Hoi Esther,
Ik pak de draad hier maar weer op.
Ten eerste: wat goed dat je inderdaad al 3 kilo kwijt bent! Was het zo simpel: niet snoepen, gewoon eten en meer bewegen? Ik probeer ook wat minder te snoepen, maar af en toe heb ik zo'n zin in wat lekkers... Helaas is het dan na een week of twee wel weer gedaan met de motivatie...
De afgelopen week is echt omgevlogen. Je valt van het één in het ander. Maar goed, de betrekkelijke rust is weer wat weer gekeerd. Geen nachtelijke telefoontjes meer vanuit Australië, gelukkig. Je wordt toch elke keer weer wat raar wakker en dan moet je ook nog gelijk een gesprek in het Engels voeren. Dat valt dan niet altijd mee. Vanochtend gelijk weer gebeld met mijn zusje en ze klonk weer wat realistischer. Ze is er nog lang niet, maar ik kon wel goed tot haar doordringen, vandaag. Hopelijk zet deze trend wat door, want ik heb toch wel verschrikkelijk met haar te doen. Vreselijk dat er dan ook nog zoveel kilometers afstand tussen zitten.
Donderdag dus naar St. Maartenszee vertrokken. Toen we op de Afsluitdijk reden, begon het te regenen. "Ja hoor", dachten we, "dat hebben wij weer!" (we waren er vlak voor Leeuwarden achter gekomen dat we helemaal geen slaapspullen bij ons hadden; wel voor de kids, maar niet voor onszelf, maar we besloten de gok maar te nemen dat die kennissen wat voor ons hadden, wat gelukkig ook zo was). Vorig jaar was het nl. precies zo. Toen was het bij ons 30 graden en toen we daar aankwamen, was het nog maar 20 graden. Nu zakte de temperatuur 'maar' 6,5 graad, maar eindigde dus wel weer op die 20. Zucht. Maar toen we er een uurtje waren, werd het droog en het werd zowaar nog warm ook! Het was erg leuk en gezellig en met de kids ging het ook fantastisch, dus uiteindelijk zijn we nog een nachtje gebleven. Merlijn sliep 's nachts tussen ons in (in een vouwwagen) en Anne-Floor in het campingbedje tussen de beide slaapgedeeltes. Eigenlijk beviel het wel zo goed dat we toch overwegen om deze week ook nog naar Brabant te gaan. We wilden eigenlijk van daar uit naar onze vrienden in Zeeland, maar die gaan net deze week naar Groningen toe. Dus waarschijnlijk gaan we dan over twee weken naar hun toe. Nou ja, we zien het nog wel. Hangt ook van het weer af en ik moet natuurlijk ook nog een beetje werken. Maar ik heb nog zoveel vakantie- en ATVdagen dat het daar niet om over hoeft te gaan. Morgen maar eens goed nadenken hoe en wat. Zoals ik net al zei; de week is omgevlogen en ook wel wat aan mij voorbij gegaan door alle commotie.
AF heeft vanmiddag nog weer heerlijk in het zwembadje gepoedeld. En als je Merlijn er dan in een wipstoeltje naast zet, heb je zelfs nog tijd om lekker de krant te lezen. Wat kun je dan toch tevreden zijn... En het is mij nu ook veel te warm om in de zon te zitten, hoor! Ik heb ook geen zitgat trouwens; ik scharrel liever wat rond.
Vandaag kwamen we er achter dat onze pruimen al rijp beginnen te worden. We hebben vier pruimenbomen in de tuin, dan nog drie appelbomen en ook nog een perenboom. Het zijn wel allemaal hele oude bomen, maar het stikt van de vruchten. Er was zelfs een tak van één van de bomen afgebroken, vanwege zijn enorm zware last. Misschien word ik nog wel eens creatief op culinair gebied en ga ik appeltaarten en pruimentaarten maken. Nog nooit gedaan, dus eens moet de eerste keer zijn, niet waar? Peter had al plannen om een stalletje aan de weg te maken om daar het fruit te koop aan te bieden. Het is wel een vrij druk doorgaande weg, dus in dat opzicht zou het moeten kunnen. Maar toen we vandaag thuiskwamen, bleek dat de buurman ook al zo'n stalletje had...
Prettige zondag! Groetjes, Aukelien