Over tijd

Je column gelezen! Ben je al weer bijgekomen van je vermoeide weekend? Op naar de volgende!

Hoe was het eigenlijk bij de diëtiste? Tevreden? Kost het je veel moeite om dingen te laten? En wat doe je nu anders?

Ik ga een vermoeiend weekje tegemoet. Peter gaat toch naar Tsjechië om de gestrande vrienden op te halen. Hij vertrekt a.s. zondag en komt hopelijk uiterlijk donderdag weer. Gelukkig heb ik het niet zo heel druk qua werk buiten de deur en verder moet ik maar wat extra dingen na volgende week doen. Ben benieuwd hoe het bevalt. Het lijkt me heel zwaar, maar aan de andere kant ook lekker om helemaal aan mezelf overgeleverd te zijn. En als het me allemaal te veel wordt, dan zijn de hulptroepen (ouders en schoonouders) hier binnen 10 minuten.

Ik heb donderdag ook eindelijk de foto's opgehaald van Pieterburen. Peter gaat mij leren hoe ik ze kan scannen, dus ik zal mijn best doen om ze binnen afzienbare tijd op de mail te zetten (de komende week in elk geval niet).

Heeft Noor haar derde prik al te pakken? Merlijn krijgt die van hem pas half september. Peter had de afspraak gemaakt met het CB en die wilde de mogelijkheid open te houden om evt. nog enkele dagen weg te gaan. Ik vind het wel prima zo; dan is hij ook wat ouder en reageert hij misschien iets minder erg op de prik. Gisteren heb ik hem gewogen en ik kwam tot 9,1 kg. Vrienden van ons waren hier afgelopen zondag met hun dochter (begin nov '03) en die was maar een enkele cm groter dan Merlijn. Ze hadden ook beiden dezelfde kledingmaat aan. Alleen hun dochter kruipt al en staat ook al bij de tafel. Grappig om de verschillen zo duidelijk te zien...
Ben jij trouwens al met fruithapjes begonnen? Wij nog niet; ik wil in elk geval wachten tot hij 5 maanden is. Tot nu toe taalt hij ook nog niet naar wat anders als melk.

Vandaag de hele dag naar mijn oma geweest met mijn moeder en beide kids. AF lag gisteren erg laat op bed (we hadden gebarbequed bij vrienden) en die was vandaag af en toe wat huilerig van vermoeidheid, maar verder ging het hartstikke goed. Oma vond het erg leuk, dus dat gaan we zeker weer doen binnenkort. Morgen is voor de 15de keer de halve marathon van Lauwersoog naar Ulrum, waar ik voor de 8ste keer vrijwilliger ben. Ooit had ik nog wel eens de intentie om ook te gaan hardlopen, maar daar ben ik niet zo geschikt voor. Laat mij maar lekker de inschrijving verzorgen met een heleboel andere meiden. Morgenavond ga ik met mijn moeder en AF naar de ballonfeesten in Joure (als het mooi weer is, ten minste). Misschien gaan Peter en Merlijn ook wel mee, maar daar hebben we het eigenlijk nog maar amper over gehad (ik kwam thuis en hij ging een vriend helpen met hooien, dus elkaar amper gezien). En zondag komen nog een oom van mij en twee nichtjes op kraambezoek. Mijn ouders komen dan waarschijnlijk ook, dus dan hoef ik mij niet bezwaard te voelen als ik Merlijn moet voeden. Dus weer genoeg te beleven, dit weekend!

Jullie ook een goed weekend!

Groetjes, Aukelien

Hoihoi,

O ja de dietiste. Ik was 3 kg afgevallen. Zelf vond ik het wat weinig, maar zij was heel enthousiast en vond dat ik maar op deze manier door moest gaan. Dus gewoon eten, niet snoepen en proberen meer te bewegen. Blijkbaar is dat voor nu genoeg.

Noor moet de 11e voor haar derde prik. Ik moet dan alleen met de kinderen, zie er een beetje tegenop want ik vind die prikken altijd zo naar. Maar het is wel een afspraak bij de arts, en die prikt (mijn ervaring) beter dan de wijkverpleegkundige...

Gistermorgen ondanks de hitte naar Schiphol geweest, daar kwam mijn vriendin Marianne aan uit Kaapstad (waar ze nu alweer vier jaar woont) en ze moest twee uur later door naar Boston. Hadden we toch mooi anderhalf uur om even bij te kletsen, want het was een jaar geleden dat we elkaar hadden gezien. Zij had al een zoon, 6 maanden ouder dan Koen, en ze heeft in december ook dochter gekregen. Die scheelt dus maar 4 maanden met Noor. Het was zo fijn om haar te zien! 's Middags hebben we in de tuin een badje gemaakt voor Koen, dat vond hij fantastisch. Zelf zit ik het liefst in de schaduw hoor!
Het is nu zondagochtend en we gaan zo naar Barchem, mijn vader is daar bij mijn oma. Maar nu nog even genieten van de rust en betrekkelijke koelte van de ochtend...

Veel plezier vandaag met je visie en sterkte komende week alleen!

