overgewicht en zwangerworden deel 2

Hallo dames,

Nathalie wat leuk om te horen dat alles zo super met jou en de kleine uk gaat top.
Kan ik zo van genieten als ik dat lees.
Maar nu heb ik een vraag: Mag je als je zwanger bent een paracetamol of zo iets. Ik heb namelijk ontzettende hoofdpijn en keelpijn denk gewoon een griepje maar word er gek van. Verder met de zwangerschap gaat het goed ik ben alleen savonds misselijk en krijg ik geen eten door me keel.
Tot snel
groeten en knuf fleur

Hoi hoi,

@Fleur, paracetamol kan je gebruiken tijdens je zwangerschap. Alleen die waar alleen paracetamol in zit. Verder mag je ook strepsil gebruiken tegen de keelpijn. Heel vel beterschap. Bij mijn vorige zwangerschap was ik ook altijd 's avonds misselijk, kon ook niet koken. Nu ben ik het de hele dag door, echt een vooruitgang! Maar het wordt minder, hopelijk!

@ Nathalie, wat fijn dat je zolang binnen hebt mogen kijken en dat alles prima in orde is met de kleine. Een heel speciaal moment.

Hier alles goed, best moe, daardoor weinig fut om te werken, mijn haar lijkt ook wel moe, wil alleen maar hangen. Wordt er zo sip van. En de pup is ook ziek, dus 's nachts er ook nog een paar keer uit. Het helpt allemaal niet mee  Zal blij zijn als over een week of 4 ik minder moe zal zijn. En ik weet of alles goed is, het is allemaal nog zo onwerkelijk, je hebt allerlei kwaaltjes, maar zekerheid heb je nog niet. Dat maakt me best onzeker. Nog 2 weken voordat ik naar de vk mag en dan pas een echo na een afspraak. Nog veelste ver weg, mijn inziens! Gelukkig ook nog goed nieuws, gister heeft mijn dochter eindelijk weer eens groentes op, een zorg minder (voor een paar dagen)!

Nou ik ga eens werken een fijne dag allemaal,

Liefs Nanda

Hoi meiden!

Zo, lang niks van me laten horen...druk gehad, ziek geweest, je kent het wel.
Zit vandaag op dag 31 van de cyclus, ben benieuwd hoelang het deze keer weer duurt.

We hebben deze keer nog niks speciaals gedaan, maar als mijn menstruatie nu weer komt dan wil ik wel ovulatiestrips gaan gebruiken.
Spannend!

heb nog niet veel teruggelezen, sorry als ik dus niet persoonlijk regaeer .

xxxx

Nod lijsje Beautiful Girls!

Donja, 26 jaar                                2e ronde na mk  - 2de kindje       15-11-08
Chanaty,  28 jaar                        3e ronde- 2de kindje                             18-11-08

Joke, 27 jaar                                  14e ronde - 1e kindje                               29-10-08
Saskia, 28 jaar                                2e ronde  - 1e kindje                                ??-10-08
Sanneke, 25 jaar                      4de ronde - 1ste kindje                         ??-10-08  

Op het wachtbankje, meiden we  voor jullie!

Momenteel zit er niemand op wachtbankje, saai hoor

Spannend!! ~Meiden die overtijd zijn~ Spannend!!!

Momenteel zit er niemand op het overtijdbankje

De zwangere beautiful girl  onder ons   * * * ** *

Glittersss * * * **

*

Tijgetje, 35 jaar                   2e ronde -   1e kindje        Uitgerekend: 20 febr 2009

Ester,     28 jaar                           3e ronde - 1e kindje         Uitgerekend: 13 april 2009

Bloemetje, 23jaar               4e ronde -   1e kindje         Uitgerekend: 17 april 2009
Nathalie, 24 jaar                  6e ronde -   1e kindje         Uitgerekend:  3 mei  2009    
Mama v.Stijn, 30 jaar          2e ronde - 2e kindje       Uitgerekend: 11 mei 2009
Maike Sanne,24 jaar  1e ronde na mk-1e kindje  Uitgerekend: 3 juni 2009
Fleur, 35jaar                              16e ronde - 1e kindje            Uitgerekend:  29 mei 2009
Nanda,  31 jaar                       1e ronde - 2ste kindje          Uitgerekend: 11 juni 2009  

