Overzicht ICSI/IVF

Hallo meiden,

Ben even een weekje op vakantie geweest. Wat een ontwikkelingen weer allemaal hier zeg.

@Mo: super zeg zoveel eitjes bevrucht, ik ga voor je duimen tot 11 maart
@Marieke: ik voel me goed, mijn borsten voelen al  heel stevig aan, heb behoorlijke stemmingswisselingen  en ik zie al een kleine bolling ter hoogte van mijn baarmoeder, ik hoop dat alles goed is vrijdag. Jij succes donderdag, dan heb je toch een echo?
@Sanne: ik hoop zo voor je dat alles goed is, laat je nog wat weten?
@Wendy: gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan!

X
Daniëlle

hey wijstje....

heet je ook wendy?? ik heb gekeken op hyves maar daar bestaat geen anuska uit gemert??

misschien dat je mij effe op zoekt dan accepteer ik jou... moet je wendy van haandel helmond doen, dan kom je mij wel tegen...

en ik had toen ook hoge buikpijn, en nu alleen maar ongiepijn...

ik kon ook niet naar de wc, deed echt pijn, maar dat gaat nou weer beter gelukkig...

en natuurlijk kan je vandaag er tussen, dat regelen ze gewoon....

laat je effe weten hoe laat je moet dan zie ik je misschien.

gr wendy

Hey Wendy,

Nee, ik heet geen Wendy, maar Anuska. Wat raar dat je me niet kunt vinden op Hyves, ik ga je straks even proberen te zoeken.

Heb vanmorgen om 9.00 uur meteen naar Geertgen gebeld en om 14.00 uur kon ik terecht bij Wisman. Ze vroegen of het ook bij Ruis kon, op zich geen probleem, daar ben ik alle voor de punctie ook steeds geweest, maar Wisman heeft de punctie gedaan en die weet van de vergrote eierstokken, dus ik ging liever naar hem. Hij zei eigenlijk niks nieuws, eierstokken waren nog even groot dan donderdag, moest rust houden, luisteren naar m'n lichaam, goed drinken en plassen, niet tillen en hoofdeinde bed wat hoger leggen. Er zat wat vocht onderin. Hij noemde het ook OHSS, heb je in 3 vormen zei hij, mild, matig en ernstig, ik heb de milde vorm. Mag ook niet sporten en daar baal ik wel van, want dat is mijn ontspanning en uitlaatklep. Aangezien ik in een band zing heb ik hem gevraagd of ik wel mag zingen. Ik moet naar m'n lichaam luisteren en niet te gek doen, dus ik wil eigenlijk vrijdag wel gaan zingen. Als ik de komende weken helemaal niks mag doen word ik gek van het wachten.

Ik vroeg hem of hij ook al iets kon zien in de baarmoeder, maar hij zei dat dat nog te klein was. Hoe kan het dan dat jij wel 2 embryo's zag, wat dat misschien in een later stadium. Wat zag je dan precies? Hij heeft namelijk wel gekeken naar m'n baarmoeder en het slijmvlies gemeten en dat was goed, maar ik zag niks.

Ik wil al zo graag iets voelen of iets weten, maar ik weet dat ik geduld moet hebben en dat is moeilijk. Zeker als ik niet mag sporten en zo.

Hij vroeg ook wat voor werk ik doen, ik heb zittend werk, en daar zei hij verder niks van. Ook elke dag wegen en zo.

Ik hoop zo dat het gelukt is, durf nog helemaal niet te hopen.......

Laat even weten hoe het bij jou gegaan is.

Liefs Wijstje.

hey, wijstje....

dus ook hss, ik dacht het al.....

je moet ook echt rust houden,,,, want als je het in ernstige hss komt dan ben je nog niet jarig... echt het is niet fijn, ik heb het dus de ernstige vorm gehad en ik was echt doodziek.......

maar nu gaat het gelukkig weer beter, en ik voel ik me goed...

ik ben net terug van wisman en hij moest wel lachen hij zei ik denk dat ik me veel meer zorgen maak om jou als jij..... hahahah idd ik maak me wel zorgen maar niet over die hss , dat is een heel eind over gelukkig....

hij kon echt nog niet gaan kijken of het er 1 of 2 waren want dat zie ik nou niet zei die... dus ik moet volgende week donderdag komen en dan krijg ik de echo....

en die ongie klachten zijn heel normaal zolang er geen bloedingen optreden kan het geen kwaad...

ik hoop voor jou dat je je snel goed gaat voelen meid... en hss treed alleen maar op bij zwangerschap he....  ik ga voor je duimen.....

tot snel meid, xxx wendy

hopelijk vind je me op hyves gezellie....

Hey Wendy,

Wat fijn om te horen dat het beter me je gaat.

Jammer dat hij nog niet kon zien of het er 1 of 2 waren.

Bij mij zag hij geen embryo. Jij hebt dat toen wel gezien, hoe lang na de terugplaatsing was dat?

Hij keek wel naar het slijmvlies en zei dat dat goed was, daar ga ik dan maar vanuit. Had graag iets gezien, maar helaas.

Zoals ik net terug heb gelezen hebben ze bij jou eerder een test gedaan dan die 16 dagen na terugplaatsing toch?

Ik ben blij dat ik het in milde mate heb die OHSS en ik hoop dat dat zo blijft, want het is geen pretje.

Duim maar flink voor me, kan het gebruiken.

Ik ga je zoeken op Hyves. We doen dan wel priveberichten he? Niet heel Nederland hoeft het te lezen.

Liefs Wijstje.

Hoi hoi allemaal,

Mijn gevoel is idd juist geweest en ik heb helaas een miskraam gehad met 6,5 week.
Erg balen afgelopen donderdag.
Ik moet nu wachten tot er nog  een  bloeding/menstruatie komt en dan volgende week weer zkh bellen voor een echo om te zien of alles eruit is. Vruchtje ben ik allang kwijt maar er zat nog wel wat rommel.Ik hoop maar dat dit niet ook nog een curretage wordt  want daar zit ik echt niet op te wachten, heeft een van jullie daar ervaring mee, het lijkt mij echt niet fijn en dan vooral die narcose niet.
Maar hoorde van de verpleegkundige dat ze het toch eerst nog gaan proberen met een kuurtje, maar even afwachten dus.

We mogen in mei al weer met de pil beginnen en dan in juni weer aan de decapeptyl en Gonal-F Jippie
Maar nu eerst even twee maandjes rust. Ik hoor vaak dat daar erg over gemopperd wordt, snap ik ook wel maar aan de andere kant ervaar ik die wachtlijst tijd ook wel als prettig, even weer alleen met mezelf en mijn mannetje  bezig zijn enzo. En dan stappen we in juni weer in de MMM om ons rondje weer mee te draaien .  

Ik duim heel hard voor alle zwangere en bijna zwangere meiden hier!!
Hoop dat het voor jullie allemaal goed blijft gaan!!!

groetjes Sanne

@Sanne, ik wil je laten weten dat ik het heel erg verschrikkelijk voor jullie vind van de miskraam. Ik weet nooit zo goed wat ik in zo'n situatie moet zeggen maar ik leef met jullie/jou mee! Heel veel sterkte!

Groetjes Marieke

Hé Sanne,

Wat vreselijk voor jullie. Eerst de blijdschap van een zwangerschap en nu dit......ik wens jullie veel sterkte met de verwerking hiervan!

Liefs
Daniëlle

Terug
Bovenaan