Hoi Esther,

Ik pak de draad hier maar weer op.

Ten eerste: wat goed dat je inderdaad al 3 kilo kwijt bent! Was het zo simpel: niet snoepen, gewoon eten en meer bewegen? Ik probeer ook wat minder te snoepen, maar af en toe heb ik zo'n zin in wat lekkers... Helaas is het dan na een week of twee wel weer gedaan met de motivatie...

De afgelopen week is echt omgevlogen. Je valt van het één in het ander. Maar goed, de betrekkelijke rust is weer wat weer gekeerd. Geen nachtelijke telefoontjes meer vanuit Australië, gelukkig. Je wordt toch elke keer weer wat raar wakker en dan moet je ook nog gelijk een gesprek in het Engels voeren. Dat valt dan niet altijd mee. Vanochtend gelijk weer gebeld met mijn zusje en ze klonk weer wat realistischer. Ze is er nog lang niet, maar ik kon wel goed tot haar doordringen, vandaag. Hopelijk zet deze trend wat door, want ik heb toch wel verschrikkelijk met haar te doen. Vreselijk dat er dan ook nog zoveel kilometers afstand tussen zitten.

Donderdag dus naar St. Maartenszee vertrokken. Toen we op de Afsluitdijk reden, begon het te regenen. "Ja hoor", dachten we, "dat hebben wij weer!" (we waren er vlak voor Leeuwarden achter gekomen dat we helemaal geen slaapspullen bij ons hadden; wel voor de kids, maar niet voor onszelf, maar we besloten de gok maar te nemen dat die kennissen wat voor ons hadden, wat gelukkig ook zo was). Vorig jaar was het nl. precies zo. Toen was het bij ons 30 graden en toen we daar aankwamen, was het nog maar 20 graden. Nu zakte de temperatuur 'maar' 6,5 graad, maar eindigde dus wel weer op die 20. Zucht. Maar toen we er een uurtje waren, werd het droog en het werd zowaar nog warm ook! Het was erg leuk en gezellig en met de kids ging het ook fantastisch, dus uiteindelijk zijn we nog een nachtje gebleven. Merlijn sliep 's nachts tussen ons in (in een vouwwagen) en Anne-Floor in het campingbedje tussen de beide slaapgedeeltes. Eigenlijk beviel het wel zo goed dat we toch overwegen om deze week ook nog naar Brabant te gaan. We wilden eigenlijk van daar uit naar onze vrienden in Zeeland, maar die gaan net deze week naar Groningen toe. Dus waarschijnlijk gaan we dan over twee weken naar hun toe. Nou ja, we zien het nog wel. Hangt ook van het weer af en ik moet natuurlijk ook nog een beetje werken. Maar ik heb nog zoveel vakantie- en ATVdagen dat het daar niet om over hoeft te gaan. Morgen maar eens goed nadenken hoe en wat. Zoals ik net al zei; de week is omgevlogen en ook wel wat aan mij voorbij gegaan door alle commotie.

AF heeft vanmiddag nog weer heerlijk in het zwembadje gepoedeld. En als je Merlijn er dan in een wipstoeltje naast zet, heb je zelfs nog tijd om lekker de krant te lezen. Wat kun je dan toch tevreden zijn... En het is mij nu ook veel te warm om in de zon te zitten, hoor! Ik heb ook geen zitgat trouwens; ik scharrel liever wat rond.

Vandaag kwamen we er achter dat onze pruimen al rijp beginnen te worden. We hebben vier pruimenbomen in de tuin, dan nog drie appelbomen en ook nog een perenboom. Het zijn wel allemaal hele oude bomen, maar het stikt van de vruchten. Er was zelfs een tak van één van de bomen afgebroken, vanwege zijn enorm zware last. Misschien word ik nog wel eens creatief op culinair gebied en ga ik appeltaarten en pruimentaarten maken. Nog nooit gedaan, dus eens moet de eerste keer zijn, niet waar? Peter had al plannen om een stalletje aan de weg te maken om daar het fruit te koop aan te bieden. Het is wel een vrij druk doorgaande weg, dus in dat opzicht zou het moeten kunnen. Maar toen we vandaag thuiskwamen, bleek dat de buurman ook al zo'n stalletje had...

Prettige zondag! Groetjes, Aukelien

Fijn dat het wat beter lijkt te gaan met Sietske!

Hier is het ook poepwarm, gelukkig wordt het na morgen koeler. Vanmorgen zijn we naar mijn schoonouders in Brabant geweest, vanmiddag lekker in de tuin gerommeld. En de eerste twee bramen geplukt en opgegeten! Verder hebben wij geen eigen fruit. Ja, aardbeien, maar dat was niet de moeite om er een stalletje voor neer te zetten helaas ;-)

Als jullie nog eens langs Amersfoort komen en zin hebben om even langs te wippen, ben je natuurlijk van harte welkom hè?

