En nee, ritme is nog niet echt aanwezig. We snappen wel beter wat er met Merlijn is als hij huilt, maar vaak lopen dingen weer net anders als gedacht.
Afgelopen vrijdag ben ik bijv. nog naar de oogarts geweest, omdat er een hechting losgegaan was ('k Heb in '99 een netvliesloslating gehad, waarvoor ik toen met spoed geopereerd moest worden). Die losse hechting had daar nog mee te maken. Vandaag moest ik weer naar de oogarts om het ding te laten verwijderen, maar tot mijn grote opluchting was het ding er dit weekend spontaan uitgegaan. Wel moet ik nog een week druppelen, omdat het slijmvlies van mijn oog wel behoorlijk ontstoken was. Dus weer twee dagdelen weg.
Verder deze week vier interviews... was niet mijn bedoeling, maar de vierde persoon gaat vanaf volgende week uitgebreid op vakantie en anders loopt de planning helemaal in de soep. Dus toch maar deze week. En ook vaak als ik moet bellen voor mijn werk, komt AF even binnenlopen of heeft Peter nog weer wat. Nou ja, elke keer is er wel weer wat. Maar goed, ik lig prima op schema qua werk, dus dat is het probleem niet.
En ik heb ook hetzelfde als wat jij zegt; als ik een hele tijd alleen ben met beide kids, dat vind ik ook het zwaarst. Vooral als Merlijn wat aan het jammeren is, maar niet gaat slapen. En dan hebben we ook nog een hond die er uit wil. Afgelopen zaterdag was Peter 's middags om 14.00 uur weggegaan en om 21.00 uur was hij er weer (hij ging zijn nichtje van 11 helpen met haar verjaardagsfeestje, waar maar liefst 13 meiden kwamen om spelletjes te doen en om te barbequeen), maar toen ging het behoorlijk goed. Alleen tijdens het eten koken was het even spitsuur, maar misschien moet ik de volgende keer nog maar makkelijker doen (hoewel spaghetti toch ook niet heel ingewikkeld is...).
Merlijn heeft vanochtend zijn tweede inenting gehad. Hij weegt inmiddels 8330 gram bij een lengte van 65 cm. Nog steeds boven de curves... Hij begon zich vanmiddag m.b.v. de boxrand om te draaien. Ook pakt hij sinds twee weken speeltjes aan en soms pakt hij ze ook al zelf (dat laatste zal wel toeval zijn, maar toch...). Elke keer vragen wij ons af, wanneer AF dat soort dingen begon te doen, maar dat onthou je toch veel slechter dan je denkt. De echte toppers onthou je wel, zoals kruipen en lopen en eerste tand, maar daar houdt het wel een beetje mee op. We moeten misschien nog maar eens alle videomateriaal bekijken, want daar vertellen we ook heel vaak wel dingen op. Ook heeft mijn zusje laatst alle mail teruggestuurd met daarin de vorderingen van AF, dus daar kan ik ook nog heel wat uithalen. Ben elke keer van plan om wekelijks wat op te schrijven, maar dat komt er toch steeds niet van... Ook voor Merlijn had ik die plannen, maar ook dat is er nog niet echt van gekomen (behalve deze schrijfsels), hoewel ik gelijk in het ziekenhuis al begonnen was.
Ik heb nog wel meer plannen, waar ik voorlopig ook nog geen tijd voor heb, bijv. borduren, foto's nabestellen in inplakken, bepaalde spullen uitzoeken en opruimen, nou ja, het geëikte denk ik.
Hoe was het in Zeeland? Heb je het weer overleefd voor een tijdje? Hopelijk heb je niet te veel van dat soort familie... Ik heb het gelukkig niet, behalve die ene oma dan een beetje. Daar ben ik afgelopen zaterdag nog geweest met AF. Oma gaat nl. hard achteruit en wat is het nou uiteindelijk voor moeite om daar af en toe eens heen te gaan. Gespreksstof is niet nodig, want ze vermaakt zich prima door naar de capriolen van AF te kijken.
Peter zijn ouders willen misschien nog naar Canada deze zomer (hij heeft daar 2 zussen wonen en met die ene gaat het heel slecht), en toen begon het bij ons ook wel een beetje te kriebelen... We zijn er al een keer geweest (en ook een aantal keren in Amerika), maar toen hadden we nog geen kids en kon je nog erg gemakkelijk je koffers (letterlijk) pakken. Maar over een paar jaar kamperen in Frankrijk met de kids lijkt me ook erg leuk, moet ik zeggen. Wie weet kan dat volgend jaar ook al wel. Waarom niet eigenlijk... Nu is het nog te onhandig met Merlijn, vind ik, hoewel er misschien genoeg zijn die het wèl doen. Hopelijk krijgen we weer een prima zomer. Dan is het hier ook prima toeven...