Over tijd

Hallo,

Had ik zonet een berichtje ingetypt en vervolgens niet op de F5-knop gedrukt, kijk ik weer, is mijn berichtje er niet. Stom. Is me wel eens vaker overkomen, maar toen dacht ik dat het een ongelukkig toeval was. Niet dus.

Hopelijk ben je lekker uit eten geweest! Hebben jullie zelf nog de kids op bed gebracht of heb je dat aan de oppas overgelaten? Kon je wel rustig zitten of zat je continu op je mobieltje te kijken? Was dit ter oefening voor volgend weekend?

En zitten... Nu al? Of was Koen ook een supersnelle zitter? Heb je niet zo'n wipstoeltje, waarin ze een beetje kan zitten cq. hangen?

Heeft het bij jullie ook zo veel geregend? Het water staat weer op de landerijen, zo nat is het hier. Hopelijk droogt het een beetje snel, want anders verrotten de aardappels in de grond. Voor de afkoeling was een beetje regen wel lekker, maar dit was nou ook weer wat overdreven...

Hebben jullie nog plannen voor het weekend? Wij eigenlijk niet, deze keer. Misschien nog wel eventjes naar mijn ouders, maar we kijken wel even...

Groetjes, Aukelien

Hallo,

Had ik zonet een berichtje ingetypt en vervolgens niet op de F5-knop gedrukt, kijk ik weer, is mijn berichtje er niet. Stom. Is me wel eens vaker overkomen, maar toen dacht ik dat het een ongelukkig toeval was. Niet dus.

Hopelijk ben je lekker uit eten geweest! Hebben jullie zelf nog de kids op bed gebracht of heb je dat aan de oppas overgelaten? Kon je wel rustig zitten of zat je continu op je mobieltje te kijken? Was dit ter oefening voor volgend weekend?

En zitten... Nu al? Of was Koen ook een supersnelle zitter? Heb je niet zo'n wipstoeltje, waarin ze een beetje kan zitten cq. hangen?

Heeft het bij jullie ook zo veel geregend? Het water staat weer op de landerijen, zo nat is het hier. Hopelijk droogt het een beetje snel, want anders verrotten de aardappels in de grond. Voor de afkoeling was een beetje regen wel lekker, maar dit was nou ook weer wat overdreven...

Hebben jullie nog plannen voor het weekend? Wij eigenlijk niet, deze keer. Misschien nog wel eventjes naar mijn ouders, maar we kijken wel even...

Groetjes, Aukelien

Hallo,

Groetjes, Aukelien

De oppassen waren mijn moeder en tante, en het was een soort oefening voor volgende week, als we een hele nacht weg gaan blijven. Gisteravond waren we om halfacht thuis, en de kinderen waren allebei nog op, haha. Maar Noor was in elk geval niet overstuur, dus we durven het wel aan om weg te gaan volgende week zaterdag.
Het eten was heerlijk, bij Belgisch restaurant Het Madammeke. Prachtig opgemaakte bordjes, bijzondere dingen, en erg lekker.

Koen zat stevig met 7 maanden. Noor zit inderdaad graag in haar wipstoel, maar op haar billen vindt ze nog mooier. Vandaag hebben we haar voor de grap even in het voorstoeltje op de fiets gezet en een rondje met haar door de tuin gefietst. Koen achterop natuurlijk. Ze vonden het prachtig!

Hier heeft het ook geplensd. Maar de gevolgen voor de landbouw zijn hier iets minder zichtbaar. Vandaag is het weer zonnig maar gelukkig niet zo warm.

Wij hebben geen echte plannen voor de rest van het weekend. Beetje rommelen in huis en tuin, misschien vanmiddag wel een klein stukje fietsen met de kinderen...

Jij veel plezier bij je ouders, als jullie gaan. En heb je Sietske eigenlijk zelf al gesproken?

Groetjes, Esther

Noors eerste tand is dus door! Ze heeft er in de nacht van zondag op maandag wel last van gehad, toen konden we echt merken dat ze pijn had. Maar het duurde maar een halfuurtje, toen ging ze weer slapen. En gisteren voelde ik echt het harde scherpe randje van haar eerste ondertandje. Die daarnaast is ook al te zien, maar nog niet door. En boven dacht ik ook al wat te voelen...

Verder hebben we zondag voor het eerst met haar gefietst. Eigenlijk mag ze pas in het fietsstoeltje als ze zelf los kan zitten, maar voor een ritje van 10 minuutjes durfden we het al aan. Ze zit toch wel redelijk stevig. En ze straalde, in de bobike bij papa voorop. En Koen zat te stralen achterop. Als het droog was vanmorgen, zou Cornelis ze ook op de fiets naar de creche gaan brengen, dat is maar 7 minuten fietsen. Ik ben benieuwd!

Jullie ook een fijn weekend gehad?

