Over tijd

Wij hebben afgelopen weekend gevierd dat we zes jaar bij elkaar zijn en vier jaar getrouwd. Lekker gegeten in Den Haag bij een superMexicaan en daarna geslapen in het Atlantic Hotel op Kijkduin, met zeezicht! En vanmorgen natuurlijk zo'n heerlijk ontbijtbuffet. Ik heb wel een paar keer naar huis gebeld om te vragen hoe het ging, mijn moeder en haar zus pasten op. Maar het ging allemaal perfect! Om 18.45 uur sliepen allebei de kinders. Helaas hebben mijn moeder en tante niet zo goed geslapen omdat ze alsmaar bang waren dat ze de kinderen niet zouden horen als die wakker werden. Maar die hebben geslapen als roosjes.

En... Noor heeft sinds donderdag haar 2e ondertand!

Hier hebben we een rare dag. Gisteravond, wij wilden net naar bed gaan, werd Koen gillend wakker. Hij had overgegeven in zijn bed. Dus Koen in mijn bed gelegd, Cornelis maakte kokhalzend de lakens schoon en stopte ze in de wasmachine en ik maakte een nieuw bed voor Koen op. Inclusief nieuw dekbed en nieuw kussen... Om een uur of twee vannacht was het weer bal. Ik schrok wakker en vloog naar Koens kamer, gelukkig viel het mee en was alleen zijn onderlaken vies. Wel vond ik het raar dat Cornelis bleef liggen, het was best een kabaal met een huilende Koen. Maar hij mompelde dat hij ook niet zo lekker was... Dus ik een nieuw onderlaken erop gelegd en Koen weer in bed gelegd. Een halfuurtje later rende Cornelis ineens naar de wc beneden. Die was dus ook geveld. Hij is nog een paar keer eruit geweest, en vanmorgen vroeg ik of ik hem ziek moest melden en toen zei hij ja. Nou, dan is hij echt ziek, want hij blijft bijna nooit thuis.
Het komt waarschijnlijk door de diepvriespizza die Cornelis en Koen gisteravond hebben gegeten. Want ik heb een prakkie gemaakt van een restje gekookte aardappels, een avocado, een blikje tonijn en een rauw uitje. En natuurlijk wat fritessaus voor de smeuiigheid, heerlijk!
En nu zijn we dus allemaal thuis. Noor heeft gelukkig ook nergens last van. Ze heeft na de eerste fles nog bijna twee uur geslapen, na de tweede fles drie kwartier en ze krijgt nu zo de derde fles van Cornelis. Die net wel met ons heeft geluncht, het gaat met beide heren al een stuk beter. Raar hoor, zo'n dag staat meteen een beetje buiten de werkelijkheid. Geen weekend maar ook geen werkdag, en ik moet de boel draaiend houden. Maar tot nu toe gaat het goed en Koen ligt nu lekker op bed voor zijn middagdut.

Ik heb tussen de bedrijven door vannacht trouwens gedroomd dat ik weer een baby kreeg, we noemden hem Jasper en hij scheelde maar vijf maanden met Noor. Dat betekent dat ik vandaag ga bevallen. Het is maar dat je het weet...

Nou, hè, hè, daar ben ik weer eens!

Allereerst nog gefeliciteerd met jullie huwelijksdag! En wat geweldig dat het ook zo goed is gegaan met de kinderen, terwijl jullie er niet waren. Heb je het volgende uitstapje al weer gepland?

Wij zijn afgelopen weekend (nou ja, vorige week woensdag al) naar Zeeland gegaan. 's Middags moest ik nog werken en daarna zouden we gauw de boel pakken en op weg. Helaas valt dat bij ons altijd tegen en uiteindelijk zaten we pas om 18.30 uur in de auto. Verder wel een vlotte en voorspoedige reis gehad, maar bij Peter kwam de stoom al uit zijn oren zetten. Hij kan er niet tegen dat het altijd zo lang duurt voor we alle spullen hebben, maar goed, hij is er zelf net zo schuldig aan als ik, want toen ik thuis kwam, had hij ook nog niets klaar gezet. Het kan mij nooit zoveel schelen, dan maar een half uur of een uurtje later weg. Dat liever dan hals over kop in de auto en er dan halverwege achterkomen dat je toch nog belangrijke dingen vergeten bent. We hebben het erg naar onze zin gehad. Eigenlijk niets gedaan, maar dat is dus juist wel eens lekker. Thuis gaat toch altijd het gewone leven door, met telefoon, het huishouden en de rest. We zouden zondags weer naar huis, maar nadat we de hele middag in het zwembad hadden gezeten, hadden we eigenlijk geen zin om alle spullen nog weer bij elkaar te moeten zoeken en dus zijn we uiteindelijk maandag pas weggegaan. En ja, zowaar op het tijdstip dat we wilden. Toen nog naar een vriendin hier in de buurt die jarig was. Daar werden we prompt uitgenodigd om te blijven eten (lekker bbq) en uiteindelijk was het dus weer rond 10 uur 's avonds dat we thuis waren. Erg hardleers zijn wij. We barsten van de goede voornemens om op tijd naar huis (en op bed) te gaan, maar uitvoeren, ho maar.

