Over tijd

Hoi Esther,

Net een scrabble-zet gedaan. Leuk hoor!

Ik vind die ballontocht ook wel eng, hoor. Zeker nu ik kinderen heb; je moet er toch niet aan denken dat er wat gebeurt... Er zijn twee ballonnen en ik heb al bedacht dat we misschien het risico maar moeten spreiden en allebei in een andere ballon moeten stappen. Maar sommige dingen in je leven moet je een keer gedaan hebben en dit is één van de weinige dingen, die ik nog echt graag een keer wil doen. Een bungee-sprong heb ik ook ooit gemaakt (op de dag van mijn 25ste verjaardag in Atlantic City), dus ach, daar is dit peanuts bij (bibber, bibber). Wij zien hier in de omgeving weinig ballonnen, omdat de wind vaak uit het zuiden komt en dan zit je natuurlijk binnen de kortste keren in de waddenzee. Ik denk dus ook niet dat we gaan opstijgen bij mijn ouders (dat was het plan), omdat de wind morgen ook uit een andere hoek lijkt te gaan komen. Voor vertrek bij mijn ouders hebben we eigenlijk een noord of noordoostelijke wind nodig, dus waar we dan vandaan zullen vertrekken weet ik eigenlijk niet. En hoe we het met de kinderen gaan doen, weet ik eigenlijk ook nog niet. Nou ja, eerst maar eens zien of het überhaupt doorgaat...

En Mike is okay. Ik moet wel even erg omschakelen naar het Australische Engels, en je zoekt ook wel gemakkelijk de hulp van iemand die dingen even snel kan vertalen (Sietske dus), maar toch lukt het prima om een gesprek te voeren. Want altijd jammer is, dat je de fijne nuances wat minder goed over kan brengen in een andere taal.

En ik ben net als jij helemaal weg van mijn kinderen. Soms wil ik wel de hele dag met AF knuffelen, maar ja, zij wil dat natuurlijk niet. Merlijn heeft gelukkig nog niet zoveel te willen als het om knuffelen gaat, hoewel... zo klein als ze zijn, weten ze in elk geval wel wat ze niet willen... Wij probeerden hem vanavond om 21.30 uur in bed te leggen, maar dat was hem niet zo naar de zin. Raar is dat, want vervolgens ging hij wel gelijk bij Peter op de arm slapen. Weer geprobeerd, weer keihard brullen. Nou ja, dan eerst maar even weer mee naar de kamer. (Misschien zijn wij een beetje slappelingen, maar het druist toch een beetje tegen mijn moedergevoel in). 's Nachts gaat het verder wel heel goed, vind ik. Hij is Noor natuurlijk niet, maar hij slaapt toch tot een uur of 6. Vanochtend was het zelfs 7.45! In vergelijking met AF is dat echt al superfantastisch, dus het is mij wel best zo. Ik leg hem, voordat wij gaan slapen, nog wel even weer aan, zodat hij in elk geval zijn buikje vol heeft voor een (hopelijk) lange nachtrust.

Ben benieuwd hoe het gaat als ik weer moet werken. Ik heb helemaal nog niet gekolfd, dus hij heeft ook nog nooit uit een fles gedronken. Morgen toch maar eens serieus mee bezig... Woensdag ben ik niet zo lang weg, dus dat kan tussen de BV door, maar donderdag weet ik niet hoelang ik weg ben. De ene keer duurt een interview anderhalf uur en de andere keer wel tweeënhalf uur. Plus reistijd, dus ik ben bang dat dat net niet tussen de BV door kan. Vind het wel spannend voor Peter, maar ben niet meer zo ongerust als toen ik na de geboorte van AF weer aan het werk ging. Ik denk nou: 'hij moet zich er maar mee redden', hoewel ik aan de andere kant hoop dat het niet nodig zal zijn om Merlijn een tijd te laten huilen. Gelukkig hoor ik dat dan zelf niet...

Ik zal je donderdag of vrijdag wel vertellen hoe het gegaan is... Boehoe, nog maar één dag zwangerschapsverlof...

Groetjes, Aukelien

Ik heb net een dubbele cappuccino op achter mijn compu, gewoon twee oploszakjes hoor, maar hij was erg goed gelukt. Van die kleine dingen kan ik heel blij worden.

Viel Mike ook een beetje in de smaak bij je ouders? En wat vond AF van hem?

Noor vanmorgen weer naar het kdv gebracht, maar pas om halftien, na het ochtendslaapje. Ik hoop dat ze vandaag wat betere slaapjes doet dan vorige week donderdag, toen was ze echt moe aan het eind van de dag.

