Overzicht ICSI/IVF

Hoi Wijstje!

Ik lees nog mee hoor, maar heb weinig energie gehad om te schrijven. Je kent het wel; soms is het gewoon allemaal erg zwaar en zit het niet mee.
Balen dat het bij jou weer niet gelukt is, maar fijn dat je 2 mooie embryo's hebt terug gekregen! Ook deze ww duim ik hard voor je mee!! En idd: kwaliteit zegt niet altijd iets.
Mo: van harte gefeliciteerd meid! Was dus even spannend, maar fijn dat je laatste ICSI dan toch nog wat moois op gaat leveren! Ik blijf voor je duimen dat alles goed gaat! Geeft mij toch weer wat hoop....
Wendy: 3........ tjee, wat een mooi en bijzonder bericht! Hoe is het nu met je? Alles nog goed?
Alle anderen natuurlijk ook proficiat of heel veel sterkte als het nog niet gelukt is.

Bij mij nu het volgende: half febr. zou ik tp gehad hebben van onze cryo uit de 2e ICSI. Ik was er helemaal klaar voor, braaf medicijnen ingenomen. Helaas heeft ons eskimootje het niet overleefd, dus er was niets terug te plaatsen.
Nu nog 1 poging te gaan. Ik durf eigenlijk niet meer te hopen op een mooi wonder, ben al een beetje aan het afsluiten. Ik weet het: het kan nog steeds. Maar de teleurstelling zou teveel zijn....
We hebben een verplicht half jaar rust toegeschreven gekregen. Na ruim 3 jaar medicijnen is mijn lichaam op, om nog maar niet over mijn geest te spreken. Ook voor de relatie is het niet goed al die stress. Niet dat het niet goed gaat tussen ons, maar het levert zoveel spanning op, dat genieten van elkaar ook niet meevalt.
In juni heb ik weer een echo om te kijken hoe de cysten ervoor staan en dan waarschijnlijk 3 maanden aan de pil.
In september gaan we starten met de laatste ICSI, alles volle dosis aan medicatie, we hopen er het beste van te maken. Zit niets anders op dan te hopen dat het voor ons is weggelegd......
Dus: ik lees nog mee, maar schrijf waarschijnlijk niet echt veel de komende tijd.
Ik vind het moeilijk om al die zwangere berichten te lezen, ik gun het jullie hoor, maar het doet ook pijn. Ik hoef dat vast niet uit te leggen.....
Na 3 jaar topics te zijn opgestart en steeds als laatste ongewenst  niet zwanger  over te blijven, is geen pretje.....

Meiden: geniet van de zwangerschappen en heel veel succes met de behandelingen.
Ik blijf jullie volgen!

Liefs,
Ginger

Hee Wijstje,

Ik wil je laten weten dat ik af en toe nog op dit forum kijk om te lezen of jij wellicht ook goed nieuws te melden hebt. Hoe voel je je nu na de terugplaatsing van je ontdooide embryo's. Wel goed om te lezen dat ze van uitstekende kwaliteit waren.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik bijna niets meer post hier omdat ik aktiever ben op het oktober2009 forum. Daarnaast vraag ik me ook af of mensen op dit onderdeel van het zwanger forum wel zitten te wachten op de positieve verhalen van de zwangere vrouwen.

Maar ik wil je toch een hart onder de riem steken en ik hoop dat jij ook snel met goed babynieuws mag komen. Ik zal in ieder geval voor je duimen en aan je denken.

Groetjes Marieke

Hoi Wijstje,

Ik reageer ook bijna niet meer, maar kan het niet laten af en toe even te kijken hoe het met jou gaat. In het groepje waar ik toen meepraatte waren sommigen zwanger en anderen gingen door naar IVF, terwijl ik nog in het IUI-circus zit. Voelde me er niet helemaal meer thuis en ben er toen mee opgehouden. Op dit moment ben ik bezig met ronde 5 van de IUI's en heeft de gyn. net de eerste aanvraag voor IVF de deur uitgedaan naar Zwolle. En ook al heb ik nu niet zo de behoefte om met iedereen mee te praten, toch blijf ik jou altijd wel volgen.
Nu weer 2 emmy's teruggeplaatst, spannend hoor! Ik hoop zo voor je dat het gaat lukken! Heel veel succes in de rottige wachtweken!

dikke knuffel,
Jo

Hey meiden,

Allereerst bedankt voor jullie reacties, fijn om weer wat te horen.