Afgelopen week heb ik het erg druk gehad met mijn werk en ook nog weer met mijn zus. De situatie is nog steeds hetzelfde (helaas), maar ze weigert elke vorm van hulp. Moeilijk hoor! Hopelijk komt er binnenkort een kentering in de situatie. Wordt vervolgd. Maar goed, daarom nog niet eerder weer hier geschreven.

Hoe is het met die zwakke broeders thuis? Zijn ze weer een beetje opgeknapt? Moest je je plannen drastisch aanpassen om hen te verzorgen? En met Noor en haar tanden ook alles goed? Wat lijkt dat grappig, hè, zo'n kindje met alleen twee ondertanden! Bij Merlijn is nog niets te zien, maar zijn grote zus was ook bijna 9 maanden voordat de eerste tanden doorkwamen. Ik begon me toen al bijna zorgen te maken.

En dat Merlijn nu echt minder aandacht krijg, kan ik niet zeggen. Het is een andere soort aandacht. Hij doet natuurlijk nog geen appèl op opa en oma, terwijl ze door AF continu voor haar karretje gespannen worden. Vanochtend waren Peter zijn ouders hier, maar ze waren amper binnen en toen moest oma al weer met het poppenhuis spelen... Oma krijgt amper de tijd om even een kop koffie te drinken. Vanavond ook nog weer bij mijn ouders geweest en daar is het toch net weer wat anders, maar ik denk dat dat komt omdat ze mijn ouders veel vaker ziet en ook omdat mijn moeder niet alles doet en goedvindt wat zij wil. En zo klein als ze zijn, ze voelen dat haarfijn aan. Daar kan ze zich veel beter zelf vermaken.

Hoe is het met Jasper? Ik heb deze week ook zoiets gedroomd, maar dat zal wel omdat ik nog wat na lag te denken over jouw opmerking hierover. Ik had nl. net vorige week van de bieb een hele stapel oude 'kinderen' (dat tijdschrift) gehaald en daarin stonden verhalen van vrouwen die binnen één jaar twee of zelfs drie kinderen hadden gekregen. Eén dame had zelfs in hetzelfde jaar twee kinderen gekregen, ééntje in februari en de ander in december. Die laatste was vier weken te vroeg geboren, maar het zal je maar overkomen. Daar moet ik nou echt helemaal niet aan denken. Hier word ik soms al gek van...

Hebben jullie nog weekendplannen?

Groetjes, Aukelien

Nog geen teken van Jasper hoor, gelukkig. Twee is echt genoeg, vinden we nog steeds. Een collega/vriendin heeft drie kinderen binnen drie jaar gekregen, maar die scheidt er nu ook mee uit, hihi.

De jongens waren eind van de dag weer opgeknapt van hun voedselvergiftiging of wat het dan ook was. Het was een maandag, dus ik was sowieso thuis, gelukkig.

Lekker, dat bezoekje aan Zeeland. Wij gaan over twee weken! Huisje gehuurd in een park vlak bij Oostkapelle, met alle faciliteiten voor kinderen en vlak bij zee. Nou moet het weer nog meewerken...