Wij laten Noor ook niet brullen hoor. Als Cornelis haar slapend in bed legt, meestal rond halfnegen, en ze zet een keel op, mag ze weer mee naar beneden tot ze goed in slaap is. Zo'n kleintje moet je niet laten huilen, vind ik.

Spannend joh, morgen weer werken! Heb je wel iets in huis wat Peter in geval van nood aan Merlijn kan geven? Zo'n kant-en-klaar pakje Nutrilon bijvoorbeeld? Want stel dat je in een file terechtkomt...

Ik hoor wel hoe het ballonvaren was. Zorg maar dat jullie veilig landen!

Hoi Esther,

de kans op files is bij ons niet zo groot... ;-) het is hooguit 'druk in de stad', zoals wij dan zeggen. En als ik Groningen eerst maar uit ben, is er helemaal geen probleem meer. En vanaf onze kant is mijn werk eigenlijk vooraan in Groningen, dus ook dat scheelt enorm in tijd. En ik heb inderdaad wel zo'n pak op voorraad. Vanochtend had ik willen kolven, maar het liep allemaal weer anders. Ik had hem gisteravond laat nog aangelegd, maar dat maakte niets uit. Om 6.15 uur meldde hij zich al weer. Dat viel me eigenlijk een beetje tegen...
En vandaag had ik mijn planning heel strak met BV en met het oog op de ballontocht, maar toen had hij na 3 uur al weer honger/dorst, dus tsja... het is elke keer maar weer afwachten hoe het gaat.

En over de ballontocht... helaas ging het niet door. Het waaide net te hard. Het halve dorp was uitgelopen (mijn ouders wonen 2 km buiten het dorp Oldehove), dus het was een komen en gaan van auto's, maar zonder spectaculaire afloop helaas. Nou ja, morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen. We hadden AF verteld dat wij met de ballon zouden weggaan en dat zij bij opa en oma zou blijven, maar dat was kennelijk wel prima (we hadden een groot drama verwacht...). Ik had gezegd dat het een ballon alleen voor grote mensen was, maar ze keek ons aan met zo'n lief snoetje en zei: 'Floor is al sjoot (lees: groot) en kan ook mee met papa en mama'. Wat kun je dan toch smelten...
Ben benieuwd hoe het morgen gaat.

Peter is vanochtend voor het eerst met haar naar het zwembad geweest. Na 3 stappen in het koude water, zei ze: 'zo, en Floor nu weer naar huis'. Gelukkig was er nog een ander jongetje in het zwembad die allerhande capriolen uithaalde en toen was ze zo afgeleid, dat ze helemaal vergat dat ze naar huis wou. Later vond ze het super in het zwembad. Ze ging zelfs kopje-onder! Toch hebben ze vantevoren geen idee wat een zwembad nou precies inhoudt. Ze had het er wel aldoor over, maar toen Peter haar vanochtend haar badpak aantrok, stond ze helemaal te trillen. Wat is de wereld dan toch groot voor een peutertje van twee. En dan hebben we het alleen nog maar over een zwembad...

Mike en Sietske gaan morgen naar Amsterdam en van daaruit vliegt Mike vrijdag weer terug naar Sydney. Sietske zou de 18de weer vertrekken, maar is zich nog aan het beraden of ze misschien toch eerder weg wil gaan. Ik heb mijn ouders nog niet over hem gehoord, maar AF vond hem prima. Volgens mij snapt ze er alleen geen biet van dat hij wel praat, maar dat zij hem niet verstaat. Ze zoekt wel contact, maar blijft wel een beetje afstandelijk. Hij moet echt zijn best doen om haar over de streep te trekken. Maar een 'high-five' kon ze al, voordat ze kon zwaaien, dus in dat opzicht begrepen ze elkaar prima...

Oh, mijn scrabblezet viel wat tegen. Ik had een blanco op 3x woordwaarde gelegd en wij tellen dat dan voor 6x woordwaarde (ik weet niet of dat volgens de officiële spelregels is; ik neem aan van wel), maar deze versie pakte dat niet. Shit, balen... Ik geloof toch ook niet dat ik wat verkeerd gedaan had...

Groetjes, Aukelien

Dus wie weet zit je nu wel in de ballon!

Hier is het de hele week al warm en plakkerig met weinig wind. Maandag was mijn vader op bezoek, en hebben we 's middags nog wel buiten gezeten. En vanochtend had ik een collega op kraamvisite, toen ging het ook nog net. Maar vanmiddag is het echt niet uit te houden in de tuin. Ik ga zo patatjes halen, en ik zie nu al op tegen het ritje met de hete auto...

