Hoi Esther,
Erg toch, wat je niet allemaal doet om een eerste kind in slaap te krijgen. Ze zeggen dat een tweede kind altijd makkelijker is, nou, ik weet zeker dat het niet aan het kind ligt, maar aan de ouders. Die denken: 'dat overkomt mij niet nog een keer!!!' En het klinkt heel vals, maar hoe langer Merlijn huilt, hoe sneller hij daarna in slaap is, als je hem oppakt. Helaas wordt hij altijd vrij snel weer wakker op het moment dat je hem weglegt. Met een beetje geluk duurt het een half uur, maar met een beetje pech slechts 5 minuten. Wel kon hij vandaag vrij lang gewoon wat om zich heen kijken, zonder te gaan huilen. Ik kan me nog met Anne-Floor herinneren dat ik echt helemaal nergens aan toe kwam. Als ik de afwasmachine had uitgepakt, had ik veel gedaan op een dag... Hoe doen mensen dat toch die een tweeling hebben. Die moeten zelf wel makkelijker zijn, anders lukt het toch nooit, zou je denken...
En met die knuffel, dat zal ik nog eens even gaan proberen. Anne-Floor helpt ook al driftig mee om de speen weer in zijn mond te duwen, als hij begint met huilen. Ze doet dan precies hetzelfde als wij: eerst even zelf de speen in de mond. Je ziet jezelf perfect geïmiteerd weer terug in haar.
Vanmorgen heb ik een stuk met haar gefietst. Heerlijk om er even lekker uit te zijn en ook vanavond heb ik nog een stuk met haar en de hond gelopen. Het is zo'n gezellige kletskous; ze houdt echt geen seconde haar mond. En alles wat je haar vertelt, onthoudt ze. Vervolgens vertelt ze die dingen dan weer aan Peter (mijn man), die dan weer heel verbaasd is over de dingen die ze vertelt. Vanochtend was er tijdens ons fietstochtje bijv. een lammetje die lag te eten. Ik zei toen dat het een luilaklammetje was. Dus je kan begrijpen dat Peter later, toen ze dat tegen hem zei, dacht: 'hoe komt ze daar nou weer bij?'. Echt een geweldige leeftijd, heeft ze nu. (Volgende week vrijdag wordt ze 2).
Trouwens, wat ben je aan het borduren? Een geboortetegel o.i.d.? Daar ben ik nog wel mee bezig (soms, als ik er aan toe kom). Ik had er al één af, maar toen op de echo bleek, dat wij een jongen zouden krijgen, ben ik toch maar opnieuw begonnen met iets wat meer geschikt is (lees: wat jongensachtiger). Wel veel werk, maar wel leuk werk. Kun je ten minste 's avonds voor de t.v. ook nog wat nuttigs doen.
Hopelijk slaapt Merlijn vannacht ook weer lekker lang door. Het is nu namelijk al weer later dan de bedoeling was... Hopelijk denkt Noor er hetzelfde over (over het slapen dan)!!!
Groetjes, Aukelien