Kijk ik nu net, zie ik dat al die berichtjes toch zijn doorgekomen... Nou ja zeg, vreemd hoor.

Wat fijn dat het goed ging toen jullie uit eten waren. Dat geeft toch een rustiger gevoel voor het komende weekend, lijkt me.

En al een tand... wat worden ze dan toch al weer groot... En dat ze ook al zo goed kan zitten! Merlijn kan het wel even volhouden, maar zijn hoofd zakt redelijk snel weer op zijn borst. Het was vast een prachtig gezicht, Cornelis met de beide kinders op de fiets! Dat heb je zeker wel even op de foto gezet, neem ik aan.

Merlijn heeft gisteren voor het eerst fruit (uit potje) gehad. Ik was nog in Groningen voor mijn werk en Peter belde dat hij honger had. Ik hoorde hem ook erg hard brullen op de achtergrond. Gelukkig hadden we laatst al wat potjes ingeslagen voor eventuele noodgevallen en dat was dus gisteren. Hij vond het erg lekker en was ook gelijk al aan het sputteren met zijn lippen. Ik zat na dat telefoontje al helemaal niet meer lekker, natuurlijk, en was zo snel mogelijk naar huis gesjeesd, maar goed, de gemoederen waren weer bedaard toen ik arriveerde... (gelukkig).

Sietske heb ik inderdaad gesproken. Ze heeft echter geen idee wat ze wil en hoe ze het moet aanpakken. Moeilijk hoor... Hopelijk kan ze toch binnenkort wat (grote) knopen doorhakken. Ik ben bezig om een fotoboekje van Merlijn voor haar te maken (heb het twee jaar geleden ook van AF gedaan), want een goede kennis gaat a.s. maandag naar Australië en zij zorgt dan dat het daar op de bus komt. Dan heeft Sietske hopelijk toch het idee dat ze genoeg meekrijgt van onze kids en dat wij haar absoluut niet vergeten zijn...

En afgelopen weekend was inderdaad leuk. Zowel zaterdag als zondag vrienden op bezoek gehad en lekker buiten gezeten met een wijntje en lekkere hapjes. Dan heb je toch echt het idee dat je vakantie hebt. Heerlijk.
Morgen gaan we waarschijnlijk naar Zeeland en anders donderdag. Het hangt eigenlijk van het fotoboekje af. Die kennis gaat nl. zondag al richting Schiphol en wij gaan waarschijnlijk pas maandag terug, dus dan lopen we elkaar net mis.

We gaan nu nog even bij mijn ouders eten. Altijd erg fijn voor iedereen. Wij hoeven niet te koken en mijn moeder vindt het ook veel leuker om voor meerdere mensen te koken. Plus voor AF is het natuurlijk ook heerlijk om naar opa en oma te gaan.

Groetjes, Aukelien

Ja, het eerste fietstochtje heb ik gefilmd en gefotografeerd, dat ligt vast!

Grappig dat Merlijn fruit zo lekker vindt. We zijn er met Noor nog niet mee begonnen. Wel een keertje wat geprakte banaan gegeven en dat vond ze wel lekker geloof ik. Misschien komend weekend maar eens proberen.
Wat een leuk idee, zo'n fotoboekje. Maar wat denk je, zou Sietske terug willen komen naar Nederland?

Er zit volgens mij nu zelfs een tweede tand aan te komen, want Noor was aan het krijsen begin van de avond, niet normaal! We waren even ergens gaan eten met z'n allen en met mijn vader, en dat ging eigenlijk best goed. Maar op de terugweg begon Noor te gillen en hield niet meer op. Ik zat achtering met haar in mijn armen (doen we anders nóóit hoor, ze zit in de auto áltijd in de bobob, maar anders pasten we niet met z'n vijven in de auto) en ze was niet meer te troosten. Tijdens het douchen en de fles geven ging het goed, in bed was ze tien minuten stil maar toen ging ze weer heel zielig huilen. Ik heb even bij haar gezeten en een speentje met chamodent gegeven, dat heeft geholpen en nu ligt ze lekker te slapen.

Hebben jullie dat ook, dat Nummer Twee minder aandacht krijgt van opa's en oma's dan Nummer één? Bij ons is het eigenlijk vooral mijn vader die duidelijk laat merken dat hij Koen veel leuker vindt. Logisch wel: die houdt hele verhalen en verzint allerlei spelletjes. En Noor begint vooralsnog alleen te huilen als ze opa ziet... Hij zegt ook eerlijk dat hij het met Koen veel makkelijker vindt, en Koen was ook zijn eerste kleinkind. Nou ja, hij doet zijn best en het zal wel goed komen.
En weer lekker gegeten trouwens! In het kader van wij vallen af heb ik de rest van de dag niks gesnaaid en in het restaurant alleen een hoofdgerecht genomen, maar dat was al heerlijk genoeg.

Veel plezier in Zeeland!

Terug
Bovenaan