Overzicht ICSI/IVF

He Mo,

Slopend zijn die wachtweken he! Ik denk dat iedereen met je mee leeft want we weten allemaal wel hoe het voelt...
Bij mij in het ziekenhuis houden ze een veilige marche aan van testen op dag 14 (als je zwanger bent dan moet je het die dag zeker kunnen zien) Ik heb tot nu toe altijd op dag 13 na TP getest en de keren dat ik zwanger was, was de test op dag 13 positief. Test niet te vroeg want als je een negatieve test hebt terwijl die een paar dagen later wel positief zou zijn, dan zit je voor niks in de put is mijn advies.

Marieke ik ben onwijs benieuwd naar jouw echo uitslag! Ik duim voor een hele goede uitslag!!!

Sterkte Mo!

Bianca

hoi hoi, even een vraagje voor de meiden die zwanger zijn...

ik ben nu 6 weken zwanger maar heb nog steeds ongiepijn die naar mijn benen uitstraald???

hadden jullie dit ook... ik ben echt zo onzeker, want ja je hebt zo hard geknokt voor alles en dan ben je natuurlijk kei bang dat het misgaat....

ik durf ook bijna niet naar de wc... ik ben zo bang dat het over is....

en marieke ( ik hoop dat ik het goed gelezen heb) maar je bent nu zwanger van een tweeling!! geweldig mooi.... maar ook daar heb ik een vraagje over!!! hihihi

heb jij er ook twee terug laten plaatsen??
ik wel, maar iedereen vraagt nou aan mij of ik een bloeding heb gehad? en nee dat heb ik niet gehad , want iedereen zegt tegen mij als je een bloeding hebt gehad dan is er 1 van afgekomen en zoniet dan zitten ze er nog allebei??

ik heb naar de kliniek gebeld en die zeggen dat het kan dat er 1 met een bloeding afkomt maar dan is het wel ingenesteld geweest, en als het niet ingenesteld is geweest dan lost het zo op in je lichaam.... of ze zitten er nog allebei...

ik snap er helemaal niks meer van, ik zou willen dat ik dadelijk naar bed ging en dat ik 12 maart wakker werd hahahaha dan krijg ik de echo.....

en wijstje hoe gaat het nou met jou!!!

ik hoop iedereen weer snel te horen....

xxx van een onzeker muts hahahahah

Hee Wendy/Depri,

Je hebt het niet goed gelezen dat ik zwanger ben van een tweeling, dat is Bianca.
Wij hebben vandaag gezien dat ik zwanger ben van een eenling.
Wij hebben er wel 2 laten terugplaatsen maar ik heb geen enkele bloeding gehad.
Ik heb de gynaecoloog gevraagd hoe dit dan kan maar volgens haar kan het ook zo zijn dat het samen met een beetje slijm naar buiten is gekomen.

Bij mij is er dus 1 spontaan verdwenen zonder dat ik het heb gemerkt.
De andere is blijven zitten en van dit frummeltje klopt een prachtig hartje!

Wat betreft de pijn na het terugplaatsen; hier kan ik niet over meepraten. Ik heb namelijk geen last van pijn in mijn buik. Ik kan me voorstellen dat je dit grote zorgen baat. Heb jij al een echo gehad? Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan.

Groetjes Marieke

@Bianca; ik heb al in een berichtje verteld hoe mijn echo was. Heb je daar overheen gelezen?

Hee Wendy/Depri,

Je hebt het niet goed gelezen dat ik zwanger ben van een tweeling, dat is Bianca.
Wij hebben vandaag gezien dat ik zwanger ben van een eenling.
Wij hebben er wel 2 laten terugplaatsen maar ik heb geen enkele bloeding gehad.
Ik heb de gynaecoloog gevraagd hoe dit dan kan maar volgens haar kan het ook zo zijn dat het samen met een beetje slijm naar buiten is gekomen.

Bij mij is er dus 1 spontaan verdwenen zonder dat ik het heb gemerkt.
De andere is blijven zitten en van dit frummeltje klopt een prachtig hartje!

Wat betreft de pijn na het terugplaatsen; hier kan ik niet over meepraten. Ik heb namelijk geen last van pijn in mijn buik. Ik kan me voorstellen dat je dit grote zorgen baat. Heb jij al een echo gehad? Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan.