Verloskundige of Gyn Bezoekjes

Nathalie
24-11-08                 controle om 15.50 uur

Afspraken voor de mooiste ECHO's

Bloemetje

19-11-08               20 weken echo om 12.00 uur

Nathalie
15-12-08                 20 weken echo om  16.00 uur

Hi Meiden ben ik ook weer ffies. Leuk om al die verhaaltjes zo te lezen. En dank jullie wel voor de lieve woordjes. Hier gelukkig 's avonds iets minder moeite met koken & eten, maar pff ken het hoor. Ook wat minder duizelig aan het worden. Maar vandaag wel weer een moe lui dagje, maar ach gelukkig heb ik vandaag geen afspraken buiten de deur, dus kan mijn eigen gang een beetje gaan. Uiteraard wel weer dingen te regelen, maar ja dat ben ik gewend. Al moet ik zeggen dat het nooit wend, Ben je een keertje vrij van afspraken moet je nog van alles doen. Maar ja hoord erbij zullen we maar zeggen.

Biba ik zit gedeeltelijk in een rolstoel. Ik heb een zieke heup, dat epifysiolyse heet http://www.ortho-care.eu/item.html&objID=1794  hier kun je daar iets over lezen als je interesse hebt. Daarnaast hypermobiliteit & chronische pijnklachten. Daarover heb kreeg ik in maart 2007 een auto ongeluk, waardoor ik whiplash heb. Dus tja de nodige beperkingen. Ik probeer zoveel mogelijk te lopen, maar buitenshuis moet ik vaak de rolstoel gebruiken.

Hoe is het vandaag met iedereen?

Liefs Nathalie

He Nathalie,

Ook ik heb hypermobiliteit en fibromyalgie maar hoef gelukkig nog geen gebruik te maken van een rolstoel. Maar heb wel veel pijn aan gewrichten en last van dan sommige gewrichten soms uit te kom gaan maar wel weer terug schieten.
Hoe gaat het nu sinds je zwanger bent dan? Ben wel bang dat ik last krijg van bekken instabiliteit ivm hypermobiliteit en jij?

Groetjes Biba

Mijn heup gooit nu soms al roet in het eten. Door hypermobiliteit & bindweefsel problemen, dat tijdens je zwangerschap natuurlijk alleen maar weker word. Waardoor ik door mijn zieke heup heen zak, wat veel pijn geeft en daardoor niet zo heel veel kan op dat moment. Maar gelukkig gaat het op moment redelijk stabiel *afkloppen* Het blijft afwachten. Iedereen kan bekkeninstabiliteit krijgen helaas. Tuurlijk is dat wel iets wat ik in mijn achterhoofd hou. Ik ben onder behandeling van revalidatie team in het ziekenhuis, hun hebben donderdag overleg van hoe nu verder ivm 4 dec. Dus ben benieuwd wat daar uit komt. En verder blijft het afwachten. We hebben dit weekend kinderwagen, maxicosi e.d gekocht via internet. Dat zijn dingen die ik nu nog kan doen en zelf kan uitzoeken. Zo ben ik nu steeds meer aan het kijken naar kinderkamer & ideeën aan het opdoen. Want stel ik zak door mijn heup en kan hele tijd niks. Dat zijn dingen waarbij ik toch wel betrokken wil zijn hoor. Maar zoals het nu gaat, doe ik het er nog voor!

Dit weer doet ook niet veel goeds, merk jij dat ook?

Liefs Nathalie

Hoi Dames,

Biba,
Vervelend dat jij daar ook last van hebt. En dat je ook zoveel pijn moet hebben.

Nathalie,
Lastig hoor, dat je door zwangerschap nu meer last ervan hebt.
Wat gaan ze bespreken bij je therapie? Hoe je behandelingen nu verder gaan?

Hier gaat het minder.
Net bij dokter geweest, al aantal weken pijn in rug en bandenpijn. Ook aan heup sinds maandag heel erg. Dokter geeft aan dat dit bekkeninstabiliteit is.
Dus ik moet nu rustig aan doen en naar fysio. En hopen dat die het onder controle krijgen en ik weer aan de slag kan.
Maar dokter geeft wel aan dat ik er rekening met houden moet dat dit tot einde van zwangerschap kan blijven omdat ik er al vroeg last van heb.

Liefs

Terug
Bovenaan