Wij hebben gisteren de 85e verjaardag van mijn oma gevierd met de hele familie. Mooi nog even mijn zwangere nichtje gezien, die is over twee weken uitgerekend. En gehoord dat een ander aangetrouwd nichtje ook al 34 weken zwanger is van haar derde kind! Niemand wist het, ze hebben sinds zij drie jaar terug een miskraam heeft gehad ruzie met mijn oom en tante en komen zelden meer op familiefeesten. Echt een belachelijke situatie waarin iedereen even schuldig is in mijn ogen, maar goed.
Koen heeft zich goed vermaakt met alle andere achterkleinkinderen, en hield ook het diner goed vol. Noor stal de show, ze zat te kraaien en hard te lachen, schitterend. Iedereen vond haar echt een kopie van mij als baby. De meeste kleintjes bij ons in de familie zijn blond en blauw, dus ze viel behoorlijk op met haar donkere ogen en haren en die doordringende blik. En die tandjes hè... Deed zij trots. Helaas was Noor om halfacht echt helemaal op en ze kon niet in slaap komen, dus we hebben afscheid moeten nemen voor het toetjesbuffet, helaas. Maar misschien ook wel zo goed in het kader van wij vallen af.
Ik had gedacht dat Koen en Noor wel goed zouden slapen, en misschien ook wel wat langer dan tot 6 uur. Maar ik ben er vannacht voor allebei wel drie keer uit gemoeten. Koen had nare dromen, vond het donker, had een erg natte broek, dat soort dingen. En Noor kon het natuurlijk niet vertellen, maar ik denk dat er meer tanden aan zitten te komen... Wel hadden we vanmorgen na Noors fles nog een fijn familiemoment: Koen lag naast mij, Cornelis legde Noor naast Koen en kroop er zelf ook nog naast en daar lagen we met z'n vieren onder het grote dekbed. De kindjes lagen te glimmen van pret, en wij van trots.

Tot de volgende!

Hoi Esther,

zo, hè hè, daar ben ik ook weer eens!

Maar goed, het de afgelopen weken ook erg druk gehad. Deze week bijv. had ik maandagmiddag een interview in Groningen, toen gauw naar huis, Merlijn gevoed en zelf gegeten en toen ben ik naar Utrecht gegaan (met Merlijn). Daar geslapen en dinsdagochtend vroeg (6.40 uur) mijn moeder van Schiphol gehaald. Toen naar huis en 's middags nog weer een interview in Groningen. 's Avonds was Peter aan het kaarten, dus toen was ik alleen met de kids. En echt bekaf, gezien het vroege tijdstip dat mijn moeder aankwam... Woensdag niet zo veel gedaan, maar wel de hele dag alleen thuis, omdat Peter mijn ouders helpt met aardappels rooien. Donderdagochtend een interview en 's middags weer alleen, omdat Peter weer naar mijn ouders was. 's Avonds moest hij nog darten en ook vandaag alleen thuis met de kids. Het wordt wel steeds makkelijker om zo'n dag op een rustige manier door te brengen. In het begin had ik ze dan wel eens beiden bekaf en hongerig, maar dat overkomt mij nu niet meer. Kwestie van planning, maar in het begin is borstvoeding toch moeilijk te plannen. Dat gaat nu gelukkig hartstikke goed. Wij zijn deze week ook met een fruithapje begonnen. Merlijn leek en lijkt er ook echt wel aan toe te zijn. Hij sloeg al continu met zijn handen in ons eten, als hij tijdens het eten bij ons op schoot zat. Ook weet hij al precies hoe hij de tuitbeker aan zijn mond moet zetten en ook krijgt hij er al wat uit. Nou ja, da's ook wel handig, aangezien hij nog steeds niet weet hoe een fles werkt. Dan kunnen we de fles gewoon overslaan... Verder heb ik gisteren ook zijn eerste tand ontdekt... Ik was helemaal stomverbaasd, omdat het bij AF heel lang duurde voordat er wat te zien was. A.s. maandag moet hij weer naar het cb. Hij krijgt dan ook zijn derde prikje. Ben benieuwd hoe groot en zwaar hij is en of hij nog zo ver boven de curves uitsteekt... We hebben voor hem en AF dezelfde maat luiers... Voor AF kunnen ze precies en voor hem zijn ze nog wat groot, maar ach, een kniesoor die daarop let. Voor Merlijn kunnen we natuurlijk ook kleinere luiers kopen, maar die waren al een paar keer op in de winkel. Dus dan maar zo... Met AF zijn we met een soort van zindelijkheidstraining bezig. De ene keer is ze wel gemotiveerd, maar de andere keer heeft ze er absoluut geen zin in. 'k Heb vandaag een nieuwe onderbroek voor haar gekocht, en die wil ze wel heel graag aan (ze kan hem verdienen door op de pot te plassen), maar goed, vandaag had ze een baaldag. Eigenlijk had ik gehoopt op een lange mooie zomer, zodat ze dan veel in haar blootje buiten kon lopen en (dus) hopelijk snel zindelijk worden, maar dat ging dus mooi niet door. Wel ben ik blij dat het nu eindelijk weer eens wat mooi weer is. Vanaf vandaag heb ik een paar weken vakantie (hoewel ik nog wel een aantal dingen voor mijn werk wil doen) en hopelijk blijft het nog een tijdje lekker weer. Maar ik geloof dat de verwachtingen niet heel geweldig zijn... Volgens mij zijn jullie nu op vakantie (mede met het oog op je mailtje dat ik van je werk kreeg) en ik hoop ook dat jullie het treffen met het weer.
Hoe is het verder met jou en jullie? Alles naar wens? En hoe gaat het in het kader van 'wij vallen af?'. Wil het nog een beetje lukken? En ben je nog een beetje aan het borduren? Ik heb mijn geboortetegel voor Merlijn bijna af, maar het mocht ook wel een keer tijd worden... Ik hoop dat ik deze winter ook weer veel kan borduren. Verder hoop ik de foto's van AF en Merlijn eens weer in te plakken. In mijn vakantie zal er wel weer weinig van terechtkomen, zeker zolang Peter mijn ouders aan het helpen is. Verder komt Sietske als het goed is a.s. zondag op Schiphol aan. Ik heb haar vandaag nog wel gesproken, maar ze moest nog van alles doen en had geen idee waar ze moest beginnen. Wel heeft ze het plan om aan het eind van deze maand naar NY te gaan om daar via haar werk te gaan hardlopen. Haar ticket daarvoor is al wel geregeld... Ben benieuwd of ze dat gaat redden. Ik ben bang van niet. Ik hoop dat ze nu eerst eens hulp wil accepteren. Vandaag klonk ze wel weer welwillend, maar dat heb ik nu al vaker meegemaakt. Maar als ze hier is, kunnnen we haar in elk geval wel beter in de gaten houden. Australië is dan toch wel erg ver weg, hoor... Nou ja, eerst maar eens zien of ze er zondag is.