Groetjes Marieke

@Bianca; ik heb al in een berichtje verteld hoe mijn echo was. Heb je daar overheen gelezen?

hoi marieke... sorry dat ik het verkeerd gelezen heb....

maar toch van harte gefeliciteerd met je mooie hummeltje.... super dat alles goed was....

ik ga anders toch morgen effe de kliniek bellen... ken ik altijd wel effe langs komen...

ik laat jullie weer wat horen, doei doei

He meiden,

Marieke, ik had niet over je berichtje heen gelezen. Op het moment dat ik ging typen stond het er nog niet (we hebben het bericht bijna gelijktijdig geplaatst). In ieder geval van harte gefeliciteerd en nu maar op naar een voorspoedige zwangerschap!

Wendy, ik kan denk ik wel een deel van je vraag over tweelingen beantwoorden aangezien mijn eerste zwangerschap oorspronkelijk ook een tweelingzwangerschap was. Zoals je eerder hebt gelezen kan je bij een dubbele terugplaatsing "gewoon" een embryo verliezen zonder dat je het ziet. Terwijl de andere dan wel innesteld. Ook kunnen ze allebei innestelen en kan je bijvoorbeeld in mijn geval op de 8 weken echo twee hartjes zien kloppen, terwijl er op de twaalf weken echo nog maar een hartje te zien is. Omdat de zwangerschap van die ene je baarmoederslijmvlies in stand houdt heb je dan geen bloeding. De embryo die niet meer verder leeft zit nog in zijn eigen dooierzak ingekapseld en wordt gedurende de zwangerschap kleiner en bij de bevalling zie je er niks van terug. Het hoeft dan ook niet verwijderd te worden oid.
En die ongesteldheidspijnen zijn heel herkenbaar en ook ik ging 50 keer per dag naar de wc om te kijken of ik bloedverlies had.
Nu hopen we in ieder geval dat onze tweeling ook daadwerkelijk met zijn tweetjes blijven groeien en bloeien. Sterkte de komende tijd!

Bianca

Hey meiden,

@Bianca en Marieke wat een super goed nieuws dat alles goed is en de hartjes kloppen, dat is toch wat we willen zien?

Hier is het wachten echt vreselijk. Ik heb na de punctie wel een week last gehad van m'n buik. Opgeblazen gevoel en pijn. Ik had 29 eitjes dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Maandag (bijna week na punctie) heb ik nog een echo gehad en eierstokken waren nog wat vergroot en er zat wat vocht onder in m'n buik. Advies gekregen om rustig aan te doen niet tillen etc. Vroeg ook wanneer die pijn wegging, hij zei dat als ik geen pijn meer voel dat dat meestal geen goed teken is, niet zwanger dus.
Nou heb ik sinds dinsdag (een dag na de echo) niet zoveel last mee dus ik zit me nu al druk te maken dat het niet gelukt is. Aangezien ik zo'n vergrote eierstokken heb/had zou ik daar volgens mij last van moeten blijven houden als ik zwanger ben omdat je dan HCG aanmaakt. Daarom mocht ik er ook geen 2 terug laten plaatsen om dat de kans op overstimulatie groot zou zijn. En aangezien die pijn nu minder is......

Vanmorgen acupunctuur gehad en ze kon ook niet echt iets voelen dat ik zwanger zou zijn, dus ze is bang dat het niet gelukt is.

Ik wil zo graag een bevestiging hebben dat het gelukt is, maar dat hoeft natuurlijk nog helemaal niet na 1 week. Ik ben natuurlijk ook blij dat ik niet meer zo'n buikpijn heb, maar van de andere kant als ik zwanger zou zijn heb je dat er wel voor over.
Jullie snappen vast wat ik bedoel.

Ik word er in ieder geval heel erg onzeker van en de komende week zal dat echt niet beter worden. De kans is natuurlijk ook niet zo groot dat het meteen de 1e keer lukt.

Gisteren een brief gehad van het ziekenhuis dat ze 12 embryo's ingevroren hebben. Dus de volgende keer kan ik er wel 2 terug laten zetten, niet dat dat een garantie is, maar toch.

@Mo, dat wachten is inderdaad zenuwslopend. Erg he als je nog niks voelt want dat is toch wat je wilt, een bevestiging. Wanneer mag jij testen? Ik pas volgende week zondag 15 maart (16 dagen na terugplaatsing). Als het niet gelukt is hoop ik dat ik gauw ongi wordt dan kunnen we verder. En als ik volgend weekend nog niet ongi ben dan test ik denk ik eerder dan zondag......(hoezo geen geduld)..

Liefs Wijstje.

Terug
Bovenaan