Overzicht ICSI/IVF

Hé Sanne,

Heeel veeeel sterkte morgen. Die menstruatieachtige krampen staan wel als normaal omschreven in week 6 van de zwangerschap (daar zit jij in toch?). Kijk maar bij de zwangerkalender op deze site. Vreselijk die onzekerheid hè!

@San: ik ben ook 37 en ik had 9 grote  follikels, maar uiteindelijk hebben ze 10 eicellen weggehaald, ze hebben ook nog een paar kleine follikels aangeprikt. Ik heb Puregon 150ml gespoten.

X
Daniëlle

Hey meiden,

Vandaag eerste follikelmeting gehad, het is nu stimulatiedag 6, 187,5 Gonal. Aan de ene kant 8 en de andere kant 7, dus dat gaat de goeie kant op. Nu moet ik zaterdag terug voor de volgende echo en zo door blijven gaan met spuiten, alles zag er goed uit. Op z'n vroegst is de punctie a.s. dinsdag.
Bedankt voor jullie positieve verhalen over de punctie, fijn om te horen dat het ook anders kan want soms hoor je van die horrorverhalen.

@Wendy, hoe gaat het met jou, al even niks meer van je gehoord en je mag bijna testen, ik hoop het zo voor je meid, laat even wat weten.

@Marieke, ik kan me voorstellen dat je het even gehad hebt, je bent nu dan eindelijk zwanger maar alles komt er nu pas uit. Geeft niet hoor meid, het is ook niet niks wat je hebt gedaan. En even rustig aan doen dat kleine prulleke in je buik is nu belangrijker.... Sterkte he meis.

@Sanne, hoe is het nu met jou, spannend morgen die echo. Ik heb ook even gemist of je nu zwanger bent geworden met IVF of ICSI en de hoeveelste poging? Hoe lang ben je nu zwanger dan? Sterkte morgen en laat even wat weten.

Voor alle andere heel veel sterkte met alles waar jullie mee bezig zijn.

Liefs Wijstje.

Hoi allemaal,

Hier weer een iets positiever gevoel vandaag, hopelijk kunnen we het vast houden!!

Ik ben 28 jaar en nu zwanger (durf het bijna niet te zeggen) 6 week en 3 dagen van mijn 1e ICSI poging. Hiervoor heb ik 5 iui behandelingen gehad en 1 IVF poging. bij de IVF trad helaas geen enkele bevruchting op vandaar nu ICSI. Ik heb 2 emmy's teruggeplaatst gekregen. Ik vind het heel erg spannend wat we vanmiddag te zien/horen krijgen.....

@danielle, idd die krampen zouden niets hoeven zijn, helaas geldt dat voor alle verschijnselen,  het hoeft allemaal niets te zijn maar ja die onzekerheid hé. Hoe gaat het bij jou, wel superzwanger??

@marieke: Die roze wolk heb ik ook nog niet gevonden hoor, ik denk dat het komt omdat we al zo lang zoveel tegenslagen hebben gehad dat het nu wel erg moeilijk is om te geloven dat het nu misschien toch echt zo is. Sterkte en neem je tijd!!

@mo: Heel veel succes met je punctie zaterdag!

Nu maar gauw aan 't werk (nog 7 uurtjes.... )

groetjes Sanne

He meiden,

Sanne, als je dit leest dan ben je al voor een echo geweest. Ik duim voor je en ik hoop dat alles o.k. is.

Wijstje, toen ik voor de eerste keer voor de punctie moest, zat ik als een klein kind te huilen nog voordat de gyn maar iets gedaan had.... Ik was zo bang. De gyn stelde me gerust en zei dat als hij vrouwen vreselijk pijn zou moeten doen, hij wel een ander vak zou hebben gekozen (was echt schattig zoals hij me gerust stelde). Ik kreeg vantevoren 5 mg diazepam (kalmerend tablet) en een shot morfine. Het viel me 500 % mee. Alleen als je veel eitjes hebt, is het bij veel schommelen van de eierstokken een naar gevoel.

