Overzicht ICSI/IVF

He Sanne, Marieke en Danielle,

Hoe voelen jullie je? Ik heb sinds vandaag weer wat buikpijn en het maakt me wat onzeker. Ik kijk erg uit naar 5 maart. De datum van de echo. Zit het goed? En zitten er 2 of eentje?
Ik heb wel al flink last van mijn borsten. Jullie ook?

Mo, heel veel succes donderdag met de punctie!

Bianca

Hoi Bianca,

Het is helemaal niet verkeerd om een zeurderige buikpijn te hebben hoor, dat  komt vaker voor.  Positief blijven en als je je echt onzeker voelt doe je toch gewoon nog een zwangerschapstest! Ik voel zelf nog niet zoveel, alleen heb ik 's-ochtends minder zin om te eten, terwijl ik dan normaal juist veel at. Aan mijn borsten merk ik niets.

@wijstje: ook ik kan beamen dat de punctie meevalt. Het onderzoek met de contrastvloeistof is inderdaad pijnlijker! Succes!

@mo: succes met je punctie donderdag!

Groetjes,
Danielle

Hoihoi,

Ik heb even een vraagje, misschien kan iemand me helpen.
Ik lees hier veel over andere medicijnen dan puregon.
Ik ben 37 en ik heb nu 2x ivf/icsi gehad met de eerste keer een score van 5 follikels waarvan ze er 2 niet aan geprikt kregen, en de 2de score waren 3 follikels en ik heb 300puregon gespoten. Dus het maximale!!
Al met al geen al te hoge resultaten dus.
Ik heb dat in zh besproken en nu gaat het dus over leeftijd dat omdat ik 37 ben het aantal dus flink terugloopt.
Ik begrijp dat er meerdere hier 37 zijn als ik me niet vergisdus is mijn vraag wat jullie voor hormonen spuiten dan en hoeveel follikels jullie aanmaken.
Wil ook graag eens naar een ander zh om te kijken hoe en wat.
Ik ben in behandeling in het cz in Eindhoven.

Groetjes,
San

Hoi San,

Ik ben ook 37 en puregon dat ken ik niet. Ik spuit Gonal. Wij zijn nu bezig met 1e IVF en morgen heb ik m'n eerste controle (dan heb ik 6 dagen gespoten). Ik ben ook heel benieuwd hoeveel eitjes er in de maak zijn zullen we maar zeggen. Toen ik afgelopen vrijdag de uitgangsecho had zag hij aan allebei de kanten zo'n 10 eitjes die uit de winterslaap komen. Geen idee dus of dat aantal bij jou door de leeftijd komt, zou ik raar vinden, want ik lees hier van best veel meiden dat ze veel eitjes hebben bij de punctie.

Wij zijn bezig bij Geertgen in Elsendorp, die werken samen met Catharina ziekenhuis in Eindhoven, daar zal namelijk ook de punctie en de terugplaatsing zijn.

Ik hoop dat ik een beetje antwoord heb kunnen geven op je vragen. Je leest hier morgen of overmorgen wel terug hoeveel eitjes ze morgen hebben kunnen zien. Ik hoop wel meer dan 3 want kan me heel goed voorstellen dat je dat wat weining vind. Meer eitjes betekent toch ook meer kans, of niet dan? Heel veel succes.

Liefs Wijstje.

Hee Bianca.

Ook wij hebben op 5 maart de eerste echo.... en horen dat of alles goed is en we mogelijk zelfs een tweeling krijgen.

Met mij gaat het momenteel niet zo lekker.
Na een positief weekend heb ik nu vooral last van een hoop ontlading van spanning.
Heb me vandaag ziek gemeld op het werk en wil graag in gesprek met de bedrijfsarts.
Ondanks onze positieve ervaringen in de afgelopen maanden en het snelle traject denk ik dat ik teveel van mezelf heb gevraagd en ik nu de klap krijg!!!
Mijn persoonlijke grens is bereikt en ik moet nu een pas op de plaats gaan maken.
Wil niet door spanning mijn zwangerschap kwijtraken.

