Ovulatietesten tips en tricks

Hoi allemaal,  
Ik gebruik ook ovulatietesten (van 2-besure) in de hoop dat ze wat meer duidelijkheid geven, maar moet zeggen dat ze nu vooral voor verwarring zorgen haha. Heel wisselende cyclus nog, ben begonnen op cyclusdag 11 met testen. Ik test meestal tussen 17.00 en 18.00 's avonds (ivm werk niet eerder), laatste 2-3 uur daarvoor drink ik minder en ga ik ook niet naar de wc. 
Willen jullie eens meekijken? Ik was in de veronderstelling dat ik mijn piek nog niet heb gehad, maar nu lijkt hij juist weer af te nemen... https://www.mupload.nl/img/kdepxs11.jpg

We hebben gisterochtend geklust (cyclusdag 18 dus). Ook op cyclusdag 16 maar toen lukte het manlief uiteindelijk helaas niet. (snel snel voor de werkdag was toch niet zo geslaagd haha). Ben nu dus aan het twijfelen of we toch niet te laat zijn geweest pfffff. Wat een gedoe! Ik ga sowieso doortesten, vorige cyclus was 42 dagen dus wie weet moet de echte piek toch nog komen? 
 
Runbabyrun, lastig idd. Ik vind dag 16 en 18 het duidelijkst. Maar ook geen knal test. Kan dat op 1 van die dagen je misschien in de ochtend wel veel positiever zou hebben getest. Ik heb rond mijn verwachte eisprong 2x getest en toen was die rond 12 uur heel duidelijk. Maar die van 18 uur al niet meer zo heel erg. Denk dat als ik 1x had getest ook niet heel overtuigd zou zijn geweest. 
Misschien nog wat daagjes door testen om te zien of het verder afneemt. Dan weet je dat het toch ergens rond die dagen moet zijn geweest. Wel lastig. Misschien je volgende periode als het nodig is toch op een ander tijdstip proberen te testen. Of van die testen die makkelijk mee naar je werk gaan. Het beste kan je testen tussen 10 en 16 uur.
 
runbabyrun Nog geen positieve test! Ik gebruik dezelfde ovulatietesten, vindt ze persoonlijk heel fijn werken. Wat ik altijd doe, is wanneer ik verwacht dicht bij de ovulatie te komen, 2x per dag testen. Begin van de middag en eind van de middag/ begin avond. Heb tot nu toe altijd op deze manier de ovulatie gevonden.
 
De testen waren bij mij gister bijna positief, ik verwacht vandaag of morgen een echt positieve test. 
 
@runbabyrun  denk dat je positieve test nog moet komen. Zie niet echt een knaltest ik zou nog wel even Door testen Hoop dat je hem en zult vinden. Ik had hem deze keer op dag 15 al. Terwijl het vorige maand op dag 26 was en die keer daarvoor zelfs pas dag 41.... 
Dus ik zou zeggen test rustig door en hopelijk vind je hem snel. Ik ben nu ongesteld 
En ga op dag 10 weer starten met testen. 
Hebben jullie ook om de dag seks en vanaf welke dag starten jullie daarmee?? 
Lees soms dat om de 2 dagen ook beter is voor aanmaak nieuwe zaadcellen?  Hoe doen jullie dat? Mijn vriend zegt elke dag maar die wil gewoon veel seks whahah
 
Bedankt voor het meekijken allemaal!! Ik test gewoon lekker door en dan zie ik het wel. Mocht ik over 2 weken toch ongesteld worden (of juist niet... haha) dan weet ik dat ik inderdaad toch wat eerder op de dag moet gaan testen. Als ik het weer zie oplopen ga ik dat ook weer doen, voorlopig in ieder geval niet want ik vind dat ook wel een beetje zonde.. aangezien mijn cyclus ook echt alle kanten op gaat haha! 
 
Hallo allemaal ,
Ik had een vraagje over de cb ovulatie test . Deze maand ermee begonnen en op 13 en 14 november een smiley. De 15e een O . Wanneer er een smiley zichtbaar is dat het moment om te klussen of binnen/na 24 uur. Is mij niet helemaal duidelijk haha. 
 
Kkkk, wij deden eerst om de dag na mijn ongesteldheid. Maar hebben nu in mijn vruchtbare periode gewoon elke dag gedaan. Ik lees er wisselende dingen over. De een zegt om de dag zodat het zich weer kan aanmaken. En ergens anders lees ik dat dat alleen geldt voor mensen die minder goed/snel zaad hebben en dat elke dag prima is of zelfs 2x per dag tijdens eisprong... Geen idee dus. Hopelijk heeft elke dag het voor mij gedaan nu, maar dat weten we pas over ruim een week. 
Tres, ik geloof als je test positief is gewoon zo snel mogelijk. Ik doe dan elke dag tot mijn ovulatie zeker voorbij is.
 
 
Mijn ovulatietesten zit al dagen tegen het positieve aan. Maar nog niet echt positief, naar mijn idee zijn ze daar te licht voor. Momenteel dag 19 van de cyclus, ik ga alleen vandaag en morgen nog testen en dan zijn mijn testen op en koop ik ook geen nieuwe meer. Deze week gewoon lekker veel klussen en hopelijk op het juiste moment. 
 
Terug
Bovenaan