@Ginger, ik snap precies wat je bedoeld om die berichten van die zwangeren te lezen. Toen ik me bij deze topic aansloot was iedereen met IVF/ICSI bezig en inmiddels zijn er al diverse zwanger geworden. Natuurlijk super fijn, en ik gun het iedereen, maar dan is het wel moeilijk om als een van de laatste niet zwangeren over te blijven. Het zal voor jullie niet meevallen om een half jaar rust te nemen maar ik snap ook dat je lichaam een keer op is. Wij vrouwen kunnen veel aan, maar eens is het genoeg. Dan ook nog die tegenvaller van die cryoterugplaatsing. Het zit jullie niet mee. Ik hoop dat na de rustperiode die laatste kans jullie succes zal worden. Ik ga voor je duimen. Laat je tegen die tijd even wat weten als je zin hebt?

@Marieke, ik voel me wel goed na de terugplaatsing, is morgen een week geleden. Moet zeggen dat die week wel vlug voorbij gegaan is omdat we vakantie hadden. Ik zal toch nog even geduld moeten hebben voordat ik meer weet. Ik snap dat je op een ander forum meer op je plaats bent nu je zwanger bent. Het is inderdaad soms best moeilijk om weer te lezen dat er iemand zwanger geworden is, eerlijk is eerlijk, dat wil ik gewoon ook. Niet dat ik het anderen niet gun, maar je snapt denk ik wel wat je bedoel. Lief dat je nog aan me denkt en ik hoop dat jou duimen heel goed en snel zal helpen voor mij. Hoop af en toe toch nog eens van je te horen.

@Jo, lief van je dat je me nog blijft volgen, ik wist ook helemaal niet meer hoe het met jou ging, dus ik ben blij dat je wat van je hebt laten horen. Hopelijk heb je die IVF niet nodig en word je bij de 5e IUI zwanger, ik ga in ieder geval voor je duimen. Ik vind het soms ook heel moeilijk om te lezen dat er weer iemand zwanger is dus ik snap dat je je meer mee wilde praten. Zou het fijn vinden als je nog eens van je laat horen als je zin hebt. Succes meisje en ik hoop gauw een goed bericht van je te krijgen.

Voor ons is de 1e wachtweek bijna voorbij, die is wel snel gegaan, nu de 2e nog. Heb geen idee wanneer ik mag testen. A.s. vrijdag is 28 dagen na m'n vorige menstruatie maar pas volgende week woensdag is 2 weken na de terugplaatsing, en volgens mij mag ik dan pas testen. Ik wacht het maar af, zit toch niks anders op.

Tot gauw maar weer.

Liefs Wijstje.

Hoi,

Morgen heb ik weer een punctie.
Heb deze keer 8 follikels dus ik ben er superblij mee gezien de aantallen van de vorige pogingen!

Als het dus allemaal goed gaat dan hebben we op 2de paasdag een tp. Moet toch een goed teken zijn zullen we maar denken.

Groetjes,
San

Hoi San,

Morgen weer de punctie? Spannend hoor? Zie je er tegenop? En 8 eitjes da's toch heel mooi. Dat zou goed moeten komen met pasen zou je zeggen.

Ik ga voor jullie duimen. Hou je ons op de hoogte?

Liefs Wijstje.

Hoi Wijstje,

Voor jou ook weer eens spannende tijd dus. Nog een paar daagjes en dan  mag je testen toch.
Zal ook voor jou duimen.
Ik heb inmiddels de punctie weer achter de rug en uit de 8 eiblaasjes zijn ook 8 eicellen gevonden dus ook daar zijn we superblij mee. Punctie viel me weer mee al heb ik nu weer fflink last ervan. Doe gewoon maar weer lekker rustig aan.
As maandag hebben we de tp.

Groetjes,
San

Hey San,

Wat een goed nieuws van de 8 blaasjes ook 8 eitjes. Nu de bevruchting z'n gang laten gaan, spannennd. Fijn dat de punctie meeviel. Doe het nu maar lekker rustig aan, je hebt er al genoeg voor gedaan. Maandag terugplaatsing, worden er dan 2 teruggeplaatst of 1?
Ik ga voor je duimen.

We houden elkaar wel op de hoogte.

Liefs Wijstje.

Terug
Bovenaan