overgewicht en zwangerworden

hoi,
maaike sanne, ik kan geloven dat je dr wat kon doen. wil je het zo graag en lukt het niet meteen, dan krijg je zulke vragen. zou die opgezette buik ook niet kunnen van je medicatie?
hopelijk mag je binnenkort er vanaf, want dit is ook niet fijn.

Liefs

Als je ongi bent of word is je buik ook opgezetter hè en weeg je ook wat zwaarder
Ik ken het hoor wat je zei over je broeken. Het zit bij mij ook name bij mijn buik dat ik denk van hey ik ben dikker geworden.

Goed van je dat al het lekkers af heb weten te slaan. Ik heb vandaag beetje raar dagje. Niet echt trek, maar ook wel trek. Heel vaag!

Hey ik ben nieuw hier maar als ik 1 van jullie kan helpen of zo wil ik dat graag doen  ( ben namelijk diëtiste ).   Vraag maar raak dus ( kan alleen niet beloven dat ik dagelijks de tijd heb om hier te komen lezen/antwoorden  ).

Ohhh kijk dat is nou eens lief! En je wilt zelf ook zwanger worden van 1e kindje?
Uhm ff vragen bedenken hoor, hihih. Hoe komt het dat overgewicht zwangerschap MOGELIJK kan beinvloeden? Nog tips qua voeding, waar we op moeten letten? hihih

Wil je eens wat meer over jezelf vertellen? Leeftijd? Gewicht, hihih? Nod, welke ronde, 1e kindje? of misschien wel 2e of 3e?

In elk geval leuk dat je hier hebt gepost, erg lief!

hoi rayne,
leuk dat je hier reageert. Erg fijn.

Ja heb ook een vraag, ik eet s ochtends voor me werk meestal twee a drie boterhammen, en op me werk meestal ook nog twee. de eerste is dus rond uur of 6 a half zeven, tweede keer brood is om 10 u. Wat kan ik dan best s middags eten? ook brood of liever iets anders?

hoe weersta je van die zeer moeilijke momenten met lekkers? meestal ga ik dan in de fout.

Liefs Roosje

Uhm .. ik vrees dat er bij mij nog geen concrete babyplannen te melden zijn
Mijn vriend studeert namelijk pas komende maand af ( heeft zes jaar universiteit achter de rug ) en wil graag eerst een fijne job vinden, dan gaan samenwonen en dan pas een baby ( hij heeft wel een hele grote kinderwens dus daar hoef ik me niet meteen zorgen over te maken .. oef ).   Klinkt op zich allemaal heel verstandig en logisch natuurlijk ( en dat is het wss ook! ) maar ik wil zo graag en al zo lang een kindje dat ik soms het gevoel heb dat ik langzaam gek word   Als pas 27 opeens stokoud begint te klinken en een maand tien jaar gaat lijken dan is dat niet zo best of wel
In ieder geval .. ik lees hier al een tijdje mee en ik dacht waarom niet proberen om hier af en toe wat stoom af te laten

To the point dan  

Overgewicht betekent een verstoorde hormonenhuishouding en kan zorgen voor ovulatiestoornissen.
Het beste wat je kan doen om op een verantwoorde manier af te vallen is de voedingstoffen gaan verminderen die je energie leveren nl. de vetten en de koolhydraten ( suikers ).
Wat de vetten betreft moet je het totaal aan vetten beperken ( kiezen voor magere versies van voedingsmiddelen als vlees, zuivel ed   + de hoeveelheden beperken ) en altijd kiezen voor de plantaardige ipv de dierlijke vorm ( bv.  minarine en margarine  van plantaardige oorsprong ).
Voor de koolhydraten moet je de " snelle " suikers ( alle toegevoegde suiker ) gaan bannen en je energie gaan halen uit " trage " suiker = zetmeel ( in brood, aardappelen ed ).
Ook steeds genoeg vezels voorzien ( fruit, groenten, volkoren producten  ) omdat deze je een verzadigingsgevoel geven ( je kan het vergelijken met een spons in je maag die gaat opzwellen wanneer je voldoende erbij drinkt, gevolg volle maag en dus sneller verzadigd ).

Hebben jullie hier iets aan?

Hallo meiden,

Ik heb eff een stukje zitten lezen en ik zou graag met jullie mee willen praten.

We zijn nu een jaar bezig en het is best frustrerend elke maand. Ik heb ook overgewicht boven de 100. Ik ben nu sinds 2 weken bij een dietiste en ik hoop dat als ik wat af val wel wil lukken.
Wel fijn om te weten dat er meer meiden zijn met het zelfde als ik.

Groeten Fleur

Terug
Bovenaan