Overzicht ICSI/IVF

Hoi allemaal,

Wendy; welkom op het wachtbankje! Ik begrijp dat jij dit wachten al eerder hebt doorgemaakt? Wanneer wist jij dat het niet goed zat?

Mo; Ik word helemaal gek van dat wachten!

Verder geen bijzonderheden. Voel nog steeds van alles maar wil dat ook wel graag voelen. Af en toe heb ik steekjes zowel links als rechts, ik heb het gevoel dat mijn buik opgezet is. Ik voel me onwijs lelijk als ik in de spiegel kijk; zit namelijk ontzettend onder de uitslag .

Weet je waar ik tegen op zie. Dan is het straks zaterdag en mag ik een test doen dan hangt alles af van die paar minuten!!!! Ik weet niet of ik dan wel een test durf te doen....snappen jullie dat?

Groetjes Marieke

Hey Bianca,

Zie net hier dat je positief getest hebt, TOP!! gefeliciteerd.
Is het ws een goeie dag geweest die vrijdag van de tp want ook ik heb een positieve test gehad of eigenlijk al 4 . En ik zal er nog wel een paar doen denk ik!!
Ik weet ook nog steeds niet zo goed wat ik ervan moet denken, ik geloof het eigenlijk niet. Heb nog steeds  last van bloedingen en voel  me verder helemaal niet zwanger...  
Kan me  heel goed voorstellen dat je nog heel bang bent, dat gevoel heb ik ook wel een beetje.

Voor alle andere meiden: Geef de moed niet op, ik dacht ook dat het al een verloren zaak was totdat ik testte.... Het kan echt alle kanten op, ik duim voor jullie!!!

voor jullie wat glitters: *******************************************

groetjes Sanne

He Sanne,

VAN HARTE! Ik had je al gezocht in andere topics maar ik kon je niet meer terug vinden. Ik heb bij de zwangerschap van mijn dochter in het begin ook bloed verloren, maar dat zegt niks hoor. Het was een prima zwangerschap.
En je hoeft je niet te schamen voor het doen van meerdere testen, want bij mij is het  ook niet bij 1 test gebleven hoor!
Ik heb af en toe nog best wel wat onderbuikspijn en haal me van alles in het hoofd. Toch wat angst dat het niet goed zit ondanks de positieve testen.
Ik hoop dat je een hele voorspoedige zwangerschap mag hebben. En we houden elkaar op de hoogte!

Bianca

Hallo meiden,

@Sanne: gefeliciteerd meid! Fantastisch voor jullie! Geniet ervan ondanks alle onzekerheid!

@Marieke: de 1e  paar dagen  voelde ik vanalles, ik had een keiharde onderbuik en af en toe rechts steekjes. Nu voel ik niet zoveel meer, af en toe een zeurende pijn maar soms ook een paar dagen niets. Het probleem is dat je overal op let bij alles wat je voelt denk je is dit goed of dit fout? In elk geval bij mij ook nog geen rode duivels maar in het ziekenhuis zeiden ze dat dit niet hoeft te betekenen dat je zwanger bent omdat de hormonen die je gebruikt een menstruatie kunnen tegenhouden. Maar jij mag gewoon zelf testen? Ik moet de test in het ziekenhuis gaan doen.

@Bianca: ja dan ben je zwanger en durf je nog niet te genieten, begrijpelijk zeg als je al 2x eerder je kindjes verloren bent, waren dat ook IVF kindjes?

Hallo allemaal,

Ik ben bang dat mijn vriend en ik op IVF/Icsi zijn aangewezen.
Ik wou jullie een paar vragen stellen, ik hoop dat jullie er antwoorden op willen geven...

-        IVF en ICSI, is daar een wachtlijst voor en zo ja, hoe lang moet je wachten?
-        je kunt het ook in het buitenland doen? en waar dan?
-        Wat zijn de kosten hiervoor?

Als jullie tips voor me hebben? Altijd welkom.

Rezatess

Hoi Meiden,

Als eerste Bianca en Sanne van harte gefeliciteerd!!
Wat een geweldig nieuws.
Ik snap de onzekerheid wel, ben nog nooit zwanger geweest, maar zou inderdaad ook wel bang zijn dat het mis gaat.
Nou proberen te genieten!!!

Wij zijn gisteren op gesprek geweest.
Was een fijn gesprek.
Uit alles blijkt dat ik niet goed reageer op de hormonen. Nu stap ik over op een ander behandelplan. Het fijne hebben ze wel verteld, maar niet echt blijven hangen. In ieder geval andere hormonen toedienen.
Maar we blijven bij het plan even rust en in April een nieuwe poging.
Het kriebelt wel weer om door te gaan. Maar beter voor mijn koppie om even rust te nemen.
De volgende ronde vertellen we het ook alleen tegen de ouders, en tegen jullie natuurlijk, hahahaha. Maar het gaf zoveel onrust voor mij, al die lieve mensen.
Nou ik lees de komende tijd wel mee hoor, ben benieuwd naar de resultaten van de mensen op het wachtbankje!!!
Hou vol hè meiden!

Mo
33
12/2 2e echo, Decapeptyl + Puregon
3e ICSI

Cis
29
April nieuwe ronde

2e ICSI

Bianca
30
Zwanger!!!!
3e ICSI

Suusjuh
25
19/2 intake gesprek
IVF/ICSI

Wendy
26
Wachtbankje, 8/2 TP gehad
2e IVF

San
37
12/2 gesprek

Wijstje
37
30/1 begonnen Decapeptyl
1e IVF

Ginger
32
half feb start progynova
cryo van ICSI 2

Danielle
37
Wachtbankje, testdag 13 februari
IVF

Marieke
29
Wachtbankje, testdag 14 februari
1e ICSI Dusseldorf
En.. ik weet de naam niet meer, iets met een R, sorry!!!
Bij ons in de kliniek Geertgen was geen wachtlijst.
Met zoiets in het buitenland ben ik niet bekend.
Onze kosten worden 3 x vergoed door de ziekenfonds, hoop dat we niet meer nodig hebben.

Doei doei!
Cis xxx

Hoi Rezatess,

Wij zijn door onze gyn doorverwezen naar Dusseldorf (DL) en hier hebben ze geen wachtlijsten. Helaas moet je een groot gedeelte van de behandeling zelf betalen.

1180 euro krijg ik vergoed van Menzis.
De totale behandeling kost mij 2700 euro.
Dus ruim 1500 euro is voor eigen rekening.

Dit zal bij elke zorgverzekeraar weer anders zijn dus ik zou je adviseren dit eerst na te vragen.

Wat wil je nog meer weten over de behandelingen in het buitenland.
Als het kan wil ik je vragen wel beantwoorden.

Groetjes Marieke

Hey meiden,

Even een vraagje. We zijn nu bezig met onze 1e IVF poging (heb me ook al in overzichtje gezet). Ik ben nu al 12 dagen decapeptyl aan 't spuiten maar nog steeds niet ongi.  Hoe lang heeft dit bij jullie geduurd? Heb gisteren een test gedaan en die was negatief, dus niet zwanger. Maar ik zit nu maar op ongi te wachten zodat we verder kunnen. Voor m'n gevoel ben ik nu niks aan 't doen, snappie?

Laat me svp wat weten als jullie het weten.

Liefs Wijstje.

Terug
Bovenaan