Ik ga nog even een potje scrabbelen met mijn liefje. O nee, eerst even kijken of jij alweer een zet hebt gedaan!
Groetjes Es

Hallo,

Nou, Sietske is weer met ontslag! Bijzonder vreemd vinden wij (lees: ik was in shock toen ik het hoorde), omdat wij vinden dat ze nog lang niet op zichzelf kan wonen. En we moesten het nota bene via een vriendin van haar horen, die haar wilde opbellen, maar die vervolgens te horen kreeg dat ze er niet meer was... Tsja, hoop dat het goed komt, maar vrees met grote vreze voor een herhaling van het gebeurde. Maar goed, de toekomst zal het leren.

Vanavond heerlijk met AF door de plassen gestampt. Eenmaal thuisgekomen kon ik het water uit haar laarzen gieten, maar ze vond het helemaal geweldig! Ik ook, want ik liep met slippers door de plassen. Het kind in mij kwam weer even helemaal boven...

Gisteren op kraambezoek geweest bij zeer goede vrienden. Zij kregen afgelopen zondag een dochter van ruim 7 pond, maar wat is zo'n kindje dan toch weer klein. En wat lijkt het dan al weer lang geleden dat Merlijn zo klein was (nou ja, zo klein is hij natuurlijk nooit geweest, maar je snapt wat ik bedoel, neem ik aan). 't Is nu al weer zó'n kerel. Hoe is het met Noor? Heeft ze nog last gehad van de prik? En ben je al met fruit begonnen? Wij nog niet. Ik geef nog steeds bv en Merlijn kan ook steeds sneller. Soms is hij binnen 10 minuten klaar met 2 borsten, en dan ga ik wel twijfelen of hij genoeg heeft gehad, maar er zit toch altijd wel minimaal 4 uur tussen de voedingen, dus het zal wel goed zijn. Hij slaapt overdag nog steeds heel weinig; circa een half uur tussen de voedingen in, maar 's nachts gaat het in elk geval prima, gelukkig! Hij kan al van rug naar buik draaien als de beste, maar terug is hem nog maar één keer gelukt. Ook probeert hij, als hij op zijn buik ligt, zijn knieën al onder zijn kont te schuiven. Het lijkt al een heeeeeel klein beetje op tijgeren. AF was ruim 11 maanden toen ze begon te kruipen, maar als Merlijn zo door gaat, zal hij wel eerder zijn. Verder draagt hij al t-shirts die AF tegen haar eerste verjaardag aanhad... Zijn hoofd en die van AF schelen maar amper, als ze naast elkaar liggen... Het is en blijft een reus, voorlopig. Wel een hele lieve reus!!!

En we houden Amersfoort in ons achterhoofd, hoor. Maar op dit moment weten we nog helemaal niet wanneer we weggaan, laat staan wanneer we terugkomen. We leven echt bij de dag, op het moment.

Groetjes, Aukelien

Hoihoi,
Noor was heel stoer met haar prik woensdag, ze huilde maar heel eventjes. Maar ´s middags na een slaapje haalde ze de schade ruimschoots in! Ze had echt pijn volgens mij. Dus een paracetamol gegeven, en ze heeft gelukkig wel een goede nacht gemaakt. Donderdag was ze weer haar vroljke zelf!

Wij geven nog geen fruithap. Het advies is tegenwoordig geloof ik pas met 6 mAANDEN. wEL HEBBEN WE voor de grap een beetje geprakte banaan op een theelepeltje aangeboden, dat vond ze lekker joh!
Ze woog op het CB trouwens 7890 gram en was 66 cm lang.

Noor rolt ook nog niet van buik naar rug. Ik zit nu maar te hopen dat ze binnenkort zelf kan zitten, dat lijkt me zo heerlijk voor haar.

Wij gaan vanavond uit eten, hopen dat het goed gaat met oppassen. Je hoort het nog!

Hopelijk is het goed gegaan met het uit eten gaan en de oppas. Was het de bedoeling dat de oppas de kindertjes op bed deed, of zijn jullie pas na die tijd weg gegaan? En kon je wel een beetje rustig zitten of keek je steeds op je mobieltje?

En zitten... nu al? Of was Koen ook supersnel met zitten? En heb je niet zo'n wipstoeltje, waarin ze een beetje kan hangen, cq zitten?

Wij hebben vanavond stamppot appels van appels uit eigen tuin gehad. Het was wel even zoeken naar fatsoenlijke appels, want als ze eenmaal op de grond liggen, dan vallen ze gemakkelijk ten prooi aan allerlei ongedierte. En ook aan van die megagrote naaktslakken. Ieks...
Hebben jullie ook zo verschrikkelijk veel regen gehad? De boeren klagen hier steen en been, zo nat als het hier weer is. Het was wel lekker voor de afkoeling, maar de landerijen staan hier weer onder het water. Mijn vader is ook boer en wordt voor de zoveelste keer geconfronteerd met de onspelbaarheid van de natuur. Het heeft natuurlijk zijn charme, maar af en toe is het ook om gek van te worden. Nou ja, volgens Peter wordt het morgen weer warm, maar ik heb nog geen nieuws gezien vandaag. Straks nog maar even kijken.

Hebben jullie nog plannen voor het weekend?

Groetjes, Aukelien

Terug
Bovenaan