Hoi Esther,
zo, hè hè, daar ben ik ook weer eens!
Maar goed, het de afgelopen weken ook erg druk gehad. Deze week bijv. had ik maandagmiddag een interview in Groningen, toen gauw naar huis, Merlijn gevoed en zelf gegeten en toen ben ik naar Utrecht gegaan (met Merlijn). Daar geslapen en dinsdagochtend vroeg (6.40 uur) mijn moeder van Schiphol gehaald. Toen naar huis en 's middags nog weer een interview in Groningen. 's Avonds was Peter aan het kaarten, dus toen was ik alleen met de kids. En echt bekaf, gezien het vroege tijdstip dat mijn moeder aankwam... Woensdag niet zo veel gedaan, maar wel de hele dag alleen thuis, omdat Peter mijn ouders helpt met aardappels rooien. Donderdagochtend een interview en 's middags weer alleen, omdat Peter weer naar mijn ouders was. 's Avonds moest hij nog darten en ook vandaag alleen thuis met de kids. Het wordt wel steeds makkelijker om zo'n dag op een rustige manier door te brengen. In het begin had ik ze dan wel eens beiden bekaf en hongerig, maar dat overkomt mij nu niet meer. Kwestie van planning, maar in het begin is borstvoeding toch moeilijk te plannen. Dat gaat nu gelukkig hartstikke goed. Wij zijn deze week ook met een fruithapje begonnen. Merlijn leek en lijkt er ook echt wel aan toe te zijn. Hij sloeg al continu met zijn handen in ons eten, als hij tijdens het eten bij ons op schoot zat. Ook weet hij al precies hoe hij de tuitbeker aan zijn mond moet zetten en ook krijgt hij er al wat uit. Nou ja, da's ook wel handig, aangezien hij nog steeds niet weet hoe een fles werkt. Dan kunnen we de fles gewoon overslaan... Verder heb ik gisteren ook zijn eerste tand ontdekt... Ik was helemaal stomverbaasd, omdat het bij AF heel lang duurde voordat er wat te zien was. A.s. maandag moet hij weer naar het cb. Hij krijgt dan ook zijn derde prikje. Ben benieuwd hoe groot en zwaar hij is en of hij nog zo ver boven de curves uitsteekt... We hebben voor hem en AF dezelfde maat luiers... Voor AF kunnen ze precies en voor hem zijn ze nog wat groot, maar ach, een kniesoor die daarop let. Voor Merlijn kunnen we natuurlijk ook kleinere luiers kopen, maar die waren al een paar keer op in de winkel. Dus dan maar zo... Met AF zijn we met een soort van zindelijkheidstraining bezig. De ene keer is ze wel gemotiveerd, maar de andere keer heeft ze er absoluut geen zin in. 'k Heb vandaag een nieuwe onderbroek voor haar gekocht, en die wil ze wel heel graag aan (ze kan hem verdienen door op de pot te plassen), maar goed, vandaag had ze een baaldag. Eigenlijk had ik gehoopt op een lange mooie zomer, zodat ze dan veel in haar blootje buiten kon lopen en (dus) hopelijk snel zindelijk worden, maar dat ging dus mooi niet door. Wel ben ik blij dat het nu eindelijk weer eens wat mooi weer is. Vanaf vandaag heb ik een paar weken vakantie (hoewel ik nog wel een aantal dingen voor mijn werk wil doen) en hopelijk blijft het nog een tijdje lekker weer. Maar ik geloof dat de verwachtingen niet heel geweldig zijn... Volgens mij zijn jullie nu op vakantie (mede met het oog op je mailtje dat ik van je werk kreeg) en ik hoop ook dat jullie het treffen met het weer.
Hoe is het verder met jou en jullie? Alles naar wens? En hoe gaat het in het kader van 'wij vallen af?'. Wil het nog een beetje lukken? En ben je nog een beetje aan het borduren? Ik heb mijn geboortetegel voor Merlijn bijna af, maar het mocht ook wel een keer tijd worden... Ik hoop dat ik deze winter ook weer veel kan borduren. Verder hoop ik de foto's van AF en Merlijn eens weer in te plakken. In mijn vakantie zal er wel weer weinig van terechtkomen, zeker zolang Peter mijn ouders aan het helpen is. Verder komt Sietske als het goed is a.s. zondag op Schiphol aan. Ik heb haar vandaag nog wel gesproken, maar ze moest nog van alles doen en had geen idee waar ze moest beginnen. Wel heeft ze het plan om aan het eind van deze maand naar NY te gaan om daar via haar werk te gaan hardlopen. Haar ticket daarvoor is al wel geregeld... Ben benieuwd of ze dat gaat redden. Ik ben bang van niet. Ik hoop dat ze nu eerst eens hulp wil accepteren. Vandaag klonk ze wel weer welwillend, maar dat heb ik nu al vaker meegemaakt. Maar als ze hier is, kunnnen we haar in elk geval wel beter in de gaten houden. Australië is dan toch wel erg ver weg, hoor... Nou ja, eerst maar eens zien of ze er zondag is.
En wat kun je toch trots zijn op je kinderen, hè! AF weet precies hoe ze Merlijn aan het lachen moet maken. En een lol dat ze dan samen al hebben. Echt geweldig. Dan smelt ik van geluk! Hopelijk kunnen ze het altijd goed met elkaar vinden.
Ik wens jullie een goede vakantie (als je dit nog leest voor die tijd) en tot gauw weer!
Groetjes, Aukelien