overgewicht en zwangerworden

quote: 1984_Nathalie_1984 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-07-2008 15:37:20'));

Hallo Mama van Stijn, welkom! Hoe oud is Stijn nu? En je gaf aan dat je toen ook onregelmatige cyclus had, hoeveel dagen zat die dan? Nu zit je in ronde 2 en inmiddels op dag 38? Begrijp ik dat allemaal goed? Wanneer heb je voor het laatst getest?
Toen je bevallen bent van Stijn, daarna wel weer gewoon ongi geworden? Aan de pil gegaan of niet?

Jeetje veel vragen hè, hihih. Nogmaal welkom, klets maar gezellig met ons mee!

Liefs Nathalie

Hallo Bloemetje,
Dank je wel! Het is inieder geval vreselijk frustrerend!! Met mijn vorige bd-verlagers mocht ik ook niet zwanger raken. En inderdaad de keuze is dan zeer snel gemaakt!!

Hallo Nathalie, Wat een boel vragen!!
Stijn is nu net de 2 jaar voorbij en echt een heerlijk kereltje! Vanwege mijn bloeddruk en de risico's tijdens een nieuwe zwangerschap hebben we bewust nog even gewacht!! En ik heb me afgelopen jaren zo druk gemaakt om de risico's omtrent de hoge bd en zwangerschap, dat ik nu een beetje in een gat val omdat de ongi uitblijft. Als dat niet op gang komt........ wat dan?

Bij Stijn was ik ook onregelmatig, maar daar lag het tussen de 28 (1x na het stoppen van de pil) tot 35 dagen. Dat was dus prima te overzien!
Na het stoppen met de pil in juni ben ik op 22 juni ongi geworden en dat was tevens de laatste keer.
Na de bevalling ben ik gewoon weer ongi geworden. IVM met de bv kreeg ik toen die speciale pil, alleen daarbij was ik doorlopend ongi. Toen ik daarna stopte werd alles weer redelijk normaal. (Geloof ik, want ik weet alleen maar dat ik   lang gevloeid heb.......) Toen ik stopte met de BV ben ik gewoon weer aan de pil gegaan.
Zijn nu al je vragen beantwoord??  Anders lees ik het wel weer.......................
Ik hou jullie op de hoogte en lees tevens mee............

@MaikeSanne: hoeraaaaa, gefeliciteerd meid! Super! Gezellig bij mij op de zwangerenafdeling en nu maar hopen dat de rest snel volgt en we een enorme knuffelbank nodig hebben...
@Nath: meid ik bedoelde uiteraard niet dat je teveel met zwangerzijn bezig bent, maar idd dat je lekker met jezelf bezig moet gaan en genieten van je mannetje en Luxemburg bijv. Heerlijk toch? Revalidatie is natuurlijk heeeeel belangrijk, maar als jij t idee hebt dat je lichaam ff rust nodig heeft (laten we wel zijn, revalidatie is werken en geen ontspanning) dan moet je rust nemen en je koppie richten naar andere leuke ontspannende gezellige dingen. Bedankt voor je lieve woorden en alles zal vast allemaal wel weer goedkomen. Tis alleen ff heel erg schrikken als t zo dichtbij komt.
Toen we net onze eerste echo hadden gehad en helemaal in de 7e hemel waren, zaten we bij t bloedprikken (heb namelijk B-) en zag ik daar twee collega's (een stelletje), zij moest ook bloed prikken en zo raak je dan ff aan de praat. Bleek dat ze net te horen had gekregen dat ze darmkanker heeft...tja, en dan vraagt ze vervolgens enjullie? vertel je natuurlijk schoorvoetend dat we zwanger zijn...en ze was helemaal blij voor ons, wij helemaal verdrietig voor hun. T ligt dan zo dicht bij elkaar...tja.
Hoe dan ook koppie weer omhoog en genieten!!!
@MamavanStijn: Welkom hier, en gezellig dat je meekletst. Tis idd moeilijk als je alles voor je moet houden. Wij konden dat ook niet...wel over t proberen, maar toen we eenmaal zwanger waren gelijk verteld aan een aantal dierbaren. Ik heb ook een te hoge bloeddruk en gebruik L-Methyldopamine. Eerder had ik iets anders, maar dat mocht niet in combi met zwanger worden/zijn.
Slik nu 3 tabletten per dag en volgende week hoor ik weer of t gezakt is of niet....
hey dames groetjes maar
knuf

hallo

he maaike sanne proficiat meid. wat leuk voor jullie!!!! dat je maar een fijne zwangerschap mag hebben. zondar al te veel kwaaltjes!!

mamma van stijn: Welkom hier. Leuk adt je met ons mee wilt praten, en hopen dat we maar snel allemaal zwanger zijn.Even nog een vraagje, had je voor de gboorte van stijn ook al last van overgewicht?