Wendy, onwijs veel sterkte met de laatste wachtdagen!

Marieke, neem de tijd voor jezelf. Je bent bezig met wat misschien wel het belangrijkste voor je is in het leven, dus dat leverd zeker spanning op! Daarnaast ben je met kunstmatige hormonen je lichaam aan het stimuleren geweest en vervolgens razen de zwangerschapshormonen door je lijf. Het is dus helemaal niet zo vreemd dat je even tijd voor jezelf nodig hebt. Laat je emoties lekker de vrije loop en laat je lekker verwennen door je man of vriend! Jullie zijn tenslotte samen zwanger. Mijn man perst iedere avond wat sinaasappeltjes voor me uit. Die krijg ik met de mededeling; wat vitamines voor de kleine....
Houdt je taai!

Bianca

Mo
33
17/2 4e echo, dond. 19/2 punctie..
3e ICSI

Cis
29
April nieuwe ronde

2e ICSI

Bianca
30
Zwanger!!!!
3e ICSI

Suusjuh
25
16-04 start spuiten lucrin
ICSI

Wendy
26
Wachtbankje, 8/2 TP gehad
2e IVF

San
37
maart beginnen met decapeptyl

Wijstje
37
18/2  1e echo, punctie ?!?
1e IVF

Ginger
32
half feb start progynova
cryo van ICSI 2

Danielle
37
Zwanger!!!
IVF

Marieke
29
Zwanger!!!
1e ICSI Dusseldorf

meiden het duurde ff voor ik reageerde, heb vandaag intake gehad en het wordt icsi voor ons

als ik 5 maart ongesteld wordt mag ik gelijk beginnen met microgynon30 zonder stopweken tot 19-04 en vanaf 16-04 starten met lucrin om de cyclus stop te zetten en vervolgens vana 26-04 gonal-f erbij gaan spuiten en dan afwachten wanneer de punctie is 4 mei heb ik mne erste echo en aansluitend gesprek over de punctie
16 april heb ik ook gelijk spuitinstructie

dus meiden het gaat voor ons nu echt beginnen

spannend he

liefs suus

Hé Sanne,

Ik heb vandaag vaak aan je moeten denken, ik hoop zo voor je dat alles goed is!!

Natuurlijk die onzekerheid is vreselijk dat ervaar ik zelf ook zo. Ik heb namelijk hetzelfde als jou,  vanaf de testdag 2 dagen hevige bruine afscheiding gehad en nu heb ik het  nog steeds maar veel minder en alleen vlak na het gebruik van de utrogestan. Ik heb dan ook het idee dat het daar iets mee te maken heeft. Althans dat is mijn positieve gedachte haha! Verder nog niet zoveel zwangerschapsverschijnselen, alleen 's-ochtends wat minder eetlust en een vage misselijkheid.

Meid toi toi toi ik hoop echt dat vanavond nog met goed nieuws komt!

X
Danielle

Hee Marieke,

Las dat het niet zo goed met je gaat... Ik heb je zo vaak op verschillende topics gezien en je geeft iedereen goede raad en antwoorden.
Nu je zelf niet zo lekker zit wou ik je ff een beetje steun geven...
Sterkte meid en ik hoop dat je snel op die roze wolk zit!

Rezatess

Hey meiden,

@Bianca, bedankt voor je reactie over de punctie. Blij om te horen dat het bij jou ook meegevallen is, dat geeft me toch weer goeie hoop.

@Suus, gaat het nu dan eindelijk beginnen? Spannend he? Waarom doen ze bij jullie ICSI en geen IVF ivm kwaliteit van het zaad? Heel veel succes meiden en fijn dat je geen wachtweken hebt maar meteen mag beginnen als je ongi wordt. Ik moet zaterdag voor 2e echo follikelmeting en dan ergens volgende week de punctie, Zo spannend allemaal.....

@Sanne, hoe is je echo gegaan, ik hoop alles goed, laat maar even wat weten.

Liefs Wijstje.

Terug
Bovenaan