Ovulatietesten tips en tricks

Hallo dames, 
heeft er iemand van jullie ervaring met de testen van de Action?
vorige maand een miskraam gehad met 8 weken. Wij willen het weer gaan proberen. Nu is mijn vraag lopen de testen van de Action op een paar dagen voor de ovulatie? 


groetjes Vrouwke
 
Lissrose, jeetje zeg wat verwarrend jou testen! Ze lijken de laatste dagen allemaal wel positief. Ik vind ze niet echt duidelijk. Misschien kan je andere testen proberen? Want nu is eigenlijk niet te zien welke dag nu positief is. Lijkt wel allemaal.
Vrouwke, wat balen zeg! Ik heb die van de action gebruikt. Ze liepen wel mooi op. Maar heb rond mijn eisprong wel 2x getest. En was achteraf blij want hij was toen sochtends het donkerste. En testte steeds eind van de dag. Denk als ik die ochtend test niet had gehad, ik niet zeker wist wanneer die geweest zou zijn. Een paar pagina's terug staat een linkje van mijn testen. Dan kan je zien hoe ze opliepen.
 
@suzen ja lijkt idd zo maar ze zijn net niet donker genoeg... heb ook de action testen er bij gedaan maar ook niet positief.. doe jij het in de ochtend met ochtend urine of juist niet ? 
 
Nee, geen ochtendurine. Stond in de beschrijving dat dat niet moest. Heb sochtends vroeg geplast en toen niet meer en na m'n ontbijt niks gedronken en toen tegen 12en getest. Echt eind van de ochtend zeg maar. En toen gewoon weer uur of 6 en toen was die al weer iets lichter. En dag erna een heel stuk lichter meteen.
 
LissRose, ze lijken mij inderdaad niet donker genoeg helaas. Ook je temperatuur lijkt me nog steeds aan de lage kant. Ik zit zelf helaas in hetzelfde schuitje. Afgelopen zondag had ik eindelijk een knalpositieve test en hele erge krampen, maar mijn temperatuur gaat maar niet omhoog. Normaal gesproken gebeurt dit al de dag na de positieve test en gaat hij echt naar minimaal 36.9. Nu blijft hij steeds op 36.6/36.7 hangen. Zo irritant want nu denk ik dus dat mijn ei uiteindelijk niet gesprongen is.
 
@suzen, 
ben van de week ook 2x per dag gaan testen met de ovulatietesten van Action en ja hoor vanmorgen was hij donker :) heb ook wel echt pijn in mijn onderbuik dus heb zeker de lh piek gevonden. Nu heb ik toch een vraag want vanaf wanneer tel je nu dan tot je volgende menstuatie? Vanaf vandaag 14 dagen later of vanaf morgen/zaterdag 14 dagen? Kan het nergens vinden. Ben wel heel blij want mijn lichaam pakt de cyclus weer goed op naar mijn miskraam. Gister avond nog geklust dus hoop dat het raak is.  

Groetjes Vrouwke 
 
Vrouwke, wat fijn zeg! Ja, die vraag had en heb ik ook. Mijn app gaf aan toen ik een positieve ovulatietest had dat het dan diezelfde dag was. En ik las op internet dat wanneer je niks meer voelt het ook echt voorbij is. Dus omdat ik in de ochtend (een dinsdag) positief testte gaf die aan dat de eerste dag van m'n menstruatie 2 weken later op de woensdag zou zijn. Dus als je vandaag positief test zou ik er vanuit gaan dat over 2 weken op vrijdag je 1e menstruatie dag zou zijn. Sommige hebben ook niet standaard 2 weken maar bv 13 dagen ofzo. Is denk ik gewoon een kwestie van ervaren en je lichaam beter leren kennen.
 
Hey ladies, had al een tijdje niet meer gekeken in dit topic maar zie dat er veel vragen zijn over hoe je nu moet tellen na je eerste lh piek te pakken te hebben.
Ik zeg expres dus "eerste lh piek" omdat sommige dames een langere lh piek hebben en soms wel 2 of 3 dagen een echt positieve ovulatie test hebben. 


Eigenlijk kan je niet echt met zekerheid gaan tellen vanaf je lh piek. Die lh piek is (even in Jip en Janneke taal) puur een signaaltje van je lichaam van "Hey let op... je eisprong zit eraan te komen". Het is dus niet zo dat je eitje direct springt als je je lh piek te pakken hebt. Dit gebeurt gemiddeld tussen de 12 en 36 uur na je eerste lh piek. 


Dan gaat je eitje springen. 


Ik had zelf altijd het geluk dat ik mij eisprong ook echt kon voelen. Vanaf mijn lh piek voelde ik een soort spanning. Logisch ook want da eitje was zo goed als rijp en stond letterlijk op springen. Dat voelde ik. En als ie dan echt sprong voelde ik voor een paar uur echt even een scherpe pijn. Dat was vlak voor het moment van springen. 


Bij mij wisselde het het wel. De ene keer sprong mijn eitje 12 uur na mijn eerste lh piek, de andere keer duurde het nog 1,5 dag. Nou en vanaf dat moment werd ik 13 of 14 dagen later ongesteld. 


Dus niet 13 of 14 dagen na de lh piek maar echt na de eisprong. 


Ik ging voor alle zekerheid altijd uit van 14 dagen voordat ik een testje deed. Beter het zekere voor het onzekere. 


Maar ik had dus wel een redelijk regelmatig cyclus. Sommige dames hebben dat helaas niet en de luteale fase kan dan ook wat meer wisselen dan 1 a 2 dagen. Ieder lichaam is anders.
Ik las een stukje terug ook de vraag van "Gisteren had ik mijn lh piek, heeft het nog zin om nu nog seks te hebben?"
Jaaaaaa, absoluut! Want zoals uitgelegd betekent je lh piek niet dat je eitje direct springt (dat duurt nog even) en als je eitje gesprongen is, leeft het ook nog eens gemiddeld zo een 12 uur. Tussen de zaadcellen kunnen er lekker snelle zwemmers zitten, dus het kan heel goed raak zijn. Sterker nog; rond je lh piek is het beste moment om seks te hebben.
Je eitje komt eraan en zaadcellen leven sowieso nog vrij lang.
Dus dat. ❤️

 
Terug
Bovenaan