Hier gaat alles gelukkig weer zijn gangetje. heb niet meer zo'n last van de hooikoorts. wel kriebelen mijn ogen af en toe maar ik kan er vanaf blijven om niet erin te wrijven.
Verder ik ben nog moe, maar dat kan natuurlijk ook van het warme weer komen, en heb nog steeds pijn in mijn borsten... maar ja dat heb ik altijd. ik hou er maar niet al te veel rekening mee dat het raak is, maar het zal wel erg tegen vallen als het niet zo is... een beetje zelfbescherming denk ik. we zullen wel zien. nog een paar daagjes wachten...

groetjes joke

Hoi hoiii

Dank jullie allemaal voor de felicitaties   !!!
K leef gewoon op een "roze wolk"   .. tijdens ons dagje uit zag ik allemaal kindjes en dan dacht k jaaa dat krijgen wij ook !!!
Maar gaat hier goed.. nog geen kwaaltjes gelukkig,
Maar vind het wel beetje spannend allemaal, hoop dat het allemaal goed blijft gaan
Tijgetje.. Wanneer heb jij de vk gebeld??
En bij hoeveel weken ging je voor de eerste keer naar de vk en echo ???
Jakkes allemaal nare berichten voor jullie ! Jakkes meid !!
Moet er niet aan denken zeg !!
Maar geniet ondanks dit, van je eigen zwangerschap !!!

Ohh meiden ik hoop zo dat jullie ook allemaal snel zwanger raken !!!
Als jullie t goed vinden wil ik graag hier blijven kletsen...

Mama van Stijn, welkom hier !!!
IK had ook een onregelmatige cyclus, maar heb deze maand monnikspeper capsules gebruikt van de gezond en wel winkel.
Deze helpen je om weer een regelmatige cyclus te krijgen
Bij mij was mijn cyclus als volgt.. 42-40-45 dagen.  
Nu ik tijdens mijn menstr ben begonnen met de capsules had ik veel eerder mijn ei !!
Uitgerekend met ovulatietesten was mijn nod nu op dag 33 !!!
Dus 10 dagen eerder !
En iedere maand kan het eerder komen tot je weer op de normale ong 28 dagen zit !

Ik he dit dus een maand gebruikt en ben nu zwanger !!!

Maike: Wow, gefeliciteerd!!! Ik heb het meteen gegoogled en zal het snel gaan vragen bij de apotheek!!! Ik hoop dat het bij mij ook mag helpen! Ik heb tevens je andere item al gelezen. Schijnbaar werkt het goed!!!

Hallo Teigetje,
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik geloof dat ik hetzelfde slik als jij. Ik wacht wel rustig af!! Ik vind het erg spannend, en zit best wel in over de risico's. Helaas weten we pas achteraf of dat het gegrond was...... ;-)

Hallo Joke, ja............ ben altijd al een stevige meid geweest. En zal dat ook altijd blijven......  Toch hoop ik nog een aantal kilo's kwijt te raken. Als het meezit begin ik maandag, maar dat roep ik al een tijdje.
Slaap lekker allemaal

nou laten we het maar hopen dat het voor de rest met een onregelmatige of superlange cyclus ook zo goed werkt!!

en maaike sanne...........besef je al een beetje dat je echt zwanger bent......bij mij duurde dat wel een paar dagen ...geniet ervan meid!!

ik durf het bijna niet op te schrijven maar ik wordt helemaal gek van mezelf...
vanmorgen wakker geworden met van die steekjes rechtsonder in mijn buik........heel laag.....(had ik vorige keer ook.....dus ik lag helemaal verbaasd heel stil te liggen....zo van....is dit echt??) en sinds 2 dagen zie je de aders over mijn borst heen heel goed lopen.... met name 's avonds.....   gisteravond was het net een spinneweb beginnend van bovenarmen, voorkant schouders tot helemaal over en rond mijn tepels......
ik zei eerst nog heel nuchter dat dat van het warme weer kwam maar vriendlief verzekerde me dat het nu toch echt wel veel erger was dan de avond ervoor....

nu had ik dit toen ik zwanger was pas vanaf de 6e week en dit verdween binnen 2 dagen na de miskraam dus volgens mij is het veelste vroeg daarvoor...
ook moest ik de vorige keer in de week voor nod enorm veel plassen en dat hoeft nu ook helemaal niet....dus ik ben zo bang dat ik mezelf helemaal gek zit te maken....
ik heb nu zowaar hoop en ik had me zo voorgenomen om deze ronde net te doen of ik gek was en de volgende ronde pas weer voor echt zou gaan rekenen....
zucht...... maandag is de dag.......

Goedemorgen meiden,

Zo hey wat er is hier nog gezellig gekletst! Ik moet het nog ff allemaal terug lezen hoor. Maar wou jullie ff laten weten dat mijn temperatuur eindelijkkk gedaald is na 36,58 en ik toch ff testje heb gedaan ivm zekerheid voor behandeling bij osteopaat van morgen en deze was uiteraard Negatief!

Dalijk heb ik therapie zwemmen en dan is eigenlijk de ochtend alweer voorbij. Thuis hier nog de laatste dingetjes doen, de laatste was anders moet ons mam dat doen, cadeautjes inpakken want mijn schoonmams was vorige week zaterdag jarig en de spullen in de tas doen. Ligt al allemaal klaar, maar moet er nog wel ff in hè kan natuurlijk niks vergeten, hihih.

Misschien kom ik eind van de dag nog wel ff buurten of vanmiddag ofzo als ik ff rustig zit, hihih. Gaan vannacht namelijk om 3.15/3.30 uur weg omdat ik om 8.00 uur die behandeling heb. En daarna heerlijk door naar Luxemburg waar ik tot woensdag of donderdag blijf. Wat een heerlijk vooruitzicht!

Meiden ik kom vanmiddag wel ff terug en reageer dan verder okay?
Ga dat anders niet redden. Moet me nog omkleden en ontbijten. Tot strakkies!

Liefs Nathalie

Terug
Bovenaan