Die scrabbleregel van 6 x woordwaarde is een eigen bedenksel volgens mij, ik heb er nog nooit van gehoord ;-)

Is je vriendin in Utrecht al bevallen trouwens?

Helaas, ook vandaag geen ballonvaart vanwege te veel wind en te heiig (minder dan 6 km. zicht). Gelukkig wisten we het nu om half 5 al en konden we tijdig onze plannen weer wijzigen. Gisteren was de ballon al bijna vol lucht, toen werd besloten dat het niet doorging...

En bij ons is het helemaal niet zulks plakkerig weer. Gisteren nog wel een beetje, maar vandaag absoluut niet. Gewoon, aangenaam weer, met zo'n 23 graden.

Vandaag weer aan het werk... Het stelde nog niet zoveel voor; nl. een overleg vanmiddag met mijn directe collega en met degene die het tijdens mijn verlof voor mij heeft waargenomen. Maar toch brak de paniek al wel een beetje los, want Peter was al de hele middag in de weer met Merlijn en werd er gek van. Daarnaast was/ben ik aanspreekpunt voor de ballontocht, dus dat kwam er ook nog bij. Verder wou ik eigenlijk wel bijkletsen met een andere collega, maar dat toch maar niet gedaan. Gauw de belangrijkste bestanden naar huis gemaild (i.v.m. mijn thuiswerk) en toen weer gauw naar huis. Morgen al mijn eerste interview en daar moet ik ook nog spullen voor bij elkaar zoeken (ben mijn plattegrond van Groningen tijdelijk kwijt en baal daarvan) en nu komt Peter binnen dat Merlijn honger heeft. Merlijn moet ook nog in bad, want ik heb vanavond zijn hoofd ingesmeerd met olie, omdat hij steeds meer last van het beroemde berg kreeg. Ã’f hij er last van heeft, is maar de vraag, maar het begon nu toch wel wat schubberig te worden (klinkt wel heel dramatisch; zo erg was het nou ook weer niet). Hmmm, hij is nu ook weer stil. Kan ik nog even verder typen.

En die vriendin in Utrecht is inderdaad al bevallen; op 23 mei, van een zoon. Wel gemakkelijk te onthouden, precies 2 maanden na Merlijn (en Noor natuurlijk!!!) Nog geen afspraak gemaakt, en ook nog niet om naar Zeeland te gaan. Dus een bezoekje aan jullie zit er voorlopig nog niet in. Hebben jullie de foto's al laten ontwikkelen? Wij nog niet... hoewel het rolletje inmiddels wel vol is. Die zal ik morgen maar eens wegbrengen...

En over scrabble: ik zal de spelregels er nog eens op nalezen...

Groetjes, Aukelien

Klinkt als een vrij stressvolle eerste werkdag. Wij hadden vandaag juist een dagje vrij met z'n tweetjes, Koen en Noor waren wel naar het kdv en Cornelis had vrij genomen. We hebben rustig samen ontbeten, toen naar de stad, gewinkeld, op terrasje gezeten, even naar de huwelijksvoltrekking van een collega geweest op het stadhuis, toen nog uitgebreid geluncht en daarna boodschappen gedaan. De dag vloog echt om! Helaas ging op de terugweg van de supermarkt het lampje van de accu branden, dus Cornelis heeft de kids nog gauw opgehaald en toen de auto naar de garage gebracht. Hij hoopt hem morgen weer te kunnen halen. Het zal wel een nieuwe accu worden.

Wij hebben het fotorolletje vandaag weggebracht, dus volgende week zijn de foto's klaar. Eigenlijk zaterdag al, maar dan gaan we naar Assen en hebben we waarschijnlijk geen tijd om ze op te halen. Want op de terugweg gaan we naar de biologische scharrelboer die we pas hebben ontdekt. Eindelijk weer eens kip eten! We eten namelijk geen kip meer sinds Cornelis een programma over de zogenoemde plofkip heeft gezien, en waren al lang op zoek naar een scharrel-adresje.

Zeg, jij bent toch aan zet? Of ik?

Dat klinkt wel superrelaxed...! Heerlijk...