Hier dus even geen roze wolk.....

Hoe is het met jouw buikpijn?
Kan ook oprekken zijn van de baarmoeder (las dat dit gebeurd  rondom de 5de week van de zwangerschap)

Groetjes Marieke

PS ik wil iedereen veel succes wensen met alles. Ben een beetje een overzicht kwijt van wie waar mee bezig is....

Hee Bianca.

Ook wij hebben op 5 maart de eerste echo.... en horen dat of alles goed is en we mogelijk zelfs een tweeling krijgen.

Met mij gaat het momenteel niet zo lekker.
Na een positief weekend heb ik nu vooral last van een hoop ontlading van spanning.
Heb me vandaag ziek gemeld op het werk en wil graag in gesprek met de bedrijfsarts.
Ondanks onze positieve ervaringen in de afgelopen maanden en het snelle traject denk ik dat ik teveel van mezelf heb gevraagd en ik nu de klap krijg!!!
Mijn persoonlijke grens is bereikt en ik moet nu een pas op de plaats gaan maken.
Wil niet door spanning mijn zwangerschap kwijtraken.

Hier dus even geen roze wolk.....

Hoe is het met jouw buikpijn?
Kan ook oprekken zijn van de baarmoeder (las dat dit gebeurd  rondom de 5de week van de zwangerschap)

Groetjes Marieke

PS ik wil iedereen veel succes wensen met alles. Ben een beetje een overzicht kwijt van wie waar mee bezig is....

Hoi hoi,

Allereerst  Danielle en Marieke gefeliciteerd, super!!!
Lijkt goed te gaan op dit forum, als de andere meiden nu ook instappen in dit treintje... hadden we dat maar zelf voor het zeggen he

Bij mij is de onzekerheid weer in al zijn heftigheid aanwezig, vanaf begin al vaak bruinverlies, dat ging weer over tot het afgelopen vrijdag er weer was en zaterdag was het weer weg  maar maandagavond ineens echt bloedverlies met een stolsel (sorry voor de smakelijke details ) en dinsdagochtend weer een stolsel en nu weer helemaal niets , alleen wat krampen waardoor ik soms denk dat het ieder moment los kan barsten, dit is gelukkig nog niet gebeurd!!
Dinsdagmiddag dan  toch maar zkh gebeld want wordt hier echt helemaal super onzeker van. We mogen morgen komen voor een echo, wil echt heel graag van deze onzekerheid af, als het niet goed is dan is dat zo en  we even maar dan kunnen we ook weer verder.

Hebben jullie wel de bekende zwangerschapsverschijnselen?? Ik heb nl echt helemaal nergens last van behalve van bovenstaande dan he  Geen misselijkheid, geen gespannen borsten oid. Wel moe maar ja is dat van de zwangerschap of is dat de spanning van de afgelopen tijd????

Dussss zoals je leest veel onzekerheid waar hopelijk morgen een eind aan komt!

@Wijstje: ook hier positieve ervaringen met de punctie, ik kreeg een roesje toegediend waardoor ik de punctie echt prima te doen vond. Zag er zelf ook als een berg tegenop de eerste keer door alle horror wat iedereen schrijft maar dat was achteraf helemaal nergens voor nodig! Het werd volgens mij al eerder gezegd als je je een beetje rustig weet te houden is het zo voorbij!! Wens je iig veel succes!

t is zo wel een heel verhaal geworden    
Nu maar gauw nog een uurtje werken!!

groetjes Sanne

Hey meiden,

@ Sanne, jeetje wat erg. Wat zal jij stijf staan van de zenuwen. Ik hoop dat het niet is wat je denkt..Ik heb alleen even gemist hoe het bij jou is gegaan, IVF? Ik hoop dat je morgen met goed bericht komt...

@Wijstje, en hoe was je echo? Maak je niet druk om de punctie hoor, het komt echt goed..

@Depri, alles nog ok??

Ik ga morgen weer voor de laatse echo, en dan zaterdag waarschijnlijk de punctie (i.p.v. morgen)..bleh!

Mo

Terug
Bovenaan