En wat kun je toch trots zijn op je kinderen, hè! AF weet precies hoe ze Merlijn aan het lachen moet maken. En een lol dat ze dan samen al hebben. Echt geweldig. Dan smelt ik van geluk! Hopelijk kunnen ze het altijd goed met elkaar vinden.

Ik wens jullie een goede vakantie (als je dit nog leest voor die tijd) en tot gauw weer!

Groetjes, Aukelien

Hallo,

Gefeliciteerd met Merlijns eerste tand! Meestal komt er dan meteen nog een. Noor heeft haar derde nu door, en te horen aan het gehuil vannacht zit nummer vier al te duwen...

Heeft AF haar nieuwe onderbroek al? Wij zijn ook een beetje (halfslachtig) bezig met de zindelijkheid. Koen wil toch het liefst poepen in zijn luier. Plassen op de wc of pot gaat wel heel goed. Poepen heeft hij ook een paar keer op de pot gedaan, maar nu houdt hij het gewoon op als hij geen luier om heeft, ja, dat schiet ook niet op want daar wordt hij bloedchagrijnig van, haha.

Onze vakantie was heerlijk, we hebben behoorlijk wat mooie dagen gehad en waren lekker ontspannen. Strand geweest, zwembad (vonden de kids allebei fantastisch!), veel uit eten, met de boot van Vlissingen naar Breskens en weer terug, Miniatuur Walcheren (soort Madurodam), Utropia (tropische vogels die je mag voeren, heel eng). Afijn, we zijn zelfs een beetje bruin geworden allebei.

Het afvallen is een beetje op de achtergrond geraakt, al heb ik me zeker niet vol zitten stoppen. Maar toch wel weer een koekje 's avonds, of twee. Of wat dropjes. Volgende week pas weer naar de dietiste, we zullen zien wat de schade is.
Borduren heb ik nu al een week of twee niet meer gedaan, maar ik ben al best ver. Nog iets van vier plaatjes moet ik. Is Merlijns geboortetegel nu af?

En is Sietske in het land? Of is ze al naar NY? En hoe is het met haar?

Ik ga even koffiedrinken met de hulp, we hebben deze week nl nog vrij vandaar dat ik thuis ben. Cornelis heeft vandaag asessment voor een nieuwe baan!

Groetjes, Esther

Terug
Bovenaan