Vandaag mijn eerste interview gehad. Je weet nooit in wat voor toestand je de mensen treft (het zijn allemaal chronisch psychotische cliënten van een GGZ-instelling), maar dit was een erg vriendelijke man. Daarnaast deden we het interview met zijn tweeën, zowel voor mij om er even weer in te komen als ook voor de onderlinge betrouwbaarheid m.b.t. het scoren van de geïnterviewde.
Ik had het keurig uitgekiend met de BV en toen ik na het interview naar huis belde, wat Peter net bezig om een fles afgekolfde melk voor Merlijn te maken. Twintig minuten later ging de telefoon; of ik bijna thuis was, want Merlijn snapte niet hoe hij uit de fles moest drinken. Gelukkig was ik bijna thuis en ook ik heb nog uitgebreid geprobeerd hem de fles te geven, maar nee hoor, het kwartje viel niet. Slik... daar wordt het wel een stuk lastiger van. We moeten dus flink aan het oefenen... Met AF was het geen enkel probleem en dus denk je dat dat nu ook wel zonder problemen zal verlopen...
Verder houdt hij ons al twee nachten uit onze slaap; nou ja, laat ik het zo zeggen, hij wordt om 3.00 uur wakker en valt dan niet meer zelf in slaap. De snelste manier is aanleggen, en dat doe ik dan ook maar, maar aan de andere kant ben ik zo bang dat hij er aan gaat wennen... En vorige week waren we zo trots op hem; toen werd hij elke morgen tussen 6 en 8 wakker. Hopelijk gaat het vannacht weer wat beter. Hij heeft vandaag nog maar heel weinig geslapen; vanaf 11.00 uur 3 x een hazeslaapje van zo'n 15 tot 30 minuten, dus in dat opzicht heb ik goede hoop.

En wat is plofkip?

En inderdaad, ik was aan de beurt, maar ik heb na lang broeden (om maar bij de plofkip in de buurt te blijven) toch nog een mooi woord kunnen leggen. Helaas heb ik nu superrotletters gekregen...

Onze relaxdag kreeg een staartje, want er moest inderdaad een andere dynamo in de auto (mooi scrabblewoord!). En Cornelis had al een paar weken kiespijn, maar de tandarts bellen ho maar. Vorige week op controle had hij er ook niks over gezegd, de oen. Dus donderdagmiddag toch maar de tandarts gebeld, met als resultaat dat vrijdagmiddag zijn verstandskies is getrokken. Hij heeft gelukkig geen pijn meer, want daar wordt hij heel chagrijnig van, zeker als hij wel weet dat hij gewoon eerder aan de tandartsbel had moeten trekken.

Vandaag zijn we naar Assen geweest. Mijn moeder stelde voor dat wij even samen eropuit gingen, dus wij naar de parkeerplaats, start de auto niet... Tja, ik had nog even contact gemaakt om de cd eruit te halen en mijn sleutels erin laten zitten. Na een uur was blijkbaar de stroom op, niks deed het meer. We mochten nog blij zijn dat de auto niet gestolen was! De Wegenwacht liet op zich wachten. Gelukkig kwam anderhalf uur later de vriend van mijn moeder thuis, die woont in hetzelfde flatgebouw, en die heeft ons met de startkabel weer op weg geholpen. Het was inmiddels één uur geweest, dus zijn we maar meteen terug gaan rijden. Klinkt als een verloren ochtend, maar het was eigenlijk best grappig. Want Cornelis en ik zijn bij de auto gebleven, de kinderen waren bij oma in de flat, en we hebben zitten picknicken in de achterbak van de auto, haha.
Vanmiddag hebben we op de biologische boerderij wel kaas, aardbeien en ambachtelijke schnitzels gekocht, maar helaas was er geen kip. O ja, plofkippen zijn kippen die genetisch zo geprogrammeerd zijn dat ze zich binnen zes weken helemaal volvreten en niet meer op hun poten kunnen staan, waarna ze geslacht worden. Die hebben écht geen leven. En die filets willen wij niet meer. We zijn vanmiddag voor het eerst langs de scharrelslager gereden en ik heb om te proberen een dubbele kipfilet gekocht. Zelf gekruid en gebakken in roomboter, lekker joh!

Balen dat Merlijn de fles niet pakt, maar het klopt met mijn theorie dat dit de moeilijke periode is om het aan te wennen. Misschien dat ie het over twee weken in een keer snapt!

Noor heeft vandaag weer iedereen lopen inpakken. Ze lachte haar liefste lachjes, waarbij ze haar handjes schattig samenknijpt en haar hoofdje schuin houdt. Oma en het winkelmeisje op de boerderij smolten waar we bij stonden, haha.

Fijn weekend!

Terug
Bovenaan