beginnen en dat kan ook niet. Daarnaast ook wel een beetje de angst om niet voldoende uren te maken. Nou ja, ik ben nog erg zoekende, zullen we maar zeggen.

Merlijn heeft inmiddels al wel wat uit de fles gedronken. Het begin is er... We hebben eerst de speen in zijn mond gedaan en direct daarna de fles. Dit pakt hij dan wel op. Hij krijgt wel heel veel lucht binnen, dus zijn techniek is nog niet super, maar we blijven oefenen...

En over scrabble: ik vind het knap dat jij zelfs op het laatst nog zulke hoge scores legt! Ik doe erg mijn best, maar veel meer als wat ik doe, zit er volgens mij niet in...

Groetjes, Aukelien

Mijn Esther-dagje was heerlijk, dinsdag. Vandaag wat minder - Koen ging niet slapen. En ook ik ben alsmaar moe, al gaan wij meestal voor elven naar bed. Maar ja, Koen is rond halfzeven 's ochtends toch weer present...

Morgen weer werken, ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. Zo'n eerste dag ben je toch vooral bezig met mail lezen en met iedereen bij te kletsen, leert de ervaring, haha.

enneh, nee, ik heb de tandarts ook nog niet gebeld. wel de huisarts, voor een nieuw pilrecept, goed hè ;-)

De foto's zijn trouwens klaar, ik zal ze zsm voor je scannenen opsturen. Die van de kindjes op tafel vielen me een beetje tegen. Door de lichtinval zie je hun gezichtjes niet zo goed op onze foto's. Maar die ene waarop jij Noor op de arm hebt en Cornelis Merlijn, is wel heel leuk geworden!

Ik ga nog even gezellig doen met mijn man, want we lopen de hele middag en avond al te kibbelen, stom.

Werk ze, morgen!

Wij hebben de foto's nog niet klaar. Ik moet ze zelfs nog wegbrengen... Ik ben benieuwd wat er van geworden is. Ben ook benieuwd naar de gescande foto('s). Die foto van Noor was erg leuk!

Ik ben bijna al weer door mijn werk heen. Ik moet nog wat schuiven met afspraken en nog wat kleine dingetjes checken, maar daarna moeten er wat files omgezet worden, voordat ik verder kan met invoeren. Terwijl ik eerst nog dacht overspoeld te worden met werk...

Morgen gaan we nog even bij mijn ouders koffiedrinken; mijn moeder gaat nl. 10 op vakantie naar Hongarije. Hopelijk kan mijn vader zich een beetje redden zonder haar. Vrijdag krijgen we de 'pufclub' van Anne-Floor op bezoek. Maar liefst 7 moeders komen hier dan met in totaal 8 peutertjes plus wij er nog bij... Peter zoekt al allerlei excuses om weg te gaan, maar ik heb hem dan juist nodig. En 's middags gaan we naar Zeeland. Lang getwijfeld; raakt zo'n ukkie niet helemaal van slag en hoe gaan we het aanpakken m.b.t. slapen van beide kids? Nou ja, we zijn daar erg eigen en zij hebben zelf ook twee kinderen, dus wat dat betreft hoeven we ons niet druk te maken. Heb er ook wel weer zin in. We zijn met Kerst daar voor het laatst geweest en die vriendin en ik hebben het plan opgevat om zondag lekker te gaan skeeleren. Hopelijk is het redelijk weer. Is toch wel lekker, denk ik, even er tussenuit, ook al is het dan maar een paar dagen... Waarschijnlijk keren we maandag weer huiswaarts. Langskomen wordt deze keer niets, want als we al een stop maken, zal dat in Utrecht zijn bij die vriendin die net bevallen is. Wie weet een volgende keer...

En over dat kibbelen; toch (onderbewust) wat spanning om weer aan het werk te gaan? En ligt het kibbelprobleem bij jou of bij Cornelis?
Vaak gaan dat soort dingen nergens over, maar ik vind het af en toe wel erg prettig om even mijn ergernissen uit te spreken (of schreeuwen). Ach, en zolang je maar weet dat het goed zit, hoef je je er ook niet zo druk over te maken...

Ik hoop morgenavond nog een scrabblezet te kunnen doen (hangt van jou af) en anders wens ik je vast een goed weekend en ben ik hier maandag weer.

Groetjes, Aukelien

Terug
Bovenaan